October 8, 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

October 8, 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

SON POSTA | Fuat Pş. İnat Etti, Abdülhamidin Davetine İcabet Etmedi Fuat Ve Fehim Pa Müharriri *« diyor ve bunu tamamen kopar- Her Hakkı Mahfuzdur —İ5l— Fuat Paşa iki gün gazeteleri takip etti; lâkin, beklediği (resmi tebliğ)i göremedi. Ancak, üçüncü günü, alelâde havadis kısmında şu kısa satırları okuduğu zaman derin bir teessürle titredi: Hilâfi, onzayi Ali. barekâta içtisar ettiklerinden dolayı bah- riye yüzbaşılarından Nuri Efendi Sıvasa ve Kadıköy tulumba reisi Agâh ta Kastamonuya nefiy ve ve teb'it edilmişlerdir. Bu havadisin intişarı çarşamba gününe tesadüf etmişti. — Fuat Paşa, artık iki gün sonraki cuma selâmlığına gitmiye karar verdi, ve — gitmedi. — Hiçbir. maze- ret boyan etmeden Fuat Pa- şanın selâmlığa iştirak etmemesi tabil Abdülhamidi büyük bir te- Jâşa Gdüşürmüştü. Buna binaen cumartesi günü, Fuat Paşaya şu telgraf geldi: Feneryolunda mukim Yaveri Ekremi Huzreti Şehriyari Müşiranı İzamdan Fuat Paşa Hazrellerine Bu akşam sarayı humayuna teşrifleri iradei seniyel Hazreti Padişahi iktızasından — olduğunu arzeylerim Efendim. Berkâtibi Hazret Şehriyari Tahsin Fuat Paşa, bu davete icabet etmedi; cevaben şu — arizayı gönderdi: Zatı Akdes Hazreti Padişahiye Şevketmeabıml.. Dört gün evvel Ahmet Celâ- lettin Paşa kulları vasıtasile tak- dim ettiğim arizamın maali tama- mile anlaşılmamış olacak ki, baş- kitabeti celileden aldığım tezke- renin adresi, yine eskisi gibi ( Yaveriekrem, Müşür Fuat ) diye yazılmıştır. Gazetelerde Arap İzzet mel'u- nu ile Fehim habisinin cezalan- dırıldıklarını göreceğimi zanne- derken kendilerinin alet ittih ettikleri ve şüphesiz beceriksiz- liklerinden dolayı tecziye etmek istedikleri istimbot kaptamı Nuri Ef, ile Çerkez Agâhın nefyedil- diklerini okudum ki, bu havadis te tahkikatımda aldanmadığımı ispata kâfidir. Başkâtip Süreyya Paşa mer- bumun, saraydan konağına av- detinden sonra, zehirlenmiş - ola- olarak vefat etmiş olduğunu bil- diğim halde, iradenize — itaaten yine saraya gelirdim. Fakat rahatsızlığım buna mâni teşkil etmektedir. Bu sebepten kusu- rumun affini niyaz eylerim, şev- ketmaap Efendimiz. Fuat Abdülhamit, Fuat — Paşanın bu arizasını, sükünetle karşıladı; ve cevapsız bıraktı. Çünkü, ar- tık Fuat Paşa ile aradaki ger- ginliğin derecesini tamamen hisse- mak istemiyordu. * Fuat Paşa, aleyhindeki dedi- kodulara nihayet vermeyi pek çok istiyordu. Bütlün bu dedi- koduların — esasınıda, - otarduğu köşkür tenha bir mahalde olması, sahilde bulunması ve saire gibi birtakım tezvirata müsait vazi- yetler teşkil — eyliyordu. Buna binaen, yirmi senedenberi otur- duğu köşkü bırakarak — İstanbul tarafına geçmiye karar verdi. Aile efradı. ve ebtar kalaba- hk olduğu gibi şahane birçok gelen giden ile şahane bir hayat yaşamağa alışmış olduğu için İs- tanbul cihetinde büyük bir ko- nak arandı. Nihayet, Şehzadeba- şında - o devirde (nizamiye ka- rakolu — denilen - şimdiki — polis karakolunun yanindaki konağı münasip görerek, kiraladı. Bu konak, Avrupaya firar eden (Damat Mahmut Paşa) ya aitti. ÂAntalyanın Antalya ( Husus!) — Bir zamanlar Avrupalılar tarafından Satalya denilen Antalya kalesi Milâttan evvel 158 senesinde Bergama hü- kümdarlarından atlı Flâdelf tarafmdan inşa ve Antalya tesmiye edilmiştir. Kaleye bitişik ve çok eski bir kule vardır. Resmini gönderdiğim bu kule Romalılara ait bir türbedir. Osmanlı İmpara- torluğu zamanında Topçu Müfettişliği kalede taharriyat yaptırmış, Neticede eski kavimlere sit ok, zırh vesair harp aletleri bulmuşlur. eşyalar | taşınmıya başlar başlamaz, bir kızılca kıyamettir. koptu. Fehim Paşa, derhal saraya koşarak Ab- | şalar Mücadeleye Giriştiler Si eli l Ve paşa, bundan gelecek zararı da biç düşünmemişti. Konak kiralanıp ta dülhamide şu arizayı sundu: Bir hayli zamandanberi salta- natı seniyeleri aleyhinde tertibat ve teşkilâtta bulunan Müşür Fuat Paşa kulları, ahiren bütün ihzaratı- nı ikmal ederek filiyat sahasına canibine nakli hane etmiye başlamıştır. Müşarünileyhin, Avrupada bulu- nan erbabı fesat ile iştiraki ol- duğu, Firart Damat Mahmut Pa- şanın konağında otürmüsile de sabittir. Hazırlanan ihtilâlin, ta- karrüp elmekte olan Ramazanı Şerifte, Hırkaisaadet alayı günü tdera edileceği mevsukan istihbar naklinde geçmek için İstanbul kılınmıştır. — Eşyaların gösterilen sürat te bu ciheti te- yit etmektedir. Berayı malümat maruzdur ferman...| ( Arkası var ) Tankt Âbideleri Bu Akşam ASRİ SİNEMADA Sabırsızlıkla beklenen ve sinemanın 4 büyük yıldızı olan WALLACE BERRY - CLARK GABLE - JEANNE HARLOW - Sinemacılık âleminin en meşhur | eserlerini yaratmış olan EMİL JANNİNGS ile ancak GRETA GARBO ve MALENE DIETRİCR'lerle mukayese edilebilir . CANNA STEN İhtiras Fırtınaları filminde yaratmışlardır. Pek yakında ELHAMRA. sinemasında, EBEDİ BİR ESER Şi LEWİS STONE tarafından temsil edilen GİZLİ MAHKEME filmi başlıyor GEREŞ Metro - Goldwin - Mayer Filmi ETUAL SİNEMASI Yarın matinelerden İlibaren AŞK HAZRETLERİ Kate von Nagy'nin uautulmaz ve doyulmaz temslli Bugüa ve bu Kkşama son olarak ll. Nituş Operetinini Framsızca ve Almanca kopyaları birden Fıranttan istifada edinir. e Tışriıü.e;'vd 8 ——— ——— 7 Huçinson Ailesinin Hav? Seyahati Meselesi Karışık Bir Hukuk Meselesinif Meydana Çıkmasına Sebep Oldu Huçinson is- minde Amerika- h bir aile, iki kız çocuğile be- raber — Ameri- kadan Avrupaya tayyare ile bir sefer , aya $ teşebbüs — etti. Bu teşebbüs ya- | pildiği — zaman, © bizde bahsettik, Hatta, bir ara, Danimarka ht- kümetinin Hu çinsonj ailesine müşkülât çıkar- dığını, — tayyare- nin — Groenland arazisine inme- sine müsaade et- mediğini bildir- dik. Çünkü Gro- enland bir buz sahrasıdır. Fona şerait — altında tayyarenin Gro- enlanda iİnmesi, * ;;";m Huçinson allesi bir arada ihtimallerini hatıra getiriyordu. | anlaşılır. anlaşılmaz şiddetli *” Onun için Daoimarka bükümeti, | itiraz tufanı yükselmiye başlat? herhangi bir manevi mes'uliyet ! Çünkü herkes, bu tüccar kal yüklenmek istemiyordu. Tahmin | babanın kendi karancı çin © edildiği gibi bu kaza vukua ge- | cuaklarının hayatını tehlikeye köf di, Huçinson ailesinin bindiği | mıya hakkı olmadığı iddi tayyare, Groenlandta parçalar- | dadır. leri de kle kurta- aç Bu münasebetle anlaşıldı ki Huçinson, bir Amerikan çıkolata sesinin mümessilidir. Ailesile be- raber bu tayyare seyyahatına çı- kışı, fabrikanın mallarını propa- ganda etmek içindir. Bu vaziyet Birçok cemiyetler, mütefef kirler, Amerikalının bu tarzı hi reketi aleyhine kıyam ettiler V mahkemeye verilmesini istiyorlâ? Bakalım, beynelmilel hak ve bif balık salahiyeti telakkisi, bu b dise önünde, ne gibi bir neti doğuracaktır? | .| | | İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: — Tamamına (hu yün seksen beş bin beş yüz yirmi beş) 285525 lirâ kıymet takdir edilen Beyoğisuında Caddoikebirde cedit İstiklâl cadde" sinde atik 243, 245, 247 ve 247 mükerrer cedit 255, 257, 259 numâ* ralarla murakkam tahtında Banka Kommerçiyala İtalyananın müştecif — bulunduğu banka şubesile Hakkı Lütfi Beyin tahtı isticarında bulu” — nan Bonmarşe mağazasını müştemil İstanbul Palas namı diğeri Klarif Oteli ismile yadedilen kâgir bina bedrum ve zemin ve asma kali havi olup bunlardan maada dört kat ve ayrıca iki kattan ibaret tarâf kısmı ve bu kısımdaki daireleri muhtevi bütün konforu ve orijinat — 16 banyoyu havi umum binada elektrik terkos tertibatı ve oteldt ayrıca havagarzı, asansör, sıcak su, kalorifer tertibatını havi, mef” — divenleri kâmilen lekesiz mermer, duvar ve tavan ve doğrama ak” samının münferiden tavsif olanmuyan kısmı yağlıboyalı camlı olaf' kapıların camları armuvo. Cephe zemin ve asma kata kadar mer” — mer ve bu kattaki cephe saçağı havi döşemeler tamamen parkt ve elektrik lâmbaları kısmen brons ve kısmen avizeli ve mecmut — lüks pencereler kısmen demir kepenk ve kısmen pancurlu. Binil — tam kâgir, gayet metin ve Beyoğlunun en şerefli cadde ve pokli” — sında cephesi elektrik tezyinatlı ve ayrıca Kartal sokağına dal' — cephesi bulunan işbu binanm tamamı açık arttırmaya vazedilm i olup 24-10-932 tarihinde şartnamesi divanhaneye talik edilerek 10-11-932 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 ten 16 ya kif dar İstanbul Dördüncü İcra Dairesinde açık arttırma suretile sat” Jacaktır. Artırma Emlâk ve Eytam Bankası Kanununa tevfikan bif defa olup en ziyade arttıranm Üzerinde bırakılacaktır. Artırmayâ — iştirak için yüzde yedi teminat akçesi alınır. Müterakim vergi, be” — lediye, vakıf icaresi müşteriye aittir. İcra İflâs Kanununun 1! ğ uncu maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmiyan ip0” — tekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve iftirak hakkı sahiplerinit — bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarının ilâf — tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile bildirmt” 4 leri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmıyaslaf — satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Alâkadarların işbi g" maddei kanuniye abkâmına tevfikan haraket etmeleri ve daha f4! la malümat almak istiyenlerin 931-860 dosya numarasile memuri* yelimize müracaat etmeleri ilân olunur. | A İ | AŞ -