20 Kasım 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

20 Kasım 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

l İ_ı'alkın Sesi l Şimendifer Müte- | hassısı Getiriliyor Şimendifer işlermizi daha —mun: tazam bir hale koymak — için bir şimendifer mütehassısı — getirtile- Bu hususta — halkımız diyorki: Hakkı Bey ( Kumkapı Saraçishak mahallesi 9 — Şimendiferler bir yardun şah damarlarıdır. Şahdamarsız bir vöcut ta hayat nasıl mümkün olmazsa yirs minci asırda topraklarında örümcek ağı gibi demiryolları bulunnuyan memleketlerde iktısaden Ölü sayılır- lar. Şimendiferleri öldürecek ve bu nakil vasıtasından insanları müstağni kılacak henüz başka bir. vasıta yok gibidir. kısa ve dalmi masrafı icap ettiği için demiryolu — arabalarının — kat'iyyon | yerini tutamaz. Sonra şimendiferleri yalnız iktısadi cepheden görmemek icap eder. Birde memleketin müda- fna vaziyeti göz önüne gelirilmelidir. Ben şimendifer siyasetimizin lama- men İehindeyim. Ucuz nakliyat yap- mak için bir mütehassısa da ihtiya- cmız mubakkaktır. « Otobüs ve kamyouların ömrü Rwmzi B. — niye Balk Maallim Nuruosma- apartmanı — Şimendiferlerimizde tekaik 1 lahatı yapılmak için Nafla Vekkleti bir mütehassıs — getirtmiye — karar vermiştir. Ben bu tedbiri beğendim. Demir yollarımız günden güne uzu- yor ve çoğalıyor, Bunun için bir taraftan bötçemizde bugün için mü- him fedakârlık yapıyoruz. Bir taraf- tan da satın aldığımız demir yolla- rinın taksitlerini ödeyoruz. Bunlar bugünkü nesil için biraz ağırdır. Fa- kat biz istikbali de yapıyoruz. Nakil tarifelerimiz mümkün olduğu kadar indirilmelidir. * Fuat B. ( Beyoğlu caddeikebir SI ) — Umumi harpte şimendiferlere Türkler vaziyet edince her taraftan bir. itiran tufanı koptu. Sanki şimendifercilik gökten zenbille ee nebiler içla inmişti. Gençlerimiz çalıştılar ve öğrendiler bugün şi- mendiferlere Türk elleri ve kafa- ları hâkimdir. Yalnız yol goğalmıştır. Vazonların — cer masraflari da hesaba - katılarak mümkün olduğu kadar masraflar kısılmabıdır. Bunun İçin de şüphesiz mutal ara İhti- yacımız vardır. yollarımız Dünkü Borsa Temevvlüçleri Dün Borsada düyunu muvahhide elli yedi buçuk kuraş üzerinden muamele görmüştür. * Dün Anadolu'dan İstanbula 103 vagon ve 685 çuval buğday gelmiş ve Polatlı malları 7,26 1/2 den - satılmıştı.. Dün Kütahya tiftikleri 52, Karahisar 54, Bolva- din 46, Trakya ve civarı yapa- ğgaları 53 kuruştan muamele gör- Üştür. . Teşrinisan 26 Acaba Sıdıka Hanımı Melâ- Kasımpaşada polise müracaatla annesi Sıdık Melâhat hanım tarafından dövüldüğünh ve annesi- nin — Haseki — hastahanesinde etmiştir. Tahkikatımıza göre, 45 yaşlarındadır. Sıdıka çorabı. kaybolmuş — ve Melâhat- hanıma: — “ Benim Harici Ticaretimiz İthalâtımızdan Epeyce Fazla Gümrük Istatistik Müdiriyeti- nin yaptığı hesaba göre bu se- nenin ( 10,5) aylık ithalâtı ( 73, 350,328), ihracatı ise (82,525,614) liradır. Bu — hesapla — lehimize (8.675,286) Hira fark var, demektir. Adliyede.. Açıkgözlere İş Yok Müddeiumumilik bazı açık- gözlerin iş |sahiplerini dolandır- malarına meydan vermemek için Adliyede iş takibini sadece avu- kat kâtiplerine hasretmiştir. Kâ- tiplerin Malmüdürlüklerinden mu- saddak hüviyet varakası getir- meleri şarttır. İstenoğrafi İmtihanları.. Yüksek Ticaret mektebinin himayesi altında devam etmekte olan istenografi sür'at kursunun imtihanları çarşamba günü yapı- lacaktır. oturan postacı Hikmet efendinin annesi hanımın - birgün bir çift Memşami çoraplarımı senden başka kimse almaz rezalet çıkarmadan şunları mımın komşusu | kavga Melâhat Sıdıka mıştır. Hikmet efendi ! öldüğünü —iddia | hanımı, Melâhat hanımın Yediği dayaktan hastalanan hanım hastahaneye kaldırılmış bir müddet tedavi- den sonra evvelki gün hastahanede ölmüştür. Zabıta Melâhat rabilmişlerdir, 25 yaşlarında başlamıştır. |26 Sabıkalı |(Bir Adam | — Ferhat isminde bir sabıkalı evvelsi gece Pangaltıda kömürcü Simonun — dükkâmna devriye memurları tarafından ya- kalanmıştır. Ferhadın 26 sabıkası vardır. girerken Takas Ticareni Faaliyetto Takas esası üzerinden hara- retli ihracat yapıl daha ziyade tiftik, tütün, halı | gönderilmekte ve bunlara muka- bilde ea ziyada manifatura eşyası ithal edilmekte dir. Vakıf Han Tamire Muhtaç Halde Dördüncü Vakıf hanın bir kazanı yandığı için bu kazan hanın kaloriferlerini kâfi derecede sıtamamaktadır. Bu yözden me- murların kâfi derecede. çalışama- dıkları — söylenmektedir. — Diğer taraftan öğrendiğimize göre hanın | halâlarıda kısmen bozulmuştur, l Bozukluğun müstacelen tamirine Jüzüum görülmektedir. ver! ,, demiştir. çıkmıştır. Komşular- baygın bir halde yatan ktadır. Harice | hat Hanım Mı Öldürdü? Bu yüzden iki kadın arasında Güçlü kuvvetli bir kadın olan hanımı fena halde dövmiye başla- Sıdıka kurta- Sıdıka elinden güçlükle hanımı yakalıyarak — tahkikata | Gümrükten i/lal Çıkmıya Başladı Gümrük — Başımüdüriyeti —ile Tetkikat — Müdüriyeti — arasında çıkan ihtilâf halledilmiştir. Bu ihtilâf üzerine gümrükten çıkması tebir edilen malların çıkarılmasına müsaade edilmiştir. Yıldız İhtilâfı Kolay Kolay Bitmiyecek Maliye, Yıldız Sarayını Bele- diyeye kiralamk için Belediye tarafından — tamir — edilmesinde ısrar ettiğinden, Belediye ise bu tamirin yüz bin Hiraya mal ola- gördüğünden — mukavele Defterdarlığa iade et- cağını suretini miştir. Kaçak İspirto Tutuldu Şile sahillerinde gümrük mu- hafaza memurları tarafından yedi teneke kaçak ispirto yakalanmış ve İnhisarlar müdüriyetine teslim | edilmiştir, A Olmek Üzere Bulunan Bir Ceset Var Fakat Ortada Katil Yok Evvelki gece ölmek üzere bulunan bir ceset Beyoğlunda Amerikan hastahanesine kaldırılmış ve det Tahkikat netice- | Aleksandr Tahkikatımıza göre, İvan cuma günü bir müd- dolaştıktan gece srat sonra mağazaya avdet etmiştir. li de mağazadan - telâşla vaziyet polise haber verilmiştir. sinde bu ağır yaralının Galatasaray polis merkezi arkasında Rus milliyetçilerinden Aleksandr'ın şarap mağazasında - çalışan ve orada yatıp kalkan İvan olduğu anlaşılınıştı. Mağazanın sahibi - Aleksandr polise verdiği ifadede: “ Gece depoya girdiğim zaman İvan'ı merdiven başında yarı ölü bir halde buldum. Zabıtaya haber vermeyi unultum. İvan'ı hastahaneye kaldırdım. İvan'ın merdivenden yuvar- lanmış olması muhtemeldir ,, demişiir, çıkmış, bir Rust doktoru çağırmış ve bundan sonra cesedi derhal hastahaneye kaldırmıştır. Her nedense mağazanın yanıbaşında bulunan polisi haberdar etmemiştir. İvan sol kaşı Üzerinden çok tehlikeli şekilde yaralanımışlır. Yarası tabanca * ve bıçak yarası değildir. Aradan 48 saat geçmesine rağ- men hâlâ kendine gelememiş ve bir tek kelime söylememişlir. İvanın başına bir demir veya bir taş vurularak veya merdivenden yuvarlanarak ya- ralanması da ihtimal dal dedir. - ——— —H (. Dahiliye Vekili Dün İstanbula Geldi Dabiliye Vekili dün sabah Anka- radan gçehrimize geldi ve öğleden sonra saat üçte Belediyeye giderek Belediye Reisi ve Vali Mubiddia Beyi ziyaret etti. Bir saat kadar Zöcüştükten sonra Vali B.le baraber toplantı balinde bulunan Daimi Em- cümene çıktı ve bir saat kadar da Daimi Eacümen azasile hasbihalde bulundu. Bu temaslar esnasında Be- lediyo Reis Muavini Hâmit Bay de bulunmuştur. Bebek — Tramvaylarının Durak Yeri Köprüde, Bebek tramvı durduğu yerdeki dökkâa sabipleri önlerinin kapanmasından — şikâyet etmişlerdir. Bu gikâyet doğru görü- lürse tramvayların buradaki yeri Sirkeciye kaldırılacaktır. Belediye Kooperatifi İşe Başladı İktisat Vekâleti dün Belediyonin ine alt nizamnameyi gön- ve Belediye — nizamnameyi alınca kooperatifi derhal işe başla« mıştır. İlk iş olarak (10) bin çeki odunla (50) bin okka kömür almış- tır. Odunun çekisini eve toslim (320) rımın kavis | kuruşa, kömürün okkası 6 kuruşa mamurlarına satacaktır. Belediyenin Lokantası Açılıyer Belediyenin lokantası eski Maarif nezaretinin arkasında hazırlanmak- tadır. Burada berkes suyu ve ekme- gide dahil olmak şartile (3) kap yemeği (30) kuruşa yiyebilecektir. Burada — fakir talebeye moccanen yemek verileceği haberi doğru değil- dir. Yalnır Halk Evi ile uyuşula. bilirse evin fukaraya vereceği yemek burada yaptırılacaktır. Göztepeye Elektrik Verilmiyor Elektrik Şirketi Göztepeye elek- trik vermek için bütün hanırlıklarını bitirmiştir. fakat Devlet Demiryolları demiryolunun altından kablo geçir- mesine müsaade etmeden cereyan verlemlemiştir. Tahsildarlar Kaldırılamaz Kastamoni — meb'usu Hasan Fehmi Beyin tahsildarların ilgası hakkındaki teklifin tatbik kabk Hiyeti görülmemektedir. Ticaret Odası umumi kâtibi Vehbi, Yük- sek İktısat Mektebi Müderrisle- rinden Hakkı Nezihi Beyler Bu usulü imkânaız bulduklarını söy- lemişlerdir. Aşı Devam Ediyor Kızıl hastalığı için Beyoğlu iük mekteplerinde aşı tatbikine devam edilmektedir. Sıhhiye Müdüriyeti- nin verdiği malümata göre kızı- dan şimdiye kadar hiç vefiyat olmamıştır. 1 — Bıktim usandım. bü su derdinden Hasan Bey, 2 — Çeşmeler akmaz.. ' 3 — Evdeki terkos akmaz Bey Diyor Ki: ——— Pazar Ola Hasan ; l Üt Susuzluktan pislik der- yası içinde yüzüyoruz... 5 — Merak etme dostum, bu gidişle iki gözümüz iki çeşmt olacak..