20 Kasım 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

20 Kasım 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Bir Belçika gazetesinin terbiyesizliği Ankara 18 (Başmubarririmiz den) — Bir devlet, beynelmilel sahada ismini duyurmaya...
 Ankara , hukuk fakültesinin beşinci sene diploma — verilmi bügün saat 15 de merasim — yapılmış e riyaset  buyu başvekil Ismet
 RecepB.Avrupadan geldi Türkiye, Avrupa memleketlerinden çok müreffeh bir haldedir Recep bey istasyonda karşılıyanlar arasında
 Pangaltıda üç ev, iki dükkân yandı ei ge- | Dün gece Pangaltıda yanan evler...
 Emniyet sandığına merhun bulunan emlâk Hem borçluların, hem Emniyet sandı ğının vaziyetini kolaylaştımak için kanunu tadil

ismet paşa Hz. söylediler. dün çok mühim bir nutuk Yeni kontenjan sinde çay, kahve ve şeker yoktur. Sene 15 — No: 5070 — Fiate her yerde: 5 kuruş Telefonlar: Tabrir 21686 — Vdare 21434 — Klişe 20113 Bir Belçika gazete- sinin terbiyesizliği Ankara 18 (Başmuharririmiz- den) — Bir devlet, beynelmilel sahada ismini duyurmaya b: yınca,ve bilhassa bu dev başında, namı ve şöhreti dünyayı tutmuş, “devrin en büyük adamı, tanınmış bir reis lehte veya aleyhte, tarafgirane, yahut bitarafane, dost ağzile, düşman kalemile yazılmış hertürlü neşriyata intizar etmek tal Nasıl ki, Türkiye hakkında, Ga hakkında senelerdenberi — çıkan €serler arasında, bilmemezlik, yahut! sadece gararkârlık sevkile yazılmış ne kadar ahmakça şeyler vardır! Buna hiç hayret etmiyoruz. Her saha gibi, beynelmilel neşriyat hayatı da, entrikanın, cehaletin, garazın, propagandanın başı boş dolaştığı bir yerdir. Türkiye mev zwü, bunda niçin bir isti teşkil etsin? Fakat, tahammül edemedi şey, garaza, cehalete, avam iozimam terbiyesizliğin en kaba niümunesini Lindependance Belge ismindeki belçikalı / gazetede gördük, ve medeni addeden bir milletin gazetesinde bu derece âdiliğin “nasıl terviç edildiğine hayret etlik, Ufukta bulutlar, serlâvbası altında, kendine s05- yalist namını veren bir sera beyanatını neşrediyor. Kim bilir hangi Bulanık macera peşinde, beş kuruş vurmak için Afrikayı dolaşarak Suriyeden ve Türkiyeden geçen bu cahil herif, iki iç gün içinde “Beyoğlunun bir meyhane- sinde Türkiyeyi ve türk ricalini anlamış, öğrenmiş., Meğer türkler, dünya bübranının düzelmesi için harpten başka çare göremiyorlar: miş; ecnebi düşmanlığına bu Süretle, bir de harpfarzusu inzimam etmiş. Türkiye, yeni bir dünya harbi bekliyormuş, vaktiyle alman- ların yanında olduğu gibi şimdi de Ruslarla. elele vererek ortalığı tutuşturacal Türkiyeyi idare eden Ismet paşa, kurunu "vusta zihniyetli bir adammış... Senede ancak sekiz ay maaş veriliyormüş... ve saire, ve saire... Bu hezeyanlardan başka, büyük Reisi hal nezaket ve terbi yenin böyle bir gazete sütununa yazılmasına değil, medeni ve ter- biyeli insanlar arasında konuşul. masina o müsaade edemiyeceği, garazkârene, amiyane sözler... Türkiyeden geçerken, her ne dense bize kızmış bir serseri, bir memleket hakkında tekzibe bile değmeyen ipsiz sapsız şeyler söyle” mek. ihtiyacını duyabilir.. Hattâ, ismini yazdığımız, ve Apdülhamit devrinden beri bu devletten para ve nişan dilenmiş bir paçavra da bu sarhoş salyalarile baş sütununu! süslemekten bir zevk veya bir men- faat beklejebilir. Bizim merak etti- ğimiz cihet, her medeni memleketin ceza kanunlarında devlet reisle- rinin şabsiyetlerini terbiyesizlerin tecavüzünden koruyan lerin, Belçikada bu gazeteye tatbik edilip edilmediğidir. Bütün politikası, eski mütte- | fiklerinde harpten ve istiylâdan Necmeddin Sadık ( Devamı ikinci sahifede ) madde- Ankara hukuk fakültesinde Ismet Pş. Hz. mühim bir nutuk irat etti Ismet pş. mezunlara “Memlekete hizmette siz bizi gölgede bırakmalısınız,, dedi Başvakli ismet paşa hazretleri Ankara, 19 Ankara hukuk fakültesinin beşinci sene mezunlarıma — diploma verilmesi münasebetile bugün saat 15 de fakültede merasim yapılmış ve bu merasime riyaset buyuran başvekil İsmet paşa baaretl müh siyss mutaklarından birini, irat buyurmuşlardır. Merasimde hariciye, adliye; zi- rat, milli müdafaa, gümrük ve inbisarlar vekilleri, Ankara vali ve belediye reisi, bir çok mebüs- lar, hazır bulunuyorlar: Merasim fakülte r: Cemil beyin bir nutku ile başladı. Cemil bey fakülteyi açan büyük Gazinin şu sözlerini batırlatmıştır. “Cumhuriyetin müeyyidesi ola» cak olan bu müesseseria açılışın- da hissettiğim saadeti başka hiç bir teşebbüste duymadım.,, profesör Cemil bey nutkunu bitirirken Ismet Pş. Hr.ne tevecctih ederek şu sözleri söyledi: “Dileğimiz şudur ki her hukuk genci sizin kadar doğru olsun, vatansever — olsun, yurda bizmet eder olsun. Imkânsızlıklar kalınmış bir doğruluk değil en dar gününde kendisine arzedilecek her menfaat çiğniyecek bir doğ- ruluk olsun. Mezun arkadaşlar, talebe arkı daşlar; size misal alarak bu temiz ve yüksek doğruluğa, bütün resmi ve hususi hayatı baştan başa örnek olacak olan Başvekili göste- riyorum. ,, Çok alkışlanan bu nutuktan sonra diplomalar bizzat İsmet paşa hazretleri tarafından birer birer mezunlare verilmiştir. Ankara 19 — Ismet Ps. Hz.nin hukuk fakültesindeki nutku bir #aat sürmüştür. Başvekil evvelâ Fakültenin mesaisini takdir ettik- setimiz hakkında beyanatta bulun- muştur, Bu al zin par: olduğunu, bütçe tahminleri ile tehakkukatının iyi ve isabete çok yaklaşıldığı ve aradaki artıkkolay tedbirlerle kabil bulunduğunu söylemişlerdi En sondada hâkimlik nok- i Bazarından Türkün evsafının biç bir milletten eksik olmadığını beyan etmişler ve genç mezunlara bitap ile: “Memlekete hizmette siz bizi gölgede bırakmalısınız, buyur muşlardır. RecepB. Avrupadan geldi Türkiye, Avrupa memleketlerinden çok müreffeh bir haldedir Fırka umumi kâtibi Recep bey bu sabah Avrupadan şehrimize gelmiştir. Recep B. istasyonda vali Muhiddin B. kolordu kumandanı Şükrü Naili paşa, polis müdürü, | fırka ve hükümet erkânı bir müf- reze polis tarafından karşılanmıştır. Recep bey istasyonda: — Hasret çekerek gittim, gek 5 und dim hasretimi dindirdim.. Demiş- tir. Recep bey Istanbulda bir kaç gün kaldıktan sonra Anka raya © gidecektir. Bugün saat onaltıda fırkayı ziyaret edecektir. Recep bey vali Muhiddin beyle konuşurken | Türkiyenin Avrupa memleketlerinden çok müreffeh bir halde olduğunu söylemiştir. Emniyet sandığına merhun bulunan emlâk Hem borçluların, hem Emniyet sandı- ğının vaziyetini kolaylaştımak için kanunu tadil etmeli Emniyet sandığının Cağaloğlundaki merkezi Istanbulda son senelerde hum- | & Fakat geçen gün de yazdığımız malı bir inşaat faaliyeti var. Yeni | gibi, şehrimizde yeniden yapılan apartmanlar, evler hemen her | apartımanların, semtte yükseliyor. w kadını her gün sinemaya gitmez!, diye dün bizim hanıma epey nasihat verdim! — Tesir etti mi? — Elbette, bugün tiyatroya gittil.