19 Kasım 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

19 Kasım 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Sekiz taksit Yirmiye çıkarılması için Aıık._ıırıyı heyet...
 muluyor mu? ? Iktisadi buhran eski şiddetini kaybetti Ihracat ofisi hazırladığı raporda bunu gösteren alâmetleri sayıyor...
 İzmirde bulunan  gözellik kı Keriman hanım evvelki gece baloda bulunmuştur. Keriman hanım dün de futbol maçına u hafta içinde
 Dokuz yerinden Adapazarında esrarengiz bir cinayet Adapazarı 18 (Hususi) — B: kal Fetbi efendi isminde biri dün gece dokur
 Tütün satışı Izmirde tetkikat yapılıyor İzmir, 18 (Hususi) — Tütün devam ediyor. Fakat kum iklarından iyı Mmtaka» fız...
 Spor işlerimiz Galatasaray bu sene lik maçlarına girecek Galatasaray kaptanı Nihat bey, Istanbul - Sofya temsi Bulgarlardan
 Köylünün borcu Borcun tecil edilmesi İzmir 18 ( Hususi ) mebusu Mahımut Esat beyi k köylünün Botelarinın ” Tei tdeeğ haber

AKŞAM Karadenizde fırtına de- hava her vam ediyor, tarafta soğudu. A Alman Hindenburg müzakere- lere devam ediyor. kabinesi için Sene 15 — No: 5069 — Flatr ber yerde 5 kurup Dünya darlıktan “kurtuluyor mu? Iktisadi buhran eski şiddetini kaybetti Ihracat ofisi hazırladığı raporda bunu gösteren alâmetleri sayıyor Avrupa yerl Bir kaç gündenberi ve Amerikadan gelen h iktisadi bübranm eski kaybettiğini ve vaziyet doğru gilmeğe başladığını bildir- mektedir. Ortada bu deği gösteren bazı alâmetler vardır. Bunların. başlıcası — borsalarda esham iatlerinin yükselmesi ve ham madde fiatlerinin artmasıdır. Bu alâmetler bilhassa Ameri- kada göze çarpıyor. İki sene evvel vuku bulan umumi fiat düşmesinden sonra Amerika bor- #alarında' muamele pek azalmıştı hele Nev Yorkun mali merkeri Wal stritte işler adeta bütün bütün durmuştu. Bir kaç aydan beri bu durgun luk geçmiş, yerine bir hareket kaim olmuştur. Her gün muamele bir parça daha artmakta, esham fiatleri bir az daha yükselmekte dir. Bu hal halkin itimadını art- tırdığı için ötede beride gizlenen paralarda ortaya çıkmaktadır. Iktisadi bubranın bafiflediğinin bir alâmeti de işsizliğin azalması: dır. Yakın zamana kadar işsizlerin miktarı her tarafta mütemadiyen artarken “şimdi bu tezayüt dur muştur. Bilâkis bir çok memle- ketlerde işsiz amelenin miktarı Jaralmağa başlamıştı le iktisadi bub ğı münasebetle Ibracat ofi ranının eskisine nazaran a7 kanaatındadır. Bu ofis, bir rapor hazırlamış, iktisat vekâletine göndermiştir. Raporda deniliyor ki: Teşrinievel bidayetinde buhra- nın tahaffüfüne işaret eden bazı emareler belirmiştir. Sınai saha- da ufak inkişaf hareketleri gö- rünmeye başlamıştır. Almanyada mensucat sanayiinde, Holandada mücevherat sanayiinde, Belçika: demir ve kömür sanayiinde, Isviç- rede (saatçilik & sanayiinde Fransada mensucat ve deri yinde inkişaf müşahede edik miştir. Diğer taraftan Amerikada bor- sa mumelelerinde de salâh husule gelmiştir. Yün, pamuk, kauçuk petrol bakır ve sair maden pi” yasalarında sağlamlık ve fiyat lerde ufak tereffü kaydedilmiştir. Fakat bu iylik temayüllerine rağınen dünya iktisadi buhranın daha nekadar devam etmesi ihti- mali olduğunu doğru olarak kes- tirmek bu günkü şarsit dabilinde mümkün değildir. Müstacel bir seyahat Roma 18 (A.A.) — Almanya sefiri tayyare ile Eerline hareket eylemiştir. CUMARTESİ — 19 Teşrinisani 1932 Telefonları Tabrir 21686 — İ Yo'Yo müsabakası hakkında tafsldt ikinel sahifemizdedir ) Idare 21434 — Klişe 20113 Sekiz taksit Yirmiye çıkarılması için Ankaraya heyet gönderiliyor iz taksitte ödenmek üzere | mal alanların çoğu taksitlerini ödeyemiyorlar. Bu sebeple hacizler başladı. Bu suretle mali raya Heyet taksitlerin faizsiz yirmi seneye çıkarılmasını istiyecektir. Köylünün borcu Keriman Hanım İzmirde İzmirde bulunan gözellik kral si Keriman hanım evvelki gece verilen baloda bulunmuştur. Keriman hanım dün de futbol maçına rimiz Orhan Rahmi beydir.) . Bu hafta içinde Istanbula gelecektir, Resmimizde güzellik İzmir palas taraçasında İzmir hanımları arasinda, aşağıda muvasalatında vapurda görülüyor. OX işaretli İzmir muhabi- Borcun tecil edilmesi isteniyor Izmir 18 ( Hususi ) — İzmir mebusu Mahmut Eset beyin mec- lise bir takrir vererek köylünün borçlarının. tecilini istiyeceğini haber aldım. Takrirde köylünün vaziyelini izah edecektir. Tütün satışı Izmirde tetkikat yapılıyor Tamir, 18 (Hususi) — Tütün satışı devam ediyor. Fakat kum- panyalar fiatleri kırdıklarından vaziyet pek iyi değildir. Mmtaka- nız rekoltesi altı milyon okkadır. Üç milyon okka üç Amerikan kumpanyası, mütebakisi dizer kumpanyalar tarafından alınacak» ır, Fakat kumpanyalar fiati 75-125 vekâletinin — vaziyeti tetkiki için odaya verdiği e: sevinç uyandırdı. Tütünlerim işletmek için kâfi işçimiz olma- dığını yazan Son Postam bu neşriyatı tekzip edilmiştir. Dokuz yerinden Adapazarında esrarengiz bir cinayet Adapazarı 18 (Hususi) — Bak- kal Fethi efendi isminde 'bi dün gece dokur yerinden bıçakla vurularak öldürülmüş bir halde bulunmuştur. Zabıta ve adliye derhal tahkikata başladı. Cinayet esrarengiz şekildedir. Tahkikat peticesinde hadisenin aydınlanması bekleniyor. Spor işlerimiz Galatasaray bu sene lik maçlarına Galatasaray kaptanı Nihat bey, Istanbul - Sofya temsili maçında, Bulgarlardan ayak bileğine yedi; kuvvetli tekmeden hâlâ muztarip. Ayağının şişkinliği çorap altında bile göze çarpıyor. Arslan Nihat, Bulgar futbolu” nun bizimkinden aşağı bir seviyede olduğuna — kanidir. Nihat bı sorduğum suale cevaben dedi — Türk futbolu, © şüphe yoktur ki Bulgarlarınkinden yükseltir, Bulgarlar, bundan beş altı sene evvel bizim oyna dığımız. futbolu oyniyorlar, Şunu da kaydedeyim ki, biz Bulgarlarla yaptığımız son maçlarda kendi oyunumuzu oynamadık, Bunun da muhtelif sebepleri vardır. Bunun en belli başlısı antrenumansızlıktı. Eğer antrone bir halde old muz zamanda bulgarlar ile oyna- Saydık netice bambaşka olurdu. Milli takımları Çinde de buk garları, yenecektik, yenmek te hak- girecek Nihat bey kımızdı, aleyhimize verilen penaltı (Devamı dördüncü sahifede) Modern bir aparımanda modern bir çok aşk vakasık.. PE aa O ov eeyımııış