19 Kasım 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

19 Kasım 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

19 Teşrin sani 1932 Ankara maçları Muhazız gücü, Altınorduyu 5-0 yendi Ankara 18 (A.A) — Mıntaka şampiyonluk müsabakalarının ikin- cisi bugün saat 14/10'da başladı. Ikinci takımlar arasında hakem Nüzhet beyin idaresinde yapılan maç çok tatsız oldu ve sıfır sıfıra beraberlikle neticelendi. Aym klüplerin birinci takımları arasındaki maç bilâkis çok zevkli ve ahenktar Obir şekilde cere- an etmiş ve hakem Galata- yı Nüzhet bey maçı çok güzel idare etmiştir. Takımlar 15/15 te sahaya çıktılar. Her iki takımda yeni elemanlariyle şu şekilde yer aldılar: Muhafız gücü: Vasfi - Kemal, Şahap; -; Remzi, Hayri, Bekir - Nihat, Sedat, Behçet, Galip, Avni Beyler. Altınordu. Necdet, Rıdvan, Ni- hat, Hayrı, İhsan, Enver - Osm: Ömer, Zeki, Niyazi, “Akif Beyler. Oyuna soldan mubafiz gücünün hücumu iyi ile başlandı. Hücum Alınordu müdafaasında akamet: uğradı. Altnordulular derhal mukabil hücuma geçtiler. Daha'ilk anlarda Altınordu. aley- hine verilen bir firikik cezasını kaleci Necdet maharetle kurtardı. Bunu biraz sonra ikinci bir ceza varuşu takip ett. Buda avuta gitti, Birkaç dakika sonra sağdan inen bir altunordu akını muhafız kalesine oldukça tehlikeli bir an geçirtti. Oyun artık mü- tevazin bir şekil almıştı. Bu arada ortadan bir akın yapan mubafiğ- lar Alhnordu. Kalesini tazyike başladılar. 35inci dakikadan sonra merkez mubacim Behçet sağgeri Galip- ten aldığı pası yı vuruşla gola çevirdi. Biraz sonra bunu gene bir mnhafızgücü hücumu tal etti. Fakat bu sırada hakemin keskin düdüğü gol yapmalarına mani oldu; ofsayt. Oyunun 40ıncı dakikasında Al tınordu muhacimlerinin muhafız kalesine çektiği sıkı bir şüt kaleci Vasfinin ellerinde söndü. Birinci haftaym bu suretle sıfıra karşı birle Muhafızlılarn lehine bitti, İkinci devre: İkinci devrede pözgâri lehine alanj Muhafızlılar daha düzgün ve daba canlı bir oyun oynamakla beraber Altınor- 'dunun genç elemanları rakip mu- hacimlerine kolay kolay gl frsatı vermiyorlar. Oyunun — başlangıcından beri canla başla çalışan Altınordu mü- dafaası artık yorulmuştu. Muha- fızlar 28 inci dakikada gene seri bir kücumla 2inci ve 32 inci da- kikada sağ açık Avninin ayağile üçüncü gollerini yaptılar, Bundan sonra Muhafızlar Altın- ordu kalesini tamamen ve sol içeri Sedadın ayaj lerini kaydetmekte gecikmediler. Bu suretle maç 5-0 Mubafızlıların Mısır çarşısının kapısı tamir ettiriliyor Mısır çarşısında yıkılmak teh- likesi gösteren kapının tamirine başlanmıştır. Kapıyı dükkân sa- bipleri tamir ettirmektedirler. Dün buraya iskeleler konmuştur. At yarışları Izmirde dün mühim yarışlar yapıldı Izmir 18 (A.A.) — Yarış ve ıslah encümeni tarafından tertip olunan İzmir güz at yarışlarının birincisi bugün Bucaalanda koşu sahasında yapıldı. Birinci koşu üç ve daha yukarı yaşta ve 932 zarfında kazandığı ikramiyeler yekün 2200 lirayı geçmiyen halis kan ingiliz at ve kısraklarına mahsustu, ikramiyesi 500 lira olan bu ko- şunun mesafesi 2000 metre idi. Koşuya dört hayvan iştirak etti ve Mm. Anna Sabri beyin Kalmeti birinci, gene Mm. Anna Satri beyin Pazarı ikinci, Hasan efem- dinin Dopesti üçüncü geldiler. Üç yaşında ve hiç koşu kazan mamış yerli ve arap erkek ve dişi taylar arasında 1200 metre mesafede yapılan ikinci koşuya Yalnız iki tay iştirak etti ve Şükrü ağanın Sayyadı bi yüzbaşı Hilmi beyin Selâmeti ikinci geldi. Üçüncü koşu dört ve daha yakarı yaşta yerli ve arap at ve kısraklar arasında yapıldı. Bu koşunun ikramiyesi 225 lira ve mesafesi 2400 metre idi. Dört hayvan iştirak etti ve Kenan beyin Sedası birinci, Halil beyin Gümüş ikinci ve Ahmet beyin Tayyarı üçüncü geldiler, Dördüncü koşu üç ve daha yukarı, yaştaki haliskan İngiliz at ye kısraklara mahsustu, Mesa- 375 lira idi. Beş hayvan iştirak etti ve Mm. Anna Sabri Beyin Nansuku Akif Beyin Batyarı ikinci ve M. Aliyotinin Gösseri üçüncü geldiler. Hendikaplı olan beşinci koşu ve arap at ve kısraklar arasında yapıldı. Mesafesi 2600 metre ve ikramiyesi 300 lira idi. Altı hay- van iştirak etti ve Ahmet beyin Tayyarı birinci, Şaban OE. nin Süleyki ikinci ve Ali beyin Hadidi üçüncü geldiler. İ * Hukuk talebesinin senelik kongresi — Darülfünun hukuk fakültesi telebe cemiyeti senelik kongresi dün öğleden | sonra Halkevinde toplandı. o Cemiyet reisi, bir senelik faaliyete dair 64 sahifelilk uzun bir idare heyeti raporu — okudu. Bundan sonra Server Bey de teftiş heyeli rapo- runu okudu., Müteakiben rapor- lar ve diğer bazı tezler ine uzun boylu münakaşalar yapıldı. Böylece saat altıya kadar kon- gre devam etti. Fakat münakaşa- lardan biç bir karara varmak mümkün olmadığından kongrenin önümüzdeki cuma günü 'devam talil edildi. Avusturalyada zeriyat Roma, 18 (A. A.) — Avustu ralyada beynelmilel zeriyat ens- titüsüne gönderilen bir telgrafna- meye göre bütün kıtada hava şaraiti buğday zeriyatına müsait bir şekilde devam etmiştir. Be- reketli bir mahsul elde edileceği ümit olunuyor. Başaklar gayet yüksektir. Gemahiri Müttehidede bütçe açığı Washington 18 (A.A) — Res- men işar edildiğine göre bir temmuzda başlayan mali senenin ilk 4 buçuk ayında bütçe açığı 79 milyon doları bulmaktadır. dört ve daha yukarı yaşla yerli | etmesi muvafık görüldü ve celse | Senelik kongre Istanbul mıntakası yeni heyeti seçildi Dün Istanbul mıntakası senelik kongresi toplanmıştır. Kongrede 17 klübü temsil eden elli mu rahhas vardı. Kongrede rapor okunduktan ve bazı müzakereler cereyan ettikten sonra inthap yapılmış ve yeni heyet şu suretle teşekkül etmiştir: Merkez heyeti: Birinci reis, Ibrahim Kemal bey (Süleymaniye) ikinci reis Fethi Tahsin bey (Hilâl), âzalar, Muhtar (Süleyma- niye), Avni (Istanbulspor), Naim Cemil (Galatasaray) beyler. Futbol heyeti — Reis, Zeki bey (Fenerbahçej, âzalar, Basri (Beşik- taş), Muslih (Galatasaray) , Emin (stanbulspor), Nuri (Kasımpaşa) beyler. Atletizm heyeti — Reis, Ilhan bey Çlstanbulspor ) , #zalar, AK Rıza (Beşiktaş), Sezai (Fener- Ekrem (Hilâl) beyler. Güreş heyeti: Reis, İsmail Hakkı Bey (Vefa - Kumkapı) | âzalar, Mustafa Köz (Beşiktaş), Avni (Haliç), Saip (Anadolu), Vamık (Galatasaray) Beyler. Denizcilik heyeti; Reis, Kadri Bey (Galatasaray) özalar, Saffet (Beykoz), Arif (Fenerbahçe), Âgâl (Beylerbeyi), Şeref (Anadolu) Beyler. Voleybol, Basketbol, Tenis he- yeli - Reis, Sami Bey (Vefa - Kum- kapı) âzalar, Sedat (Fenerbahçe) Tabir(lstanbulspor)Ali Rıdvan ((Hi- Ii), Neşet (Galatasaray) beyler. Eskrim heyeti - Reis, Nuri (Be- şiktaş), âzalar, Rıza (Vefa - Kum- | kapı), Mahmut (Beşiktaş Beyler). Şeker, kahve Tacirler şirket teşkilinde anlaşamadılar Bundan bir müddet evvel, hü- kümet hariçten şeker ithalâlım muvakkat bir müddetiçin menet- mişti. Bu emirden evvel, tüccar, Avrupadan | şeker, kahve çay gelirlmiş, fakat gümrükten çıkar- mağa vakit | bulamamıştı Bu mallar aylardan beri gümrük tacirleri, bu malların bedelle Avrupa fabrikaları ödemişlerdir. Mallar antrepolarda rutubetten müteessir olmaktadır. Şeker tacirleri, iktisat vekâle- tine müracaat ederek, müşkül bir vazıyette kaldıklarını aylardan beri antrepolarda bekleyen mak larının ne zaman çıkarılmasına i Iktisat vekâleti, tüccarın bumü- İ zacaatını nazarı itibara alınış ve Ücaret müdüriyetine lâzim gelen emirleri vermiştir. Şeker, kahve, çay tacirleri, bu ticaret müdürü almış» et yaptık malları emir haklanda Muhsin beyden malümat lardır, Tacirler bir şi tan sonra gümrükteki çıkaramıyacaklardır. — Fal şirketle henüz anlaşmal olamamıştır. Yunanistanla takas müzakeratı banistan arnsında takas üzerinde ticari muamelâta girişilmesi husu- sunda müzakerata başlanmıştır. Ildisat nazırı Baltacı oğlu müza- | keratı idare etmektedir. bahçe), Vedat Abut (Galatasaray), | Me anbarlarında beklemektedir. Şeker tamamile | Atina, 18 — Türkiye ile Yur | Şiir ve zevk filmi: Nefis şarkılar filmi Misilsiz musiki filmiz bissi mevzu filmi GÖRÜLEN SESLİ MAV Dünyanın en meşhur hakiki Şehzadebaşı HİÂL Sineması İki günden beri kemali, tehacümle n pek çok rağbet Almanca sözlü garkıl mu: ilminin. görnlmresi şayanı t Jüveten: Haşmetpenah eğleniyor. Almanca dünya havadisleri Matineler:? 12-4 Y2savare 912 Bugün ve yarın ŞIK sinemada TALLULAH BANKHEAD'in temsili NAMUS LEKESİ fümünin son ii gürüdü: Güç Kalanlar bu şaheseri görmek m kaçırmasınlar. Buakşam © İrbul Belediyesi suvare 21,30 da ŞehirTiyateosu il İN (üç saat opereti) Yazan: Ekrem Raşit bey | Besteliyen: Cemal Reşit bey 3 perde 27 takla UMUMA Radyo 19 teşrinisani cumartesi istanbul — 18 Sa; (Darüttalim), 1845 erkesim, 19,0 Pransızca ders Gnüptelilere mahsus), 19445 orkestra, mw orkesir, ajans 140 gramoran, 21 radyo orkestrası, 21,80 kanfarars, 21,45 şarkı, 22,8 ork Budapeşte (5ö' 2045 konferan: salan erkestmsı. cazbane, Londra (865,8 m.) — 90,80 fanlar, 23 oda musikisi, 24,85 esira, 24,5 dans measikisi, rls (1725 in. ) — 1848 konser, 21 fesi müsahabe, 22 edebi kıraat, 23,90 hafif rönsiki, (458,6 m.) — 1925 Alman 20,5 Brnnden make, 23 ) — 1930 16 havadis. ) — 1830 grame- 21,45 operadaki Varşova 4411 m) (60. radyo jurnal, 19 gramafn, 21,66, ma (517,2 m.) — 1125 man n orkestrası, 18,10 Italyanca dors, 18,40 rahsahabe, 10,10 senlönük orkestra. 20,10 risahabe, radyo Jurnal, 20,00 saksıfon ve klariret, 21,10 komedi, 28,0 radyo jürnal, 23,25 konse izmire sabıkalı gönderilmemiş İzmir gazeteleri, Istanbuldan İzmire bir çok sabıkalının gön- | derildiğini, fakat bunların İzmir. den iade edildiğini yazıyordu. Emniyet müdürü Fehmi bey Bu haberi Fehmi tekzip etmektedir. bey Istanbuldan İzmire MAVi MAVi TUNA TUNA FiLMLERİN EN GüZELi: TUNA Şaheserlerin şaheseri. Mümessilesii BRİGİTTE HELM ZiGAN Pek yakında NERE EE sinemasında ve orkestrası, Spor işlerimiz (Baş tarafı birinci sahifededir) maneviyatımızı bozdu. Bu penak tanın dünyada bir misli daba iş olsa gerektir. Top 'kalemizden iade edilir ve uzaklaş” kırılırken, elime dokundu. Lehimiz- de olan bu iadeyi, benim elimi kasten topa tokundurmak suretile aleyhimize çevirmeme imkân ve ihtimal tasavvar edilebilir mi? Halbuki hakem bu gayrı kasdi ize olan bu hareketi, tecziye etti, Milli takımın teşkilinde göze çarpan bazı zabıtlordan sarfına- zar, asıl mağlubiyetimize âmil olan bu penaltıdır. — Son zamanlarda futbolümüz- de görülen (düşüklüğü (neye atfedebiliriz. — Futbol imiz, şüphe yok ki, çok düşüktür. Bu düşük | lük spor faaliyeti olmamasından ileri geliyor. Spor faaliyeti olma- yınca, futbolcular alâkasızlık gös- teriyorlar, çalışmıyorlar. Çalışma olmayınca, neticenin bu şekilde tecelli etmesi tabiidir. — Galatasaray klübü, Fener- bahçe gibi esaslı bir çalışma pro- e — Klüblere çalışan ve umumi kaptan o Muslik beyin. nezaret altında, ferdi ve cemi anirı manlarına devam eden gençler vardır, A, B takımlarımızla, küçükler takim mevcuttur. Fakat son zamanlarda bazı oyuncular çekil- il takımımızın kadrosunda hangileridir? emiyeceğimden Çünkü isim söylemek, şahsıyata girişmek olur ki, bu doğru olmaz. — Galatasaray yeni oyuncuları yetiştirmek ve çalıştırmak için antrenör getirtmiyecek mi? — Klübümüzün halhazır vaz yeli, maalesef bir antrenör gelirt- meğe müsait değil. Klübün vazi- yeti müsaade eder etmez, bir antrenör getirtmek | istememiz tabi takımda, Fikretin merkez muhacim oynatılmamasını. tenkit edenler var. Sizin bu hususta fileriniz nedir? — Fikret, şüphe yoktur ki ideal bir baf bektir. Sol haf bekte çok muvaffak oluyor. Merkez muhacim mevkrinde de muveffak olabilir. Fakat şunu da kaydedeyim ki, bir oyuncunun bir yerde muvaffak yanındaki arkadaşlardan i yardıma bağlıdır. Fikretin Bekir gibi, hasım mü- dafaasını yarmasına ve yırtmasına cüssesi müsait değildir. Eşapeler ile gol çıkarmak zamanı, çoktün geçmiştir, Sonra ben, bir oyuncunun ikide bir yerinin değiştirilmesinin aley- hindeyim, Bulgarlar ile milli maçta sağiç oynatılan Muzaffer, bu mevkide olamamış ise, kabi- İiyetsizliğinden, top kontrolunun noksan olmasından değil, fakat bir seneden beri haf bek mev- klinde oynatılmasından ileri gel- miştir. — Galatasaray bu sene lik maçlarına girecek mi? kalı gönderilmediğini, İzmirden de iade vaki olmadığını söylemiştir. MAAŞ — Bu sene lik maçlarına gin mek en büyük emelimizdir. Ahmet Hilali