19 Kasım 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

19 Kasım 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Ben gündüzün, sen geceleyin... Willy Fritsehle Kaethe von Nagynin yeni filimleri Berlin 12 (Hususi) — Topkapı sarayında bir gece yalnız başınıza kalmak ister misini Von Nagy ile Wiliy sından ritsehin ba- buna benzer bir vaka Berlin civarinda tabit iği ile meşhur bir Potadam şehri vardır. Bu şehir eski Prusya hüküme- tinin merkezi mesabasinde idi. Kral, bilhassa büyük ch burada kendi yaptırdığı Sanssusi Sarayında otururdu. Bu saray. şimdi müzedir. Büyük Fridrieh'in. tekmil kullan pek sevdiği flütü, üzeri rarak öldüğü kanepe, gayet sade yatağı. © zaman bulundukları yerde saklanmaktadır. Bu sarayı göz” mek isteyenler toplanınca bir onları odalarda dolaş memur tırarak izahat verir, Sonra gene kapılar kilitlenir. İşte bir defa sarayı böylece dolaşan Kacthe von Nagy ile Willy Fritseb, tenha bir köşede, saray eşyasından ziyada birbirleri ile meşgul olarak kaldıklarından, herkes çıkap gittikten sora da olduk- ları yerde kalıyorlar. Akılları başlar rına geld'ği zaman kapılar kilitlenmiş, ve onlar bütün gece için içerde kilitli kalmışlardır. Bağırıp gürültü etmenin hiç bir faydası yoktur. Bu vesile ile aralarında hafif bir atışma da olmayor değ Willy Frieh kendini takliden bir kanepeye © yerleşmesini — Kaetbe von Nagyye tavsiye ediyor. Siz olsanız ne yaparsınız?.. Tam gece yarısı iyi sâztte olsunların birer birer eski sarayın tozlu köşelerinden meydana çıkmıyacak- İarı ne malüm?., Pek te eğlenceli ve italtı vaziyet değil. Gerçi bu anlattığım vaka ha- kikatte değil, filimde oluyor. Fa- kat ne de olsa tatsız. Bu sahnenin çevrilmesi için Sansusi sarayının tarihi ları aynen atelye yapılmıştır. Ba filimde Willy Frisch ile Kacthe von aynı yatakta uy birini tanımıyan ediyorlar, alışıyor, Çünkü bi gece uyuyor, ap gündüz tanımıyorlar. Ev sahibi aynı odayı ikisine ayrı ayrı kira- lamıştır. Nihayet bir gün, resimde gündüz diğeri uyuyor. gördügünüz gibi, biri ötekini “ kendi, yatağında yakalıyor. Nasıl? O mu da sırası geldiği zaman bildiririm, — “İsi, Sinema haberleri 4 Meşhur | tenis. şampiyonu Cochet, Fransada “ tenisin psi lojis, isminde bir film çevire- cektir, * Anny Ondra, Paris stüd- yalarında Baby isminde bir film çevirmektedir. Artist filmi fran- Mizca. ve almanca olarak birden çeviriyor. x Berlinde “aşk, istihza ve ciddiyet, isminde bir filim çevrik- miştir, X Joan Crawford, yakında “Yolunu şaşırmış kız, isminde bir filim çevirecektir. işte Kaethe | Hepsi olduğu gibi, ve t Eer Bu hafta Melek sinemasında Lilyan Harveyin “Palyaço,, filmi gösterilmektedir. Filmin mevzuu şudur: Fevkalâde asri bir sanatoryom.. Genç madam Davson bu sana- toryomda iyi olmuştur. Bir gün madam Davson, Apollon tiyatro” suna | gidiyor. Orada Palyaço Kuiehe âşık oluyor. Fakat genç kadın henüz sevdiğinin yüzünü görmüş değildir. Diğer taraftan Davson, Henkel isminde bir genç ile anışır. Henkel tiyatro işleri ile uğraş- maktadır. Gerek o Henkel ve Davson biribirlerini sevmektedir- ler. Nihayet Henkel ile nişanlar yor. Fakat genç kadının kalbinde gizli bir aşk vardır. Palyaço... O Palyoçonun sanatına, boyalı yü- züne âşıktır. Henkel de Davsonun yüzünü tanımadığı halde Palyaçoya âşık olduğunu bilmektedir. “Ben Gündüzün, sen geceleyin ,, filminden Iki sahne: Yukarıda $imdi müze olan Potstamdaki meşhur Sansusi sarayının önünde Wiliy Fritsch ile Kaethe von Nagy, gündüzün ve diğerinin geceleyin yattığı aynı yatak ucunda bir karışıklık, aşağıda birinin Filmden bir sahne Nihayet bir hususi müsabakada Davson kendini tutamaz, palyaço- nun kolları arasına atılır: — Ben nişanlımla değil seninle evleneceğim! der. Fakat palyaço Henkel aynı adamdır. Palyaço yüzünü yıkayınca nişanlısı meydana çıkar. Ve iki genç evlenirler. Sinema haberleri ickey filimlerinin gördüğü rağbet üzerine Japonyada Japon düşüncesine o muvafık tarzda ve Mickey filimleri gibi filimler ya- | pılmaktadır. X* Mata Hari nin o Hollam dadaki ailesi yeni filmin gösteril- mesine müsaade edilmemesini istemişlerdir. 4 Meşhur çek yıldızı Ita Rina Berlinde “Kara dağların. şarkısı isminde bir filim çeviriyor. Xx Jean Crawford “Şen dul kadın, opretini sesli olarak çevi- recektir. 1932 senesine sene içinde Torabzon 14 (Hususi) — Trab- zon belediye toplandı. Bu içtimada reis Kadri Mesut bey belediyenin bir senelik çalışma raporunu okudu ve rapor tasvip edildi. Rapora göre bütçenin varidat yekünu 161,548 liradır. Muhammen! varidattan 130,850 lira tahakkuk etmiş, bunun 107,797 lirası tahsil edilmiştir. Masraf bütçesi 161,516 liradır. 930 senesinden düyun olarak yekün 180066 lira düyun tahakkuk etmiş, 139,388 lirası ödenmiştir. nakledilen düyün 4603 Şe rabba yeniden dikme kaldırım ve 1000 metro mürabba yeni şose ve üç menfez ve ayrica kak dırımların tamiri yapılmıştır. Ten- virat şebekesine 12 lamba ilâve edilmiştir. adır. dışında muhtelif noktalarının tax miri ve şehir içindeki depo ve çeşmelerin ve barklarının temiz- lenmesi yapılmıştır. Teldür çayır Kırzade Zülmere içme suyunun bozuk noktaları yaptırılmıştır. Bazı çeşmelere su verilmiş, ba- alarının— tamiri © yaptırılmıştır. Çömlekçi de 40 metro uzunluğun” da beton arme yeni mecra inşa ve sahile uzatılmıştır. Şebir içinde muhtelif ağâm mecraları tamir ve bir. kısmı sahile uzatılmış ve bazıları kapatılmıştır. Bazı yıkılmak üzere olan ankaz, divar, ev ve saire yıktırılmıştır. Mumhane önünde metrük mezarlık mahalli tesviye edilerek pazar mahalli ittihaz olunmuştur. Munuhane önünde bir balıkbane de inşa edilmiştir. Sülüklü mevkiinde | evkaftan satın alınan arazi üzerinde asri bir mezarlık tesis edilmektedir. Moloz mevkiinde inşa edilecek iskelenin inşasma talip zuhur et- mediğinden inşaat tehir olunmuş” tar, | Bir sene zarfında 530 muayene ve tedavi ve iki vilâdiye icra edilmiştir. Bu sene zarfında memlekette zuhur eden tifo dolayısile 985 fakir kimselere reçete mukabilinde © meccansı ilâç verilmiştir. 1317 esnafın sııbi muayeneleri yapılmış ve 40) defa umumhane sermayeleri muayene olunmuştur. Bir sene Adana izcileri seyahatten Cumhuriyet medlisi gecen gün | devredilen 41,675 lira ile birlikte Deyirmendere su harkının şehir | bayramında Adanaya dönmüşler ve mer: İzcilerin intizamı her tarafta nazarı dikkati celbetmişt Sahife 7 Trabzon mektupları Trabzon belediyesi bir neler yaptı? Varidat 161,548, masraf 161,516 liradır, 46038 lira borç nakledildi içinde 3328,50 metro mür Trabzon belediye relsi Kadri Mesut bey Kuduz müessesesine 310 ve emrazı akliya hastanesine 8 kişi sevk olunmuştur. Bir sene içinde sokağa çirkef atanlar ve hattâ şartlara riayet elmeyen 179, kaldırım işzal eden İ 58, evamir ve nizamata riayet etmeyen şoför, arabacı, motörcü, ve saire İZİ, cuma günü rubsat- dükkân açan ve ruhsatsız ta" irat yapan 75, ağızlıksız köpek gezdirenler 6, mezbaha harici hay- van keser, 14, lâvba asmayanld, sahi işlere riayet etmeden ekmek pişiren, dükkânlarında nizamsız fazla müşteii mevat bulunduran 4 yangına sebep olan 2, tarifelere muhalif hareket eden 20 ki tam 517 şahıs hakında zabıt ve cm imence tecziyeleri karar. altına mma. Bu sene içinde 771 köpek, 1000 fare öldürülmüştü. 1317 şahıs Sihhi muayeneye sevkolunmuştur. 62 şoför, 22 motör makinist 44 arabacıya yeniden ruhsat ve- sikası verilmiş, 18 dilenci mem- leketlerine sevkolunmuş, | 4088 nakliye vasıtasının sağlamlık mu- ayenesi yapılmış 570 müessese sahibine hafta tatili kanunundar istifade ruhsatiyesi verilmiştir. Bir sene zarfında zuhur eden 5 ev, 14 baca yangını söndürük müş 244 gün umumi caddeler sulanmış, İl kuyu temizlenmiş, Iskender paşa camiine 24 ve limanımıza gelen donanmaya 200 ton su verilmiştir. raporunun sonunda şhir- ler temizleme işinin daha geniş mütevakkıf olduğu | ve hayvan arabalarına bedel kamyonet teda- riki lâzım geldiği, yeni sene için ir fazla tahsisat istene ceği beyan ediliyor. o Cevdet Ankaraya yaptıkları le karşılanmışlarcır.