19 Kasım 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

19 Kasım 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 Yo-Yo müsabakası Dün yapılan müsabaka çok eğlenceli ve heyecanlı oldu Yo-Yo müsabakamız dün sabah #aat on birde Beyoğlunda İstiklâl gaddesinde ( Sosyeta Operaya ) salonunda ve bir jüri heyeti buzurunda yapılmıştır. Müsabakaya en fazla Yo-Yo figürleri yapan çocuklar iştirak etmişler ve bunlardan Yorgo Atanasindis ef. larında Yorgo (Yo - Yo) figürlerinin envamı kusursuz olarak ve büyük bir maharetle yapmış ve hazırun tarafından alkışlanmışlır. Yorgo (Istanbul Yo - Yo şam- piyonu) ilân edildikten sonra aşağıda isimleri muharrer çocuk- lar da sıra ile mubtelif puvanlar alarak muvaffak olmuşlardır. 2 - Mişel Gabay, 3 - Nisim Bueno, 4-5. O. 5 - Albert Medina, 6 - Deyyan bey, 7 - Melih bey, 8 - Adato, 9 - Edgar Fisher, 10 - Taceddin bey, 11 - Ingilizyan Baruyu, 12 - Muvahbit bey, 13- Cihat, 14 - Senih Ferit, 15 - Fethi, 16 - Matmazel Sofia, 17 - Davit Galimidi, 18 - Busion Zakutu, 19 - Rafail Levi beyler. Bunlardan 2, müsavi olarak Birinciye hem gazetemiz tara- fından bem de Karlman müesse- sesi tarafından kıymetli birer Ye-Yo hediye edilmiştir. Yo - Yo şampiyonu, Istanbula ilk defa Yo - Yoyu getiren Karlman müessesesinin müşterileri fenni essese müdürü tarafından ayrıca yakarda isimleri geçen ve mu- affak olan Yo - Yoculardan on e kıymetli ve fenni bir tarzda imal edilmiş Yo - Yo hediye edilmiştir. Müsabakada muvaffak olanlara gazetemiz tarafından da birer Yo - Yo verilmiştir. Müsabaka gok eğlenceli ve heyecanlı sah- pelerle saat yarıma kadar devam etmiştir Keriman hanım İzmirde evleneceği haberi doğru değil İzmir 18 ( Hususi ) Himayeietfal menfaa! ordu ile İzmir spor ir futbol maçı yapıldı. Maçta güzel- lik kraliçesi Keriman Halis hanım da bulundu. Stadyom çok kalabalıktı, civar- daki sokaklarda da bir çok balk toplanmıştı. Kraliçe sarı bir tu- valetle geldi, alkışlarla karşılandı. Maçta topa ilk vuruşu kraliçe yapdı. Maçı 3-1 Izmir spor kazandı. Kraliçe kopayı İzmir sporlulara werdi, Himayeietfal tarafından kraliçeye bir buket verildi. Bu akşam Izmirpalasta bir danslı gay var. Kraliçe bunda buluna caktır. © Burada Kriman Halis hanımın, İzmir palas sahibi Naim beyin oğlu Adnan beyle nişan lanacağı bakkında bir şayia çık- muştur. Tahkik ettim, bunun doğru olmadığını anladım, Meclisin bugünkü ruznamesi Ankara, 19 — Büyük Milet askerlik dersleri aşları hakkındaki inin bir ay daha temdidi, nahiye müdürlerine ve- rilecek hayvan bedelleri meselesi 22 Tegin 4982 Alman kabine buhranı Reisicumhur müzakerelere Berlin, 18 (Hasusust cumhur © mareşal Hindenburg bugün bir çok fırka reislerini kabul ederek kendilerile uzun müddet görüşmüştür. Sabah ilk olarak nasyonalist reisi Huzenbergi kabul etmiştir. Öğleden sonra merkez fırkası, sonra halk fırkâsı reisleri devam ediyor si Hitler kendisine vaki olan daveti kabul etmiştir. Yarın reisicumhuru ziyaret ede- cektir. Hitler bugün öğleden sonra Berline gelmiştir. Bavyera halk fırkası reisi de yanm Berline geleceki Reisicumhurun o mülâkatlarının nasıl bir netice vereceği malâm değildir. 2 Teşrinisanide biten dahili sulbü muhafaza kararnamesi yeni bir emirname ile 2 Kânunu- | saniye kadar temdit iştir. Berlin 18 — Hitlerin baş ve- kölete geleceği hakkında çayiz- İ lar devran ediyor. ih | şayia şimdilik mevsimsiz Yunan kabinesinin mevkii Mali meselelerden dolayı ihtilâf çıktı Atina 18 (Hususi) — Başvekil Çaldarisle siyasi Füesası arasında, mali meseleler hakkında ML Melli yanl, den bi duğu meydana çıkmıştır. Hattâ bir aralık k ise de M, Venizelosun müdahalesi üzerinde bunun önü alınmıştır. ihraç bankasına olan borçlarının bir kanunla teyidi meselesi de müzakere edilmiş ve bu mesele etrafında vuku fırkalı müzakerede bulunmak fırkalı istifasına ramak kalmış Içtimada yunan hükümeti bulan şiddetli iki farkasının. bu mali lâyihala, münakaşa esnasında, M. Çaldaris kabinesinin istifasını vermeğe hazır bulunduğunu defa söylemiştir. M. Venizelos, bu meselenin kabinenin istifasını icap ettirecek mahiyette olmadığını Venizelos, gazetelere gönderdiği mektupta kabinenin ecnebi dainler meslesini kendi mesuli- yeti altında tedvir etmesi lâzım geldiğini ve arar söylemiştir. hususta kabinece teklif edilerek tasvip edeceğin Idirmişti Kanlar içinde bir adam Sarhoşluk neticesinde çıkan kavgada başından yaralanmış Dün gece zabıta karışık bir vaka ile karşılaşmış ve yapılan uzun tahkikat neticesinde işin iç yüzü meydana çıkarılmıştır. Vaka şudur: Taksim polis mer- kezi devriyeleri gece Taksimde dolaşırlarken kendini bilemiyecek derecede sarhoş bir adamın, sen- deleye sendeleye dolaşmakta ol- duğunu görmüşlerdir. Memurlar biraz yaklaşınca bu adamın her tarafı kanlar içinde olduğunu görmüşler ve kendisini yakalamışlardır, Yapılan © muayenede meçhul sarhoşun başında bir bıçak yarası olduğu görülmüştür. Kendisi der- bal tedavi altına alınmış ve biraz ayıldıktan sonra verdiği ifadede isminin İzzet olduğunu söylemiş ve nerede yaralandığını bilmedi- ğini iddia etmi Zabıta derhal tahkikata başla” mış ve işin esası o meydana çıkmışlar. Yapılan © tahkikata nazaran, | yaralı bulunan İzzetle üvey oğlu | Mehmet ve Osman isminde diğer bir adam akşama kadar rakı içmişler, körkütük sarhoş olmuş lardır. Gece sarhoşlukla kayga etmeğe başlamışlar, biribirlerine girmiş- lerdir. Kavgada hepsi kendinden geçmiş, bir aralık Osman, İzzetin kollarını tutmuş, bu sırada Meh- met de elindeki bıçağı üvey babasının — başına / saplamıştır. Kavgadan sonra her biri bir tara! dağılmışlardır. 'abıta vakayı bu suretle mey- dana çıkardıktan sonra Mehmetle | Osman da yakalamıştır. Yaralı | Ezzet hastaneye kaldırılmıştır. Kontenjan Kararnamede tüccar lehine değişiklik var Ankara 19 (Hususi) — Yeni kontenjan kararnamesini hazırlıyan heyet dün cuma olmasına rağmen toplanarak tetkikatta bulunmuştur. Kararnamede tüccar | lehine bazı değişiklik vardır. Evvelce bildirdiğim gibi iptida altı aylk kontenjan hazırlanması düşünül müşsede vakit olduğundan bundan vazgeçilmiş Türkiye - Fransa | Anlaşmanın metni dün neşredildi Türkiye Frasna arasında, Suriyedeki irk, Türkiyedeki Suriye emlâki hakkında cereyan eden müzakerat neticesinde bir anlaşma husule geldiğini geçende yazmıştık. Bu anlaşmaların metni dün Anadolu ajansı tarafından neşredilmi; Seville'de vaziyet iyileşiyor Seville, 16 (A.A) — Fırıncılar ve şoförler tekrar çalışmağa baş- lamışlardır. Vaziyet tabil haline ekte: Soğuk artıyor Sıcaklık bu sabah üçdereceyekadar düştü Havalar günden güne soğumak- | tadır. Bu gün biraz güneş açma- sına rağmen gene soğuk fazladır. Gelen malümata göre her tarafta şiddetli soğuklar başlamıştır. Bal- kanlarda soğuk pek ziyadedi Tırnova ve Filibe cihetlerine son hafta içinde bir kaç kere kar yağnıştır. Bulgaristanda hararet sıfırdan aşağı 7 dereceye kadar düşmüştür. Bazı karadeniz vilâyet- lerine de sulu kar yağmıştır. Dün de şehrimizde hararet de- recesi pek ziyade düşmüştür. Dün en Fazla sıcaklık 7, enaz beş derece idi. Bugünkü hava hakkında Yeşil. köy hava rasat merkezi şu ma- Tümatı vermektedir : Hava bugün bulutlu olacak, rüzgâr karayelden eseeektir. Dün hava tazyiki 764 derece idi Bu sabah saat yedide sıcaklık 3 derece olarak kaydedilmiştir. Bugün yağmur ihtimali yoktur. | Silâhları bırakma Almanya sonuna kadar ısrar edecek (Hususi) — Fransa, hukukta müsavat meselesi hak- kında fikrini açıkca beyan etme- | dikçe Al ihları bırakma etmemeğe Bugün toplanan silâhları bırak- 'ma konferansı bura heyeti husust sinm | kontrolu işleri etmiştir. Bir anlaşma husulü kabil olamamıştır. Zirai sigorta Ziraat ve İş bankaları bir şirket yapacak Hükümet tarafından zirai si- İ gorta usulünün ihdası düşünüldü. ünü yazmıştık. Bu hususta tetkikatta bulunmak üzere Fran- | sadan M. Campenen isminde bir mütehassıs getirilmiştir. Mütehas- sıs Ankaraya giderek ziraat veki ile görüşmüş ve lâzım gelen tetki- katı yapmıştır. Mahsulden başka hayvanlar da sigorta edilecektir. Sigorta için Ziraat ve İş bankaları tarafından bir şirket teşkil edilecektir. Dördüncü mevki Şimendiferlere rağbeti artırmak için tedbirler Ankara 1525 Sivar Erzarum şimendiler hattının inşası için nafıa vekâleline bir çok müraca- atlar yapılmaktadır. Vekâlet bu müracaatları tetkik etmektedir. Fakat taliplerden biç birile yapı" lan müzakere bitmemiştir. .Şimendifer taksitlerini tediye için lâzım olan 15 milyon lira bütçe darlığı dolayısile bu sene bütçeye konulamamışlı. Fakat verilecek taksitler şimdilik bono- larla ödenmektedir. 933 mali se- mesinin başlangıcından it'bsren gimendifer inşaatı için yeni ted- birler alınacaktır. Naha | şimendifer nakliyatını üzami derecede ucuzlatmağa karar vermiştir. Bunun için işletme işlerinde büyük bir tasarruf yapa" bilecek bir ecnebi mütehassıs memlekete davet olunmuştur. Bu mütehassis şimendif tarifelerile ve işletme işleri meşgul olacaktır. Fakat memleket ihtiyacını biz bildiğimiz için birçok eşyanın mahsulün ucuz nakledil. mesi hakkındaki kararları bis vereceğiz. Birçok şimendifer batlarımızda otomotris seferleri başlamıştır. Otomotris işlemeğe başladıktan sonra Adana - Mersin hattının yolcuları eskisinin üç misli çoğak mıştır. Demiryolları idaresi ucu nakliyat yapmak için şimendifer- lerde bir dördüncü mevki yapmak tasavvurundadı Aynca tenzilâtlı tarifenin tat biki da daha genin ve şümullü tutulaçakt Kerbelâ gibi Istanbul genc 24 saat susuz kaldı Yirmi dört saat gene terkos muslukları kurudu, Dün sabak evvelâ Istanbul semtindeki terkos musluklarında su kesilmiş, öğle den sonra da Beyoğlu semti susuk kalmıştır. Istanbulun dünden beri neden susuz kaldığını tahkik ettik, Me- sele şudur: Terkos meydanı. ci canalizasyon tesisatı yaparken elektrik kablo inu bozmuşlardır. Terkosun suyu tazyikle yukarı çıkeran tulumbaları elektrile kuv- vetile işler. Kablo bozulunca elekirik cereyanı alınamamış. tu- lambalar da işliyememiştir. Bu sebeple su yukarı çıkarılamamış ve tevzi. edilememiştir. Kablonun bozulması yüzünden Osmaniye telsizine de cereyan verilememiş ve dün akşam radyo neşriyatta bülunamamıştır. Terkos bugün ondan sonra su vermeğe başlamıştır. Ders verecekmiş! Berlin 19 (A.A) — Evvelki gün dinde hançer olduğu halde baş- irmeğe teşehi olan bir kadın 5 ay hapse mahküm edilmiştir. Mumaileyha, bu işi M. Von Papene bir ders vermek içid yapmış olduğunu söylemiştir. Miyon hakkında Yugoslavya ile aktolunan itilâfname Belgrat 18 (A.A.) — Aral ajansı bildiriyor. Mebusan meclis Türkiye ile Yugoslavya arasında afyon ihracatı hakkında aktedile miş olan itilâfnameyi tasdik eyle- miştir. e Türk-Felemenk hakem muahedesi Laheye, 19 (A.A) — Mebusan meclisi, Türkiye ile akdedilmiş olan bakem uzlaşma muahedesini tasdik etmiştir.