26 Kasım 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

26 Kasım 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

ha Halkın Sesi Posta İşlerinde Çabukluk Bugün meydana çıkan bir hakikat var: İstanbuldan —bazı şark — kasa- balarımıza gönderilen mektup veya gazeteleri ki ayda gidebiliyor. Me- dent memleketlerde İktısadi ) fan- liyetin semereli bir şekil alması için posta nakliyatında çabukluk âatmdır: Bu hususta halkın- fikir- lerini şu satırlarda bulacaksınız: Fuat Bey ( Kasımpaşa'da Tİskele esddesinde ) — Şark hudutlarımızdaki vild- yetlere kış günlerinde bazan bir mektup (65) günde ancak gidiyor- muş. Yazın Ankaradan şarktaki Ge- var kazasına bir mektup kırk günde | vasıl olurmuş. Bundan, bazı yerlerde porta işlerinin pek ipüdai olduğu anlaşılıyor. Hükümetin tayyare pos- talari tesisi husuzundaki tasavvurla- tını ebemmiyetle karşılarım. * Murat Böy ( Doktor Sirkeci Sam- Caktar sokak 35 ) — Yirminci asır medeniyetinin şiarlarından birisi de sürattir. Bunun için medeni memleketlerde şimendi- fer, otobüs postaları bile kâfi görül- medi de taşyare postaları — ihdas edildi. Şimdi birçok yerde muhabere da telsizlerden lst.fadae edilmiye baş- landı. İktısadi işlerin günü gününe tanzimi için postalarımızı — süratlen- dirmiye ihtiyaç vardır. * Saadet H. ( Sultasalmat hane Sokağı 23 ) — Şark — hudutlarımızdaki — bazı ka mektap va gazeteler ancak iki ayda gidiyormuş. Blz garp me- deniyetini kabul ettik. Bunu balk arasında yayacak ve kökleştirecek vamıtalardan birisi de matbuattır. Toçraklarımızda her Türk, gazetes'ni waktinde okumalı ve mektuplarısı da en kısa bir zamanda alabilme- lidir. Hükümet tayyare — postaları makliyat tasavvurunu biraz geniş- letmelidir. Titaret- * Fazıl B. ( Gincmeydan Güngür: mez sokak 5) — Bugünkü İktısadi bulranı ye- nebilmek için ihracatımızı arttırmak mecburiyetindeyiz. Bumun için İşles rimizde sürat lâzımdır. Beynelmilel fpazarlara, llk mal çıkaran milletler kazanır. Vakit nakittir darbı meseli en ziyade bugün için söylenmiş bir nözdür. Ticaret merkezlerindeki tüc- garlarımız. memleketimizin her tara- file süratle muhabere imkânımı bul- malıdır. * Hikmet B. ( Öntladıkapı 32 ) — Hükümet tayyare postaları te- sisine harar vermekle çok isabet etmiştir. Bu şebeke yavaş yavaş ge- nişletilir, yakında Şark vilâyetleri- mizin günü gününe gazete ve mek- tuplarını alabilirlerse çok mühim bir iş başarılımış olur. 106 Bin Hasır Kılıf Müskirat İnhisar İdaresi Pa- şabahçe fabrikası için (250) gram- lik şişelere mahsusi(106,000) adet hasır şişe kılıfı almıya karar | kararname — Adliye — Vekâletine verm'ş'r. gönderilmiştir. -. İ sabakasına Hasan Bey. 1 Bu seneki güzellik mi- l —<— —— —— ——— — GON — BÖSTA - Bulut Gibi Bir Sarhoş! Galata'da Bir Madamın Lokantasını Çarşamba Pazarına Döndürdü Evvelki gün Galata'da karmakarışık ve gürü- tülü patırtılı bir hâdise olmuş, bir lokanta tahrip ı tahkikata edilmiştir. Yaptığımız şöyle cereyan etmiştir: Arapcamiünde oturan Mehmet evvelki akşam Galata civarında birkaç meyhane dolaşarak bir okkadan fazla rakı bir vaziyette dolaşmıya, iki tarafına yıkılmıya baş- | lamıştır. Mehmet bu bitik halde bir aralık Galata'- da Madam Despinanın masanın Üzerine devrilmiştir. Bir Şikâyet Açık Otobüslerden Her- " kes Yaka Silkiyor Haber aldığımıza göre Tak- sim ile Büyükdere arasında işli- yen ötobüslerden — bazıları için hem halk ve hem de otobüs sahiplerinden bazıları tarafından | Vilâyete bir şikâyet yapılmıştır. Bu batta işliyen 22 — otoblsten dört tanesi açıksolduğu için bun- lara binmek mecburiyetinde olan yolcular Üşümekte ve hasta ol- maktadır. Bu dört otobüs sefer sırasile hareket ettiği için bunlar dolmadan diğer kapalı otobüslere yolcu binmek imkâzı yoktur. Bu vaziyet kapalı otobüs sahiblerini zarara sokmaktadır. Bu kısım — öotobüs sahipleri ya bu hatta açık otobüs işletik memesini, yahut kendi otobüs- lerinin başka hı_ılırı verilmesini | istemişlerdir. Bir Mahküm Süleyman Sırrı Efendinin Affedilmesi isteni'di Eiyevm — İstanbol — hapishane- sinde bulunan ve İstiklâl Mah- | kemesi tarafından on beş seneye mahküm edilmiş olan Süleyman sırtı Ef, nin ihtiyarlığı ve daimi hastalığı ileri sürülerek affedil- mesi — istenilmiştir. Bu iddialar üzerine Adliye doktorleri tara- fından muayene yapılmış ve Sü- leyman Sırrı Efendinin hastalığı tesbit edilmiştir. Vilâyet İdaro Heyetinin bu hususta hazırladığı Son Postanın Resimli Hikâye si: lokanltasına gitmiş, bir Lokantacı Madam, bu yalpalı müşteriye me arzu ettiğini sormuş, Meh- DAHİLİ HABERLER nazaran hâdise | söyleyince met lokantada bulunmıyan bir yemek ısmarlamıştır. Madam, Jlokantada bu çeşit yemek bulunmadığını Mehmedin kafası kızmış, ille istediği yemeğin hazırlanıp önüne getirilmesini istemiştir. işminde bir adam içmiş, bulut gibi Mehmet buna 'Bir Horoza Eziyet Eden Bir Çocuk! | 13 Yaşında Bir Çocuk ı Mahkemeye Verildi Hüsnü isminde 13 yaşında bir çocuk bir horoza eziyet etmek cürmile mahkemeye verilmiştir. Adliye taribimizde bir horoz yü- zünden mahkemeye verilme hâ- disesi ilk defa vukun gelmektedir. İddiaya göre, ba küçük çocuk sokakla dolaşan iri bir Hit horozunu yakalamış, zavallı ho- , roza olmuyacak eziyetler yapmış, tüyleri dökmüş, hayvam hayli hırpalamıştır. Hâdiseye şahit olan- | dar bu çocuğu karakola haber | vermişler, neticede çocuk malb- kemeye gönderilmiştir. . Bakalım bu davanın neticesi nasıl çıkacak ? Yerli Mürekkepler Maliye Vekâleti mürekkep ve | zamk almak üzere bir münakasa açmıştır. Vekâlet bu malların yerli malı olmasını şart koşmuştur. Hayırlı Komşu! Bitişik Evdeki Eşyaların Hepsini Götürmüş Fenerde Müftü Ali mahalle- sinde oturan Ferhat kaptanın evine —pencerenin — parmaklığını sökerek giren bir hırsız elbise, halı, yatak ve yorgan gibi eşya çalmış ve kaçm'ştır. — Yapılan tahkikat neticesinde, bu hırsız' - ğin, Ferhkat kaptanın komşusu | Şükrü isminde biri tarafından lyıpıldğı anlaşılmış ve — Şükrü yakalanmış, eşyalar da sahibine iade edilmiştir. Kubuktşt Bu vaziyet karşısında Madam Despina işi tatlılığa bağlamak gayretile güler yüz göstermiş, fakat büsbütün — içerliyerek — birdenbire yerinden kalkmış ve eline geçen tabak vesaire eşyayı lokantanın içinde her tarafa fırlatmıya baş- lamıştır. Neticede tencereler devrilmiş, tabaklar kırılmış, camlar parçalanmış ve lokanla Çarşamba- pazarına dönmüştür. Yetişen polisler Mehmedi yakalamışlardır. Belediye, Müşkülatı İzaleye Karar Verdi Yeni belediye kanunu mucik- bince yeme, içme, taranma, te- mizlenme ve eğlence mahallerin- den birer ruhsatiye alınması lâ- zımdır. Belediye, bu ruhsatiye miktarlarının ve tahsil zamanlarr nin tayinini kaymakamlıklara ha- vale etmiş ve gazetelere de bu hususta İlân vermişti. Her mıntakanın ruhsatiye miktari ve müracaat zamanı ayrı ayrı olduğu için esnafm müşkülâta düştüğünü nazarı itibara alan belediye dün bütün kaymakamlıklara ve şube müdürlüklerine bir tamim yapa- rak halkm müracaalı için tesbit edilen zamanları istemiştir. Bun- ler topla bir'hakle öyuzetelirle ilân edilecektir. Taksiler Boyasız Otomobiller Müş- teri Taşıyamıyacak Belediyenin evvelce - verdiği bir karar mucibince taksi ote- mobillerinin muayyen renkte ok- mak Üüzere boyanmış olmaları lâzımgelmektedir. Bu karar ge- çen kânumusaninin birinde tatbik edilecekken — belediye, — yapılan müracaatleri nazarı dikkate ala- senelik müddet vermişti. Bu müd- t bir ay sonra bitmektedir. deki HAnunusaninin birin- den itibaren bütün otomobillerin ayni renkte boyanması icap et- mektedir. Boyasız otomobillerin piyasada — çalışmasına — müsande edilmiyecektir. Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: 3 — Bauarsadan. 4 — Edirneden de güzeller iştirak edeceklermiş, acaba kim kazanacak ? —— 0 T —| M e | Günün Tarihi & Hırka Ve Seccade Bulunacak Mı? Birçok Antikacıların Hadeleri Alındı Konyadaki Sadreddini Konevi kü- tüpanesinden İstanbul'a gönderildik- ten aonra ortadan esrarengiz bir şekilde kaybolan tarihf hırka ve seçende hakkındaki tahkikat henüz devam etzaektedir. Haber aldığımıza göre, mütareke senelerinde Konyada Evkaf Müdürlüğü yapan Avtukat Eşref Beyin de malümatıma müracaat edilmiştir. Bundan başka polis mes murları tarafından daha birçok an- tikacıların ifadeleri alınmıştır. Yeni Bir Emir Lokantacı ve aşçı dükkâalarında yemeklerin mubafazamı veyahut teş- biri için yapılan dolap İve vitrinlerin açık bulumdurulmaması bildirilmiştir. Bu emre rinyet etmiyenlerden pare cezası alınacaktır. Yollardaki Bacalar Halk tarafından lâğım veraire tamiri için yollarda açacakları bas caların belediye tarafından tamirine karar verilmiştir. Bunun için baca açmak istiyenler, açacakları bacamıt sathını bildiren bir beyanname veres cekler ve bir ruhsatname alacak- Tardır. Sekiz Yaşında Belediye tarafından çıkarılan İs< tanbul Belediye mecmuası son çıkan , Sönce nüshastle sekizinci —yaşına basmıştır. Bir Cürmümaşhut Arşamia — isminde — bir — balık$iş Kumkapıda oturan balıkçı Avadis'is evla& girmiş, bazı eşya çalmış, bun« ları başkalarına zatarken — cürmü" meşhut balinde yakalanmıştır. Kendi Malı Gibi Beyoğlunda Doğramacı sokağında Manuk isminde bir sıvacının evinde kiracı olarak oturan Hüseyin isminde bir adam evden taşınırken ev sahit bine ait tencere ve tabakları dâ beraber götürmüş, fakat yakalan” mıştır. İnhisar İdaresinde Erzurum, Erzincan, Artvin — ve Aydın tütün, tuz ve müskirat inhk sarları da birleşt rilmiş, Erzurum vt Aydında İnbisarlar Başmüdürlüklerle Artvin ve Erzincanda inhisarlar müs“ takil müdürlükleri teşekkül etmiştire Mekteplerin Teftişi İstanbul ilk tedrisat müfelttişleri ilkmektepleri sık sık teftiş etmiy€ başlamışlardır. Açıkgözlük Yapıyorlarmış Anadolu Ajansı — ilânat — şubetl duvar ilânı İmtiyazı ahkâmına olarak hariçte bastırılan bazı ilâM* ların Ajansa ücreti verilmeden şuray$ buraya asıldığını İleri sürerek Beler diyeye bir şikâyet yapmıştır. şikâyet üzerine |Belediye bir tamifi yapınış, bu gibi ilâaların derhal kâl* dırılmasını kaymakamlara ve belediy? şubelerine - bildirmiştir. ; $ Hasan B. — Asıl bu. işte yere sene olduğu gibi, terziler, berber atrıyatçılar kazanacak dostama İ Z