23 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

23 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa ği t ER e Halkın Sesi Süt !şi Haliedil- melidir Bütler suludur. Bunda halk ta, Meclisi de müttefiktir. Bu hutusta halkimız diyor ki: Orban B. (Ayasofya, Akbıyık £8 — Su ve süt mesi wi İstanbul'un D iki derdidir. he Terkos meselesi halledilmek üzeredir. Fakat terkostan daha mühim olan süt meselesinde de Şehir Meclis'nin kat'i karar vermesi lâzımdır. Satılan sütlerin karışık olduğunda Belediye, halk ve 'Şehir Melisi tamamen müt- tefiktir. Binaenaleyh “dert ortada, teşh'sl de O halde bunun tedav ni de kolay olmak lârimgelir. * (Sulta malüm. Ahmet B. iruzuğa 34) — Istanbul'un aüt işi birçok ie- tihalelere uğramış, bin bir kolıba girmiştir. Fakat alınan tetbirlerln noksan olmam veyabut İyi takip edilemsmesi yüründen biç birisi de İyi metice vermemiştir. Satılan süt İstihsal edi'en miktarın iki mizlini Söt çocukların ve hastala- vabi aşıyor. rin bir. gıdasıdır. tini ve mül ini yakından alükadar eden bu meselenin cexri bir şekilde —halli “zamanı artık gelmiştir. * İsnali Raif B. ( Ayasolya kırâaat- haresi Sütler muhakkak ki suludur, Eski belediyelerimiz bu İşi bir türlü balledemediler. -Avrupadaki büyük şekirlerin bu İşi masl hallettikleri tetkik edilmeli ve ona göre bizde de bir tetbir alınmah hır. * Necdet B. (Fatih Kıztaşı 28) — Şehir meclisi azası ilk içtima- anda İstanbulun söt meseles'ni hal- letmiye hazırlanıyormuş. Bence müzmin derdi h İstanbu'un büvük minnet ve caktır. Çünkü Çocukl larımıza - içirecek ha söt bulamiyoruz. Hayet Gitti Yumnanistanla yapılacak - tica- ret mukavelesinin esaslarını ba- zırlamak Üzere ihracat ofisi mü- dürü Cemal ve ticaret odası umum! kâtibi Vehbi " Beyler dün buradan Pireye hareket etmişler- dir. Bizden Yunanistana - canlı hayvan, yumurta, balık, zahire, odun travers gitmekte, Yunanis- tandan bize sun'i kübre, cam, konyak, sakız, neft yağı gelmek- tedi. Yunanlılar muhtaç olduk- lan maddeleri Türkiyeden daha vcura satın aldıkları için Türkiye ile mühakkak surette anlaşmak istemektedirler. bir yudum * Bir. Otomobil Faciası Şoför Hasaüğın idaresindeki kamyon — Aksaray'da hamamında sokakta oynamakta olan 5 yaşlarında Talât İsminde bir. çocuğa çarparak - tehlikeli surette yaralamıştır. — Dün doktora muayene olmuştum Hasan Bey Memleketin sıhba- | Tevekkül | gi bi l .Son Postanın Resimli Hi & Pazar Ola Hasan chı Di'y_or Ki: ı B ARIU RORRA DAHİLİ HABERLER Tâti aldık: İbrahim isminde ısmarlamıştır. — Bu dan - işletilmektedir. İsmail masallarda okuduğumuz cinler ortadan kaybolmuştur. — Elektrik — | Şirket Evvelce Aldığı Pa- raları Geri Veriyor Göztepe ve Erenköyüne henüz elektrik verilmediği halde elektrik şirketinin — buralardaki aldığı bazı gazetelerde yazılmıştı. Elektrik şirketi bu haberi tekzip etmektedir. Şirketin ifadesine göre, mese- lenin —esası şudur: Buralarda tesisat yapan tesisat müteahhitleri Adet olduğu veçhile-şirket vezne- sina - yatırılmak Üzere müşterile- rinden depo akçesi ve masarifi raptiye almışlarlardır. Göztepe va Ereköy'e elektrik yermek işi bir müddet tzahhur edeceğinden Elektrik Şirketi bu paraları geri vermiye âmade bu- lunmaktadır. İki Kaza Rüstempaşa medresesinde teneke — fabrikasında — çalışan amele Haçik sol elin başparma- ğını makineye kaplırmıştır. x sarayda Adem Ef, nin garajında kuyu kazmakta iken yukarıdan başına taş dolu bir kova düşmüş Ali ağır surette yaralanmıştır. Mimar Sinan Türbesi Evkaf terafından tamiri için ve tahsisatı çıkan Süleymaniye- | deki mimar Sinan türbesi ay ba- | şından itibaren yenileşecektir. “ Bunun için lâzım gelen işçiler tutulmuştur. Koskoca denbire ortadan Tkajbölmen aşçi Kâzım, Efeodiyi çok garip bir hırsızlık yapılmıştır. Bu garip hadise | hakkında yaptığımız tahkikat neticesinde şu tafsi- bir adam dün Galatada bir aşçı dükkânma girmiş, garsonu çağırarak yemek adamım yağlı bir müşteri gibi girdiği dükkân Kâzım Efendi isminde biri tarafın: garsonun getirdiği yes meğe başlamadan evvel elini yıkamak üzere üyağa kalkmış, musluğun yanına kadar gitmiş, fakat tıpla halktan | saat kirası vesaire namile para | Mütehassısı ve dava vekili oldu- Kapıcı Ali isminde biri Ak- | umum müdürlüğe müracaat edilen | meden — dışarı başlamış, bu vermek belâyı haber Birdenbire adamın bir- gibi bir tür. A. Rıza B. 'Avukat Olmak |İstiyor Kendisinin — muallim, — akliye doktoru, bikmeti tabiiye ve kimya ğunu söyliyen meşhur Eyüp'lü Ali Riza Beyi şüphesiz ki hatır'ıyar caksınız. Bu zat geçenlerde Dev- let matbaası müdürü Hamdi Emin Bey aleyhine dava açmış, kendi- sinin kâğıt para bastırmak tale- Bini kabul etmediği için Hamdi Emin Bey aleyhine tazminat hük- medilmesini istemişti. Ali Riza Bey şimdi de avukat oldmak içiş baroya müracaat etmiş kendisinden sıhhat raporu iste- | nilmesi üzerina Ali Riza Bey de bu sefer müddeiumumiliğe bir arzuhal vermiştir. Müddeiumumi- lik bu arzuhali lâzım gelen dal- reye havale etmiştir. Kâğıl Fabrikası Geçenlerde İş bankası tara- fından bir kâğıt fabriknsı tesis edilmek üzre teşebbüse geçildi- | ğini yazın ştıik. Şimdi öğreniyo- ruzki bu fabrikaya İznik veyahut Sapanca — civarında açılacaktır. İnşaata bu sene başlandığı tak- dirde fabrika bir sene sonra iş- liyecek bir hale gelebilecektir. Bu takdirde fabrikanın günlük istihsali 30 ve 33 ton arasında olacaktır. Bu miktar kâğıt şimdi- lik ihtiyacımızın bir kısmına kâfi gelecek derecededir. Şeker Fabrikaları Öğrendiğimize göre memle- | ketimizde iki şeker fabrikası daha açılınası tekarrür etmiştir. Fabri- kalardan biri Alpullu grupu tara- fından Eskişehirde, diğeri de Bel- çikahılar tarafından Karacabey'de tesis olunacaktır. tam bu sırada duvardi desüsünün - yerinde yeller estiği Efendinin hayreti büsbütün artmıştır. Başına gelen suretle Kurnazlık Böyle Olur! Yağlı Müşteri Lokantacıyı Kafese Koyarken Yakayı Ele Verdi Dün Galatada çok basit, Fakat ayni zamanda | hayretler içinde bırakmış, her taraf aranmış, taranm mış, fakat İbrahim bir türlü bulunamamıştır. Kâ- | zım Efendi lokantayı beyenmeyip belki kimse gör- zannederek tekrar işine asılı duran par- görünce Kâzım çıktığını anlıyan Kâzım Efendi polise Bzere dışarı çıktığı sırada yağlı mÜşteri evvelce gizlendiği kapı arkasından çıkmış ve ellerini kol!arını sallaya sallaya yola düzülmüş- Fakat hırsız daha köşeyi Efendi ile polisleri görünce afallayıp kalmış ve tabit yakalanmıştır. sapmadan Kâzım Bir Karar Meyva Va Sebzeler Nasıl İhraç Olunacak ? İktısat — Vekâleti sebza ve meyva ihracatımızın çoğalmasını | temin için bir müddettenberi tet- | kikat yaptırıyordu. Haber aldığı- mıza göre bu tetkikat neticelen- miş ve Vekâlet meyva ihracatının şekli hakkında bazı — kararlar vermiştir. Verilen kararlara naza- ran harice gönderilecek sebze ve meyvalar iyi bir şekilde tertip ve tasnif odilecektir. Bundan başka her sandık ve pakete ancak 30 kilo kadar mey- va ve sebze konabilecektir. Bu karar meyva ve sebzelerin çürü- memesi için lüzumlu görülmüştür. Esasen sebze ve meyva ihra- | catımızın azlığı sebeplerinden biri- de ambalâj usulündeki fenalıktır. Yeni kararın — tatbiki neticesi olarak bu #ahada ihracatımızın artacağı tahmin ediliyor. Teftiş Galatasaraydaki Teftiş Yakında Bitiyor Maarif Vekâleti umumli mü- fettişlerinden — Bedri ve Refik Beyler görülen — lüzum Üzerine geçenlerde Galatasaray lisesinde teftişe başlamışlardı. Haber ve- rildiğine göre bu teftiş birkaç gün sonra bitirilecek ve tahkikat nelicesi bir rapor halinde Maa- rif Vekâletine — gönderilecektir. Bu teftişin bir yolsuzluk ihbarı Üzerine yapılmakta — olduğu ha- ber — alınmaktadır. Vekâlet Emrine| Alındı Silivri. Müddelumum! Vekili başkâtip Hikmet Bey görülen | lüzüm Üzerine vekâlet emrine * alınmıştır. Vapurun Kamaro- tunu Kim Öldürdü? Dün Ağır Ceze Mahkemçsinde Lötfi isminde bir genci öldürmekle suçlu Mehmet Ali, Cemal ve Bedri Ef, lerin muhakemesine devam edil- miştir. Bazı şahitler dinlenmiş, gel- miyen şahitlerin — çoğırılması — için başka bir. gü bwakılmı tır. Bun- dan sonra (7) ay evvel Dumlupınar kamarot Yusuf Ef, yi ö dürmekle suçlu kamarot Sü'eyman F arkadaşının davasına bi ve şahitlerin dinlenmesi bitirilmi Muhakeme, Müddelumuminin « a tetkik etmesi İçin talik ecdilmiştir. Gelecok ce'se de Müddeumumi iddi- asını zerdedecek ve suçlu — vekilleri müdafaalarını yapacaklardır. Adliya Encümeninde Aakara, 23 — Burada toplanan Adliye İntihap eni, varit olan teftiş raporları Üüzerine inzibati ka- rarlar vermektedir. Henüz memur intihabı. işine başianmamıştır. İncir- İhracatımız Tutulan bir istatistiğe göre; Mevsim iptidasından 18- 12 - 932 tarihine kadar İzmir borsasında 14,610,376 kilo incir sal Son hafta zarfında yapılan ihı cat 1,267,820, Mevsim iptidasın- dan 14 - 12 - 932 tarihine kadar olan ihracat ise 23,395,435 kilo- dur. İhracat en ziyade Almanya, İngiltere, Amerika, Fransa, İtalya ve Mısıra - olmuştur. Voleybol Maçları Voleybol, Basketbol Heyetin- dent Veleybol turnuva maçlarına 23-12-1932 cuma günü (bugün) başlanacaktır. Maçlar şunlardır: Fenerbahçe- Eyüp saat 16 da, hakem Basri Bey. Süleymaniye - İstanbulspor ha- kem Adil Rıdvan Bey. | — Lisanssız oyuncu oyn- yamar. 2 — Vaktinden 15 dakika geç kalan takımlar mağlüp adde- dileceklerdir. Buğday Ve Tiftik Dün Anadoludan İstanbülâ 22 vagon ve 917 çuval beğday geh miş ve Pulatlı malları 7,20 den satılmıştır. Ankara til 90, Yoz- gat malı 70, Karahisar tiftiği 60, Yerköy malıda 44 kuruştan mu- amele görmüştür. lera Dairelerinde Müddeiumumt Muevinlerinden mürekkep ve dört kişilik bir heyet İstanbul İcra Dairelerini teftiş etmektedir. Teftişe dün de devam edilmiştir. Bu heyete Müd- deiumumi Başmuavini Hikmet B. riyaset etmektedir. Muallimlerin Şikâyeti Maarif Vekâleti mekteplera bir tamim göndrerek şikâyell olan mu- allimlerin şikâyetlerini evvelâ mensup oldukları dairelere yapmalarını bil- Özememeee— l *«* Ağzıma katiyen dgırı..J ikâye si: * Rakı ve şarap koyma- söyledi., mamı .. Halbuki kendisi bunların öçünü de kullaniyor, sonra da Mmazarratından bahsediyor. Hasan Bey — A iki gözüm, ona doktor demişler... Sırlı pek- çedirl