31 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

31 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

SON OPSTA Manas Efendinin Masum Oldı Olduğu Anlaşıldı Ve 1ahliye Edildi Fakat Her İhtimale Karşı Şama Nefyedildi Muharrirl * Her Hakkı Mahfuzdur NE Demek ki bu kadar Adliye Memuru yanılmış; Üç dört gün denberi geceli gündüziü çalış- maları bir hiçten ibaret kal- maştı. İş, bu kadarla kalsa, Komlsyonu teşkil eden zeva- tıa sadece beceriksizliğine hük- molunsa, yine bir şey değildi. Mahza adaletin izharı için çalışan bu kanun memurlarının, derbal hıyanetlerine hükmolunması, ( ha- kiki failleri, ortadan kaybetmek için tahkikatı başka bir mecraya sevkediyorlar ) gibi bir bühtanla da karşılaşması pek muhtemeldi. Bu mülâhazalara binaen komisyon azasının vaziyeti, birdenbire pak müşkülleşmişti. Derhal Manas Bey tevkif edildi. Komlayon huzuruna geti- rildi. Kılı kırk yararcasına, İnce- den inceye tahkikata girişildi. Nihayet bu tahkikat, şu neticeyi verdi: ( Manas Bey, Melek gibi ha- ve selim bir xattır. Bütün canını mesleğine — vakfetmiştir. Değil böyle bamba atmak, bu kadar adamın ölümüne sebep ol- mak.. Hatta, bir karıncayı bile İncitecek — kabiliyette — değildir. Bomba atıldığı zaman gösterdiği telâş, vak'anın dehşetinden; mu- şambasını aramak için fazla meş- guül olmaması da, böyle kanlı bir hâdise mevkiinde fazla bulunmak ileri lim istememesinden Binaenaleyh, Manas Bey, tama- men masumdur. | Komisyonun bu kararı, Manas Beyin masum olduğuna dair Ab- | dülhamid'e kanaat verdi. Fakat, zavallı adam, yine yakasmı kur- taramadı. (Şam )a nefyedildi. Çünkü bu suretle şüphe altında kalan bir adamı İstanbulda ve bahusus (Mektebi harbiye) de tut- | mak, Abdülhamidin işine gelmedi. x Sarayın meşhur simaları ara- sına karışan, bir ( Basurcu Agâh Paşa) vardı. Vaktile, dünyaya niçin — geldiği bile —malüm ol- madığı — halde, — taliin — sevkile dünyanın en büyük ikbaline nail olan bu adamdı. Bir taraftan, saray erkânında zühur eden basur — memelerinin tedavisi ve diğer taraftan da başka işlerle uğraşan Ayâh Paş, hayatında bir çok defalar evlen- miş, o zamanın adeti olan tend- düdü zevcat kaidesine tam ma- nasıle uymuştu. Bir aralk Agâh Paşa Üskü- darda oturan Huriye Hanım is- minde bir. kadının kızile-de ev- lenmek istedi, fakat bu izdivaç yarıda kaldı. Bunun üzerine Agâh Paşanın lutuf didelerinden ve zamane hafiyelerinden ( Kafesçi- nin oğlu) denmekle meş hur adam, Agâh Paşaya bir cemile olsun diye bu kadınla kızına bir oyun oynamak istedi. gelmiştir. | Kafesçinin — oğlu girişti... Becerikli bir Çingene karısı ele geçirdi. Peşinen on mecdiye verdi. Oyu Bursalı bir bohçacı kıyafetinde — geydirdi. Eline de beş- yerinden kırmızı mühür mumile zarf verdi. — Bu zarfı al.. bana göstere- ceğim eve gireceksin. Bu xzarfı kimseye göstermeden, oturduğun minderin altına saklıyacaksın. Diye tenbih etti. Beraberce Üsküdara geçtiler. derhal işe mühürlenmiş bir leye gittiler. Sokağın — başına geldiler. Kafesçinin oğlu, Çinge- ne karısına evi gösterdi, neticeyi köşebaşında bekledi... mahir bir aktör gibi rolünü mu- vaffakiyetle oynadı. Evvelâ, bir kaç kapı dolaştı. Ve sonra Huriye Hanımın kapı- sını çaldı. Gerek Huriye Hanım ve gerek kızı, kalben küsükün oldükları için bu bohçacı kadımı savmak — istediler. Fakat kadın, milliyetine has olan bir sırnaşık- hıkla o kadar dil döktü, o kadar yalvardı ki: — Pekâlâ.. gel içeri... Demiye mecbur oldular... Ka- rıyı alt katta bir odaya aldılar. Renk renk Bursa kumaşlarına, hamam takımlarına bakmıya baş- ladılar. Ve bakarken, » kadar daldılar ki, karısının, koynundan o beş ye- rinden mühürlü zarfı çıkardığının ve olurduğu minderin altına sok- tuğunun farkında bile olmadılar. | Mabza fakir bir kadına iyilik etmiş olmak için de bir kaç hâv- lu aldılar. Geassan 5i A AA TERMOJEN THERMOGENE Lâpa, ilâçlar yerine merhem — ve faideli bir mahzurdan yakı, sair süretle kalim ve aridir. Bütün İstanbul'da perakende : satılır. 40 Kr. eczanelerde Ç .A,ÜYJ N M LA A».__mecM Kat ti ga PU Her car w nevi eüket, kilişe MATBAA ve FABRIKASI Tolelou - 23969 Çingene | bu mel'un çingene | Yarım saat sonra, birdenbire | o sokakta bir adam peyda oldu. 'Bu adam mütahakkim bir gururla bir aşağı, bir yukarı dolaşıyordu. Komşular evvelâ bunu bir zam- para zannettiler. Halbuki, alda- nıyorlardı. Bu adam, bir zampara değil, Beşiktaş karakoluna men- sup bir sivil polis memuru İdi. Çünkü, Çingene karısı, mek- tubu minder altına yerleştirip te | evden çıkar çıkmaz, ( Kafesçinin oğlu ) na haber vermiş; o da | mabayne koşarak (ibriktar Kâmil Huriye Hanımın oturduğu mahal- | ağa) vasıtasile Abdülhamide bir jurnal takdim etmişti. Bu jurnal, şu mealde idi; (Üsküdarda Rum Mehmet pa- şa mahallesinde sakin mütevaffa Hacı Kasım Beyin refikası Huri- ye H. ötedenberi bir takım Da- gistanlılarla düşüp kalkmakta ve bunlardan bir cemiyeti hafiyeye âlet olmaktadır. Bu cemiyetin maksadı, vaktile tarafı şehanele- rinden ilga olunan Dağistan ala- yının kumandanı - olup - elyevm Bağdatta menfi bulunan Mehmet paşanın intikamını almaktır. Arkası ©aa z MUSTAFA GEMAL vapurları İzmir sür'at postası BURSA e. BPAZAR akşamı sant 155 ta Karaköy rıhtımından sotru (İzmir Je peeke € pazar tesl günü İzmire muvasalat ve salı günü İzmirden hareketle çar- şamba günü İstanbula avdet ede- cektir. Tafsilât için Küçük Rıbtım Han Nö. 4-5 4-0913 YELKENCİ VAPURLARI KARADENIİZ POSTASI VATAN yapıru « Pazartesi 2 kânunusani günü akşamı Sirkeci'den hare- ketle ( Zonguldak, — İnebolu, Samsun, Ordu, Giresun, Trab- Rize ve Hope'ye azimet Telefon zon, ve avdet edecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci Yelkenci Hanındaki acentalığı- Tel: 21515 na müracaat. Sadıkzade Biraderler Vapurları İzmir - Mersin Postası anat 18 do Birkee reketle (Çanakkale, vapuru | Kânu- nusani PAZAR rıktımından ha İzmir, Ant. n ve Payaa) a ar ektir. Fazla ta Aiâiyo, Me ve avdat « çin Birk neâet hahi altılıda aconla ığa müracamı, Tel. 22134 | 30 Kayseri'dea Remzi B. Resminizi Bize Kânutuevel 31 — Gönderim'z, Sıze Tabıatınızı Soylıyelım... kupon İle gö 56 Halli B. Zeki ve sokulgandır. Münakaşa ya karışır, mevzuu müta- laa eder - ve karar verebilir, Men faatları na fazla düşkün- lük göstermez, bazan tesadüf- lere tâbi olur Kadin ve heyecan mesailine de lâkayt kalmaz. Et. Ağırdır, Fazla gülmez ve ko- nuşmaz, — baş kalarına min- net — etmekte müstağni dav ranır, kadın ve sevgi mesele- lerinde ihmal- ci değildir. F ve — hareke rinin kapalı kalmasını ister, husu | swlleıını. yaptığı ıılerı | mek istemez, belli et Acüâl ve atılgandır. Birden parlar, zavahire ehem- miyet — yerir, teşviklere uy- sal olur. Şöh- reti sever, kön- disinden bah- sedilmesini ister, arkadaş- liık ve geçim bahsinde iki yüzlülük yapmaz, 23 M, Turgut Ef. Samimi ve uy- saldır. Sureta şedit davranır — fae- A kat — göründü: # gü gibi değik dir. — boğazım sever, — Taha- tına pek düş- | künlük termez, sert ve gös- nderimiz Kupon diğer sayfamızdadır | 49 M. Ekrem B. /ekidir. " sabi olur. Ki Çabu tilir ve güce nir. Münaka şadan — çekin mezx, hilt mü cadeleyi dave eden hâdisele re meydan ver mez, — taham mülü pek kuv: vetli değildir. Bir şeyin süratle meydana gelme- sini arzu eder. ÂAcül davranır, 47 İrfan &. Zekidir. Teh- like ve zarar lara yanaşmaz, Bessiz Ve Ba- kin — kalmaz. Konuşur, şikâ- yet eder, mü- nakaşa yapar, bazan — hırçın Kanaat- menfaatlarını gö- 39 Eskişehir'de Salim B. — Atak değildir. Men- < | fastlerini — se- ] ver, kolaylıkla olur, çâr — değildir, zetir. “ğ — feragat edemez, | parayı sarftan birik- S tirmiye müte- | mayildir. Bir ; iş* baş olmak | ziyade j ve bu uğurda tehlike ve me- iliyetlere girişmek istemez, B Şerite H. Güler yüzlü ve se- vimlidir. Arka- daşlarile — iyi geçinir, müş- külpesent, dav- ranmaz, uysal tavru hareket- lerile kendini Ça- buk müteessir ve münkesir olur. - İçli ve Temizliği sever. sevdirir. | alıngandır. İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: *17,500,, Adet Nihayetsiz Şerit Komisyonumuzda mevcut nümüne ve şartaamesi mucibince pazarlıkla satın alınacak olan bu şeritlerin bedeli 13502 numaralı kararname ahkâmına tevfikan idaremiz tarafından Türk parası ola- rak İstanbul'da Merkez Cümhuriyet Bankasına yatırılacak ve mü- teahbit yerli mâhsulât ve mamulâtımızdan ihracat yaptığına dair vesika gösterdikçe bankaca istihkakı tesviye edilecektir. Taliplerin nümune ve şartnamelerimizi gördükten sonra pazar- lığa iştirak etmek için *6 7,5 teminat akçelerini hamilen 25-1-933 çarşamba günü saat 15 te Galata'da alım satım komisyonuna mü- racaat etmeleri, mextebinin Kemerburgaz konulmuştar. tanurı n İstanbul Belediy2si İlânları * ' sapaı zarila munakasaya Talip olanlar şartname almak ve keşif evrakımı gör- mek üzere hergün Levazım Müdürlüğüne müracaat etmeli, müna- kasaya girmek için de 43 liralık teminat makbuz veya mektubu ile teklif mektuplarını 9-1-933 pazartesi günü saat on beşe kadar daimi! enclimene vermelidirler. İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: Komisyonda mevcut nümune ve şartnamesi dairesinde (200) adet dişli bıçak pazarlıkla ve bedelleri dövizle ödenmek üzere n alınacaktır. Taliplerin nümüne ve şartnameleri görmek Üzere her gün ve pazarlığa iştirak etmek Ürzere de (*. 7,5) teminat akçalarını hâmilen 14 - 1 - 933 cumartesi günü saat 14 te Galatada Alım, Satım Komisyonuna müracaat etmeleri.