31 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

31 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Haftada İki Defa Spor SPOR Peqembe—;e—_c—u:ı;tui Günleri Çıkan Spor Sayfalarımızı Gezetemls pergemba ve cumartesi günleri elmak Üzere haftada İki #po> saylamı meşretimek- tedir. Perşembe günkü »por sayfasında dünya aper Bereketleri memlekat spor hödissleri vardır. Cumartes! sayfamadı. ee cuma günkü maç Yarın tafellüt yazılıdır. S P O R Okuyunuz... Gal tasaray Ying__lVl_ağlüp Dünki Maçta İstanbulspor Çok Parlak Bir Galebe Temin Etti - ğ N ae Dünki İstanbul futbol lik maçları gün geçttikçe hararetini artırı- yor. Fakat bu senenin lik müsa- bakalarına ait çok bariz bir hu- Susiyet gösterdiği itiraf etmeye mecburuz. Bu seneki maçların manzarası geçen senelere nazaran çok değişik bir istikamet almış- tır. Düne kadar na mağlüp sayı- lan ve senelerdenberi şampiyon» huk tacını taşıyan takımların bu sene mağlüp bir vaz'iyete düş- tüklerini görüyoruz. İşte Galtasa- ray! — SarısKırmızı takımın lik maçlarının başlağıcındanberi uğ- radığı mağlübiyetlere dün bir nana daha ilâve edildi. Galatasaraylılar, evvelki haf- talara ilâve olarak dün de İstan- bulsporun — karşısında — mağlüp oldular. Hem de0—3 gibi yük- sek bir farkla yenildiler. Geçen maçlara ait yazılarımızı okuyan- lar, bizim bu akibeti daha o zamandan haber verdiğimizi şüp- hesiz teslim edeceklerdir. Şayanı dikkattir ki Türkiye şampiyonu — olan İstanbulspor, bundan evvel yaptığı iki maçta kuvvet alâmeti göstremedi, bera- bere kaldı. Fakat İstanbulsporu dün Galatasaray karşısında daha fazla açılmış — gördük. — Bilâkis Galatasaray'ın günden güne for- mundan ve enerjisinden kaybet- tiği anlaşılıyordu. Şu satırlardan Müsabakadan Heyecanlı ! | sonra' maçın tafsilâtına “geçebiliriz. Maç Kadıköy sahasında yapıl- dı. Galatasaray — sahaya — geçen haftaki takımile çıkmıştı. İstanbul- spor da yalniz bir kişi değişmiş, Ankara'dan gelen Halit B. takı- ma dahil otmuştu. İlk devrenin ortalarına kadar oyun mütevazin bir şekilde gitti. Fakat devrenin--eonlarına -doğru İstanbulsoprun genç — muhacim- leri tesirli ve tehlikeli akınlara başladılar. Bu suretle ilk devre (0—1) Galatasaray'ın — aleyhine neticelendi. Devre bittiği saman hemen — herkes Galatasaray'ın ikinci devrede de bir şey yapa- mıyacağını söyleyordu. Filhakika bu tahminler doğru çıktı. İkinci devrede İstanbul spor daha hâ- kim bir oyun gösterdi. Galatasaray — muhacim hattı çok zaifti, gol çıkarmak İmkân- larına malik değildi. Bazan İstan- bul kalesine kadar muntazam akınlar yapıyorlar, fakat gol fır- satlarını daima kaybediyorlardı. Galatasaray hafları, muhacim hat- tının bu perişan vaziyeti karşısın- eda bitik ve ümitsiz bir vaz'iyete düştüler. beklere geline; Galata- saray bekleri dün çok ağır bir eyun oynadılar. Kurtarışlar gelişi güzel yayılıyor, top kontrolüne hiç ehemmiyet verilmeyordu. İşte, Galatasaray'ın mağlübiyet sebep- Bir Enatantane lerini bu noktalarda aramak (V4- zımdır. Buna mukabil — İstanbulsopr muhacimleri çok muntazam akın- larla ilerleyorlar, top kontrolünü ve pas ahenğini hiç ihmal etmi- yorlardı, İıkanlıulıpor müdafaa- sını dün çok — canlı bulduğumuzu da burada kaydetmeliviz. Bütün | Bu saydığımız vaz'iyetler netice- sinde İstanbulspor ikinci devre- de de iki gol atmak suüretile dünki oyunu 0—3 olarak - galibi- yetle bitirdi. İstanbulsopr - gençleri — dünki oyununu diğer maçlarda da gös- terecek olursa şampiyonluk hu- susunda söz ve rey sahibi ola- cağını iddia edebiliriz. Öteki Maçlar Dün Taksim stadyomunda da Süleymaniye ve Beykoz takımlar rı karşılaştılar. Süleymaniye, ge- çenlerde Gali y'a karşı mü- bim bir muvaffakiyet kazaama- sına rağmen dün fena bir oyun gösterdi. Bunun neticesi olarak Süleymaniye'liler dün Beykoz'a karşı (3—5) gibi ehemmiyetli bir farkla yenildiler. Bunun sebebini sistemsizlikte aramamız |Azımdır. Çünkü Süleymaniyo takımı eveli haftaki güzel ve enerjik oyunu- na mukabil dün berbat denile- bilecek bir oyun gösterdi, yani sistemini muhafaza edemediğini anlattı. Süleymaniye-Boykoz B takım- ları ise (0—0) berabere kaldılar. Kasımpaşa Eyüp arasındaki müsa- bakayı da, güzel bir oyundan sonra Eyüp takımı kazandı, İzmir'de Nemzeti Takımı (1-3) Galip Geldi İzmir, 3! (Hususi) — Şehrimize gelen Macar Nemzeti klübü dün İzmirspor takımnile karşılaştı. Bü- yük bir aiaka ile seyredilen bu oyun 3—1 Nemzetinin galibiyetile neticelendi. Ankara Maçları Ankara, 31 (Hususi) — Dün şampiyona maçlarına devam edik di ve gençler birliği e muhahz karşılaştılar neticede 1-1 Menilekcîlte Spo Samsun'lul;Sîoîda Çok İleridedir Samsun (Husust) — İdman yurdu, Halkspor, Samsunspor, * F. S. ve şimendifer kulüpleri Samsuo mıntakası dahilinde bi- rinci sınıf kulüplerdendir. Bunların iştiğal ettikleri «por> futbol, atletizm, denizcilik ve su sporlarıdır. Vilâyetlerimizin - ço- ğunda olduğu gibi Samun'da da, spor sahasında, futbol en başta gelir. Bu seneki lik maç- larına henüz başlanamadığı için mintaka şampiyonumuz (İdman yurdu) mıntaka Karadeniz gurup birinciliklerini burada — muvaffa- kiyetle idare etmiştir. Oldukça muntazam bir sahası olan Sam- sun gençliği akranları içinde te- mayiz edecek derecede ileride- dir. Türkiye — birincilikleri Için yapılan gurup — müsabakasında Samsun mıntakasına isabet eden ilk oyunu; Giresun birincisi Hilâl spor ile Samsun birincisi İdman urdu yapmıştı. İlk oyunda 1—1 e berabere kalan bu iki kuvvetli hasım ertesi gün yaptıkları oyun- da İdman yurdu - (2) sayı daha yaparak 3—1 le galip gelmiş, birgün istirahattan sonra Trabzon biricisi ile Samsun birincisi final maçını oynamıştır. Evvelki oyun- lardan yorgun olan takımımıa final maçında çok enerjik bir oyunla ve 2—1 gibi ufak bir farkla mağlüp oldular. Hattâ faikiyet itibarile mıntakamız ©- yuncularının daha bariz bir hak- ları olduğunu ve haltâ son daki- kalarda atmış oldukları bir sayı ofsayt addedilmiş olmasaydi mt- hakkak galibiyet bizde k. İki takım ara “»da Samsun idman yurdu 3 enerji İtibarile diğerler, görülüyordu. Trabzon mıntaka- sının da İzmir'deki Türkiye birin: ciliklerinde aldığı netice nazarı dikkate alnırsa buradaki futbol- cularımızın — ve — takımlarımızın - kuvvetleri tahmin edilebilir. Yeni intihap edilen mıntaka heyetimiz, bu esaslara daha kuvvet verecek ve sporcuların lâzım gelen ihti- yacatı tatmin ve onların bu sa- hadaki muvaffakiyetlerine rehber azahir olacaklardır. Mıntaka heyel şu zavattan müteşekkildir: Birinci reis Hamdi, ikinci Tovfik, umumikâtip M. Radi, muhasip Rifat, müfettiş Haydar, futbol heyeti reisi Ziya, atletizm heyeti reisi Baha, denizcilik he» yeti rolsi Refik Beyler. Samsun ve Trabzon Şampiyonları Bir: Adana — (Hususi) — Geçen cuma günü şehrimizde çok heye- canlı ve senin en mühim maçı yapıldı, Mersin idman yurdu ile Torcsspor - birinci takımları kar- gılaştılar. Maç heyecanlı oldu. sahada binlerce seyirci vardı. Neticede Mersin idman yurdu hakimiyeti ele alarak Toros ta- kımını (0—4) le mağlüp eti Bir müddet evvel Mersinde yapılan bir maçta İdman yurdu, Toros & mün Vurdu, Aşağılda Adana ve Niksar'da Spor Hareketleri spor takımına 2—4 le mağlüp olmuştu. Bu son maçile İdman yur: du hâkim bir mevkiie çıkmış oluyor Niksar (Hususi) — Kazamızda #por bayatının günden güne can- landığına şahit oluyoruz. Genç- lerimiz spora ve bilhassa futbola karşı büyük bir alâka ile merbut olmiya başladılr. Bu münasebetle size kasabamızdaki soprcu genç lerin bir arada resmini gönderi- Nksarlı Bınç Futborcular