31 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

31 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

| i 3 Kin;mıııvni 'T “> lergür Mündericatımızın çoklu- gundan — dercedilememiş- tir. Kaybolan Zengin Hanim Yusuf Paşanın Hareminin Akıbeti Hâlâ Meçhuldür Çanakkale, 29 ( Hususi ) — Burada kendine ait emlâk işlerile uğraşmak için gelen fakat esrar- eagiz bir surette ortadan kaybo- lan İstanbulda, Göztepede, Sah- rayıceditte oturan merhum Yusuf Paşanın karısı Saadet Hanımın karısı hakkında henüx hiçbir şey elda edilememiştir. Meseleye vazıyed eden Müd- deiumumilik — ciddi bir surette tahkikatına devam — etmektedir. Mevcut kanaatler, kadının üze- rinde taşımak adetinde bulunduğu para İle mücevherlere tamaan katledildiği merkezindedir. Fakat katil kimdir ve ceset nereye nakledilmiştir? İşte burası meçbuldür. Çanakkale ve civa- rıadaki bütün bostan kuyuları, kuytu kırlar aranmış fakat hiçbir iz ele geçmemiştir. Kadının kay- boluşu Üzerinden on beş günlük bir zaman geçtiği aazarı dikkate almırsa, her halde epeyi bozuk- muş olması muhtemeldir. — J4f Yeni Tramvaylar Tramvay şirketinin yeni ge- tirttiği arabalar birkaç güne ka- başlıyacaktır. Bu dar işlemiye tramvayların kapıları bir - taraflı- dır. Her tramvayda birinci ve Hkinci mevki — vardır. Arabalar yürürken basamakları otomatik olarak kapanmaktadır. Bursalı Talehaler Darülfünunun muhtelif fakül- telerinde okuyan Bursa Lisesi mezunları bir cemiyet kurmuş- hırdır. M. Bonkur Dün Mebusan Meclisinde | Ekseriyet Kazandı Parls 30( A. A. ) — Mebusan Meclisi, M. Bonkur'un itimat me- selesini ileri sürmesi Üzerine M. Mareniin Avusturya istikrazının miktarına müteallik tadil teklifin! 180 reye karşı 287 reyle reddet- miştir. Meclis istikraz projesini kabul etmişlir. Eski Berut Valısi Berut 31 ( Hususi ) — Osmanlı hökümetinin Berut valisi Azml Bey Mersinden buraya gelmiştir. Selânikte Birinci mevki Yok! Selânik, 31 ( Hususi ) Halk buhran — sıkintisini — hafifletmek maksadile — tararrufa rinyet etmektedir. Halk tramvay- larda ye, trende birinci mevkie binmemektedir. Bu sebeple kum- panyalar bisinci mevki arabaları kaldırmıya mecbur - olmuşlardır. Halk para ihtiyacını eşya müba- delesi — süretile — halletmektedir. Kadınlar tasarruf maksadile kürk ve kürklü manto geymemiye ka- rar vermişler ve bu kararı takbik etmiye başlamışlardır. Yeni Mektepler İzmir 30 (Hususi) — Vilâyeli- mizde İnşa edilmekte olan 325 mektepten 200 Ü”çatı ve kiremit #ltına alınmıştır. Bu inşaattan baş- ka bu sene umumi meclisin büt- çesina de 100 muallim tahsisati konulmuştur. —— ae aa a SON POSTA * ] I Son Postanın Resimli Makalesi Aşk 1! 1 — Olmuş bir meşvayı ertesi güne saklarsak, nasıl büzülüp çürür- J 2 — Her şeyde tasarruf - ealadir. Fakat sevda da tasarruf olmaz, aşkı- 5e olgün bir aşkı da yarına tehir - yan adamdır. Aşkı tehir. etmek, Üat Ye BN A ak, berir KU A, enirgiyen, aş'nda kendisini vere- l':n:uınll:ı!ıı'ı'l.ınA.olıun :ınm::e. miyen kimse sevmesini — bilmiyor hayatı geriye atmak gibi bir gibidir. demektir. şeydir. “SON ! TELGRAF HABERLERİ | 3 — Aşık olan hergün yaşı- Eski Borçlar 107 Milyon- dan 8 Milyona İndi Pariste Düyunu Umumiye meselesinin müzake- resinde bulunan Saraç oğlu Şükrü Bey dün şehri- Perapalasa geceyi orada geçirmiştir. Bugün Ankaraya - gitmesi muhtemeldir. Şükrü Bey eski osmanlı alt son anlaşma hakkında şu İzahatı vermiştir: — Mukavelenin barixz ve esaslı noktası şudur: mize gelmiştir. Şükrü Bey dün Eski Osmanlı imperatorluğu varislerine 160 — küsur bırakmıştı. 107 milyon Bugünkü müzakerat neticesinde bu 107 milyon- jelke borcu -8 milyona. indirmiye muvaffak olduk borç miktar lira eden milyon altın bize isabet tenzil edildi.,, inmiş, borçlarına | Bankası mete — bir dar bir haber Bundan lira idi. lesile meşğul avans Senelik lıkıâ;:; _ı'lı iki milyondan 700 bia İlraya Bir müddetten beri şehrimiz mahafilinde 1935 senesinde imtiyaz müddeti bitecek olan Osmanlı imtiyazinın yirmi sene edileceğine — ve müddetle temdit buna mukabil bankanın hük-ü vermesi — mezvu ubahsolduğuna şayi olmuştur. Şükrü B. bu hususta sorulan suale cevaben : “ — Ben Pariste yalnız Osmanlı borçları mese- oldum. Bu meseleyi hükümetten | sorunuz. ,, Demiştir Suriyede Kıtlık Feci Bir Şekıl—Aldı, - Dokuz Kişi Açlıktan Oldü Berut, 31 (Hususi ) — Son birkaç günden beri Halep'ten buraya gelen haberler hayli heyecan verici mahiyettedir. Halep gazetelerinin verdikleri malümata göre Cerablus kazasında vaziyet çok fena- dır. Kaza dabilinde halkın Fakirliği son dereceyi bulmuştur. Son iki gün zarfında açlıktan ölenlere de tesadüf olunmuştur. Ölenlerin miktarı beş kişidir. Bu feci vaziyet geçen seneki kıtlıgın neticesidir. İktısat Vekili Anadoluda Bir Tetkik Seyahatine Çıkıyor Ankara, 31 (Hususi) — İktisat Wekili Celâl Bey Meclisin tatilin- de Anadoluda kısa - bir tetkik seyahatına çıkacak, bu meyanda Kayseri, Sıvas ve İzmir - vilâyet- lerini de ziyaret edecektir. Bulgar Kabinesi Sofya, 30 (A A. ) — Aulgar sönderece | Kıralı, yeni kabinenin teşkili va- rifesini Muşanof'a bavale etiniştir. Adana'nın Kurtuluş Günü Adana, 31 ( Hususi ) — Kur- tuluş gönümür olan 5 kânunusani hararetle tes'il edilecektir. İ birçok klmse ere rastgeldik. Belediye Relsi Mühiddin hücumunu evvelden keşletiniş olacak ki, daha birkaç İSTER İNAN, taraftan şimali ziyeti korkunç Gazi FHz. Seyahate Çıkıyorlar Ankara, 31 (Hususi) — Gazl Hr lerinin yakında Avadoluda bir seyz: hate çıkmaları mukarrerdir. Bu se- yabat esnasında Gazi Hı. lerinin İstanbula uğrayıp uğramıyacakları henür malöm değildir. Bir aydan fazla sürecek olan bu seya Gazi Hı. lerinin Konyaya ve İ yahatln cenup kadar urzamasi muh- temeldir L0 ——— — — Şam'da Edebiyat Fakültesi Berut, 31 ( Hususl ) — Şamda İnşa — edilen edebiyat — fakültesi | yarın merasimle küşat edilecektir. * çark | Zahiresiz kalmış olan halk elyevm ot ve ot kökle- rini yemek vaziyetine düşmüştür. Halk ot köklerini çıkararak öğütmekte ve un yapmaktadır. Diğer Lübnanda da buhran ve kıtlık va- akibetler tevlit etmektedir. Şimali Lübnanda şimdiye kadar açlıktan dört kişi ölmüş- tür. Hükümet bu vaziyetin önüne dile tetbir almıya karar geçmek maksa- vermiştir. Şeker Fabrikası Kıracıbe; Yerine Sıvas Tercih Ediliyor Ankara 31 (Hususi) — Çe- koslovakyalı bir ecnebi grup ta- rafından Karacabeyde kurulacak, ve hükümete satılacak olan şeker fabrikası hakkında yapılan teklif höükümetçe tetkik edilmektedir, hükümet fabrikanın Sıvas'ta ku- rulmasını tercih etmektedir. Mütehassıslar ! Ankara, 31 ( Hususl ) — İk- tısat Vekâletinin. mütehassıs cel- J| betme hususundaki fikri tatbikat sahasına — girmiştir. Memleketin umum! iktısadi vaziyetini tetkik edecek olan birkaç mütehassısla muhaberat cereyan etmektedi STER İNAN, İSTER Terkos Şirketi nihayet Bolediyeye geç yor demek, birçok kimseler için yeni İş kapıları açılıyor demektir. Şuradan buradan tavsiye mektubu alıp terik iş bulmak üzere Belediyeye müracaat etmek ta bir yen Fi kada Bey de bu mürsenat | miktarı kaça balig olmuş 450 kişi . Ay övvel şirket memurlarının, İNANMA! olduğu gibi yerlerinde ahıkonulacağını vc yeni hiçbir memur alımmıyacağını ilân etmiye- lüzum görmüştü. at Belediye Relsinin bu ilâmına rağmen şimdiya memuriyet almak üzere müracaat edenlerin biliyor musunuz ? — Tam ISTER İNANMA! Sözün Kasası Paraya DA Parayı şüphesiz hepimiz se- | veriz. fakat yirminci asrın şu ] buhranlı demlerinde onu en çok | sevenler kimdir, bilir misiniz ? l Maliye Narırları. x I Hasisin cebindeki para karın- | ca yuvasındaki buğday kırıntıla- rına benzer. O kırıntılar ağustos böceğini çatlatmıştı. Hasisin cüm- danını şişiren kâğıt tomarı da.., 4 | Üç tavsiye: an hasis- olmayınız. ayınız. İki ortası, asla. * Üç tavsiyes Para işinde ala- caklı olmayınız. Borçlu da olma- yınız. Alacaksız ve asla, * Bugünkü para o kadar zalim ki, alacaklıya kan kusturuyor. * En kolay kazanılan şey para- dır. En güç kazanılan şey yine paradır. Hiç kazanılmı vey muhakkak ki yine paradır. * Müsrifin parası paraların en tatlısı, Fakat en ömürsüzüdür. * Paranın — tepeliyemediği — ne vardır ? Ölüm, diyeceksiniz, de- ğil mi? hayır; gönül * Ne olurdu, şu paralı adam- larda biraz da akıl bulunsaydı! * * Hırsızın ve namuslunun ara- farındaki fark henliz keşfedilmedi. Korent Kanalı Kapatıldı Atina 30 (A A.) — Blir arazi çökmesli yüzünden Korent kanalı 26 fnine kapatılmıştır. Berlam — Balığı Balıkçı saltehassısı M. Simpson yaptığı tetkikat neticesinde Mar- marada berlam balığı bulundu- ğunu tesbit etmiştir. Bu balık çok kıymetli ve eti en nefis olan balıktır. Firari Emvali Yunan Hükümeti bir He- yet Gönderecek Atina, 31 ( Hususi ) — Firarl- lerin emvnli Türkiye ümetine terk olunduğu için bu emvalin kıymetleri hakkında Türk hükü- metile temas etmek Üzere resmi Yunan heyeti İstanbula harket edecekti. Fakat heyet hareketini bir müddet için tehir etmiştir. — M. Çaldaris Mebusan Meclisinden İtimat talep edecek Atina 31 (Hususi) — Yunan Mebusan Meclisi kânunusaninin onuncu güuüne kadar tatil dev- resi ğgeçirecektir. Kânunusaninin on beşinde de Çaldaris kabinesi Mebusan Meclisine bir proğramı- bt takdim edecektir. Şimdiki halde Venizelos, Kafandsris, Pa- panastasyo fırkal, birleşmiştir. Çaldaris hükümetinin kânunusa- ninin on beşinde itimad reyi is- tiyeceği anlaşılmakta, fakat bu ekseriyetin tebarüz edip etmiye- ceği meçbul bulunmaktadır. | Artisti Yaraladılar | İzmir. 30 ( Hususi) — Bu ece kordonda İtalyan konsolos- Ğ..e.._ ü önünde, bir otamobilde Turkuvaz barı artistlerinden Mat- mazel Terez isminde biri yara- lanmıştır. Carih, Make isminde bir Alman mühendisidir.