28 Mart 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

28 Mart 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

ö Hayatı Kim Fa- halılaştırıyor? Bayat ucuzladı. Fakat bası muta- vassıtlar bu ucuzluğa mani oluyor- İar, Bu huavata halkımız diyorki: Muhmet Bey (Divanyolu Amerikan kütüpbanesi) İstanbul'da bayatın hber yerden aevr olman İâzım gelir. Ak ve | Karadenizin bütün sahilleri deniz | yöolile Anadolu'nun ve Trakya'nın ortaları demir yollarile bütün izti- ma'lerini İstanbula gönderirler. Pata- tesin okkam toptan elli paraya, yu- murtanın tanesi ( 30 ) paraya, sütün okkam (7) kuruşa alındığı halde biz kâlü İstanbul'da yedi kuruşa patates, 2 kuruşa yuümurta, 25 kuruşa süt | alıyorur, İstanbulda hayatı pabalılaş- | tıranlar hep mutavassıtlardır. Bele- diyemiz bu pahalılığa bir. çare buk malıdır. * Ali Rixa Bey (Kadıköy Osnan Ağa mahallesi 6 ) Hayat ucuzladı diyoruz. Fakat bu ocuzluk bir türlü Fakir oturdukları mahallelere giremiyor. Piyasadaki — toptancılarda epiyce vcurzluk var, Zenginler piyasa yerle- rine, pazarlara İnerek toptan — ve ucuzca mal alabiliyorlar. Fakat bizim gibi ( yevmüncedit rızkuncedit ) geçinenler okka buçuk mahalle baka- lından alımya mecburdurlar. Fakat bu bakkallarda her şey ateş pahası- madır. Toptan fiatle bakkal fiatleri aranında yarı yarıya fark - vardır. Alüâkadarlar bakalları insafa getire- cek tetbirler almalıdırlar. * Falk Bey (Boyatıt Koska tramvay caddesi 10) Paramızın İştira kuvvetl arttığı ve bayat ucuzladığı halde İstanbul- hular ğllhıııı gıda maddelerinde bâlâ Ahtikârdan kurtulamıyorlar. Beledi- yenin teşkilâtı bütün dükkânları kon- trola kâfi değildir. Çönkü İstanbul çok geniştir. İstanbulu İhtikârcı mu- tavassıtların elinden kurtarmak — için atifleri kurul- kurdukları emiz ve ucuz » Gida - koape- ratifleri ve bor semtte birer gube açılırsa eminim ki İstanbulda uzur- luğa kavuşur. Tavuk - Bolluğu Piyasaya bir haftadan berl Adapazar, Bandırma ve Trakya- dan — külliyetli miktarda tavuk gelmektedir. Bu bolluktan dolayı tavuk piyasası düşmüştür. Geçen sene bu mevsimde 99 kuruşa sa- tılan temizlenmiş tavuklar bugün- lerde 60 koruşa satılmaktadır. Fakat bu ucuzluğa rağmen lokan- talarda tavuk fiati düşmemiştir. Pamuk - Müşterileri Viyanada bazı fırmalar İhracat Ofisine müracaat ederk takas özerinden Türkiyeden pamuk almak istediklerini bildirmişlerdir. Al- nacak pamuk miktarı yedi bin balyadır. Ofis bu müracaatleri pamuk mıntakalarına derhal bi- direceklir. K #mrı allelerin yer yer İstihlâk koo; malıdır. Son Postanın Resimli Hikâğe si: — Dünyada kadınlar kadar kimse makyaj yapamaz Hasan Bey. Yirmi Dört Saat İçinde İstanbul'da Yedi Tane Hırsızlık Oldu, Hepsi De Yakalandı Son yirmi dört saat içinde şehrimizde muhtelif zabıta hüdiseleri kaydedilmiştir; X4 Tevfik isminde bir midyeci Yenişehirde Nobar isminde başka bir midyecinin terazi ve dirhemlerini çalarak kaçarken yakalanmıştır. X4 Mahınutpaşa da anlikacı Ziya efendinin dükkâ- mında çıraklık yapan Jozef ve Jak İsminde iki deli- kanlı beş yüz İiralık eşya satmışlar, ceplerine atarak savuşmuşlardır. Takip neticesinde ikisi de yakalanmış, mahkemeye verilmiştir. * Manol isminde bir sobacı Kadıköyünde dok- tor Zihni beyin evinin önünde durmakta olan hususl İ otomobilin saatini çalmış, fakat tam savuşacağı snrada polisler tarafından tutulmuştur. * Hasan isminde bir sabıkalı Mahmutpaşada İncilizadeler mağazasına müşteri ufatile girmiş, öte beri alacağını söylemiştir. Mağaza tezgâhtarları fakat paraları | Öz Türkçe İsim 'Müzelerde İsimlerini Değiştirmek İsti- yenler Ne Yapmalıdır? Son günlerde isim değiştirme hâdiselerine sık sık tesadüf edil- mektedir. Birçok kimselerin öz türkçe isimleri tercih ederek eski isimlerini bıraktıkları — görülmek- tedir, İsim değiştirmek meselesi hu- kuki bir hâdise olduğu için ka- nunu medeninin bu hâdiseye ait hükmünü şuraya yazmayı, oku- yucularimıza kolaylık olur düşüm cesile faydalı bulduk: “Madde 26 — Muhik sebep- lere binaen bir. kimse isminin değiştirilmesini istiyebilir. İsminin değişmesi nüfus siciline kuyat ve | ilân olunur. Şahsın ismi değiş- mekle ahvall şahsiyesi değişmez. İsmin değişmesinden mutazarnır olan kimse itla gününden İtibaren bir sene içinde tebdil kararına itiraz edebilir. ,, Stok Buğdaylar Ziraat bankası tarafından mub- tolif yerlerden satın alımp ta Hay-| darpaşa silolarında ve bankamı | muhtelif şube ve depolarında bulunan buğdayların yeni — sene mabsulü hakkında kat'l bir ista- tistik elde edilinciye kadar satı- maması takarrür etmiş ve mesele Ziraat Vekâletinden bankanın merkez ve şubelerine bildirilmiştir. Beykoz - Akbaba Yolu Belediye, Beykoz - Akbaba yolunun yeniden şose olarak ya- ilmasına karar vermişti. Daiml Enclmın dön yolun — yapılmasım 14bin liraya bir müteahhide ihale etmiştir. Derhal işe başlanacak | ve Üç ay sonra yol halkın gelip | geçmesine açılacaktr. İ j SO Mlllıı_ı b Y ** Mosolâ hiç görmiyen... boya yüzü | müracaat ederek Yeni Salonlar |Açılacak Müzeler idaresi, Şark kadim müzesinde açacağı yeni salcnların hanırlıklarile uğraşmaktadır. Sümmer, Hitit ve Geldani devirlerine ait olarak bir müddet evvel küşat edilen — salonların bir mütemmimi olan bu yeni sa- lonlarda bilhassa Yemen ve Him- yeri Bu eserlerin tasnifine manlı devrine ait salonlar açık- ması düşünülmektedir. 36 Milyon İngisiz Lirası Hindistanda 36 milyon İngiliz Tiralık servet birakarak - vefat eden — Emirhanyan — Efeudinin buradak| varislerinden sekiz kişi Üçüncü Hukuk — mahkemesine veraset — ilâını çıkarmak istemişlerdir. Mahkeme Düfus kayitlerinin çıkarılmasına karar vermiştir. Kaçak Sigara Düön gümrük muhafaza baş- müdüriyeti memurları — Yalova vapurunda bin paket kaçak köylü ve halk siyarası yakalamışlardır. Kurban Bayramı İstanbul Müftütüğünden : 4 Nisan 933 Sah günü Zil hicceain dokuzuna müsadif ol- duğundan arife, Çarşamba günü do kurbanbayramı — olduğu ilân olunur. BAYRAM NAMAZI S D Zevali 6 12 Ezani . 34 > * <. Şöyle — büyük — bir. dw- eserleri teşbir. edileceklir. | ve etiket- | | lenmesine devam edilmektedir. | Bundan başka, Topkapı sarayın- | da da ayrı bir kıa m olarak Ös | | Hasanım önüne bir yığın eşya çıkarmışlar, bunları tetkik eden Hasan beyenmediğini söyliyerek çıkıp gitmek istemişlir.Fakat tam kapıdan çıkarken sahte müşterinin cebinde bir boyun atkısı görülmüş, yaka- labarak polise teslim edilmiştir. - * Halı tacirlerindcen Yusuf Ziya Bey polise mü- | racaat ederek kâtibi tarafından 75 liras nın çalınde ğını söylemiş , tahkikat yapılmas na başlanmıştır. 62 Senede Türk Sularında Kaç Gemi Kurtarıldı ? İktısat Vekâleti Türk tahlis- yeciliği hakkında bir kitap nep- retmiştir. Bu kitapta yazıldığına göre Türk tahlisiyeciliği altınış ikl senedenberi»fazlıyettedir. Altmış iki sene *Türk denizlerin de 1509 ile, 11,201- tayfa kazaya uğramış ve 10434 hayat kurtar İmıştır. Kazada - ölenlerin miktarı 767 kişidir. Camilerin Tasnili İstanbuldaki cami ve mesçit- lerin tasaifine memur olan heyet baş koldan tasnif işlerine devam ediyor. On beş güne kadar tasnif ikmal edilecektir. Bundan sonra da bayrat hadeinesi ile cami ve mesçi) müstahdimleri arasında bazı nakiller ve değişiklikler yar pılacaktır. Ankara Evkaf Müdürü Tedavi için İstanbula gelen Anokara Evkaf müdürü Salâhattin Bey — dünkü trenle — Ankara'ya dönmüştür. Ticuret Lorsasında Dün — Anadoludan — İstanbula 24 vagon buğday gelmiş ve. ye- meklik iyi mallar yedi kuruş, yedi kuruş beş paradan satılmış- tır. Dün afyon üzerine de harar retli muameleler olmuştur. -Otuz sandık ince afyon on iki liradan satılmıştır. Ruslar namına piyar sadan otuz sekir. kuruş — Üzerin- den tiftik alınmaktadır. Yapağı piyasası 42 kuruştur. Susam İhracatı Öğrendiğimize göre Adanada bazı Frmalar Şimali Amerika ile Brezilya ve Marsılyaya kavrulmuş susam ve susam yağı ihraç etmek için tetkikat yapmıya başlamıştır. vsx1Beş dakikada — küçücük, kıpkırmızı yapıyorlar, ne dersin? Günün Tarihi — Ezancılardan Bir Kısmı Mahküm Oldu Çorum, 28 ( Hucust ) — Dün Ağır Ceza — Mahkemesinde İzmirli Salih Hoca İle oğlu Asım, Hüseyin oğlu Kadir, Abdullah, Rash Hoca ve Hafız İsn'l muhakeme edilmiç- lerdir. Maznunların Türkçe ezan alays hinde bulundukları anbit olduğ Asımdan başkası birer #ene ağır hapı hiküm olmuş, Asım beraet etmiş, Rasih Hocanın yaşı 65 | geçe tiğinden — cezasının altıda birl indi- rilmiştir. Gazi Hz.nin İltifatları Ankara 27 — Millf Türk Talese Birliğ.nin Türk dili için gönderdiği telgrafa Gazi Hazretleri cevap vere. rek, buyolda şaşmaz adımlarla yürü- yen gençliği tebr'k etmiştir. Yeni İstatistikler Ankara 27 — İstatstik umum müdürlüğü, 926 -931 mali senelerine ait istatistikleri tesbit ederek baştır. mıştır. Tebrik Ve Teşekkür Ankara 28 -- Misir Kıralının de- fum yıl dözümü münasebetile Gaz) Hazretleri ile Mımr Kıralı Hiz. arü- sında tebrik ve teşekkür telgrafları * tanti edilmiştir. Horeke Fabrikası Evvelki sene bir. kısımt yanan Bereke fabkrikası yemi makinelerle tecbiz edilmiş ve en soa sistem bir fabrika' olmuştur. Yeni fabrıka faa- İiyete Wıı.ıqtıv. İşgalin Yıl Dönümü Edirneliler memleketlerinin Bulk ger işgaline uğradığı günün yirml birinci yıl dönümünü büyük heyecan Nle yaşamışlardır. O gün bütün Edir- meliler -- Selimiyede — toplanmışlar, heyecanli — nutuklar lemi ve Edirme -ııü—.ıııı.::ıı.ı .:ı...ı... hürmet ve minnetla anmştardır. Yaşayan Ölü Beyazıtta oturmakta olan Maliye memurluğundan — mütekslt Mehmet Kâmil Eh nufus kaydında ölmüş olarak gösterilmektedir, Sapa sağlam aramızda dolaşan bu adam bir senedir uğraştığı halde sicilindeki Ö0 kaydı- n Kldirememiştir. Tütün Konferansında Cenevre 27 — Tütün mütahasma- ları grupu bugün toplanarak Avru- panın şarkında tütün yetiştiren mem- leketlerin maruz — koldığı bulranı hafıfletmek çarelerini konuşmuştür. Seyyah Geliyor Bu ayın otuzunda da Lokford va purile şehrimize 500 İngiliz seyyah gelecektir. Bundan başka Mayısın 4ünde bir miktar ve 15 mayısta da 1500 Alman seyyahı büyük bir vapur ile şehrimize gelecekler, burada bir gün kalacaklardır. Ay- rıca 25 mayıs, 2 ve 3 haziranda da Üç seyyah gemisi limanımıza uğ: rayacaktır. Pazar Ola Hasan Bey Digor Ki: l — Evet azizim, Bundan sonrt kadınlara : “Hammefendi ııo.;:' dar isiniz , - diyemiyeceğir 'Huı::;.pdi »o kacar Üstadane b iyanmışsınız ,