28 Mart 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

28 Mart 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

lap me Memleket Manzaraları iie Kış Xa Görmeyen 5 Bir Kasaba! Alâiye (Hususi) — Kasabamız * 2 Fırtına İstisna edilirse bu sene hiç kış görmemiştir. Şimdi ise yaz havaları başlamıştır. Burada yaz baharla kolkola gelir. Her keste şimdiden yaylaya (sayfiye) re çıkmak hazırlığı görülüyor. Ka-| sabada geçen seneye nispetle şayanı dikkat bir ucuzluk göze çarpmaktadır. En iyi tereyağı 80, mercimek, nohut, fasulye, pata- tes gibi kuru sebzeler 5 kuruşa satılmaktadır. (o İspanak okadar tur ki okkasnı on paraya satmak bile kabil olamamaktadır. Bu sene portakal mahsulü de gok iyi olmuş ve İyi satılmıştır. Burada yalnız nakliye derdi vardır. Alâiyeye haftada bir kere vapur gelir. Köylü bir sene emek vererek istihsal ettiği, sandıklara ve küfelere İstifliyerek iskeleye getirdiği malını vapura atabilirse ne âlâ, aksi takdirde bu mal gelecek haftaya kadar çürüyeceği için onu denize dökmekten ve ağlıya ağlıya köye dönmekten başka yapacak işi yoktur. Bumu kaptanlar da bilir ve iskele tze- rinde mal bırakmamıya çalışırlar. Bilhassa Çanakkale vapuru kap- tanı Tevfik B. her müşküle rağ- men bütün malları almak suretile Alâiyelilerin minnetlerini kazan mıştır. Alâiyeliler Tevfik kaptanı çok severler. Aydın'da Birçok Asarı Atika Bulundu Aydın, (Husus!) — Gazipaşa bulyarında makinist Celâl Beyin arsasında birçok (O&sarı atika meydana çıkarılmıştır. Milâttan evvelki tarihe ait olduğu tahmin edilen bir mezarda zümrüt taşlı bir küpe, köpek başı şeklinde diğer bir altın küpe, çıplak bir kadın heykeli, giyinmiş ikinci bir kadın heykeli, (topraktan bazı ev eşyası, bir bakır Jevba, bakır parçaları, yumurta şeklinde sureti mahsusada yontulmuş ma- deni bir cisim, yağ kandilleri, cama benzer bir madenden mamul sağlam iki vazo, kemik- ten bazı yontulmuş eşya buk Mezardakl cesedin kemikleri toz haline gelmiş, yulnız dişlerin bazları kalmıştır. Bu mezar, İsa doğuşundan evvel bir zamana aittir. Sındırgıda Tütün Satışı Sındırgı (Hi — Bu sw ne Sındırgıda ri satışı iyi olmuş, hemen hemen bütün tü- tünler satılmış. Yeni sene tütün, İstihsalinin geçen © senekinden; daha fazla olacağı tahmin edil mektedir. Bu sene meclisi umu- winin Sıodırgı'mın yol ibtiyacını da karşılayacak kararlar İtibar edeceği tahmin edilmektedir. Sındırgının en mühim ihtiyaç- larından birisi yoldur. Kış gün leri yolsuzluk yüzünden civar ve mülhakat ile münakale yapıla” mamaktadır. Ka'alya'da Bir Araba Kazası Malatya, (Hususi)— Kömürhan köprüsü ş>sesinde Karaca oğlu Mehmsde İsmail oğlu Hasan Hü- şeyinin arabası çarpm $, Mehmet derhal ölmüştür. Araban tevkif #ahmiştir analar saman) Gönen'de Hayat Ucuzluğ SON POSTA Burada, Yüz Hatta Elli Liraya i Bile Satılan Evler Vardır! Gönen, (Hu susl/— Kazamız- da emlâk ve arazi fiatlerinde düşkünlük var dır. Ev kiraları çok Oo ucuzdur. Meselâ beş ve daha fazla odalı, bahçeli müstakil bir evin aylığı azami 8 liradır. 3 - 5 lirayada oturulacak gibi evler bulmak daima mümkün- dür. Bu sene yok balasına evler satılmıştır. 100 - 200 liraya ok dukça iyi evler sâtilıyor. Hatta 50 liraya bile satılan evler vardır. Gönenin umum! Manzarası Memleketimizin omünbit ve mahsuldar mevkilerdeki en iyi tarlalar birkaç sene evvel dönümü 100 liradan aşağıya satılmıyordu. Bugün ise dönümü 20 liraya satılmaktadır. Birkaç sena evvel bir dönüm tarla- nın icar bedeli on lira idi. Bu gün 20 liraya en İyi bir mevkide tarla alınmaktadır. Eu sene bağ- cılığa fazla ehem- miyet verilmiştir. Bir kısım tar Jalara çubuk di- kilerek bağ yar gılmış ve gilokse- radan harap olan bağlar da yeniden ihya edilmiştir. Tütüm satışları devam etmek» tedir. Bu seneki tütün rekoltesi 200 bin kilo idi. Bunun 190 bin kilosu satlmış, elde ancak on bin kilo tütün kalmıştır. İç anakkale'de (78 Mart Zaferi İTes'if Edildi Çanakkale (Hususi) — 5- 18 mart zaferi Halkevinde coşkun tezahüratla tes'it edilmiştir. Me- rasime asker! muzikan.n selâm havası ile başlanmıştır. Evvelâ tercüman Halil Bey bir nütuk irat ederek 5- 18 mart zaferinin kudret ve harikalarını anlatmış ve Yüzbaşı Âli Bey bu zaferin askeri noktai nazardan kıymet ve ehemmiyetini izah etmiştir. Ortamektep (o talebelerinden bir efendi; Çanakkale şehitleri için bir şiir söylemiş, yine askeri muzikanın çaldığı İsti marşı ile merasime nihayet verilmiştir. “21: » Bitlis'te Havalar Düzeldi Diyarı- bekir Yolu Açılıyor Bitlis ( Hususi) — Uzun z» mandanberi bozuk giden havalar düzelmiştir. Şimdiye kadar Diya- nbekir- Bitlis arasındaki yola dü- şen çığlar yolu kapamamış, fakat kış dolayısile otomobil ve otobüs servisleri tatil edilmişti. Havalar böyle giderse birkaç güne kadar sarvisler tekrar başlıyacak, DE yar.bekir ve Bitlis Uyolundaki hareket tekrar başlıyacaktır. Yollarda viraj ve rampalara ( dikkat ) levhaları asılacak, s0y- rüseferin daha muntazam ve ka- zasız olması temin edilecektir. 4 Şehrimizde gıda maddeleri pek ucuzlamıştır. En âlâ sütün okkası beş kuruştur. Peynirin okkası 15 kuruşa satılmaktadır. Ekmek fiatleri de ucuzdur. Şehrimiz İnhisarlar İdare» sinde bazı değişiklikler yapılmış” tir. Bu meyanda Başmüdürlük emrinde bulunan Muş İnhisar Memurluğuna Fan, Muhasipliğine de Mehmet Beyler tayin edil meağ ve vazifelerine başlamış dır. Silifkede Bir Kadın Üç Çocuk Doğurdu Silifke, (Hususi) — Şehrimize birkaç saat mesafede olan Sey- ranlık köyünden Ahmet Çavuşun karısı Emine H. 28 senesinde ikiz çocuk doğurduğu halde, evvelki gün de üç çocuk dün yaya ( getirmiştir. Çocukların Ordu Himayei Etfalinin Kongresi Yapıldı Ordudan bir köşe Ordu ( Hususi ) — Himayei Etfal Cemiyetinin Ordu Merkezi k ngresi yapılmıştır. Kongrede Maarif Müdürü Murat, Belediye R isi Doktor İbrahim Namık, Ortamektep Müdürü İbrahim, Muak lira Hasan, Rasim, Fahri, tüccardan Ahmet Cemal, Hamdi Beylerle Muallim Neclâ ve Seber Hanımlar Heyeti Merkeziye azalıklarına, Operatör Sıtkı, Muallim Ahmet Fehmi Beylerle Muallim Fatma, Edibe, Nedime Hanımlar yedek azalıklara seçilmişlerdir. e 1, Erciş'te Av Derisi İstihsali Çok Bereketlidir Erciş ( Hususi ) — Bu sene burada av derisi istihsali çok bereketli olmuştur. Sansar, tilki, kurt, porsuk derileri çok iyi müşteri bulmaktadır. Tiki 6, sansar 15, kurt 2, porsuk derisi bir liraya satılmaktadır. Ercişte Hastalık Şehrimizde hastalık teblikesi halka endişe vermektedir. Bir taraftan doktorsuzluk, diğer ta“ raftan ilâçs:zlık mücadeleyi güç“ leştirmektedir. Mevcut doktorlar bastaları tedaviye kifayet etme- mektedir. Tedavi için yazılan ekserisimi Obulmak ta kabil olamamaktadır. Bütün balka hastalıktan korunmaları için aşı tatbik edilmiş, mektepler bir hafta müddetle tatil edilmiştir. Son Postat Bu mektüp mu habirimiz tarafından 25 şubatta postaya verilmiş, fakat kış miü- nasebetile kapah old için Ded vi ve Emine kadının sıhhatieri iyidir. | olmuştur. Tavşanlı'da Zirai Kredi Kooperatifi Toplandı Tavşanlı (Husus) — İki sene evvel teşekkül eden zira! kredi kooperatifi senelik içtimamı yap- mıştır. Yeni idare meclisine Bo- yaci zade Şerif, Hacı Ali Efendi zade Ali Osman, Hacı Arif zade Ziya, Hacıkadı zade Mehmet, Semerci Salih zade Hasan Beyler, yedek azalıklara da Serdar zade Ethem, İmam zade R za Beyler, mürakıpliklere de tahsil memuru Mustafa, Serdar zade Sabahattin Beyler intihap edilmişlerdir. Adanaya Yağmur Yağdı Adana, ( Hususi) — Son bir kaç gündenberi şehrimize çok bereketli yağmurlar yağmıştır. Çukurovaya düşen yağmur miktarı 60 iie. bulmuştur. Çiftçi sevinç iç © Menemendeki Esnaf Menemen (Husus!) — Son ya- p'lan bir istatistikte Menemende 110 kahveci, 125 bakkal, 725 tüccar, 21 fırıncı, 40 berber, 9 fabrika oldüğu anlaşılmıştır. Mart Çocukları u Niçin Anneleri Emzirmelidir ? Bugün fen sahasında anlaşıl mış bir hakikat vardır. Çocuk ânnesi tarafından emzirilmelidir. Biberon, çaresiz kalındığı zaman müracaat edilecek son vasıtadır. ve en saf hayvan südü, hiçbir zaman ana südünün yerini tuta maz, Çünkü; ana südü ile beslenen çocuklar, analarının muaf bulun- dukları hastalıklara karşı kısmen muafiyet kazanırlar. Bundan başka, (o bünyemizin öyle bir mahiyeti vardır ki, ona en elverişli gelen gıda ana si tüdür. Zira; insanlar, kan alâkası noktasından sınıflan rlar, Küçük çocuklar, umumiyetle, analarının mensup oldukları sofa bağlıdır. lar. Bundan dolayı, bu sütle ems ririlmiş çocuklarda inkişaf ve büyüme kabiliyeti daha (fazla olur. Bazı âlimlere göre, çocuğun inek, keçi veya diğer geviş geti- rici bayvan südile beslenmesi insan neslinde, gözle görülebile- cek bir tereddi hasıl etmektedir. Bu tereddinin başl.ca vasıfları şunlardır: I — Azanın inkişafında yas aşlık.. Z — Boyun kısa kalması, 3 — Bülüğun eksik ve geç olması, 4 — veraset yoluyle intikal eden hastalıklara karşı muafiyet hâsıl olamaması... Bunun haricinde çocuk em xiren ananın, bu yüzden Ye hıfzıssıhha noktainazarından ek de ettiği bir takım istifadele- rle beraber bakım hususunda gösterdiği dikkat ve itinasnın çocukta bas. ettiği iyi neticeleri kaydetmek lâzımdır. Şu halde; yeni doğan çocuk için ana südünden elverişli gda yoktur. Doğum yapan bir ans nm çocuğunu emzirecek bir va- ziyette bulunmasına rağmen bunu yapmaması, analık vazifesini ih- mal etmesi demektir. Bu suretle ve bilmiyerek ocağına ilk tereddi tohumunu ekmiş ve çocuğundan, özde 30-50 derecetinde yaşama kabiliyetini eksiltmiş olur. * , Tokat'ta Ağaç Bayramı Büyük Alâka Uyandırdı Tokat (Hususi) — Ağaç ba; ramı burada büyük bir alâka ile apıldı. Ba bütün mekt talebeleri iştirak ektiler. Kışla önünde ziraat fen memuru tar fından hazırlanan fidanlar büyük bir itina ile dikildi ve sonra ak- şama kadar mubtelif eğlentiler ve oyunlar tertip olundu. Âğaç bayramı Halkevinde de çok büyük ve iyi bir tesir br rakmış, ,0 halk ta müçter mian ve münferiden birçok yere lere birçok ağaçlar dikmişlerdir. Bolu'da Tifo Ve iavuk Hastalığı Var Bolu, (Hususi) —Şehirde bire kaç tifo vak'ası görülmüş, sıbhat müdürlüğü ( hastalığın sirayetini mennetmek v erkese | tifo tatbika lamıştır. ““Taraklarda da birnevi hasta hk zuhur etmiştir. Bu bastalığa tutulan tavuklar derhal ölmekte" dir. Baytar müdürlüğü bu has talık karşısında harekete geçmiş ve bütün tavuklara aşı yapmıştır.