30 Mart 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

30 Mart 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

SON POSTA -—--—>—— ——— ——— —I A hususi muhabiri Ho “Son Posta, Holivutta Türk — gazetesidir. *“Son Posta,, baftada ikl defa © sayfam — yapan, Bu en yeni sinema bayalı ve zinema sinema buluman dünyanın yegâne sayfalarda Hvut muhabirimiz, ber bafta bize mektup saberleri, — artisileri gönderir ve sinema Gleminin — içyüzünü «lemindeki — san'a anlatır, Bir Yıldı Zazü Pit'e Amelîyaf Yapıldı, Fakat | Ölümden Kurtulması Mümkün Değil | Holivut ( Hususl ) — Burada aşk, ihtiras, şöhret, servet, sefa- let, dedikodu biribirine kenetler- miş olurak kaynaşmaktadır. Bu- gün şöhret perisile kucak kucağa yaşıyan yüzel bir yıldızın yarın beş parasız kalıp sefalet uçuru- muna yuvarlanmıyacağını kimse temit etmiye muktedir değildir. Dün güzelliği ve serveti dolayısile peşinde bir sürü perestişkâr, daha doğrusu bir yığın dalkavuk dola- şan güzel bir yıldızın. bugün bir kenarda yapayalaız ve ekmek par rasına muhtaç bir halde sürün- düğü burada her zaman olağan işlerdendir. Bunun içindir ki bir kız veya bir erkek burada yıldızlık birinde maksadile her almıya tahtına oturunca günün yuvarlanmamak türlü Ffedakârlığı göre mecburdur. — Rejisörleri — mem- nun etinek, kumpanya direk- törlerine hoş görünmek ve sözü geçen yıldızlara hulüs çakmak bu mecburiyetin tabil bir neticesidir. Size bu mektubumda daha düne kadar çok sevilen, fakat bahtın yaman bir sillesini yedik- teu sonra yüzüne bile bakılmıyan güzel bir yıldızın hazin macera- sını anlatacağım. Zazti Pit Holivuda geldiği xa- mau henlz on sekiz yaşında İdi, evvelâ ufak tefek hizmetlerle işe girişen bu cici kızcağ z bir müld- det büyük yıldızlara oda bizmet- çi.lı%: bile yaptı. Yirmi beş yaşı- na kadar böyle uğraştıktan sonra nibayet ikinci sınıf yıldızlar ara- mna katışmıya muvaffak — oldu. Zazü'nün sesi oldukça güzeldir. Bu sayede hizmetçilikten fiğüran- hktan kurtularak büyük filimlere de esaslı rollere sahip olm'ya başladı. Zazli şimdi 27 yaşındadır. Fakat doktorların — söylediğine göre 28 inci yaşına basmak nasi- binden mahrum kalacaktır. Çün- kü ağır bir hastalık onu aylar- danberi hastane köşelerinde sü- ründürmektedir. Zazl yıldızlar arasına karıp tıktan sonra birdenbire fazla para kazanmıya - başladı. İlk mukave- lesi mucibince 'bu güzel yavruya haftada 1000 dolar veriliyordu. Bu para onun etrafına birtakım tufeylilerin — toplanmasına - vesile oldu. Zazü derhal güzel bir köşk tuttu, binlerce dolar borca gire- rek köşkü döşedi, bir portakal bahçesi yaptırdı ve iki tane de eotomobil aldı. Güzel kız. artık peşinde — dolaşan dalkavuklarla düşüp kalkıyor, onların bir- dedi- gini iki etmiyordu. Balolar, suvareler, lenceleri, plâj bahçe eğ- sefaları kısa bir müddet içinde Zazü'nün binlerce | dolar borca girmesini neticeler- dirdi. Bununla beraber ” güzel kızın şöbreti günden güne art- yordu. Hatta haftada beş bin dolar Ücret almak - şartile ikinci bir mukavele teklifi karşısında da kaldı. Fakat kısmet değilmiş. Çünkü Zazü şöhret merdivenini; tam yarı basamağında apandi ten meye düştü. Operatörler derhal ameliyat yaptılar, güzel kım kurtarmak - için uğraştılar. Fakat hastalık çok - ilerilemiş olduğu için kolay kolay iyileştiri- lemiyordu. El'an hastane köşe Ölün sinde inliyen bu güzel kızcağız bugün yapyalnızdır. Eski dalka- vuklar kendisini bir kere bile yoklamamışlardır. Elinde avucun- da beş parası kalmadığı için aftanın Filimleri Bu hafta şehrimiz sinemala- | rında güzel ve büyük filimler gösterilecektir. Majik sineması bu akşamdan itibaren Fransız — dilberi Süzi | Vernon'ın temsil ettiği “En Gü- zel İntikam,, filmini gösterecektir. Eihamra, Türkçe komedi olan “Düğün Gecesi, ni umuml - arzu üzerine birkaç gün daha irae edecektir. Opera sineması yarın akşam Holivudun en güzel yık dılarından Joan Bennet'in yeni filmi oln “Meçhul Adam,, filmini takdim edecektir. Glorya sinemasının bu haftaki proğramı Amerika haydutluğun- dan alınmış bir filimdir. Bu filim meşhur Amerika haydudu Al | Kapone'nin hayatını ve macera- | sını " canlandırmaktadır. Melek sinemasında bu akşam- dan — itibaren —“Aşk Ölümü, isminde canlı ve beyecanli bir filim göreceğiz. Doktor Moro'nun Adası Yeni doğan yıldızlardan Kat- len Brüke'nin geçenlerde bir retmini koymuştuk. Bu yeni yıldız garip bir tosadüf —neticesinde ansızın doğmuş ve ilk defa ola- rak “ Doktor Moro'nun Adası , ismindeki filimde rol almıştır. Filim birkaç gün evvel bitirilmiş- tir, yakında Paris sinemalarında gösterilecektir. Döşeğinde.. Güzel Zazünün hastaneye girmeden evvel alınmış bir resmi DT Ü YÜK ancak belediyenin yardımı saye- sinde bakılmaktadır. Evet Zazü bugün ziyarelsiz, dostsuz bir hastadır. Çönkü parası ve şöhreti kalmamıştır. — Turan Şalyapin Ve Don cereyanlarından bahsedilir. ;/ıldığ_'nı' lîe Güzellik Sinemacılıkta Güzellik Telâkkileri_îyice Düştü Küçük Dudak Modası Tarihe Karıştı, Dudaklar Büyük Olacak Birçok sonradan kadınlarda kapınadır. Çirkin bir kadın tuvalet ve bilhassa makyaj sayesinde güzel bir dilberden daha güzel olup çıkıyor. Makyaj ve tuvalet herşeyden ziyade sine- ma Aleminde salgın halindedir. Bugün podra, ruj rimel kullanmı yan birtek yıldız yoktur. Esasen yıldız demek, makyaj ve tuvalet demektir. Size haber verelim ki son gönlerde Amerika sinemac lığın da güzellik telâkkileri büsbütün değişmiştir. Amerikada yıldızları güzelleştirmiye memur olan gü- zellik mütehassısları eski şirinlik ve güzellik telekkilerini baştan» | başa değiştirmişler, yeni kaide- ler koymuşlardır. Meselâ bir genç ) kız veya bir kadın için yüz güzel liği artık ikinci derecede geliyor. Güzellik meselesinde en ziyade dikkat edilecek şey göz ve du- dak güzelliğidir. Dudakları güzel ve manalı olan bir kızın yüzü de güzel gözükür. Bunun içindir ki sinema yıldızları bugün yüzlerin den ziyade dudak ve göz tuva- letile meşgul oluyorlar. Eskiden küçük ağızlar moda idi. Şimdi ise dudağın ve ağzın büyük ok ması isteniliyor. Yıldızlar dudaklarını büyük gösterecak — şekilde tuvalet ve makyaj yapıyorlar. Çünkü büyük dudak ağlamak ve gülmek me- selesinde daha esaslı bir rol oy- Kişot Don Kişot filmi çevrilip bitti. Şimdi de Parista gösteriliyor. Filimde başlıca rolü oymıyan meşhur yıldız Şalyapin, büyük bir kudret yaratarak Don Kişot'u bu resimde gördüğünüz şekilde canlandıranatır. güzellik | nuyormuş. Küçük dudaklar gü- len ve ağlıyan bir yıldızın yüzü- nü çirkinleştiriyormuş, Gözlere gelince; bugün göz makyajı daha müşkül bir iş olmuş tur. Evvelâ alt göz kapağı bo- yanmıyacak, kirpiklere sürülen ri- melin rengi ile kaşlar n rengi bir olacak, üst göz kapağı koyu pen- be veya koyu turuncu bir. boya ile boyanacak, üzerine bafif ee mer boya sörülecek. Kaşlar ince ve uzun bir çizgiden ibaret ola- cak, kulakların memelerine penbe bir boya sürülecek, kulakların kenarlarına da kırmızı bir çizgi çekilecek. Ağzın içine gelince; güzellik mütehassısları ağız içinin bile kendisine mahsus bir — tuvaleti olduğunu kabul etmişlerdir. Şim- di sinema yıldızları diş etlerine sabit bir penbe boya sürüyorlar. Tırnakların rengi mutlaka dudak rengine uygun olacaktır. Güzel yıldızlardan Joan Krav- fort çalıştığı kumpanya ile yeni yaptığı mukavelede yeni makyaj vsullerine tamamile riayet ede- ceğine dair ayrıca kumpanyaya bir imza vermiştir. Kumpanyalar yeni mukavelelere hep bu şekik de kayitler koymaktadır. Yeni Müsabakalar En İyi Gülen Ve Ağlıyan Yıldız Kimdir ? Holivut kumpanyalarından biri yakında çevireceği iki büyük filim için yldız intihap etmek üzere bir tebessüm, bir de ağ- lama mevzuları Üzerinde iki mü- sabaka tertip etmiştir. Birisi komedi, biri de faciadır. Bu iki müsabakada — birinciliği — alacak olan yıldızlara yeni filimde baş roller - verilecektir. Müsabakalar birkaç güne kadar yapılıp bit miş olacaktır. Şimdiden müsaba- kalara yazılan genç kızların. ye- künu yedi yüzü bulmuştur. Norma Şerer Amerikanın en zarif yıldızlar rından Norma Şerer muvakkat bir müddet için sinemadan çekil- miş, kocasile beraber Avrupaya gelmiştir. Norma'nın kocası çok basta olduğu için bir sanator- yozula tedavi altına alınacaktır. Klara Bov Ve Karmen Kırmızı saçlı yıldız Klara Bov meşbur “Karmen,, oçerasının fili- me alınmasında baş rolü, yani Karmen rolünü temsil etmekte- dir. Filim yakında bitecektir. Karmen operası şimdiya kadar üç defa filme alınmıştı. Münek- kitlerin sözlerine bakılırsa Klara- nın çevirdiği karmen diğerl rin den çok daha güzeldir. Voronoi Aşısı Viyana stüdyolarından birinde “Cinsiyet esrarı,, isimli bir filim çevrilmiştir. Filmin mevzuu Voro- nof aşısının tatbikatını canlandır maktadır.