30 Mart 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

30 Mart 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

”30 Mart Siyaset Âlemi ——— Bir Casusluk Davasının Verdiği İlham Genç bir İngil'z zabiti, bir. müd- dettenberi, Londra divanı harbında, yatana hiyanet cürmünden mubake- me ediliyor. Bu zabitin adı Bayyi- Stevart'ır, rütbesi mülâzimdir. İngi- liz Harbiye maktebinden gayet par- lak bir derece ile çıkmış, birçok vaz felerde bulunmuş, muvoffakıyetli hizmetler — görmüştür. — Muhakeme celsolerinde verilen izahat göster- yorki, bu adam mesleğ'nde İlerliye- bilecok bir. surette yetişmişii. As- kerlik bizmelinin İcap ettirdiği be- den kabili e iüveten ciddi blr almıştı ve İngilterenin yına tayin edilmişti, , İngilin casusları, bu adamın — Almanya ve lemenge şüpheli seyahatler yaptığından İn- gilir İstihbaratını kaberdar - ettiler, zabitin - mektüpları ve bareketleri elddi bir tetkike tabi tutuldu. Niha- varıldu Tevlaf olundu ve divanı harba verildi. Mubakemenin geçmekte ol baları, bize, harp sonunda miş bir zihniyetn milli aşarak beynelmilel bir hastalık geldiğ'ni ispat ediyor. Mülâzim Bayyi- Stovart, bittabi, kend.sine, isnat edi len hiyanet cürmünü reddetmekle beraber, Almanyada, bir takım kim- seler ve bilhassa Mari - Luiz adlı bir kadınla sıkı brr münasabette bu- ksnduğunu inkâr etmiyor. Diyor ki "Bu kadınla Berlinde tanıştım, seviştik. Sonra birkaç defa Fele- menkte görüştük. Kadın benim a para aldığımı b ldiği için bana para yardımı yapıyordu. Ben de, yaşa- mamı kolaylaştıran bu yardımi ka- bul ediyordum.,, Bir İnglx cenlilmeni, her namua. lu insas gibi değil sevişt ği bir dindan para almak, moral - İtiba fena addedilen bangi bir ha keti dürüst! ykırı — addederdi. Anlaşılan, bu kki, —ai miş bir düşürüş menzilesine İnmiş olasak ki, İngiliz ordusunun en müm- taz vaziyette görülen bir zabiti, adi bir jigolo gibi, meyin-nesi olduğu bilinmeyen ve ibtimal bir casus — ol- duğu muhakkak bulunan bir kadın tarafından kendine baktırmayı tabif bir yözle görüyor. Telâkkilerimiz çok değişti ve bu hâdise gibi hergün gözümüze ilişen binlercesi bize batırlatıyor ki birçok memleketler için milif ahlâk «saha-« sında yapılması icap eden mücade- leye, beynelmilel sahada da şiddetle ihtiyaç vardır. — Süreyya ŞES EFRİKA — Nişangâh 450 doldur kapal Bizimkiler çivi gibi maşallah! Mitralyozar arı gibi işliyor. Makineli tüfek mevzileri yük- sek olduğu için yerde açık ara- zide yatan düşmanı adam akıllı traş ediyor. Bunların başında her halde iyi kumandan olmasa gerok. Afrika ormanlarında zürafe avına çıkmışlar çibi. Geriden — İngiliz mütemadiyen — kuvvet — geliyor. Anlaşılan herifler ne bahasına olursa olsun bizim siperlere gire- cekler, Her ihtimale karşı el bomba- larım z hazır. Fakat düşman topçusu da ya- manlaştı. — Ateş! İngiliz piyadesi yeni bir sıçra- a yaptı. — Ateşi — Ateş! Mesafa yaklaştıkça mevzilerine atoşimniz Yahudi Müslüman Olmak İstiyorum Aleyhtarlığı Hitler Hücum Kıt'aları, Halkı Yahudi Mağazalarına Girmekten Menedecek Berlin, 29 — Hitler fırkasi müdürlüğü, neşrettiği bir beyan ı namede — cumartesi sabahından itibaren Almanyada Yahudi hal- ! kına karşi umum! boykotaj baş- hyacağını bildirmektedir. Bu su- | retle Yahudilerin bütün dünyada yaptıkları propagandaya ve Al: | man — aleyhtarlığına — mukabele edilecektir. Yahudi - mağazaları, avukalları, — doktorları, — san'at adamları boykotaja hedef ola- caktır, Gazeteler Yahudi ilânları koymıyacaklardır. Fakat Alman- yada hiçbir Yahudinin saçına bile dokunulmıyacaktır. Bu karar bir yıldırım süratile tatbik edi- lecektir. Hitlerci hücum kıt'aları halkı, Yahudi mağazalarına gir- mekten men için kapıların önünü tutacaklardır. Dün akşam Berlinde siyah - boyaz - kırmızı. bayraklılar Ya- hudiler — aleyhinde — nümayişler yapmışlardır. Şverin ve Slezyadaki Yahudi mağazaları kapanmıştır, Vellahdin Be; Eski Alman Veliahdi beya- natta bulunarak, Almanyada fa- cialar yapıldığı hakkındaki ha- berlerin bir kocakarı dedikodu- sundan ibaret olduğunu söyle- miştir. Katilâm — Yapılmıyor Londra 29 — Beynelmilel mahafil Almanya'da Yahudilere tazyik yapıldığı baberlerinin asıl- sız olduğunu bildirmektedir. Almanya'yı — Protosto Paris 29 — Yardım komite- si, neşrettiği bir tebliğde Alman- yadaki tazyik hareketlerini şid- detle protesto etmektedir. Almanya Aleyhinde Miting — Riyo dö Janeyro 23 — AL man hâdiseleri dolayısile, bura- daki Yahudi cemiyetleri Amerika No 32 — BAA İHTİYAT ZABİTİ ROMAN BAA — Muharriri: Bürhan Cahit . EEEOI daha mülcssir Oluyor. Bu defa İngilizler ancak otuz metro kadar sıçrama yapa bildiler, Öylo anlaşılıyor ki — siperleri- mize kadar gelecekler. Bizi yerimizden sökmek için piyadeyi feda etmek pek doğru bir harp usulü değil, fakat taar- ruz için iyi ve ciddi hazırlandık- ları belli. Çünkü ağır zayiatlarına rağmen hiç tereddüt etmeden muayyen dakikalarla sıçrama yar pıyorlar. Bizim tarassut noktaları düşman gerisini acaba nasıl gö- rüyorlar. — Ateşl İngiliz — piyadesi bu sçra- mada daha şiddetli bir ateşle karşılandı. Buna rağmen koşu musabakasına girmiş çibi fırla- dıkları zaman — otuz kirk metre koşmadan yere yatmıyorlar. Arkada yeni saflar görünü- yor. Böyle keskin * bir piyade ve '-Il Ingilir Başvekili M. Makdonald Roma'yı ziyareti veklli M. Munolin! tle birlikte bir müfreze tarafından selkinlanıyor. — Almanya'da Bir İhtilâl Teşebbüsü 1700 Mevkuf Ve Yirmi Bir Yaralı Var Berlin 20 — Brünsevikte miğfer teşklAtına komün rin da- bil oluşu ve bu teşkilâtın bir ihtilâle hazırlanış haberi büyük bir heyecan uyandırmıştır. Çelik miğferliler teşkilâtında yapılan Araştırmalar ne- ticesinde, komünistlerin kütle halin- de Brünsvik çelik miğfer teşkilâtına girerek İhtilâl yapmak — istedikleri anlaşılmıştır. 1500 komünist ve 200 a— ——LL—ARRn Musevi kongresile mütesanit ol- duklarımı — bildirmişlerdir. Yarın burada bir protesto mitingi ya- pılacaktır. 51 Protasta Varşova 29 — Leh diplomat- ları, Yabudilere karşı yapılan tazyikler dolayısile — Almanyayı şimdiye kadar 5l defa protesto etmişlerdir. çelik mitralyoz ateşi karşısında bu ka- dar korkusuz değil. Hesapsız sıç: rama yapmak akıl kârı değil Fakat bilmiyorlar. Onlar galiba bu zayiatı hesap ettiler. Adetçe küvvetli — olmalarına güveniyorlar. — Ateşi — Ateşi Artiık Üçyüz metreye girdiler. Arkamızdaki ikinci hat da ateşe başladı. Düşman topçusunun şarapnel- leri de bizi buldu. Geri siperlerimizle aramızda patlıyan iki mermi bizim sçan yolunu kapattı. Şarapneller yağ- mur gibi yağıyor. — Ateşi! — Ateşi Bir dakika içinde düşman pi- yadesinin süngü bücumuna kalk- tıklarını gördüm. Telefon işlemi- yor. — Sünğgü tak! Artık başka çare yoktu. Geri siperdeki takımlar ateşe devam ediyorlardı. lagilizler belki elli adım ileri- mizde bizim piyade ve mitralyoz ateşimize dayanamayıp yere yat- tılar. Arkadan — dalga halinde yeni kuvvetler geldiğinl görüyo- rum, çelik miğferli tevkif edilmiştir. Eski sosyalist cemiyeti , kendi teşkk Iâtının çelik miğfer teşkilâtına gir- meği kararlaştırdığını itiraf etmiştir. Hitlercilerle, çelik miğforlilerin lme paratorluk bayrağı altında beraber galışmaları bu hâdiseden mütesssir olmıyacıktır. Hâdise mahallidir. Brünsvikde vukun gelen hâdise- lerde 21 kişi yaralanmıştır. Köninaberg 29 — Meb'uslardan ve komünist reislerinden Şoetz ve 10 kömünlst memur tevkif edilmiştir. Berlin 29 — Bir gaz fabrika: sulkast yapan 60 komünist tevkif edilmiştir. Komünle'ler içtimaa girmiyecek Barlin 29 — Dahiliye nazırı vilâ- yetlere ve kazalara bir tamim göne eti zannı altında bulunan komünistlerin meclin içtima: | darına alınmasını mennetmiştir. Siper içinde sıkışıp süngülen- mektense — ileri fırlayıp boğuş- mak daha ehven. Zaten iİş buraya dayanınca süngüden başka İş görecek vasıta yoktur. Yalnız bombacılarımız, düşmanın yeni sıçrayışı anında bombaları atacaklar. Şimdi sıra onların. Bombalar da tehlikeli. Küçük bir heyecanla yakına düşecek bir bombanın zararı yine bize olur. Maamafih bizim çocuklar hiç kendilerini kaybetmiyorlar. İngilizler bir daha kalktılar. Bombalarım z müthiş bir gü- rültü ile onları , istikbâl etti. Önümüzde peyda olan kalın toz ve duman sıyrılınca yeni bir lagiliz kolunun hücuma kalktığını gördüm. — Sıçra, ayağa kalk. Marş! Artık bu, benim vereceğim son emirdi. Toz duman içinde göğüs yö- ğgüse geldik. Elimdeki dokuz ateşli taban- camı karşıma çıkan iki İngiliz neferinin Üzerine boşalttım. Kur- şun gibi yere düştüler. Onların silâhını kaptım. Arkamızdaki takımlar da sün- gü takarak siperden fırlamışlardı. - 28 yaşında bir Ermeni kadı- nıyım, Ön sene evvel evlendim. 8 yaşında bir kızım var. Zevcim 5T yaşındadır. Asabi ve hırçın- dır. Bu yüzden hayatım hep Bzüntü ve tatsızlıkla geçmiştir. Gençliğimin bu son demlerin- de ben de arlık hürriyet ve san- dete kavuşmak istiyorum. Küçüklüğümdenberi pek sev- | diğim dini islamı da kabule ama- deyim. Yalnız halihazırdaki vazi- | yetimle buna müyesser olamıya- cağım. Tabit bir an evvel bu igrenç hayatımdan — kurtulmak arzularıma nail olmak istiyorum. Kanunen ayrılmamız müşkül ok | duğunu söyliyorlar. Bu hususta bendenizi tenvir buyurmanızı rica ediyorum. Samatya H. H. Kızım, seni tehlikeli bi görüyorum. Eğer - sevdiği Türk veya müslüman varsa, hikâ« ye değişir. Fakat ortada bir sev- da yoksa, durup durürken evini yıkip müslüman olmakla mes'ut olacağınızı mı — zannediyorsun? kocan hırçınlık ediyorsa, bunun mes'uliyetini neden bir az da ken- dinde — aramıyorsun? — gençsin, belki de güzelsin, 57 yaşında bir erkek seni tatmin edemez. Bütün bunları anlarım. Fakat bunu ev- lenirken düşünecektin. İnsan 18 yaşında İken 47 yaşında bir er- kekle evlenir mi? Şimdi yapacağın şey bugünkü hayatın içinde —mes'ut olmıya çalışmaktır. Ev yıkmak okadar kolay ve basit değildir. M Adanada talisiz yavruya: Sizin ananız, babanız, dostu- nuz yok mu? bunlar - vasıtasile kocanızı ikaz edin, yola getirmi> ye çalışın. birax da ona evi sev- direcek şeyler yapın. Dünyanım en büyük saadeti evde olduğu kanaatini verecek surette mua- la fayda ver- mahkemeye müracaat edip ayrılma isteyin daha gençsiniz. Elbet hayatta sizin de gülmek hakkınızdır, HANIMTEYZE Bu kanlı mücadele İngilizleri şaşırttı. Piyade ateşine, mitralyoz ate- şine karşı açık arazide marş marşla gelen düşmanı ancak elne gü durdurabilmişti. Bizim çocuklar ateş gibi güşüyorlar. Bir aralık yanımda Çavuşu gördüm. — Kumandan Bey, telefonu tamir ettim, ikinci hat sipere çekilmek için emir var, Dedi. Dedi amma bu hatta çeki- mek mesele. Dedi amma bu hatta çekik mek mesele. Düşdana sırt çevirmek, süm- güyü kaburgadan yemekten başp- ka bir şey ifade etmerz. Maamafih zayiatımız artıyor. Ve buna mukabil düşman mütemadiyen takviye ediliyor. Biz farkında olmıyarak kem- di siperimize kadar gelmişiz. Serseri bir kurşun omuz ba- şundan vızladı. Karşıma eli tabancalı tor, toprak içinde bir- hayalet çıktı. İki mavi göz gözlerime dikildi. Tabanca — namlusunun — kafama, doğru — çevrildiğini gördüm. CArakaı vac ) dö- Hüsatl