31 Mart 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

31 Mart 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

(FALKIN GÖZÜ HAPKINCKULAĞI HALKAN DİLİ Sıen 3 —Noı 054 Üa “Son Posta #r Hçleri ı.w.-ı.ı Tetanbul « — CUMA — 31 Mıd 1933 8. Dizğlek ubise kulra & SÜİ ” Fiatl ! kuruş KALPAZANLAR NEREDE 100 Liralığın Sahtekârları Henüz Yakalanamadı! Dün Yeni Taklit Paralar Bulundu, Öteki Paral İstanbul zabıtası düü, hemen bütün — faaliyetini — 100 — liralık banknotların — taklit - edilmesile çıkan meseleye hasretti. Sabah- tan akşama kadar çalıştı. Mühe telif — kimselerin — malümatlarını sordu. Muhtelif yerlerde tetkikat yaptı. Fakat tahkikatın takip et tiği cereyan Hzerinde resmi ma- lümat vermiye lüzum görmedi. Bununla beraber karilerimizin merakını tatmin için bhususi sa- hada çalışlık ve muhtelif nokta- larda dikkate Şşayan malümat topladık. lik Haber... Hemen kaydedelim ki bant- notlarımızın taklit edildiğini llk olarak anlamak ve haber vermek suretile fenalığın fazla yayılmadan büı-l !dııı Dağistani zade Ahmet Ham- | Hcarethanesinin ve bu ticaret- hane mensuplarından Rıdvan Be- yindir. Ülk Şüphe.. Geçen gün bu ticarethaneye bir müşteri gelmiş, 69 liralık öte beri almış, mukabilinde 100 lira- hık bir banknot vermiş, Üstü olan 31 lirayı istemiş, fakat Dağistani î' Sahi lüğün ilk girdiği Çakmakçılarda Da, z blnamakanast İ Bipedi kühü Baraşi zade ticarethanesinden Rıdvan B. bu yüz liralığı eline aldığı zaman klğıdını bııu sertçe hissetmiş: — Tuhaf şeyl diyerek çek- meceıındeı bir. başka — yüzlük çıkarmış. Yanyana koyarak karşı- laştırmış. Bakmış ki birisinin renği açık, diğerininki koyudur: bteye benziyor, demiş! a_r Da Tetkık Edılıyor İlâve edelim: Bu müşteri Bar- tınlı İbrahim Beydir, Dağıstan! ticaretbanesi iİle ötedenberi mu- amelesi olan maruf bir zattır. Banka Hayrette... Bu vaziyet karşısnda Rıdvan ( Devamı D uncu sayfada ) Şehrimizdeki Hitlerciler.. Onlar Da Bir Cemiyet Kurc Kurdular, Ya- hudi Aleyhtarlığının Sebebi Ne İmiş? Almanyada Hitler partisinin iktidar mevkiine geçmesile baş- hyan Musevi aleyhtarlığı hareket- ler gün geçtikçe inkişaf etmek- tedir. Evvelki gün ve dün lııı telgraflarda bu hareketin şi: lendiği, Berlinde ve diğer ıohlı— lırdı birçok Yahudilerin tevkif Musevi mağazalarından alış veriş yapılmamasını temin için tedbirler alındığı ve — DNF Almanya'da son nümayişlere ait bir manzara rilmektedir. Fakat Almanyadaki bu aleyhtarlık birçok memleket- lerde derin bir asabiyet uyane dirdi. - Fransada, lngilleredı ve biihassa Amerikada birçok Mur sevi nümayişlerine vesile oldu. Bü —münasebetle maruf Alim Ayaştayn Musevileri teşvik eder mahiyette sözler söyledi, onlarıtı bu meselede birleşerek Hitler ( Davamı ) uncu sayfada ) —— ——OA AA LT TARÜ Dil Anketi; 20 nci Liste T. D. T. Cemiyetinden: Karşılıkları aranacak arapça ve Ffarsça kelimelerin 20 numaralı listesi şadar : Vahşet, Vahamet, Vaki-Vukudan-, Vasıta, Vebal, Vecit - Vecitten-, Veda, Velhasıl, Vesika, Vicdan, Yadigâr, Yakin, Yani, Yegâne, Yeis Listelerde çıkan kelimelerden manaları birden fazla olanların her manası için ayrı karşılıklar ileri sürülebilir. Cevaplar ti inci Sayfada 1060 Lira Beyoğlunda Bekâr sokağında wturan Madam Eleni, alti- sene- dir tanıdığı Panayot lsminde bir berberin evine gelerek 1060 lira- sını çaldığını İddia etmiş, polis tahikata başiamıştır. İşçiler Ve Işsizler Arasında Evli Kadınlar Nasıl Ve | Nerede İş Bulurlar? İ İş İdarehanelerinden Birinde Bir Saat İçinde Tünel civarında bir İş İdare- hanesi, Karanlık, dar bir merdi: venden — çıktım, Harap — olmuş dnıı—elm badana yüzü görme- miş kara duvarlarile insanın yü- züne bir sıska Çingene acuzesi gibi sırıtan bir oda, Odinin İçinde — sandalyeden başka eşya yok ve sandalyelerde on sekizle altmış yaş arasında sekiz on kadın var. Azı güzel, çoğu çirkin. Kimi uzun, kimi kısa, kimi esmer, kimi sarışın, kimi kumral. Kimisinin Uzerinde, yedi sahip değiştirdiği yetmiş yamasından belli bir manto var, kimisi onu bile bulamamış, bazıları da sow- radan görme bir kenar zenginl kadar şık. Gözlerim hepsinin üzerinde dolqırlıııı farkına vâardım ki hep- sinin gözleri ce benim Üzerimide geziniyor. Karşı'ıklı bir süzme. İçlerinden birisi: — İçeri buyurun! Dedi: o odıdııı geçme bir kapıdan içeri buyurdum. birisi Göılmuın sulanmış, Gördüklerim j Bir Işçi Kadın çapaklanmış, şişman bir Musevt hatunu püriltifat: - Dedi. Örtüsü soluk bir kanapede yer gösterdi. Oturur oturmaz iğildi: — Na istediniz! (Devamı 8 inel sayfada ) Bir müddettenberi İngiliz. casuslarının fa- aliyeti hakkında mühim malümat neşreden Son Posta, bu defa da cihan ve İstiklâl harp- lerinde bizi daima arkadan vurmıya çalışan ingiliz casus teşkilâtının faaliyetini gösteren mühim vesikalar elde etmiştir. Meşhur ingiliz casusu Lavrens'in maliyetin- de çalışan bir Arap casusu Arap gazete- lerinden birinde hatıratını neşretmiştir. Son Posta bu hâtıratı pek yakında nakledecektir. didsiem —rx Bir Sualin Cçevabı! — Gazeteniz adımı bırsız çıkarmış, doğru mu ? bakikattan — Katiyen yalan.. * Biz azizim, — * başka bir şey yazmayız