31 Mart 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

31 Mart 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

aa Y A ee ZaT 9 SAT Atıf Beyin Kurşunlarile Şemsi Paşanın İTTİHAT ve TERAKKİ — Her hakkı mahfuzdur. — Tefrika No. 109 Nasıl doğda?.. Nasıl Yaşadı?.. Nasıt Ölda?.. Ciğeri Ve Kalbi Delinmişti Diye bağırarak kaşmıya baş- Tamıştı. Mehmet Bay, bu suretle muhafızları evvelâ belediye dai- Fesi civarına ve sonra merkez kumaadanlığı dalresinin önüne çekmiş.. Tam dairenin önüne ge- lir gelmez hepsini daireye alıp, etraflarını inzibat efradile çevi- verek — silâhlarını toplamış, bir odaya kapamıştı. Cıniy';: mensupları, bu kanlı hadisenin fena bir netice varme- Mesi için muhtelif yerlerde ted- birler alırken, hükümet taraf- tarları da matem içindelerdi. Vali, kamandan, makine başında İstan- bul ve Selânikle mütemadiyen mubhabere ediyor ve vaziyeti bile diriyorlardı. İlk telgraf, Şemsi pa- şanın damadı Rifat Bey tarafine dan mabeyin baş kitabetine çe- kilmişt. Makine başında ” emir bekleyen Rıfat Boye: (Derbal taburların başına siz geçiniz. Kumandayı deruhte edi- niz.) Emri verildi. Fakat Rıfat Bey, bu emri infaz edeçek derecede cesaret gösteremedi. Şemsi paşanın kanlı cesedi, telgrafane önünder kaldırılmış, muvakkaten damadı Rifat Beyin Sinan paşa mahallesindeki evine nakledilsrişti. Mabeyin baş kita- betinden gelen emir Üzerine er- tesi günü muhteşem bir cenaze alayı yapılacaktı... O gece adeta Manastır. hiç uyumamış.. Her gümre, kendi hesabına çalışmıştı. Hiç bir hareket görülmiyen yer varsa o da, zavallı atıf Beyin aralı olarak yattğı Mahmut yia evi idi. Bu büyük kabra- man sanki bir tarafa alılmış ve unululmuş gibi idi... Yarası lâyr kile sarılmadığı için mütemadi- yen kan kaybediyor.. çehresinin renği, kurumuş bir limona benzi- yordu. Pencereleri sımsla kapalı odada, petrol Tambausının solşun vae litrek ziyası altında bitap bir halde yatıyor.. vazifesini ta- mamen ifa ettiğine kani olduğu için, müsterih ve biperva bir bab de ölüme hazırlanıyordu. Mahmat Beyin valdesi, onun başucuna oturmuş. hber an, bir mun gibi eriyen, bu Bsararmış — çehreden gözünü ayramıyor.. vakit vakit, sokaktan çeçen ayak seslerine * kulak kabartarak, oğlunun gel- diğini zannediyor, seviniyor.. fa- kat ayak sesleri —uzaklaşınca, gittikçe artan bir ıstırap ile içini çekiyordu. Birdenbire, kaldırımları parça- Eyan nal sesleri işitildi. Bu sesler, yavaş yavaş yaklaştı. Mahmut Beyin evinin önünde durur dur maz, kapı şiddetle çalındı. Mah- mut Beyin valdesi, birdenbire ye- rinden sıçradı. Saatlardenberi bin- lerce vesvese ve korku içinde beklediği evlâdımın geldiği xam nmna kapıldı. Merdivenleri karma Ş karış k atlıyarak helecanla kapıyı açtı. Fakat, zifir?! karanlık fiçinde yüzü görünmeyen bir zabitle kar- şılaştı. Zabit, heyecandan boğulan bir sesla: — Valdel.. Atıf Beye söyle- yiniz Orbıraz köyünün, kilisesinin yanındaki eve ge'sin. gon FPosta Malbaası — Babibi: Ali Ekrem Neşriyatk Müdürü * Halli Lati A ” A Yavarânı Hazret! Şehriyariden Üçüncü ordu müşiri İarahim Paşa Der demez, elindeki kırbacı atının sağrısında çatlattı; kaldırım taşlarından kıvılcımlar çıkararak, bir anda uzaklaştı. Zavallı ananın Ümitle titreyen gözleri, bir mezar kadar siyah olan gicenin boşluk- ları içine daldı; ve bir müddet, öylece kaldı... Bu haber, Kırçova istikametine doğru çekilen ma- nastır çetesinden geliyordu. Şu halde bunlar, Atıf Beyia ne halde olduğunu bilmiyorlardı. Bütün —Ümitsizlikler karşısında, hiç tereddüt etmeden hayatını ortaya atan bu büyük kahraman saatlardanberi tedavisiz kalmış, bitap bir halde yatıyordu... Evin sahibi olan Mahmut Beyin; orta- da dolaşmas., evde bulunması muvafık şörülmediği için kırmızı k.şlaya aldırılmıştı. CArkası var) YASKİH: 20 mart 969 oumarılı — nüsha- mızda İnt'şar eden ve Atf Bayin na şekilde — kaçırıldığını — gösteren res'm, tabur - kâtibi Riıgip — elem d'nin evinin önünde değil, mü'âzım Muhmut Bayin kapısının Önünde alın« mıştır. Ba yanlışlıtı taahih ediyoruz. AÇIK MUHABERE: ——— ——— K askerl bastabanesl eczacısı binbaşı Şevki elen diyot N oaselea a Tlakkanda / görterek Egulz tevseccühe toşekkürler ederiz. 6ö dordiğiniz resim kılişe edilmiş ve tokrar siz gönderilmiştir. VEFATı Neyretiiğmia Dü tefrikada İismi geçen ve Manastır. Vilâyst Heyetl merkeziyesi aranada pok büyük gay- ret ve fodakârlığı görünen gezacı İb- rahim Beyin dünkü gün vefat ettiği tessnüfle haber alınmıştır. Bu meşru- tiyet milcabldine rahmetler dileriz, Birinci kurası ay başında çekiliyor Kura Ankara'da İŞ BANKASI merkezinde notor huzurunda çekilece'itir : Birinci mükâfat İkinci 10 kişiye (100 erden ) 1000 10 kişiye ( 50 şerden) 500 verilecektir. - İş BANKASI'nın Bütün şubelerindeki kumbara sa- hiplerinin isim ve numara- ları Ankaraya gönderi!miştir Şehrimizdeki ÇÇ Hitlerciler.. ( Baştarafı 1 inel tayfada) partisinin Alman Yahudilerine yaptığı tazyiki bütün dünya mu- vacehesinde protesto etmelerini istedi. Biz da bu münasebetle Ak manyadaki Yahudi aleyhtarlığının Musevi vatandaşlarımız arasında nasıl — karşılandığını ! öğrenmek istedik ve bazı soruşturmalar yaptık. Diş tabibi Haron Jak Efendi diyor ki: > * — Türkiye Musevileri her- şeyden evvel Türk vatandaşıdır. Fakat Almanyadaki Musevi aleyh- tarlığı karşısında toossür ve infial duyduğumu — niçin — saklıyayım. Bence Alman Musevileri lüzum- suz bir iğbirar neticesi rahat- sız ediliyorlar. ,, Baytar Saranga Jak Efendi İN kğın Türkiyed a yede yaşıyorum, Türküm. Bununla beraber Alman- yadaki Musevi aleyhtarlığı için ciddi hiçbir. sebep göremiyorum. Bu hareket hiç doğru değildir.,, Haham Marküz Efendi ise şunları söylemiştir : * — Almanyada Musevilere karşı yapılan aleyhtarlık tabii çok fenadır. Buna niçin lüzum görülmüştür? Bir türlü anlıyar imiyorum. ,, Diğer taraftan öğrendiğimize göre, şehrimizde ticaretle uğraşan Musevilerden bazları Almanya ile olan işlerini son günlerde birdenbire — kesmişlerdir. Buna mukabil bazı Alman fabrikalarının Türkiye mümessilliklerini yapan Musevilerden birkaçının vazifele- rine nihayet verilmiştir. 750 Lira » 250 , Meslek Seçerken İhtiyatlı Olunuz o yağı Onlar Da Bir Cemiyet Kurdular, Ya- hudi Aleyhtarlığının Sebebi Ne İmiş? Buradaki Hitlercilerin reisi Her Reynink Hitlerin Buradaki Arkadaşları.. Haker aldığımıza göre şehrle mizde bulunan Hitler taraftarı Almanlar burada bir cemiyet kurmak için alâkadar makama müracaat etmişlerdir. Bunlar ces miyete “Türkiye Nazileri, ismiul vermişler ve reisliğe de Her Rey- nink isminde bir mühendisi inti- hap etmişlerdir. Bir muharririmiz — HerReyninki bulmuş, kendisile gö rTüşmüştür. Bu zat dört sene evvel Robert Kolejin mühendislik kıs- — mnda fea muüallimliği yapmıştır. Bir aralık Anadoluda yol mü- hendişliği yaparak muhtelif yok larda çalışmıştır. Şimdi de bir Türk şirketinde çalışmaktadır. Her — Reynink — Hitlercilerin — üumum! karargâhi olan — Münih şebrindeki “Karaev,, in Türkiye mümessili olduğunu, Hitler hare- ketinin inkılâpçı bir harekettan — başka bir şey olmadığını söyler — miş ve demiştir ki: “— Alman' milleti büyük bir — haksızlığı tamir etmek içia eline — de bulunan bütün vamtalardan — istifade edecektir. Musevi aleyhtarlığı meselesine gelince; — Almanyada — Musevl aleyhtarlığı diye bir şey yoktur. Yalnız komünist aleybtarlığı vare dır, Bilmem neden, Almanyada komünistlikten dolayı tevkif edi- — lenlerin çoğu Musevidir. Esasen diğer memleketlerdeki komünist propagandacılarının da ekseriye- tini Museviler teşkil ediyor. İşte Musevi aleyhtarlığı diye orltaya atılan haberler hep bundan çe kıyor. , ( Baştaratt 4 üncü sayfada ) başında ve İâzım gelen vesalte cüretkârları tercih eder. Düşünceden mahrum bir cür'et — akılsızlardan alkış — dilenen ba- — bir — gösteriştir. ki — ne” muayyen — bir. sebebi ne d bir gayesi vardır. Ne zaman de eşyayı sulistimal ediniz. Gayr mümküülerin rüyasını yaşamak- € işba eden bulmaktan uzak, — onları müteaddit — daha ağır çaksınız. Kaçrdığınıa — gı da acımayınız. — “Şunu” idim,, veyahut kaçırdım,, diye a meyiniz. Ka size fırsat h kuvvetli alâna devi