20 Temmuz 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

20 Temmuz 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

“SON POST Holivut'ta Darılmalar Ve Ba- rışmalar Hiç Eksik Olmıyor Kesil Biribirlerine Düşman Holivut (Hususi) — Biri çıkıp size sorsa: Dünyada barışmaların ve darılmaların. en çok olduğu yer neresidir? Hie şüpheye düş- meden bu suale şöyle cevap verebilirsiniz. Holivat.. Evet hiç şaşmayınız, Holivut barışmaların ve darılmaların en çok vukubul- duğu yerdir. Erkek olsun, kız olsun, bütün yıldızlar biribirlerini sık sık gücendirirler, darılırlar, | bir müddet dargın kalırlar. Gü- nüp birinde şöyle bir şayia çıkar: — Maryon Nikson ile Vivyan Jipson biribirlerine darılmışlar. — Sebep? Her dargınlık gibi bunun da sebebi çok basittir ve incir çe- kirdeğini bile doldurmaz. Vivyan Jipson kendisi için hususi Lir tavalet yaptırmış, Maryon Nil.son da bunun modelini çaldırmış ve iki yıldız bu yüzden biribirlerine küsmüşler. — İşte — dargınlıkların hepsi bunun gibi sudan şeylerden doğar. Geçenlerde güzel yıldız. Klo- det Kolber köşkünün taraçasında kuştüyü mindere uzanmış, güneş banyosu yapıyordu. O — sırada kapı çalındı ve içeriye cici yıldız | Lila Hiyams girdi. Klodet Kolber hiç istifini bormadı, — misafirini lakayıt bir tavur ile karşıladı. Lila Hiyams buna fena halde gü- cendi ve iki arkadaş arasında selâm sabah kesildi. Bu dargın- hıklar ekseriyetle pek az sürer, Bugün birbirlerine küsenlerin on beş gün sonra kolkola gezip kahkaha attığına şahit olursunuz | ve tabii hiç hayret etmezsiniz. Fakat şiddetli bir kıskançlık yü- zünden — vukubujan - dargınlıklar hayli uzun sürer. Biribirine kıs- kançlık tesirile darılanları barış- trmak çok müşkül — olur. Kıs- kançlık, yıldızlar arasında salgın bir hastalık gibidir. Senelerce sıkı fikı dost yaşamış olan - yıl- dızların bile kıskançlık yüzünden biribirlerin gölgesine kurşun sık- iiklârı görülmekledir “Size “br misal anlatayım: Yeni parlayan yıldızlardan İren Var ile Buts Mallori biribirlerini kardeş; gibi severlerdi, her saat- leri beraber geçer, daima yan- yana ve başbaşa yaşarlardı. Fa- kat günün birinde İren Var erkek yıldızlardan — Jilbert. Rollan — ile ahbap'ığı ilerletince Buts Mallori kıskanımya — başladı. Geçenlerde bomba gibi *patlıyan bir - şayia, iki dost — yıldızın — biribirlerine | düşm-a — kesildiklerini — Holivut sakinlerine — anlatmakta — güçlük çekürmedi. F>>!, akla — gelen başa sçemmnişt Müllori sev- gili urkadaşı İren Var'ın Jilbert ile ap öul ni Lir türlü çexe- me ve şöyle bir oltimatam veri bert ile konuşmıyacaksın! | İren bu kurü sıkı ati kadıılık gürürüma bon yedir: miş ve darıltınıya karar vermiş. Bu dargınlık kızıl bir kis- kançi & yüzünden vuku bulduğu için d>ha uzy.ca bir müddet de- yam esccegili kesürebiüriz. bir bronşite yakalatıdığı için dok- torlar denize girmesini yasak çt- | mişlerdir. Zavaili yıldız. bu yaz | mev:imince plâj eğlencelcrine işti- rak edemiye ektir Bi yi Iren Var ve Buts Mallori bi e 'Gari Kuper'in j Asıl İsmi Frank Ceyms'tir Sinema yıldızlarının — isimleri ekseriyetle sonradan — takmadır. Meselâ bugün Gari Kuper diye tanıdığımız meşhur yıldızın haki- ki ismi Frank Ceyms'dir. Sine- maya intisap etmeden evvel çok sefalet çeken ve bu yoksul ha- yatında hakiki — ismile anılan Frânk Ceyms günün birinde si- nemaya intisap edip şöhret ka- zanınca artık eski ismini muha- faza etmek istemedi ve çok sev- diği bir kızın takmış olduğu Gari Kuper ismini kullanmıya başladı. Yüzüğünü Kaybetti Güzel yıldızlardan May Vest birkaç gün evvel Kaliforniya plâ- jindaki köşkünde tek - taşlı bir pırlanta yüzüğünü — kaybetmiştir. Bu yüzüğü cici yıldız. iki sene evvel beş bin dolara satın al- mışti. Deniza Giramiyacetk Sesinin güzelliği ile herkesi Frans teshir eden Dee müzmin Ücreti Azaldı Geçenlerde karısından ayrılan | küçük Duglas'ın çalışmakta oldu- ğu kumpanya ile olan mukavele bitmiştir. Küçük Duglas şimdi, eskisinden daha az bir ücretle yeni bir mukavele imzalamıştır. en Yıldılar iribirlerine darılmadan evvel Fransa'da Y Klod Dofen Fransada yeni Moris Şövalye Amerika'dan bsübütün ayrılmak üzeredir. Ge- çenlerde başlamış olduğu son fil- mini çevirdikten sonra mukavelesi bitmiş olacaktır. Şövalye — artık Amerika'dan tamamen ayrılmak ve Avrupa'da kalmak niyetinde- dır. Şimdi çalışmakta olduğu kumpanya da Şövalye ile yeni | bir mukavele yapmak arzusunu göstermemiştir. Çünkü Fransız yıldızı çevireceği filimlere karşı çok müşkülpesent davranmakta ve kendi huylarina uymıyan rol- leri kabul etmemektedir. Haber verildiğine göre Şövalye Avru- paya dönünce iki sene kadar istirahat edecek, Oondan sonra Fransız kumpanyaları filim çevirecektir. * Jenni Jerhart ismindeki filim Nevyork sinemalarında gös- terildiği esnada seyircilerin yüz- de sekseni hıçkıra hıçkıra ağla- mıştır. Bilhassa kadınlar arasında ağlamıyana tssadüf edilmemiştir. 3f Ramon Novarro yeni çe- virdiği “ Barbaryan ,, ismindeki filminde çok Muvaffak olmuştur. Bütün sinema münekkitleri Novar- ro'nun bu filimdeki muvaffakiye- tini bol bol methediyorlar. Fakat filmin bharici eni ir hesabına nzara- Yıldız yetişen erkek yıldızların en meş- hurlarından - biridir. Genç ve güzeldir. ve daima komik filmlerde rol almaktadır. Avrupa sinema mecmuaları Klod Dofen'den bah- sederlerken onun yakın bir istikbalde komikliği sayesinde çok büyük bir şöhret sahibi olacağını yazıyorlar. Dolfen yakında mün- hasıran kendisi için yazılan bir senaryoyu filme alacaktır. Yeni yıldızın size burada son sesimlerinden birini takdim ediyoruz. F Yakr Hab&İe_r Ve Yeni_rFilimİevr Moris Şövalye Amerika- dan Büsbütün Ayrılıyor ! Janet Makdonalt Eski Bir Filmi Sesli | Olarak Çevirmeğe Hazırlanıyor ları herkesi sinirlendirmiştir. Çün- kü Mısırda geçen bir vak'ayı can- landırmak üzere yapılan bu film- de Mısır manzaralarına ait sah- neler çok acemice bir şekilde tertip edilmiştir. * Önümüzdeki sinema mev- siminde Holivut kumpanyaların- dan birçoğu musikili komediler ve operet filmler çevirmiye karar vermişlerdir. Çünkü son yapılan bir istatistik cedveline göre sine- ma seyircileri operet filimlere yüzde seksen nisbetinde fazla bir rağbet göstermektedirler. Halivut kumpanyaları Amerika tiyatrolarının en meşhur ses kıral ve kıraliçelerini filim çevirtmek maksadile şimdiden angaje etmiş- lerdir. Güzel sesli sahne yıldızla- rından Patni Kelli, Duglas Vak- fild ve Billi Nelson Bu meyanda bulunmaktadır. * Güzel yıldız Janet Makdo- nald yeni bir film çevirmek için hazırlanmıya başlamıştır. Bu film | evvelce sessiz olarak ta çevrilmiş ve 6 zaman baş kadın rolünü, bir zamanlar çok meşhur bir yıldız olan Alis Terri çevirmişti. * Kocası Duglas Ferbanks ile arası açılan eski yıldız. Mari Pikfort artık filim senaryosu yaz- mıya başlamıştır ve güzel bir se- naryo yazmak maksadile bir ay- danberi uğraşıp durmaktadır. 34 Erkek yıldızlardan Herbert Marşal yakında Londra'dan Holi- vut'a dönecek meşhur Alman yıldız Dorotea Veyk ile birlikte bir filim çevirecektir. * Geçenlerde Fransızca ola- rak. çevrilen “Amerikalı kız,, fili- minin Almanca kopyası da çekil- miş ve Berlin sinemalarında gös- terilmeye — başlanmıştır. Viyana yıldızlarından Viktorya bu filimde baş rolü oynamıştır. Lorel, Hardi İki Ahbap Komik Bir Stüdyo Yapacaklarmış İki ahbap çavuş - gibi biribir- lerinden hiç ayrılmıyan çifte ko- mik Lorel ve Hardı bugüne ka- dar çevirdikleri filmler sayesinde bir hayli para kazanmışlardır. Lorel ve Hardi stüdyoda olduğu ibi, hususi hayatta da daima ımber yaşamal dırlar. Bu iki ahbap çavuş, sinema lemftnin hiç israf yapmıyan ve çok tagar- ruflu bir bayat geçiren iki yıld- zıdır. Gerek Lorel, gerekse Har- di kazandıkları parayı hiç israf etmezler Çifter çifter otomobilleri yoktur. Kumar oynamazlar, içki âlemlerine düşkün değildirler. Elle- rine geçen parayı hemen bankaya yatırırlar. İki arkadaş bu suretle külliyetli miktarda para biriktir: mişlerdir. Söylendiğine göre çifte komikler bir müddet daha kum- panyalar hesabına film çevirecek- ler, biraz para daha kazandıktan sonra kendi hesaplarına bir stüdyo tesis ederek sinema tica- retine başlıyacaklardır.