20 Temmuz 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

20 Temmuz 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

I 1 alkın Sesi ı Uyuşturucu Mad- delerle Mücadele Kaçakçılığa karşı açılan müce- dele iyi neticeler — veriyor. . Bu hususta halkımız diyar ki: Ramiz Bey ( Beyazıt Mithatpaşa mahallesi 17) — Gazetelerin zabıta sütunlarını uyuşturucu maddeler içenler ve sa- tanlar dolduruyor. Hemen hergün beş ©n zehir müptelâsının isimlerini oku- yoruz. İnsan bunları görünce ye'se düşüyor. Yirminci asırdaki insanların kurunu vustadaki Çinliler gibi hâlâ afyon yutmaları —insamı — şaşırtıyor. Eğer bunların zararı içenlere münha- sir olsa “ne yapalım kendi düşen ağlamaz, deriz. Fakat bu sülâleye sürer. Kendilerine acımıyanlar — çoluk çocuklarına acısalar. * Şeralettin Bey ( Aksaray Horhor eaddesi TI( — Kaçakçılara ağır cezalar veri- liyor, muhakemöleri İhtisas mahke- melerinde yapılıyor. Fakat hâlâ mü- tenebbih olmıyanlar ve ercin, esrar kaçıranlar var. Nüfus siyasetimizi alâkadar eden bu işle mücadele aç- malıdır. Bu zehirlerin fenalığı cahil halka anlatılmalıdır. Ali Bey (Unkapanı Adama taşı) — Çinlilerin kadim ve parlak bir medeniyeti vardı. Fakat bunlar af- yonkeşliğe başladıktan sonra ne me- deniyetleri kaldı, ne servetleri.. Şim- di bir avuç Japon karşısında mağlüp bir vaziyete düştüler. Bizim toprak- larımız çok geniştir. Bin bir felâket ve harp geçiren bu toprakları İmar için fazla nüfusa ihtiyacımız vardır. Zehirleyici maddeler bu milli siyase- timizi bozar. Her Türk bu zehire ilânı harp etmelidir. Bu sinsi düşma- ma galebe ettiğimiz gün biz daha kuvvetli olacağız. x Te SUU SON POSTA Temmuz 20 DAHİLİ HABERLER Üniversitemizin Dünyadaki Arasında Muhterem Bir Mevkii Olacak Emsali Maarif Vekili Ankaraya Gî(l;rke;îyahîüa Bulundu Şehrimizde balunan ve Darülfünun ıslahatı ile iştigal eden Maarif Vekili doktor Reşit Galip B. dün Ankaraya gitmiştir. Reşit Galip B. hareketin- den evvel gazetecileri kabul ederek şu beyanatta bulumuştur: — Burada yeni Üniversitenin kuruluşuna müte- allik son hazırlıklarla meşgul oldum. İşlerimiz her bir yürüyüşle ileri gidiyor.İstanbul Türk Üniversitesinin dünyadaki emsali arasında en multerem mevkiü olan yüksek bir ilim safhasında memnuniyet verici hazırlanıyoruz. vesaitle ve bütün imkânları temin etmeğe çalışarak Ankarada birkaç gün kaldıktan sonra buradaki işleri bizzat takip etmek üzere tekrar gelecektim. Vekil Bey kadrolar hakkındaki suale de cevap | vererek demişlerdir. ki: — Kadrolar hakkında ve isimler etrafında şim- diye kadar kimseye bir şey söylenmemiştir. Yazı- lanlar ve söylenenler tamamen tahminden ibarettir. Yeni kadrolar 1 ağustosta intişar eden gazete- ler ile ilân ve alâkadarlara tebliğ edilecektir. Şimdilik size söyliyeceklerim bunlardan ibarettir.,, — müessesesi halinde kurulabilmesi için mümkün olan Kaçakçıların Dos- yaları Sekizinci İhtısasa Verildi Adliye Vekâleti, uyuşturucu maddeler kaçakçılığına bakmak salâhiyetinin gümrükteki Sekizin- €i İhtısas Mahkemesine ait olma- sı lâzımgeleceği hakkındaki ka- rarını dün alâkadarlara — bildir- miştir. Ercin kaçakçılığından do- layı Dokuzuncu İhtısas Mahke- mesine verilmiş olan maznunlar bugünlerde Sekinci İhtısas Mah- kemesine sevkedileceklerdir. Do- kuzuncu İhtısasta eroin kaçakçı- hğına ait (50) dosya ve yüzden fazla maznun — olduğu anlaşık mıştır. * Esrar kaçakçılığı yapmakla İhsan Bey ( meydanı 35) — Bu gidişle İstanbul hapishanesi ercin ve esrar kaçakçılarile dolacağa benziyor. Mahkemeler hergün birkaç kaçakçıyı mahküm ediyorlar. Gazele- lerde sıkeşk kaçakçı ismine tesadüf edişimiz kaçakçılığa karşi açtığımız mücadelenin müsbet neticeler verdi- gini göstermektedir. 24 Saatin Haâdiseleri Vatman Mahmudun idaresin- deki tramvay, tophaneden geç- mekte iken 5 yaşında - Şahin is- minde bir çocuğa çarpmış ve yaralamıştır. Kumkapı Kad * Davutpaşada oturan Şevket Efendinin oğlu 3 yaşındaki Mu- zaffer evin üst katından düşerek yaralanmıştır. * Feriköyde terkos boruları çıkarılırken toprak çökmüş ve ameleden Yusuf ve Mehmet top- rak altında kalarak yaralanmıştır. * Beyoğlunda tramvay arka- sına takılan Zara isminda biri tramvaydan düşmüş bir kolu kı- rılmıştır. Son Postanın Resimli Hikâyesi: “, — Dün gece epey korku ge- çirdim Hasan Bey. maznun Yorgi ve Dimitri ismin- | de iki Romanyalı kaçakçı mev- kuf olarak Sekizinci İhtısas Mah- kemesinde muhakeme - edilecek- lerdir. Gümrük muhafaza — teşkilâtı dün yeni iki kaçakçılık vak'ası meydana çıkarmıştır. Galatada Fermenecilerde Maraş oğlu Pet- ro'nun boyacı dükkânında cigara kağıdı ve diğer bazı kaçakçılar da kaçak cigara bulunmuş ve maznunlar mahkemeye sevkedil- | mişlerdir. Fenerbahçe eşya piyango- sunda kazananlar Fenerbahçe spor kulübünün tertip ettiği eşya piyangosunda Lüyük ikramiye kazananlar henüz kat'i bir şekilde anlaşılamamıştır. Yalnız otomobil Kırıkkale spor kulübü reisi mühendis Numan Be- ye, motosiklet yine Kırıkkalede fabrika memurlarından birine, Mı- sır seyyabhati ise Edremitte avukat Faik Cemal Beyin oğluna isabet | etmiştir. Mühendis Numan Bey Fenerbahçeye beş yüz lira teber- rüda bulunmuş ve otomobili ken- disine gönderilmiştir. **.Bizim sokak, madıiğı için zifiri karanlıktır. lamba ol- | Tütün İnhisarı İstanbulda Üç Mühim DepoDaha Yapıyor Tütün İnbisar idaresi İstan- bulda üç büyük tütün deposu ve imalâthanesi daha açmiıya ka- rar vermiştir. Bunun için muh- telif senelerde sarfedilmek üzere (4) milyon lirahk bir tahsisat ta kabul edilmiştir. İnhisar idaresi Üsküdarda Şemsipaşada aldığı büyük binanın arkasındaki arsa- da bir milyon kilo tütün alabile- cek bir yeni depo yaptıracağı gibi Paşa limanındaki Şark tütün kumpanyasına ait muazzam bina- nın da pazarlığına girişmiştir. İnhisar idaresi ayrıca Maliye Vekâletine müracaat ederek Çıra- ğan sarayını da - istemiştir. İdare burada da bir depo yapacaktır. Eczacılar Kendilerine Mahsus Oda Yapmak İstiyorlar Eczacılar, tababetin eczacılık- tan çıktığını ve eczacılığın daha geniş bir saha olduğunu ileri sü- rerek Sıhhiye vekâletine müracaat etmişler ve bir eczacılar odası “"kiıüâ:, müsaade edilmesini iste- Sıhhiye Vekâleti, buna lüzum olmadığını bildirmiştir. Eczacıların vekâlete tekrar müracaatta bulu- nacakları söylenmektedir. Yurtdaş ! Hâlâ bankada bir tasarruf hesabın yok mu? Daha fazla gecikme, sonra başını taştan taşa vurursun! Az, az fakat muntazaman biriktirmeğe alış.. Çünkü biriktirmeğe erken baş- layan, çabuk yemişini toplar. Milli iktısat ve tasarruf cemiyeti ..» Ben de geliyordum... Birden azıcık eve karanlıkta . Of.. Ölüyorum.. ,, Di- feryat - işittim.. ——— ae geç | Tiftik Piyasasî Gittikçe Hararet- flenmı'ye Başladı Tiftik ve yapağı piyasası gün I geçtikçe kuvvetlenmektedir. Muh- | telif ihracat grupları piyasadan | yapağı ve tiftik satın almakta- | dırlar. İngilterede tiftik stokları kâmilen — satıldığından son bir hafta zarfında İngiltere için piya- samızdan 6 bin balya tiftik alınmış- tır. Oğlak malları 90 kuruşa sa- tılmaktadır. Oğlak fiyatı birkaç ay evvelki fiyata mazaran yüzde elli yükselmiştir. Eskişehir malları 70 kuruştan muamele görmekte- dir. Ruslar da 54 kuruştan Ru- meli yapağısı almaktadırlar. Rus- lar son zamanlarda piyasadan yarım milyon kilo yapağı almış- lardır. B Dün eski afyonlar üzerine hiç iş olmamıştır. Yeni afyon satışı pek azdır. Dün Anadoludan İstanbula 12 vagon buğday gelmiştir. Piyasa yidir. Çapa Tütün Depoları Tahliya Edilmiyecek Çapadaki tütün deposunun lâğvedilerek pavyonların Üniver- siteye tahsis edilecegini yazılmıtı. İnhisar İdaresi bu depo lâğvedil- diği takdirde iş bulan bin kadı- nn açıkta kalacağını nazarı - iti- bara almış ve deponun lâğvedil- memesini Ankaraya yazmıştı. Ve- " killer heyetinin yeni bir kararile bu deponun tamamen lâğvedil- memesi yalnız bir pavyonun Gu- raba hastanesine mülhak olmak üzere Üniversiteye verilmesi ka- bul edilmiştir. Lâğvedilen pav- yonda çalışan işçi kadınlar diğer | pavyonlara taksim edilecektir. | H'h*[ A * »» Korkudan yüreğim ağzı- ma geldi doğrusu,... Derhal so- kak aralarından geçerek eve — 4 Günün Tarihi Vekiller Heyeti İçtima Ediyor Şebrimizde bulunan Milli Müdafan Vekili Zekâi ve Maarif Vekili Reşit Galip Beyler Heyeti Vekile içtimaında lunmak üzere dün akşamki trenle Ankaraya - gitmişlerdir. Maliye Vekili Abdülhalik Bey bir gün evvelki tren- Tunmaktadır. Vekiller edecektir. Macar başvekiline taziyet edildi Budapeşte 18 — Macar Başvekili M. Gömböş refikasının vefatı müna- sebetile Başvekil İsmet Paşa hazret- lerile Hariciyö Vekili Tevfik Rüştü Beyden samimi taziyet telgrafları ale mıştır. Mahkemelerin yaz tatili Mahkemeler — bugünden itibaren yaz tatiline başlamışlardır. Yalnız nöbetçi mahkemeler müstacel işlere bakacaklardır. Müddelumuminin mezuniyeti Müddeiumumi Kenan Beyin me« zuniyeti bugün bitecekti. Kenan Bes yin rahatsızlığı tamamen geçmediği için mezuniyeti bir ay daha uzatıl. mıştır. Buz dolapları menedil- miyecek Belediyenin buz müteahhidi Ömer Lütfi Bey soğuk hava depolarının menedilmesini veyahut mukavelesinin tadilini istemişti. Belediye İktısat Müdürlüğü Ömer Lütfi Beyin müra« gaatını tetkik etmiş ve soğuk havd depolarının meoedilemiyeceğine ka- rar vermiştir. Ticaret Mektebi İktısat Vekâleti Âli Ticaret Mek« tebinin İktışat Vekâletine merbut bir mektep olarak kalmasını litizam ettiğinden mektep Darülfünuna rap- tedilmiyecektir. Gelen haberlere göre İktısat Vekili Celâl Bey mektebin 154 lahı için beraberinde bir mütehassıs getirecektir. Bir Hanım tevkif edildi Bir kaçakçılık meselesinden do- layı Tevkifhanede bulunan topal Hasan efendinin refikası kocasile görüşmek için Tevkifhaneye müra: caat etmiş ve görüşme salonuna alınmış, fakat o sırada da üze- rinin aranacağını tahmin ettiği için cebinde bulunan (20) dir- hem esrarı pencereden sokağa atmaya kalkmış, bunun üzerine tevkif edilerek İhtisas mahke- mesine verilmiştir. İzmir Bağcıları Yarın Toplanıyor İzmir 19 — Bornova bağcıları cu- ma günü toplanarak İnhisar İderesiniz yeni sene siyah ve misket üzümlerine koyduğu düşük fiatin — yükseltilmesi çarelerini — arıyacaklardır. Toplantıya Vali ve Meb'uslar dâa- vetlidir. İnhisarlar Vekâletinden de bir mümessil istenecektir. Heyeti bugün içtima Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: l Hasan Bey — Mutlaka bir evde sazlı sözlü alaturka bir âlem vardı ..