22 Temmuz 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

22 Temmuz 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

'SON POSTA Gâvur Mehmet Kara Etierîni Cımbızla Yolsanız Bir Kelime O Gün Öğ"ledeı;VSor—ıı; Sadaret Dairesinden | Yürek Çetesi j > Tefrika No, 66 & g” .. Söylemez! Zaptiye Nezaretine uzun Bir tezkere Gönderilmişti — Bunu benüz bilmiyorum. | bütün bu cinayetlerde iştirakleri Çünkü bazılarının yüzlerini henüz İ olup olmadığının tetkike muhtaç görmedim. Tanıyabildiklerimden evvelâ, amcan var.. sonra Papas Coi.. Civani.. Rali.. hulâsa, benim tahminime göre, yedi sekiz kişi... —Âlâ... demek ki, çete tama- men elinize geçmemiştir. Zaten bu akşamki içtimaa — gelecek olanlar, yedi sekiz kişiden ibaret olacaktı. Bunlar çetenin Beyoğlu semtinde çalışan kısmıdır. Bu sefer de, Gâvur Mehmet yerinden sıçradı : — Ay, çetenin başka yerde çalışan, başka bir kısmıda mı var? — Evet çetenin bir de kalpa- zanlık kısmı vardır ki, bu, çok mühimdir. — Ne söyliyorsun, Lüna?... — Çetenin bu şubesini bir Karadağlı idare eder. — Aman söyle Lüna.. Bu adam kimdir?. Nerede çalışır ?.. — Yemin ederim ki sana sev- gilim, bu adamın ne ismini ve ne de nerede çalıştığını bilimniyorum.. Ben bilmediğim gibi, amcamdan başka, çete efradından da hiç kimse bilmez. Bu, okadar mah- remdir. Gâvur Mehmet, vurdu : — Vay canına... Şimdi, yavaş yavaş işi anlıyorum, Demek ki, Tunuslu tüccar, Şeyh Mustafanın sandığına — bırakılan bir torba mecidiye... — Muhakkak, ouların işidir. — Darılma, gücenme amma Lüna.. Amcan olacak herif, dün- yada eşi emsali olmıyan bir mel'unmuş... Bakalım, bu Kara- dağlının kim olduğunu amcana nasıl söyleteceğiz ?.. — Ooo, bu mümkün değildir... Etlerini cımbızla koparsanız bile onun ağzından bir tek söz ala- mazsınız. Hem ona hacet yok. Vakıa ben bu adamın ne şahsını ve ne de ismini bilmiyorum. Fa- kat, sana o sırrı. öğretecek yolu gösterebilirim. elini dizine * O gün öğleye doğru sadaret dairesinden zaptıye müşirine şu tezkere geldi: (Bir hayli zamandanberi Be- yoğlu semtinde türeyen ve Kara Yürek çetesi namile birçok cina- yetler işliyen eşhasın kâmilen derdest ve bulundukları mahalde | tevkif edildiklerine dair mabeyn hümayunu cenabı melükâne baş- kitabeti celilesine iş'aratta bulu- ve merkumların kâmilen ndan oldukları ci- nulmuş İtalyan tebcası larında ne gibi muamele cağı istizan olunmuştur. sefarethaneden de aartta, her ne ek çetesi na- birçok — cinayetler ş ise de bu cinayetlerin failleri meçhul bir takım eşhastan ibaret olduğu.. elyevm hanelerin- de mevkuf bulunan eşhasın ise ika edi bulunduğunu.. ve — mevkufların istiçvapları icap ediyorsa uhudu atika mucibince, sefarethaneden gönderilecek memurlara teslim ve konsoloshane hapishanesinde tev- kifleri lâzım geleceği.. merkum- ların tevkif edildikleri hane, İta- yan tebeasından bir şahsa ait olduğu cihetle hertürlü taarruz- dan masun olması lâzım gelirken zabıta — memurlarınn — hutbebut mezkür haneye girmeleri uhudu | atikayı ihlal ettiğinden buna mü- caseret eden memurların cezalan- dırılması talep edilmektedir. Bu hususta iradei emirde faret şerefsadır - olan seniye mucibince, evvel mevkufların derhal se- memurlarına — teslim — ve konsoloshane hapishanesine nak- hakkında — lâzımge- len muamelenin ifası.. ve mer- kumların - mezkür hapishaneye gönderilecek olan Divanı Adliye Umuru Cezaiye İstintak Rcisi Şehbaz Efendi tarafından istin- taklarının icrası.. ve her ne sebep ve — bahane ile olursa olsun, tebaai ecnebiyeden bir şahsın meskenine bu suretle girmek uhudu kadimeyi ihlâl ve devlet- ler arasında bir gaile ihdasına sebebiyet — vereceğinden, — hilâfı usul olarak mezkür haneye giren zabıta — memurlarının - tecziyesi.. ezcümle bu hususta en ileri giden ve hatta mezkür hane dahilinde, hane sahiplerine karşı silâh isti- mal eden Gâvur Mehmet nam şahsın derhal zabıta - silkinden tardile tahtı tevkife aldırılması ve hakkında muamelci lâzime icrası için hemen mahfuzan Beşiktaş karakolu — hapishanesine — izamı lâzım gelmekle bermucibi iradei seniye icrayı hareket olünması ehemmiyetle tavsiye olunur.) ( Arkası var ) ledilmeleri Genç Ressamların Eserleri Ç'in - Japon Bo_ğ Ölçüşmesi — Çinlilere de Japonlarla boy ölçmek fırsatı ne vakit gele- | cek dersin ? — Her vakit, son muharebede gördüm, onlar da bizim ile ayni böyda imişler.. 22 Temmuz Cumartesi 18 Gramofon, 18,30 lere mahsus) İstanbul — Fransmızca ders müsikiye heyeti, 214 ajana haberleri, Banı 0 sramofon, 18 Sellini -Ouvertare, te ballet, Rachmani- se Alafrancese, 1945 ajans habörleri, — 18.10 OÖrkestra konseri, o kon- ohanın parçalar, 23.35 İtalyanca bir danaing. Bükreş — 15.05 Konser,! 20.05 kı- raat, 2095 plâklar, — 2045 konferans, orkestrası, 21.85 — könle- radyo orkeatrası konserine saz Dans - musikisi, devam ediyor, 22,20 Romen musikisi. Peşte — 1306 Örkestra — konseri, 19.05 kıraat, mofon plâkları, muhtelif, —£ plük neşriyatı, keman ve viyolonsel — soloları, G0 cazbant. Varşova — 1820 — Halk konseri, 1940 mühtelif sololar, 20.45 hikâye, 2105 hafif musiki, Chopin kon- seri: 1 — Sonate, li, op. 4-2 — ü op. 10-8 — Tarantel- dans muüsikisi. lalin vapur ienez. etfal cemiyeti. Eminö- çocuklar menfaatine Temmuz Pazar günü Yalovaya tabi Dınarcık nahiyesine Şir- keti Hayriyenin 68 No. vapurile bir tenezzüh tertip etmiştir. Vapur Boğaz- içi iakelesindan saat 9,30 da hareket edecektir. Davetiyeler Himayeietlal »Eminönü kaza merkezinde ve vapurda tedarik edilebili -—— aa —— ea Güzel San'atlar Akademisi talebesinin dünden itibaren mektep salonlarında çok güzel yazmıştık. bir resim ve mimari sergisi açtığını dün Sergide talebenin bir sene içinde yapmış olduğu tablo, proje- ler teşhir edilmektedir. Resmimiz, sergiden bir köşeyi gösteriyor.. TEMem Temmuz (Akıl Hastalıklarına Tutu- -anların Adedi Artıyor Mu Zara 21 (Hususi) — Akıl hastalıklarının seneden seneye artmak- ta olduğunu söyliyenlere hak verecek hâdiselere kazamız dahilinde sık sık tesadüf edilmektedir. Son üç ay içinde kazamızda dört kişi aklını kaybetmiş ve tedavi için hastaneye gönderilmişlerdir. Bun- lardan biri meydan cami imamı Şevki Efendidir. Diğerleri Ada çiftliğinde Muslu oğullarından Zilfonun kızı, Oyuklu çiftliğinde Ab- dullah Ağanın kızı ve bir de Hüseyin Efendi isminde bir zattır. Bununla beraber dokorlar bir tesadüf neticesi bu hastalıkların biribirini takip ettiğini söylüyorlar. HarpMalülleri ile Şehit yetimlerine dağıtılacak ikramiye paraları hakkında ilân: M. M. Vekâletinden: 1 — 1485 numaralı kanuna tevfikan Harp malüllerile şehit yetimlerine verilecek ikramiye parasından şehit yetimlerine ait olan kısmının 21 Haziran 933 tarihine tesbit edilen 38997 şehit yetimle- rine de dağıttırılmasına başlanmıştır. 2 — Bundan başka 930, 931, 932 senelerinde ikramiyesini alamıyan 6332 şehit yetimlerine de o senelerde emsaline - verilen nisbette ikramiye verilecektir. 3 — Bu ikramiyelere ait havaleler ziraat Bankası tarafından icap eden mahallere gönderilecektir, 4 — 22 Haziran 933 tarihinden sonra ikramiye talebinde bu- İunian şehit yetimlerinin hakları 934 senesinde yapılacak tevziat ta verlecektir. 5 — Malüllere ait ikramiye paraları tefsir kararına göre Harp malülleri tesbit edildikten sora iki ay zarfında verilecek ve keyfiyet ayrıca gazeteler ile ilân olunacaktır. “3130,, “2910,, Yüksek Ticaret Mektebi Müdürlüğünden: Mektepte Fransızca Lisan kursu açılmıştır. Kurs tatil devre- sinde iki ay devam edecektir. 1 — Kurs, yetiştirme kursu olup bu lisanı az çok kıraat edebilen- lerle mektepte mazeret imtikanlarına girecek veya Eylül son- larında ikmal imtihanına girecek talebeler için açılmıştır. Ders ve sınıf vaziyetine göre hariçten müracaat edenlerden ve mektep talebesi olanlardan ayni seviyede görülenler de kabul edilebilecektir. 2 — Kursa kabul edilenler seviyelerine göre iki kısma ayrılacak ve dersler, haftada asgari dört saat gösterilecektir. 3 — Derslere 23 Temmuz 933 pazar günü başlanacaktır. Kurslara devam etmek istiyenlerin tedris ve devam şartlarını öğrenmek ve kayıt olunmak üzere hergün saat 11 den 17 ye ka- dar mektep müdürlüğüne müracaatları ilân olunur. “3375,, Mamul tütün ve boş sandık taşıma ilânı İnhisarlar Bursa Başmüdürlüğünden: İstanbul'da Cibali Fabrikası iskelesinden almarak Karacabey buğazı yolile denizden motör ve karadan diğer vesait ile İnhisarlar Karacabey memurluğuna ve M. Kemalpaşa Müdürlüğüne getirilerek mamul tütün sandıklarının ve o idarelerden Cibali Fabrikasına geri gönderilecek boş sandık tahtalarının ve dolu sandıkların taşıt- tırılması - Şartnamesi mucibince - 1934 Mayısı sonuna kadar mü- İW nakasaya konulmuştur. İhalesi 31 Temmuz 933 tarihine gelen pazartesi günü saat 16 da Bursa İnhisarlar Başmüdürlüğünde topla- nacak olan münakasa komisyonunda yapılacaktır. Taşımayı istiyen- lerin “315,, lira muvakkat teminat akçesini birlikte olarak o tarihte Başmüdürlüğe müracaatları ilân olunur. '3â0Ş.. Maarif Vekâletinden: Sivas Erkek Lisesi ve Pavyon binasına ait Kalörifer, çamaşır- hık, mutfak, banyo tesisatı 18- 7 - 933 tarihinden itibaren 21 gün müddetle kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Münakasaya iştirâk edecek olanlar münakasa şartnamesi, fenni şartname, proje ve mukavelename suretlerini tedarik” etmek üzere bu gibi Büyük tesisat yapmış olduklarına dair fenni ehliyetnamelerini hamil olduk- ları halde Maarif Vekâleti inşaat dairesine müracaat edebilirler, İhale Maarif Vekâletinde toplanacak olan inşaat komisyonu tara- fından icra edileceğinden taliplerin ihale günü olan 7-8-933 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 15 de müzayede, münakasa ve ihalât kanununa' göre ihzar edecekleri teklif mektuplarını mezkür komis- yona tevdi edeceklerdir. 434515 İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: Pangaltı ve Beyazıt satış depolarında keşifnameleri mucibince pazarlıkla yaptırılacak bölmeleri ile vitrin, raf ve bankoların ima- line talip olanların pazarlığa iştirak etmek üzere *47,5 teminatlarını hâmilen 24-7-1933 pazartesi günü saat 13 te Galatada Alım Satım Komisyonuna müracaatları. & L