27 Temmuz 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

27 Temmuz 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

4 Sıyîı Ç Kara Davut, buna —dayana da- l yana yürüyor. Fakat her beş adımda bir kere, bastonu tozlu yolda uzunca bir hat resmedecek | şekilde sürüklüyordu. Meyhaneden, yüz hatve kadar uzaklaşmışlardı. O zaman, mey- hanenin yan tarafındaki sık çalı- lıklar içinden iki kişi usullacık ayağa kalktı. Bunlar da, o tozlu yolda yürümiye başladı. Hem gi- diyorlar, hem de arasıra eğilerek yerdeki izleri tetkik ediyorlardı. Önde gidenler mütemadiyen | yokuşlara tırmanıyorlar.. Bir takım dolambaçlı ara sıra durup dinleniyorlardı... Takip edenlerden biri, diğerinin kulağına eğildi. Usullacık: — Hüsnü FEfendi!.. Dönüp do- laşıp, hep o yola geliyoruz.. — Tabil değil mi, ya.. Nere- derden geçildiği belli olmasın di- e.. Lâkin, bak.. Buradan itiba- ren tekrar ilerlemiye başlamış- lar. Etrafa dikkat et, aman Ali. taş - ocaklarına yollara — sapıyorlar. zannederim ki yaklaşıyoruz. İzleri takip —eden serteftiş Hüsnü Efendi ile tebdil memur- larından Amân Ali, bu suretle konuşarak — ilerlemekte — devam ederlerken, önündekiler de — sert kayalardan mürekkep bir yola girmişlerdi. Elli adım kadar ile- riden, birdenbire sert bir ıslık sesi işitildi. Hırvat Dimo, ayni seşte bir ıslıkla buna mukabele etti. O zaman, Hüsnü Efendi, Aman Alinin kulağına eğildi: — İşittin mi?. — Evet efendim. İşittim. — Artık burada durup bek- leyeceğiz. Daha ileri gidemeyiz. — Niçin? — Anlaşılıyor l& — heriflerin nöbetçileri var, Baksana.. Onları görür görmez ıslık çaldılar. — Doğru. İki zabıta memuru derhal ol- dukları yerde yüzüstü uzanmışlar, etrafı dinlemiye başlamışlardı. Davut, ikide birde sendeliyor; Düşücek gibi oluyor; Bağdasar ahbarın koluna sarılarak şikâyet ediyordu: — Aman usta.. Beni nerelere getirdin.' Hendeğe mi gidiyoruz. Çukuramı düşüyoruz. Ben kork- mıya başladım. Bir az daha böy- le giderse, ben bu işten vazge- çeceğim. Geveze Ermeni de cevap ben de ven; ordu: Gavur Mehmet Yürek Çetesi a Tefrika No. 71 /| Birdenbire Sert Bir Islık Sesi Işıtıldı —Beni nerelere getırdın usta?. Burası Eşkıya ini midir, nedir ?. — Korkma canım.. Sarıl ko- Tama siki siki... Artık, geldik demektir, Haklısın. Fına — girdiğii yol çetindir. Herifler, ne sınlar tek, el geçmiyelim tezgâhlarını böyle sarp yerlere burada yap- miz — için, kurmuşlar. Benim canım yok mu? İş olduğu zamanlar, bu yollarda |- her gece gelirim. ben de böyle gider — Gider gelirsin ama, lerin açık olduğu halde... — Yook, öyle söyleme.. Bu adamların, emniyeti kıtlır. Öyle kolay kolay yolu herkese öğret- | mezler, Yakın zamanlara kadar, gözlerim bağlı göz- gelirdim. — Nasıl olur canım.. sen de bunların ortakları değil misin. — Hayır.. ben onlara ücretle çalışırım. Bağdasar birçok — gevezelikler ahbar, belki daha edecekti. Fakat şimdi öteki hırvatla bera- | ber önde giden Dimo birdenbire döndü. Kuyumcuya sordu. — Bu adamın üstünde silâh var mı?.. Ona bakmadık. Bağdasar — ahbar, sordu: — Silâhın var mı?, Davut safiyetle cevap verdi: — Ekmek ve hıyar kesmek için küçük bir çakım var.. ister- seniz arayınız. Davut'a Davut'un bu cevabını, kuyum- cu Dimo'ya tercüme ettikten son- ra birkaç dakika süküt ile geçti. Yol, gittikçe çetinleşiyor; uzak- tan, ve şarkı sesleri işitiliyordu. Davut sordu: — Galiba, yaklaştık. — E, bir şey kalmadı. Vakıa mağaralara biraz daha var ama.. biz, doğruca kaptanın kulübesine gideceğiz. Davut gösterdi: — Mağaralar dedin, usta. aman. allâhaşkına beni öyle kor- kunç yerlere götürmeyin. — Vaz- geçtim, bu işten, — Yok canım.. — zaten seni mağaralara götürmezler.. asıl “işçilerden — başka, kimseyi yaklaştırmazlar. Dikkat et,. önün- de küçük bir dere var. — Şöyle atlayıver. hâh... İşte kulübesine de geldik. ( Arkası' var ) yine safiyane — telâş - Münakasa Tehiri Manisa Emrazı Akliye ve Asabiye Hastanesinden : Bedeli keşfi (9233) lira kırk iki kuruş olan Manisa Akliye hastanesinin kapalı zarf usulile münakasada bulunan kalö- rifer tesisatı için talipler tarafından verilen fiat haddi lâyıkında görülmediğinden 29/7/933 tarihine müsadif Cumartesi günü saat on altıda ihale edilmek üzere bir hafta müddetle temdit edilmiştir. Talip olanların Manisa sıhhat ve içtimal muavenet müdürlüğüne ve şeraiti anlamak için de her gün Manisa Emrazı Akliye hastanesi Baştababetine müracaatları ilân olunur. Emrazı diye, | ? gider | karmakarışık muhavereler | oraya | kaptanın | Taş ocakla- | — İstemem efendim istemem Ben kayığa binmem, maazallah ya devrilirse ! (C 'Bedava (Leyli Olmak İsteyenler Bu sene ilkmektebi bitirenler- | den çoğu lise veya ortamektep- lerden îîrine bedava yatı talebesi olarak girmek arzusundadır.. Yatı mekteplerine bedava na- sıl girilirz? Bunun için ne yapmak lâzımdır? Hükümet her sene yatı mekteplerine muayyen mikdarda bedava talebe ahr. Bu sene de bir mikdar talebe alacaktır. Bu mekteplere bedava olarak gire- bilmek için evvelâ Maarifin aça- cağı müsabakaya girip muvaf- fak olmak lâzımdır. Bu müsaba- | kaların şeraiti henüz ilân edilme- miştir. Ağustos ortasında ilân | edilecektir. O vakite kadar ne | söylense tahminden ibarettir. MEKTEP LERİ Bedava leyli müsabakasına gir- | mek için şimdiden müracaat te erkendir. Vekâlet resmen ağustos ortalarına kadar istida verilme- mesini ilân etmiştir. | yapılacak — müracaatlar alınmıyacaktır. Müsabakalarda muvaffak olmak isteyen ve bu suretle bedava leyli yazılmak isteyenler şimdiden dikkate T | | kanunları Şimdiden | hazırlanmalıdırlar. Çönkü taburun | | adedi çok olacaktır. Bunlar ara- | sında muvaffak olmak biraz güçtür, müsabakalarda kazananlar, #ü- kümelin — göstereceği — mektebe gitmeye mecburdurlar. Bunu da gözönünde bulundurmak lâzımdır. | İstanbulda Darüşşafaka mek- tebi de bu sene bir mikdar bedava leyli talebe alacaktır. Buraya girebilmek için çocuğun ı.lkm:ktep dördüncü sınıfına geç- miş bulunması, anasız, babasız veya hiç olmazsa babasız olması şarttır. Bu şartları haiz olmıyanlar kabul edilmiyeceklerdir. Bunlardan gayri askeri İiseler | ile, San'at mektebi, Deniz mek- | tebi gibi bedava leyli kabul eden | mektepler vardır ki, bunlar hak- kında bu sütunda peyderpey izahat verilecektir. * ı Ödemişte İömet Beye: | Düşünceniz iyidir. Hususi mu- allimden ders alarak kendinizi hazırlayınız. Gelecek sene - orta- mektep bakalorya imtihanlarına girerek imtihan verirsiniz. Maamafih şahadetnameye ne ihtiyacınız var. Bir insan için hakiki şahadetname kendi bilgi- sidir. Bu yaştan sonra bütün tahsil derecelerini geçip üniversite şahadetnamesi alamazsınız. Oku- yunuz, — kendinizi — yetiştiriniz, Fransızcanızı — ilerletiniz. Fakat | şahadetname almak için değil, adam olmak için. Mektopçi Naıırlar Meclısı Kararını Verdi Almanlar Temmuz 27 Hastaları Kısır Yapıyorlar! Yarı Deli, Sarsak, Kör, Sağır, Sar'alı Olanlar Çocuk Yıpımızlır ? |Alman Doktorları Faaliyete Geçiyorlar Berlin 26 ( A.A.) — Havas | Ajansından: Ayın 14 ünde yapı- lan nazırlar toplantısında dün neşredilmiş olan kısırlatmak ka- nunu kabul edılmıştır Kanuna göre belâhat ( Aptal- hk ), Sehizophreme, sar'a, daür- raksi ( sarsaklık ), cimmeti müte- rekkiye, körlük, sağırlık ve vücut sakatlığı hastalıklarile malül olan erkek ve kadınların hastalıkları irsi veyahnt ağır bir şekilde ise kısır edileceklerdir. Kanun birçok kimselerin kem diliklerinden kısır olmayı istiye- ceklerini tahmin ettiğinden, bu hastalıklardan birisile malül olan- ların bu vadide müracaatta bu- lunabileceklerini tasrih etmekte- dir. Mahkeme bu taleplere veri- lecek cevapları tesbit edecektir. Bu “ irsiyet , mahkemesi, rcis olarak bir hâkim ile irsi fizyoloji mütahassısı ve tahlif edilmiş bir doktordan müteşek- kil olacaktır. Mahkemenin tahkikat emrede- bilmek üzere hususi salâhiyeti olacaktır. Mütehassıs doktor — şehadet etmiye mecbur ve meslek esrarı kaydinden — hariç — tutulacaktır. Darülfünun ! Temyiz mahkemesi kat'i karar verecektir. 18 yaşından aşağı olan sağır- lar ailelerinin talebi üzerine, ken- di ınuvafakatleri olmasa bile kısır yaptırılabileceklerdir. Ameliyat masrafları devletin hastalıklar için koyduğu bütçeden ödenecektir. “ Conti ,, ajansı bu hususta | bir izahname — neşretmektedir. Ajans, “kısır yapmak,, ile “Hadım etmek,, arasındaki farkı qöze(mek icap ettiğini yazıyor. Kısır yapmak ameliyesi erkek ve kadın için, zararsız bir ameli- yedir. Conti Ajansı şunu ilâve ediyor: Bu kanun ile Almanya, ırkın bedeni kıymetini yükseltmek ve tekâmül ettirmek — hususundaki iradesini göstermiş oluyor. Mesele bir tecrübeden ibaret değildir. Zira mecburi kısır yapmak mese- lesi birçok devletler tarafından düşünülmüş ve bu hususta birçok tecrübeler yapılmıştır. Conti Ajansı, bir kânunusani 1934 den evvel “sadiste,, katillerin hadım edilmesi hususunda bir kanun çıkarılacağını da bildiriyor. Mübayaat Komisyonundan: 1 — Guraba hastahanesi dahilinde ve civarındaki eski tütün deposunda yapılacak tadilât ve tamirat 7 gün müddetle ve pazar- hk suretile ihale edilmek üzere münakasaya konulmuştur. 2 — İşbu tadilât ve tamirata talip mütecahhitlerin 50,000 lira- bk tek bir binayı muvaffakıyetle ikmal ve teslim etmiş olmaları şarttır. 3 — Talipler Maarif Vekâletinin Güzel Sanatlar akademisinde bulunan resmi mimari Bürosuna müracaatla ehliyetlerini gösterir evraklarını tetkik ettirecekler ve mezkür Bürodan ihaleye iştirak edebileceklerine dair alacakları teskere ile Darülfünun Mübayaat Kaomisyonuna müracaat ederek 20 lira mukabilinde şartname lâhika mukavele ve projelerile suretlerini 4 — Talipler kendi teklif edecekleri bedelin mektuplarile teminatı — muvakkate alacaklardır. *4 7,5 nisbetinde birlikte ihale günü olan 5/8/933 cumartesi günü saat 15 te Darülfünun Mübayaat Komis- yonunda hazır bulumacaklardır. İstanbul İkinci İcra Memurluğundan: Mukaddema Şişli Osmanbey Cabi sokak (5) No. li apartımanda mukim iken halen ikametgâhı meçhul bulunan Atıf Bey oğlu Hüssmettin Beye « Emniyet Sandığına rehnetmek suretile mezkür Sandık idare- sinden 11 Mart 931 tarih ve 42863 numaralı senet mucibince istikraz eylediğiniz yüz elli liranın tesviye edilmemesi hasebile meblâğı mezbur borcunuzun yüzde dokuz faiz ve yüzde üç kumsü- yon ve faiz ve kumsüyon ve mesarif yekünundan yüzde iki buçuk muamele vergisi ve masarifi icraiye ile maan tahsili hususunun te- mini zımnında Mmerhun bulunan bir rtoza iğne icra ve iflâs kanı- nunun 145 inci maddesine tevfikan paraya çevrilmesi için daireye müracaatta bulunan alacaklı mezkür Sandık idaresi tarafından ta- lep edilmesi üzerine olbaptaki maddei kanuniye dairesinde tanzim ve benyl tebliğ mübaşirine tevdian - tarafınıza - gönderilen ödeme emri zahrına mübaşirinin vermiş olduğu meşruhatta mezkür mahal- de ikııd etmediğiniz bildirilmiş olmasına mebni tebligatı muktazi- yenin bir ay müddetle ilânen tebliği takarrür etmiş olmakla tarihi ilândan itibaren 933/957 dosya numarasile müddeti muayyenei mez- küre zarfında icranın durmasını mutazammin şifahi veya tâhriri olarak bir itirazı kanuni sert . veya borcunuzu eda eylemediğiniz takdirde müddek mezkürenin hitamını müteakip berveçhi talep merhun mücevheratınızın paraya çevrilmesi hususundaki muamelâtı icraiyenin gıyabınızda infazına iptidar kılmacağı malümunuz — olmak ve bu husustaki ödeme emrinin tebliği makamına kaim bulunmak üzere keyfiyet ilânen t:b!ıı kılınır. (3632)