27 Temmuz 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

27 Temmuz 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Bîılıkğsii' Ş;ıhpiyoı;iügu SON POSTA * İçinÇetinMaçlar Yapılıyor | 931 şampiyonu Ayvalıksporluların birinci takımları Balıkesir, (Hususi) — Balıke- sir şampiyonluğu için 932 mınta- ka şapiyonu Balıkesir İdman bir- liği ile çarpışarak çetin rakiple- rini sahadan çekilmiye mecbur ettiği halde hakemin manasız kararile muhakkak galibiyetleri ellerinden alınan 931 Ş. Ayvalık Gençlik kaynağının spor kolu aynı takımla ikinci defa olarak Edre- mit sahasında binlerce seyirci önünde karşılaştılar. İzmirli Ha- mit Arslan Beyin idaresinde ya- pılan bu maçta Ayvalıklılar dü- rüst oyunlarile memleket sporunu bihakkın temsil ederek halkın coşkun alkışlarile selâmlanmışlar- dır. Ayvalığın bir Fener müsel- lesini andıran hücum hattının ahenktar oyunu karşısında kuv- vetli şutlarile (W) sistemi oyunlarile şöhret bulan Birlik takımı oyunun ahengini bozacak derecede G, S.nin eski (Y) oyununn tatbike başlamışlardır. 933 Senesi Şampiyonluğunu bir türlü paylaşamıyan bu ezeli rakibi iki takım bir buçuk saat- üık bir mücadelede biribirini ye- nememiş ve 15 dakika temditten sonra da yine Gol çıkaramama- mışlardır. İkinci 15 dakikaya (10) oyuncu ile devam eden Ayvalıklılar — güzel ve teknik bir oyunla bu çetin — maçı sıfır sıfıra bitirmişlerdir. Üçüncü maçın hangi sahada ya- Yarın Bü yükd;:;edğ Ya- pılacağına dair mıntakanın kara- rını halk derin bir heyecan içinde beklemektedir. — N. U. İBeykoz Takımı Adapazarına .. J. Gidiyor Adapazarı (Hususi) — Ağustos ayı başında Beykoz sporcularının Adapazarma gelmeleri ve Yeni- hilâl ile maç yapmaları etmiştir. Revanş maçı müteakip hafta içinde İstanbulda yapıla- caktır. 28 temmuzda Ada İdman yur- du ile Yenihilâl lik maçının ye- niden yapılmasına futbol heyeti karar vermiştir. Gençlerbirliği ile İdman yurdu maçıda bu pazar günü ve Sakarya - Yenihilâl maçı bu cuma günü yapılacaktır. İttihat Spor Gölcüğe Bir Gezinti Yaptı İzmit (Hususi) — Şehrimiz İt- tihat Spor kulübü cuma günü Gölcük plâjlarına kadar giderek güzel ve eğlenceli bir gün geçir- mişlerdir. Sporcular akşam — şeh- rimize dönmüşlerdir. Balıkesir İdman Birliği İle Idman Yurdunun Maçı Balıkesir (Hususi) — Bu cuma Balıkesir en beyecanlı spor gün- tekarrür | lerinden birini yaşadı. Balıkesirin ezeli iki rakibi olan İdman bir- liği ile İdman yurdu çarpıştılar. Saha daha erkenden dolmuş, bu heyecanlı maçı bekliyorlardı. Ev- velâ ikinci takımlar oynadı. Neti- ceyi birlikliler eyi ve güzel bir oyundan sonra 3-1 gibi bir farkla galip geldi. Sonra birinci takımlar oynadı. Yurt kulübüne yeni giren üç oyuncu ile takviye edilmiş olarak kuvvetli bir şekil- de sahaya çıkmıştı. Balıkesir şam- piyonu da ondan aşağı kalmı- yordu. İlk parti her iki tarafın canla başla çalışmasına rağmen 0-0 bitti. İkinci haftaymin ilk dakika- larında Yurdun devamlı akınları semeresini - verdi. İlk — gollerini Avrupa Kadınlarının Sporlara Düşkünlükleri Nedendir Şu son üç senedir Avrupa spor hevesi adeta bir hastalık hal nun sebebi de, sporun sıhhata yade vücutların — kuvvetten rinden kısarak zayıflamanın çehre duğunu uzun tecrübelerden sonra -pılacak Yüzmeler İstanbul Mıntakası Denizcilik Heyetinden : : A Mesafe 100 M. 200 M. 400 M. 100 M. 200 M. 100 M. 100 M. » Bir Saat 11 11,5 11,20 11,30 11,40 11,55 12,— 200 M. 200 M. 400 M. H3 Y3 Nİ NDD Mi lit S835825s5 1500 M. 4 X 200 Süğ Büyükdere Lido'da yapılacak yüzme seçme müsabakası programı Nevi * Serbest erkekler Kurbağlama hanımlar Serbest erkekler Serbest hanımlar Kurbağlama erkekler Sırt üstü hanımlar Sırt üstü erkekler saat istirahat - Tramplenden atlama hanımlar Tramplenden atlama erkekler 100X200x 100 Türk bayrak yarışı erkekler Serbest hanımlar Serbest erkekler Serbest hanımlar Yüksekten atlama erkekler 100X200Xx 100 Türk bayrak yarışı hanımlar Serbest erkekler Serbest bayrak yarışı erkekler Su topu kadınları arasında düşmeden masını temin etmesidir. Avrupa kadınleri yemekle- * ine gelmiştir. bu- faydasından zi- zayıfla- taravetini boz- gördükleri için İzmit | Sporcuları Barıştılar İzmit (Hususi) — Geçen hafta yaktıkları lk maçında şayanı esef hareketlere sebebiyet veren İlman Yurdu ve İttihat spor kulüpleri, emniyet müdürümüz Feyzi Beyin kıymetli müdahalesi ile barıştırıl- mıştır. Bundan sonra bu iki kulüp birbirlerile kardeş gibi geçinecek, samimi maçlar — yapacaklardır. Hatta aralarında bir müsamere vermeleri, Yalavaya seyahat tertip etmeleri bile düşünülmüştür. Geçen hafta Hereke- Kandıra kulüpleri arasında yapılan maçı 2-3 sayı ile Herekeliler kazanmış- lardır. * hem vücudüu inceltecek hem de çehreyi bozmıya- cak yeğâne çarenin spor olduğuna kanaat hasıl etmişlerdir. Bilhassa yeni modelleri rahat ve güzel ge- yebil mek için karın ve kalça zayıflığını te'min eden kürek çekme ekzersizleri, denizi, gölü olmıyan yer- lerde yukrdaki resimde görüldüğü gibi sabit kayık- larda yapılmaktadır. | kaydettiler. Birliğin değerli akın- cıları Şevki ve İbrahim kombine- zonu çok çalışıyorsa da Balıkesirin en kuvvetli müdafaasına sahip olan Yurdun Mahmut, Münip Bey« lerin önünde bir şey yapamı- yorlardı. Nihayet frikikten atılan bir şütle beraberlik —temin edildi. dan sonra oyun mütevazin akınlarla devam etti. Oyunun neticesine 1 dakika kala hakem Birliğe bir penaltı verdi. Yurttan Münip eyi bir şütle galibiyet göolünü atarak 2-1 oyunu bitirdi. İdman Yurdü 30 ağustosta İstanbula bir seyahat tertip et- miştir. Bu tasavvur karar haline tçmiı bulunmaktadır. Orada bir iki maç yapılarak dönülecektir. Ufak bir anlaşma neticelen- diği takdirde İdman Yurdu İstan- bul turnesinden evvel Ayvalığa gidecek ve ondan sonra İstanbula geçecektir. İdman Birliğinin Akhisar - Ma nisa seyahati tasavvuru nihal safhadadır. — R. G. İzmit Lik Maçları Devam Ediyor İzmit (Hususi) — Lik maçla- rına kalabalık seyirciler önünde bu hafta da devam edilmiştir. Bu maçlar çok samimi olmuş ve tam bir centilmenlikle nihayet bulmuştur. Birinci maç Karamürsel ve Hereke takımları arasında olmuş ve 1-5 sayı ile Herekeli oyuncu- lar kazanmıştır. Maç baştan niha- yete kadar Herekeli sporcuların hâkimiyeti altında geçmiştir. İkinci maç Kandıra - İzmit idman yurdu arasında yapılmış 0-5 sayı ile İzmitliler kazanmıştır. Karamürsel ve Kandıra gibi küçük kasabaların lik maçlarına iştirak etmeleri yenilmelerine rağ- men büyük bir varlıktır, Fenerbahçe Eşya Piyanyosunda Kazananlar Fenerbahçe spor klübü umu- mi kâtipliğinden: Eş[vı piyangomuza ait ikra- miye İisteleri çıkmıştır. Zeki Ri- za mağazasiyle Milyon kişelerin- de meccanen tevzi edilmektedir. Kezananların — ikramiyelerini mezkür mağazadan almalari rica olnur. Te kirdağlılarrla;ır Çdi—l—uiı;lann Hususi Ma çı « Çorlu we Tekirdağ takımları bir arada Çorlu, (Hususi) — Cuma günü Tekirdağ Yılmaz kulübü sporcu- larile Çorlu Gençler birliği ara- sında Çorluda Basripaşa spor sahasında çok kalabalık bir se- yirci karşısıı da bir maç yapılmıştır. Birinci haftaym 1-0 Tekirdağ Alöyküne ” bitti. kinci — haftaym — Tekirdağlı gençler canla başla çalıştıkları halde gol yapmıya muvaffak ola- madılar, 22 nci dakikada Çorlu takımının sağ açığı Şadan Bey ikinci golü yaptı. 0yun0—2ÇoxKIlulınn galibiyetile neticelendi. — M. Ş.