10 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

SON POSTA — Sonbuhurda giyeceğiniz jaketleri kendiniz de örebilirsiniz. Bu Güze Temin Eden Banyo D Vücudünün sıhhatini ve gü- zelliğini temin etmek isteyenler, hergün muhakkak banyo yapma- hdırlar. Fakat banyo yapmanın da şeraiti vardır. Banyoyu nasıl yapmalı, içerisine neler koymalı, niçin koymalı, bunları bilmek lâzım, Meselâ romatizma, banyo içerisire konan deniz çamuru ile tedavi edilebilir. Romatizma için — çam da faydalıdır. Suyun içerisine bundar bir miktar ilâve edilirse sızıları durdurur. Dizler yorgun ve ağrılı olduğu zamanlar, bir çam banyosu yorgunluğu giderir ve sızıları geçirir. Geceleri — yatmazdan — evvel alınan banyo, kadına yeni hayat verir, kuvvetini tözeler. Uyku dUyuyamıyan sinirli kadınlar için banyo en mükemmel uyku ilâcı- dır. Banyoyu yemek yer yemez yapmamalı ve su çok sıcak ol- mamuaudır. Bazıları sıcak banyo- nun sinirleri gevşetip uykuyu davet ettiğini zannederler, bu yanlıştır. Hararet fazla olursa, bu aksicesir yapar, kalbe zarar verir, uykuyu kaçırır. Sinrliler için de ılık banyo müreccahtır. Soğuk su ile banyo, cilde zaralıdır. Cildi güzelleştirmek için suyun içerisine bir miktar — boraks koymalıdı.. Portakal çi- çeği dahi cildi — güzelleştirmek için mükemmel bir vasıtadır. Bunu toz halinde suya atmalıdır. Çıkarken sabunl.... ah ve ılık su ile ça!k nmalıdır. Sabunun cilt üzerinde büyük bir tesri vardır. S.bunu intihap ederken yağlı ve gliserinli olma- sına dikkat etmelidir. Friksiyon — da banyonun mütemmimidir. Hem Bıihbate yardım eder, kanm cere- yanını kolaylaştırır, cildi gençleş- tirir. Eğer suyun içerisine bir miktar tuz ilâve ederek friksiyon yapılırsa daha faydalıdır. Yalnız bu tuzu doktorun tavsiyesile kul- lanmalıdır. Epsom tuzu şayanı tav- siyedir. Bu tuzdan suyun içerisine — bir libre koymalı, Kolonya suyu ile "friksiyon da tavsiyeye şayandır. k /| Friksiyo1 vücutteki fazla yağları eritir, ciltteki mesamatı kapar. Soğuk almak tehlikesi de yoktur. Banyonun - içerisine çiçek- suları koymak ta vücude güzel bir koku verir. Yasemin, leylâk, gül, Bugün Ne Yemek Yapsam ? Makarı a'ı Tavuk Tavuğu iyice haşlayınız. Ba- dehu suyunu ayırınız. Makarna- ları tavuğun suyunda haşlayınız. Tavuğu parça parça kesiniz. Tep- siyi iyice yağladıktan sonra ma- diziniz. Makarnaları haşlarken tuzunu ilâve ediniz, rendelenmiş kaşarpeynirinin yarısını makarna- ların üÜzerive serpiniz.. Babebu üzerine tavuk parçalarını koyunuz. Bedehu makarnanın diğer yarısını | da tavukların üzerine diziniz. Ka- lan rendelenmiş peyffirin yarısını makarnaların — üzerine — serpiniz. Makarnaları gerek tepsinin altına, gerek tavuğun üzerine koyduktan sonra Üzerine kızgın yağ haşlayı- mnız. Ayrıca bir kabın içerisinde bir dolu kaşık yağın içerisinde iki kaşık unu kızartınız. Yarım okka sütle koyu bir mahallebi ediniz. İndirip soğuttuktan sonra içerisine beş yumurta ilâve ediniz. Bu mahallebiyi de makarnaların üzerine dökünüz. Badebhu fırına salıp üzeri kazarıncıya kadar pişi- riniz. eeti “caliı B5. L AD İR ' . G |Ev Kadını (Neler blüzlar zincirli spor yününden örülmüştür. Jaket, jersey iğnesile blüz kroşe ile'kuşbaşi iğnesile örülmüştür. Şekil, iğneler aşağıdadır. Iliği Ve Sıhhati Bilmeli ? Yağlı Ciltleri nasıl Güzelleştirmeli ? Yağlı ciltleri güzelleştirmek için sıcak su kullanmamalı. Pudra ve krem de kullanmamalı. Eli ve yüzü yağsız bir sabunla sıcak su ile yıkamalı ve soğuk su ile çalkalamalı. Badehu üzerine ko- lonya - içerisine karıştırılmış az miktarda bademyağını, pamukla cildin Üzerine sürünüz. Badehu üzerine pudra kremi ve pudrayı sürebilirsiniz. * Jambonu uasıl Saklamalı? Bu mevsimde jambonu kâğıt içerisinde bırakmamalı. Soğuk bir yere, tabak içerisinde koy- malh, Üzerine diğer bir tabak kapamalı. Sirke ile karıştırılmış hardalı dilimlerin üzerine döker- taze muhafaza ” Reçelleri nasıl Mfuhafaza etmeli ? Reçel ve kompostaları da sı- cakta bozulmamasına mani olmak için, soğuk yerlerde, mümkünse buzun içinde — saklamalı. Buz yoksa, reçel kavanozunu derince bir kabın içersine su, bir avuç tuz, bir avuç soda koymalı. Bu suretle tazeliğini muhalaza eder, * Odaları nasıl anın yarısını tepsinin üzerine | Havalandırmalı ? » Hergün sabah kalkınca oda- cazın pençere ve kapılarını açınız. Odanın içindeki tozları — alımız. Güneşin odanın ortasına kadar girmesine imkân veriniz. İki saat kadar oda açık kaldıktan sonra panjur veya perdeleri kapayınız, yalnız, camları açık — birakıp odanın havalanmasına imkân ve- riniz. Banyo —odasında — bulunması lâzım olan ecza: Hidrojen, ko- lonya, asitborik, boraks, küfre tüpleri, banyo tozları. * gibi pişiriniz. Bu mahlutun içerisine Duvarların gağlanmasına kalan rendelenmiş peyniri de ilâve |Nasıl mani olmalı ? Ocakta balık veya sair şeyler kızarırken etrafa yağ fışkırır. Du- varlar bu yağlarla kirlenir. Buna mani olmak için ocağa yakın olan duvarlara parşümen kâğıdı açmalıdır. | | İ İ Bu elbisenin ya- kası açık, omuz- L lar meydandadır. l yık;.: a"mh_ Yakanın etrafı ı.ı.—ııu.d.:ı:'r: roz tüylerile süs- | maymun — tüyle- E YA ENZ lenmiştir. rile süslenmiştir. tüylerile sillenmiştir. Bu sene sonbaharda otriç ile süslenmiş elbiseler tekrar moda olacaktır. Aşağıdaki elbiseler büyük terzihanelerin şimdiden teşhir Son İç çamaşırlarını nasıl İntihap etmeli ? çamaşırları ince, bol ve yı- kanması kolay cinsten olmılıâ. Çamaşırları ütülemeden giyme- melidir. * Nasıl Giyinmeli ? Korsanızın vücudunuzu - fazla sıkmamasına dikkat ediniz. Ayak- kaplarınız katiyen sıkı olmama- B Zarif Şimdiki pijamâlar iki parçar dan ibarettir.Gömlek ve pantolon. Gömlek 'ııuk;luun içine veya dışına da giyilebilir. Bu- pijama, iki katlı yakası ve kemerile gayet zarif bir kadın pijamasıdır. Ki- lotun bacakları son derece geniş olmalıdır. Bu pijamayı hangi kumaştan isterseniz, yapabilirsiniz. Çiçekli krep döşin, çiçekli keten markizet, her kumaştan yapıla- bilir, Eğer plâjlarda giyeceksiniz çiçekli ketenden eğer evde giye- cekseniz, çiçekli krep damurdatn, vualden yaparsınız. 4