10 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

10 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Balıkesir idman birliği ve Akhisar Akın gücü sporcüları bir arado Akhisar, (Hususi) — Perşem- be günü Balıkesir mıntaka şam- piyonu yani İdman Birliği spor- cularından yirmi beş kişilik bir kafile, — şehrimiz Akıngücünün misafiri bulunuyordu. Misafirler trende tezahüratla karşılandılar. Cuma günü oyun başlamadan sahada müthiş kalabalıktı. Oyun başladı. Hakem, oyunun üçüncü dakikasında Ba- hkesirlilerin seri bir akını aley- himize bir gol ile di. İzmit Mıntaka Şampiyonluğu İzmit (Hususi) — İttihat spor- Adapazar gençler Birliği mıntaka finalini kalabalık bir seyirci küt- lesi ününde oynadılar. Maç 1-1 berabere neticelendi. Şampiyonu belli edecek ma- çın —Adapazarında yapılmasını, Gençler birliği teklif etmektedir. Final maçının berabere bitmesi yüzünden Koca Eli mıntaka kon- gresi tehir edilmiştir. misafirlerden, neticelen- Çorlu'da Spor Faaliyeti. | beraberliği temin ettiler. Bizimkilerde kuvvei maneviye kâmilen kırıktı. Akın - güçlüler; mukabil akınlara geçtiler, epey bir müddet Balıkesirliler kalesi- ni sıkıştırdılar. 25inci dakikada bizimkiler de bir gol çıkararak İkinci | haftayım başladı. Hskem Akın- gücünden haftayım kısmen cansız geçti. 35inci dakikada Akh ı gözbebeği Eczacı Mustafa Ley yaralandı ve sahadan çıktı. Maç gâyet samimi oldu. Ve netice 1-1 beraberlikle neticelendi, îBeşiİdaşıVn B Takımı 4 Ağustos cuma günü Ana- . dolu sahasında Anadolu kulübüne | karşı oynayıp (8-0) mağlüp olan , Beşiktaşlıların birinci takım olma- yıp B takımı olduğu bildirilmek- tedir. Esas kadrosu Rusyada bu- lunan Beşiktaş birinci takımının Anadoluya karşı oynamasına esa- sen imkân yoktur. Tasrih edil- miyerek — yazıldığı özür dileriz. için “ekirdağ Halkspor takımı ile Çorlu Gençler birliği maçından bir enstantane Çorlu, (Hususi) — Bu cuma Çorluda Basripaşa spor sahasın- da Tekirdağ Halkspor takımı ile Çorlu Gençler Birliği arasında bir maç yapılmıştır. Tekirdağın en kuvvetli takımı olan Halkspor geçen hafta mağlüp olan Yılmaz klübü sporcularının yüzünü gül- dürmek arzusile gelmiş, fakat maalesef muyaffak olamamıştır. Oyun birinci haftayım 0-0 bera- berlikle neticelenmiş ve ikinci haftayım bidayetinde Tekirdağ kalesine atılan çok isabetli bir golü misafirlerimiz kabul etmiye- rek sahayı terketmişlerdir. Bütün gayeleri yalnız galip gelmek eme- line münhasır olan kıymetli misa- firlerimizin bw tarzı hareketi Çor- lu halkını çok mütcessir etmiştir. 'Manisa Mıntakası Edreı;ııtlılerı Senelik Kongresit Türkiye İdman Cemiyetleri İttifakı Manisa mıntakası senelik kongresi 31 temmuzda Halkevin- de Vali “Murat Beyefendinin ri- yasetinde toplanmıştır. Vali Beyefendi kongre reisi intihap edilerek celse açılmış ve sabık heyetin faaliyet ve mali raporları okunduktan sonra faa- liyet raporu şiddetli münakaşala- ra sebep olmuş ve Manisa Gücü kulübü murahhası doktor Şevket B. sabık heyetin birçok yolsuzluklarını teşrih ve izah et- tikten sonra heyeti sabıkanın cevap vermesini talep etmiştir. Sabık heyet ikinci reisi Veh- bi B. suallere maalesef kanaat- bahş cevaplar — verememiş ve asabiyete kapılmıştır. Kiıymetli valimizin müdahalelerile münaka- şalara nihayet verilmiş bundan sonra yeni heyetin intihabatına geçilmiştir. Kâmilen genç ve münevver- lerden teşekkül eden yeni heyeti idareyi tebrik ve muvaffakiyetler temenni ederiz. Edremit sporcularının vapurda alınmış resimleri Edremit ( Hususi ) — Çanak- kale Jandarma mektepleri futbol takımının daveti Üüzerine, yur- dumuz futbol, temsil ve musiki şubelerinin iştirakile bir seyahat | tertip edilmiştir. 38 kişilik kafile | ile cuma günü sabaha karşı | Çanakkaleye muvasalat - ettiler, Profesy;;;l Olmak İçin 200,000 Lira İstiyormuş Davis kupası için Avrupaya gönderilmiş olan Amerikan tenis takımının en kuüvvetli oyuncusu Vines'in de profesyonel olmıya karar verdiği tahakkuk etmiştir. Bu'seneki kupayı İngiliz tenis- çilerinin kazandıkları malümdur. İngilizlere mağlüp olduğu halde Vines'in itibarı düşmemiştir. Bu- nun da sebebi, fazla idman neti- cesinde çok kuvvetten düşmesi dolayısile hakiki kıymetini gös- terememesidir. Bu hususu iyi tet- kik eden mütehassıslar genç Amerikan — tenisçisine, — evvelki sene profesyonel olan dünya şam- piyonu Tilden'e iltihak ederek Avrupa ve Amerikada tenis tur- neleri yapmağı teklif etmişlerdir. Vines esas itibarile, profes- yönel olmak teklifini kabul et- miştir. Yalnız kendisinin de bir şartı vardır/ Haberi işitip şampi- Bir gazeteciye 100,000 dolar mukabilinde profesyonel olabileceğini söyliyen Amerika tenisçisi Vines yona müracaat eden bir gazete- ciye Amerikalı şu sözleri söyle- miştir: — Profesyonel olmağı kabul ettiğim doğrudur. Fakat makul bir teklif karşısında bulunmak şartile.. O makul teklif te senede 100,000 dolardır. Bir genç amerikan tenisçisi için makul teklif, bizim para ile 200,000 lira ediyor. Ya gayrimakulünü yapsaydı bir milyon mu istiyecekti... Malatyada Faaliyet Malatya (Hususi) — Bura Halkevi sporculara büyük - bir yardımlar göstermekte, ve sporun terakkisinde amil olmaktadır. Teş- kil olunan fudbol takımı yakında Elâziz İdman yurdu ile çarpışa- caktır. Maç bheyecanla beklen- mektedir. O gün çok teknik oynıyan jan- darma kardeşlerimizle bir maç yaparak (1-2) mağlüp olduk. 22 temmuzda yurdumuz temsil ve musiki şubeleri, Çanakkalenin pek şık ve muntazam Belediye sinemasında — muvaffakıyetli bir müsamere ve — konser vererek Çanakkaleliler tarafından — alkış- lanmışlardır. 23 temmuzda Çanakkale Türk Gücü spor kulübünün teklifi üzerine bir futbol maçı daha yapıldı. Fakat oyunun birinci devresi| beraberlikle neticelendi, ikinci devrede maça devam edi- lemiyecek kadar oyun sertleşti ve haşin oldu. Bu vaziyette oyuna devam — edilemiyeceğini — anlıyan hakem oyunu tatil etti. Maçtan sonra, Çanakkale'de daha iki gün kalınarak birçok tarihi yerler gezilmiştir. Gençler Birliği Adapazarı Şampiyonu Adapazarı (Hususi) — Genç- ler Birliği Ada İdman yurdunu 0-1 yenerek küme şampiyonu ol- du. İzmite giderek mıntaka şam- piyonluğu için İttihat sporla oy- nayacak. * Vaki şikâyetler üzerine tetki- kat yapan mıntaka heyeti Ada İdman yurduna üç ay ve Mehmet Nazif Beye müebbet boykot kas rarı vermiştir. Mehmet Nazif B. bu karara itiraz etmiştir. Bir Yanlışlık 3/8/933 Perşembe günkü nüs- hamızın spor sayfasında Ankara gücü ile İttifak spor kulübünün yaptığı bir maçın tafsilâtı veri- lirken, sehven, Ankara gücü ye- rine, Muhafız gücü yazılmıştır. Bu yanlışlıktan dolayı Ankara Muhafız gücünden özür dilerir.