23 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

23 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa ——— ———: — l Halkın Sesi Takas İşleri Durduruldu Evvelki —gün bir emirle takas işleri —durduruldu. Bu hüsüsta halkımız diyor ki: Hüseyin Bey ( Soğanağa mahal- leni 35 ) — Benim anladığıma göre takas İş- leri pek iyi gitmiyordu. Çünkü ihracat işlerile ithalât işlerini biribirine karış- tarıyordu. Fındık ve yahut afyon ihraç eden bir adam kumaş ve yahut ma- kine işlerini bilmediği için takas bonolarını — başkalarına — devretmek mecburiyetinde kalıyordu. Bu usul kaldırılırsa her tüccar kendi ihtisası #sahasında çalışınak imkâmını bulur. * Nuri Bey ( Erenköy Tatasyon cad- desi 15 ) — Dün gümrüklere &mir verilmiş takas işleri durdurulmuş. Güya takas işleri yüzünden bazı tüccarlar Avrupa pazarlarında mallarını ucuza satmıya ve bu yüzden de ihraç mallarımızın beynelmilel piyasada — kıymetlerini düşürmiye sebep oluyorlarmış. Bu gibi sulistimallere meydan verilmiye- cek yeni bir şekil bulunmalıdır. x Ali Rıza Bey ( Eminönü Balık- pazanı 75 ) — Takas yüzünden bazı yolsuz- luklar olduğunu işittik. Vekâlet buna mani olmak istemiştir. Yeni şekli görmeden bir şey söylemek mümkün değildir. 2 4 Sa at in Hâdiseleri Feriköyde — oturan sekiz yaşında Osman isminde bir çocuk Marilyan efendinin evinin önünde ateş yakarak — oynamakta iken sıçrıyan kıvılcımdan ev tamamen yanmıştır. * Tufan isminde biri Meci- diye köyünde — Muis efendinin mandırasından — bir güğüm süt çalarak kaçarken yakalanmıştır. * Evvelisi gece Beyoğlunda ve Küçükpazarda yapılan arama neticesinde — birçok — kimselerin üzerlerinde taşınması memnu ta- bancalar, kama bıçak ve saire bulunarak müsadere edilmiş sa- hipleri de mahkemeye verilmiş- ) Yeni Doktorlarımız Muş Hükümet — Tababetine tayin edilen Fâhir Ali, Poshof tababetine tayin edilen Nedim Galip Beyler dün mahalli memu- riyetlerine hareket etmişlerdir. Marsi!'yada Veba Çıktı Marsilya'da yeniden üç Veba vakası daha zuhur ettiğinden muvaredatına — muayenti tıbbiye tedbiri konulmuştur. Son Postanın Resimli Hikâyesi: Hasan B. — Pazar Lihçı başı! Böyle hanl — yapıyorsun? | | İ DAHİLİ HABERLER SON POSTA Ecza Depoları Araştırıldı Perakende îlâçî;tan Üç Müessese içinde Cürmümeşhut Yapıldı Eczacılarla, ecza depo sahipleri arasında epeyce zamandan beri sürüp gitmekte olan ihtilâf dün beklenmiyen bir netice verdi. Meselenin esası malüm: Eczacılar, ecza depolarının perakende - ilâç sat- mamalarını istemektedirler. Sebebi de — şudur: Ecza depoları perakende ilâç satınca, eczacılar iş yapamamakta ve bu yüzden bazı eczaneler kapan- maktadır. Sıhhat Müdürlüğü depoların perakende ilâç satmalarına meydan vermemiye karar vermişti. Kaçak ilâç satan depolardan bazıları gizliden giz- Hye yapılan tahkikatla tesbit edilmiş ve dün üç büyük depo basılmış ve zabıtlar tutulmuştur. Hâ- Ğari;n Bir Hâdise Spor Hareketleri İtalyadan Güreşçi- ler Geliyor Rus Güreş Ve Futbol Takımı Da Gelecek Türk güreşçilerile bir müsa- baka yapmak için eylül ortala- yında İtalyadan bir güreş takımı gelecektir. Türk güreşçiler de teşrinievvelde merkezi Avrupaya gideceklerdir. Türk sporcularına iadeiziyaret etmek üzere şu birkaç ay içinde bir Rus güreş ve futbol takımı gelecektir. z İspirtosuz Bir İçki Halkalı ziraat mektebi geçen sene hususi bir teamülle — yaş -üzümden şira yapmıştı. — Şırada hiç alkol yoktu. Yeşil Hilâl Ce- miyeti bu şıranın balolarda ziya- fetlerde sürümünü temin — ede- cektir. Yeni Paraların Şekli Yeni basılacak gümüş, nikel ve bronz paraların - şekillerinin tesbiti için açılacak müsabaka imtihanı şeraitini Güzel San'atler Akademisi tespit edecektir. Bağcılar Cemiyet Kuruyorlar İstanbul ve mülhak kazalar- daki bağcılar bir cemiyet kur- mıya karar vermişler ve vilâyete müracaat etmişlerdir. yorsun ya gece gündüz fabrika- larım işliyor, boyuna silâh yapı- l — Eyvallah Hasan Bey.. görü- | lisanla Dün Beyoğlunda garip — bir hâdise olmuştur. M. Maryo isminde — bir zat Beyoğlundan otomobille geçerken otomobilinin lâstiği patlamıştır. M. Maryo otomobilini — burada bırakarak — lâstiği tamir etmeğe gitmiştir. Bu esnada 5 ve 8 ya- şında iki çocuk otomobile gir- mişler ve otomobili kurcalamıya başlamışlardır. Bu anda otomobil birdenbire hareket etmiş ve 500 metre ilerde bir duvara çarparak durmuştur. Otomobilin ön kısmı harap olmuştur. Afacanlara bir şey olmamıştır. Belediye Tramvay Şirketinden Para Aldı Belediye hal yaptırmak için Tramvay Şirketinden yüzde altı faizle 200 bin lira borç / almıştır. Tayyare Pulları Posta ve Telgraf Umum Mü- dürlüğü — tayyare — postalarında kullanılmak —üzere yeni pullar bastırmıya karar vermiştir, İhracatımız Azaldı Noksan 750,166 Liradır İstatistik umum müdüriyetinin neşrettiği bir istatistiğe — göre Ağustos ayının ilk on beş gü- nünde 3,104,823 lirahık ithalât ve 2,354,657 liralık ihracat ya- pılmiştir. İhracatımız 750,166 lira noksandır. Hasan Bey — Kimlere satı- yorsun bu silâhları? | dise şöyle olmuştur: Tebdili kıyafet eden sıhhat memurları refakatlarında polis memurları olduğu halde İstanbul'da iki, Kadıköyde bir depoya git- mişlerdir. Depoya giren memurlar münasip bir perakende ilâç istemişler, ilâcı alır almaz bir öksürük işareti ile polisleri içeri davet etmişler- dir. Bunun üzerine derhal zabıt tutulmuştur. Bu mesele hakkında Sıhhat Müdürü Ali Rıza Bey bir muharririmize şunları söylemiştir: — “ Bu depoların isimlerini Vekâlete bildiri- yoruz. Vekâletin vereceği emre göre hareket ede- ceğiz. Her halde depocuların perakende ilâç sat- malarına meydan vermemiye çalışacağız. ,, Cümhuriyet Bayramı Maarif Madalyaları Yapıldı Bayramda 200 Bin Ma- dalya Dağıtılacak Maarif Vekâleti Cümhuriyet bayramında dağıtılmak üzere 200 bin maarif madalyası bastırmıya karar vermiştir. Vekâlet Darp- haneye şimdilik yüz bin madalya ısmarlamıştır. Madalyalar bronz- dan olacak ve bir tarafında Gazi Hr. nin portresi, diğer tarafında da ( Türkiye Cümhuriyeti - 1923 - 1933 ) ibaresi bulunacaktır. Bir Otamobil Yandı Şoför İhsan Ef. Beyoğlunda Yeniçarşı garajında otomobilini temizlerken motör tutuşmuş ve otomobil kısmen yandığı halde söndürülmüştür. Zahire Borsasında Dün Anadoludan 29 vagon ve 1112 çuval buğday gelmiştir. Pi- yasaya Eskişehirden yeni mah- sul gelmekte ve iyi malların ok- kası beş kuruş yirmi beş paradan muamele — görmektedir. Buğday fiatı şu birkaç gün içinde on pa- Ağustos n 4?3_ Günün Tarihi M. Heryo Bu Sabah Çanakkaleden Geldi Truva harabelerini ziyaret için Çanakkaleye gitmiş olan M. Edeu ard Heryo — bu sabah Ertuğrul yatı ile şehrimize gelmiştir. Bugün —Union Française'de Fransız — kolonisi tarafından bir öğle yemeği, akşam da Fransız maslahatgüzarı M. Bar- biyer tarafından bir siyafet ve- rilecektir. Uşakta Zelzele Uşak 22 — Upşakta saat 7,45 te iki hafif zelzele oldu. Zaraı Cümhuriyetin Verimleri Muğla 22 — Cümhuriyetin baş- langıcından bu ana kadar vilâyeti- mizde 79 ilkmektep binası yapılmış ve 22,550 talebe şahadetname almış- tır. Fındık Satışı Kooperatifi Gireson, 22 — Ziraat bankası tarafından töşkil edilen fındık satış kooperatifinin ortakları Halkevinde toplannrak yeni idare meclisini seç- tiler, Sıhhiye Veklli Geldi Sıhhiye Vekili ve Maarif Vekâleti Vekili Dr. Refik Bey bugün şehrimi- ze gelmiştir. Refik Bey öğleden son- ra darülfünunda meşgul olacaklır. Kaçakçılık Muğla, 22 — Muğlalı Halil İbrahim ve Şevki adında iki şahsın sigara kâğıdı kaçakçılığı yaptıkları sezilmiş va yapılan araştırmada 58,134 sigara kâğıdı ve 38 deste kaçak iskambil kâğıdı yakalanarak İhtısas mahkeme- sine verilmişlerdir. Muhakeme sonunda bunların birer sene hapislerine ve bir sene de Dör- sime sürülmelerine karar verilmiştir. Kızılyaka köyündem Kadir ve Ali adında iki şahısta da 3225.512 cigara kâğıdı yakalandığından ihtisas mah- kemesine verilmişlerdir. Vekâlet Emrine Alındı Ankara, 22 — Ovyacık kay- makamı Neşet Bey görülen lü- zum üzerine Vekâlet emrine alın- Emlâk Memurlukları Silivri, Çatalca, Şile, Kartal kazalarında — birer — milli emlâk bürosu açılacaktır. Maarif Müste- şarlığında ra kadar düşmüştür. Merkezi Av- | Değişiklik rupada ve bilhassa Tuna havali- Ankara 22 — Maarif Müsteşarı sinde bu sene buğday mahsulü bol olmuştur. Buna mukabil Ame- rika, Avustralya ve Arjantin'de mahsul pek azdır. Afyon ve tif- tik piyasası durgundur. — Şimdilik Amerika ile Japonyayal Malümya yarışa çıktılar.. Te 'i ilâhlanıyorlar fakat yalnız omu ya, itere Fransa'ya, Fransa Almanya Fransa'ya, Rusyada dünyaya karşı iyor. Salih Zeki Bey arzusu üzerine Maarif başmüfettişliğine, inkilâl eden Mür- teşarlığa da Talim Terbiye azasından Avni Beyin tayinleri âli tasdike ikti- ran etmiştir. Ridvan Nafiz Bey Tef- tiş Heyeti reisliğine nakledilmiştir. Hasan Bey — Silâhlanmıyan ebedi sulhçu Hitlerin Yahudile- iı.ıla.-. rinden — başka kimse kalmadı