27 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

27 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

6 — Sayfa Alman Milli Sosyalistleri Ve Yahudiler Alman Milli Sosyalist firkası- nın matbuat bürosu hakiki ve 'eni Karar- sadık bir Alman vatandaşının Ya- lar Verildi | hudilere karşı ta- kınması icap eden vaziyet hak- kında yeni birtakım kararlar neş- rediyor. Meselâ hakiki bir Alman kadını hiçbir zaman yüzünü bo- famıyacaktır. Evlenmek çağında ulunan genç kızlar için de ayni kaide esastır.. O da ana olmak vaziyetinde bulunduğu için bo- yanmak, onun için de yasaktır. Bundan dolayı, Milli Sosyalistler tarafından tertip edilen bütün eğlence ve müsamerelere yüzleri boyalı gelen kadınlar kâmilen geri çevrilmektedirler. Ayni zamanda umumi — toplantılarda oynanacak danslarda da milli sosyalist fır- “ kası esaslı değişiklikler yapmak- tadır. Zenci oyunu olmakla ma- ruf fokstrot, vanstep gibi danslar Almanyada oynanmıyacaktır. Pol- ka ve Mazurka gibi danslar da Leh dansı oldukları için yine A- manyada tatbik edilmiyeceklerdir. Hitler Almanyası, siyasi ve iktı- sadi akidesi gibi eğlence husu- sunda da şiddetli bir hassasiyet gösteriyor. ıhtjyır ve mütekait bir İngiliz misyoneri News Chronicle Gazetesi vasıtasile Lüzumsuz vücudünü — İngi - ir F'dak_âf' liz doktorluğunun lek Teklifi | emrine — koyuyor. Doktorlukta, umumiyetle fenni tecrübeler Kobay denilen ve sıçanı andıran bir hayvan Üzerinde ya- nlır. Bir nevi Kobay demek olan Eu adam da kendini böylece fenne vakfediyor. İsteyor ki üze- rinde her hangi bir bastalığın tec- rübesi yapılsın. Bu arada, daha, ziyade kanser tecrübelerine hu- susi bir alâka gösteriyor. Nevs Chronicle gazetesi, bir nevi fen fedaisi demek olan bu adamın arzusunu Londra tıp fakültesine bildirmişse de bu teklifin ciddiyet- le nazarı dikkate alınmasına im- kân olmadığı anlaşılmıştır. Filha- kika herhangi bir doktorun her- hangi bir adam üzerinde hayatını tehlikeye koyacak şekil ve suret- te tecrübe yapması kanunen meg edilmiştir. Böyle bir doktor Kkatle teşebbüs cürüm ve iddiasile mahkemeye verilmek — gerektir. Onun içindirki ihtiyar İııgiliı miş- yönerinin — News Chronicle va- sıtasile yaptığı teklifin kendi- kendisi için bir reklâmdan başka bir şey olmadığı anlaşılmıştır. Bir az geç anlaşılmıştır. amma nihayet anlaşılmıştır. * Uuk şarkta hergün bir par- ça daha fazlalaşan sarı şısında İngiliz hü- nın İmarı | kümeti Avustural- yanın nüfusunu arttırmaya karar vermiştir. Beşinci kıt'a addedile« cek kadar geniş olan bu büyük adanın bilhassa şimal kısmı bir gçöl halindedir. İngiliz hükümeti, vaktile |Hin- distanda yaptığı gibi bu mınta- kanın imar ve iskânı ile meşgul olmak Üzere iki büyük İngiliz , şirketini teşvik etmekte bunlarla müzakerede bulunmaktadır. Eğer bu müzakereler iyi netice verirse kumpanyalar Ayvusturalyanın bu kısımlarını imar etmek için 200 milyon İngiliz lirası sarfedecek- lerdir. Bu faaliyet bilhassa Japon teblikesine karşıdır. ırk tehlikesi kar- | mını temin edecek " "SON POSTA Dünyada Olup Bitenler — AileyiMuhafazaiçinOnEsas.. Kadın Kocasına Karşı Güler Yüzlü Ol- İtalyan faşist *fırkası henginin aile a- 'deva- on esaş koy- muştur. Bu esas lar kadının - bil- hassa riayet et- mesi lâzımgelen kaidelerdir — ki geçim mümkün olsun. — Bakınız bu kaldeler ne- lerdir : 1 — Kocamı herşeyden fazla sev, hemcinsine ise mümkün mertebe muhab- bet besle. Umut- ma ki evinin sahibi kocandır; bemcinsin değil. 2 — Kocana günün can sı- kıcı hâdiselerinden mütemadiyen bahsolunacak bir ahbap değil, muteber bir misafir, kıymetli bir dost gözile bak. Gevezelik yap- tığın Aahpabım da — mümkünse terket. 3 — Evin muntazam, yüzün güler olsun. Kocan bu güler yüzü derhal görmezse onu mazur addet. Faşist meclisinden umumi bir manzara 4 — Kocandan evin için fazla malı, Kıymetli Bir DostGözile Bakmalı.. şey isteme. Mümkünse ondan şirin bir ev, genişçe bir saha, çocuklarınız için de rahatlık iste. 5 — Onun çocuklarını daima temiz ve daima taze tut. Sen de onlar gibi temiz ve taze ol. Ta ki sizi gördüğü zaman yüzü gülsün. Uzaktan sizi hatırlasın. 6 — Unutma ki sen iyi ve fena günler için kocaya vardın. Onu herkes terk etse bile sen onun elini tutan en son - insan olmalısın. 7 — Eğer ko- canın anası sağ ise, onu kol- larında - sallıyan kadın için göste- receğin sadakat * ve iyilik hiçbir zaman kâfi sayı- lamaz. 8—Hayattan, kimseye — vere- mediği şeyi iste- me, Eğer fay- dalı isen mes'ut- sun demektir. 9— Yuvanıza felâket çök- tüğü zaman cesaretini kaybedip ye'se düşme. Bir gün süküneti bulacaksınız. Kocana inan ki o da iki kişi için lâzım olacak cesareti bulabilsin. 10 — Kocan senden uzakla- şırsa onu bekle, Seni terketse bile yine bekle. Çünkü sen onun karısı değil, ayni zamanda ismi- nin namususun da. Bir gün, sana, seni takdis ederek dönecektir. Bir Ke;if : Aşk Makinesi Aşk makinesi bu şekilde kalbin üzerine konuluyor İnanıp inanmamakta serbest- siniz. Fakat dünyasın en ciddi ve aklı başında gazetelerin yaz- dıklarına bakılırsa inanmamak için de ortada 'bir sebep yoktur. Bu mukaddemeyi — verdikten — sonra yazmak istediğimiz mevzua geçe- rek haber verelim ki Aleksandr Kannon isminde bir Amerikalı, çok garip bir alte keşfetmiştir. Bu aletin ismi, asli imlâsını tamamen muhafaza ederek yazıyoruz: Psyehostethokyrtographynono- meter. a Tamam- 32 harften mürekkep olan bu koskoca isimli aletin ismini kendi lisanımıza naklede- İngilizler De Nesillerini Islah Edecekler İngiliz münevverleri arasında da bir müddettenberi nesli ıslah etmek için kuvvetli bir cereyan başgösteri-iştir. Bu — cereyanın başında — “naruf — öjenistlerden Wicksteed Armestrong vardır. Bu adam, Cenubi - Amerikayı baştan başa gezerek Brezilyada, tasavvur ettikleri tecrübeyi ya- pabilecek bir saha bulmuştur. . Burası, yüksekçe bir yayladır, Adı Sent Katerin yaylasıdır. Büyüklüğü, İrlânda hariç, Büyük Beritanya — adasına — müsavidir. Üzeri zengin ve her nevi ağaçlar ile dolu ormanlarla örtülüdür. İklimi meyva, bayvan, ber nevi hububat yetiştirmeye müsaittir. Burada arazinin kıymeti hektar başına 25 ile 100 İngiliz lirası arasındadır. Birçok sağlam kafalı ve sağlam vücutlu aileler orada satın alnacak araziye yerleşe- cekler ve mütemadiven sağlam kafalı ve sağlam vücutlu çocuk yetiştireceklerdir. Bu maceraya girişeceklerin kabul etmeleri lâzimgelen - iki esas şudur : a cek olur ve ilmi kisvesinden çıka- nrsak : * Aşk makinesi ,, Demek lâzımdır. Nakıl, belki tamamen doğru değildir. amma nihayet takribi bir surette mak- sadı ifade ediyor. Amerikalı Mst. Aleksandr Kannon'un makinesini bir insanın kalbi üzerine yapıştır- dığınız zaman bu kalbin sevip Wicketeed Armestrong 1 — Mümkün olduğu kadar çocuk yıâıııll. 2 — Başkalarına karşı ken- dilerine — yapılmasını istedikleri muameleyi yapmak. Fakat bu insan nümunelerini kim seçecektir? Asıl müşkülât bundadır. sevmediğini, seviyorsa ne kadar sevdiğini, ne zamandanberi sey- diğini ve nerelerde sevdiğini gös- teriyormuş. Aletin kâşifi bunu, böyle iddia ediyor ve o aleti tec- rübe edenler bu iddianın doğru- hağunu kabul edip tasdik ediyor- lar, Fazla merakhlar için bunu bizzat tecrübe etmekten başka çae yorktur. 3 Ağustes 2, Bez Fabrikası Ceyhanda Yapılmalıdır Sümer Bank tarafından Tür- kiyede üç bez fabrikası yapılaca- ği ve birisinin Adanada inşa edi- leceği yazılıyor. Vatan için mem- nuniyetle karçılarız. Fakat fabri- kanın Adanada olacağına Ceyhan gibi fabrikasız ve çiftçi bir şe- hirde yapılsa herhalde daha İsa- betli olur. Çünkü: Adana ve Tarsusta çok mükemmel ve asri bez ve iplik fabrikaları vardır. Halbuki Ceyhan gibi fevkalâde ehemmi- yeti haiz bir çitçi ve ticaret merkezinde böyle bir fabrikanın yapılması şarttır. Ceyhan vaziyeti iktısadiye ve coğrafyası pek mü- bim ve istikbali parlak bir kasa- badır. Ceyhan kasabası bugün ziraz- te elverişli iki milyon dönümn fevkalâde münbit ve mahsuldar Ceyhan ovasına malik bulunuyor. Yalnız burada nüfus azlığı bu arazinin imarını geciktiriyor. Bu da günden güne telâfi edilmek- tedir. Bu kasaba Toros dağları- nın eteğinde bulunan birkaç ka- zanın ticaret merkezidir. Kadirli, Kozan hatta Maraşın - pirinçleri burada temizlenir ve satılır. Yine Kadirli, Kozan, Göksün, Andirin kazalarının hububat mahsul? Cey- hana gelir ve satılır. Yin bu ka- sabaların her ihtiyacı Ceyhan- dan tedarik edilir. Bugün Ceyhan Adana ile pa- muk rekabetine girmiştir. Ceyhan ovası Adana kadar pamuk veri- yor. Birkaç sene sonra Adananın birkâaç —misli olacağına şüphe yoktur. Ne fayda ki burada ge- rek tüccar ve gerek çiftçi büyük müşkülât içindedr. Çünkü bura- daki iki ufak çırçır fabrikası ihtiyaca kâfi gelmiyor. Pamuk ve kozaların Adana ve mersine nakledilip orada temizleniyor, Bu- nun neticesidir ki pamuklarımız kâfi derecede ıslah edilememiştir. Çiftçi tüccara verdiği pamu- ğun tohumunu alamıyor. Çünkü tüccar aldığı pamuk ve kozayı Adanaya götürüp orada temiz- letmek mecburiyetinde - kalıyor. Ve oradan tohomluk diye getir- diği bin bir çeşit karışık çiğidi çiftçinin gözüne dayıyor ve bu yüzden islâh edilemiyor. Halbuki böyle bir fabrika burada tesis edilse hem çiftçi pamuğunu ıslâh etmiş olur hem çiftçi karamır ve hem de memleket yükselmiş olur. Adanada bez fabrikaları vardır elân da yapılmaktadır. Bunun Adana yerine Ceyhanda inşasım memleketin istikbali ve çiftçiliğ namına rica eyleriz. Ceyhan çifçilerinden Ahmet Nadir Yağlı Su ) — Çarşınm ortasında, çarşı esnafınm ve bu civar halkın ihtiya cmı temin eden yegâne çeşmenin suyu buz fabrikasının ihtiyacı için fabrikaya alınmakta ve makine- lerden geçtikten sonra bir boru vasıtasile akıtılmaktadır. Bu su- retle yağlanan hatta bazan sıcak olarak akan sudan istifade edile- memekte ve halkın haklı olarak şikâyetini mucip olmaktadır. Bi naenaleyh alâkadar makamatı . bunu nazarı dikkate almasını ricı ederiz. Bandırma: M Müuzalter