29 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

29 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

E Z $. - Kara Cehennem Her Hakkı Mahfuzdur Yekrika No. 6 Kız Türk Mü? Gözleri İzmir Siyahı.. Tamamen Tab'ı Şahanenize Muvafik!.. Birgün yine kendisine tev- di olunan nazik bir meseleyi muvaffakiyetle halletmiş; Sultan Mahmut ta buna mükâfaten Meh- met Beyi ( Rüsumat Eminliği ) ne tayin eylemişti. O esnada, şimdiki (Beykoz kasrı) nın bulunduğu yerde muhteşem yalısında oturuyor, bü- yük bir servet ve refah içinde yaşıyordu. Çok geçmeden Mehmet Bey kanterlere batmış olarak geldi. Sultan Mahmudun önünde yerlere kapanarak ayak öptükten sonra, ağır Hint kumaşlarından yapılmış olan uzun etekli entarisinin koy- nundan bir şişe rakı, iki elma, bir tek armut ve bir de kadife kaplı mahfaza - çıkardı. Bunları padişahın önüne sıraladı. Sultan Mahmut, pek keyflen- mişti. En büyük zevki, hiçbir kül- fete tabi olmadan böyle sade me- telerle rakı içmekti. Onun bu adetini Mehmet Bey bilirdi. Onun için Mehmut ona: ( Bildiği gibi gel- sin... ) Deye haber göndermişti... Padişâh mahfazayı açtı. İçinden Üstü renkli minelerle — işlenmiş som altın kadehi çıkardı. İçmiye başladı. İkinci Mahmut, içtikçe neşe- “leniyor, neşelendikçe de çayırda dolaşan genç kızlar ve kadınları gözden geçiriyor.. Ara sıra da ayakta duran Mehmet Beyle ma- beyincilerine — dönerek lâtifeler ediyordu. Padişahın gözleri birdenbire çayırda, bir nokta üzerinde dur- du. O sırada, başlarında siyah örtü bulunan iki genç rum kızı, yanlarındaki ihtiyar bir kadınla dairei mahsusaya yakın bir yer- de yavaş yavaş piyasa ediyorlar- dı... Mahmut, bir müddet gözle- rile bunları takip etti. Sonra Mehmet Beyi çağırarak: — Mehmet!., Şunları gördün ya?.. Hemen yalına koş.. Bacına söyle.. Gelip bunları takip etsin.. Evlerini öğrensin.. Ne yapsın, yapsın — Şu uzunca boylü kızı kandırsın.. Alsın, yalıya getirsin.. Ben, yarın gece, saat iki raddelerinde, ucun- yanına da yeşil fener asılı bir çifte ka- yıkla gelirim. Dedi. Mehmet Bey, tekrar yerlere — Ferman, efendimizin... Dedikten sonra, etekleri sav- — rula savrula odadan fırladı. * Ertesi akşam, daha ortalık kararır kararmaz, Mehmet Bey yalısımın penceresine oturmuştu. Ara sıra yüzü endişe ile buru- şuyor, yeşil feneri bir an evvel görmek için gözlerini İstanbul tarafından ayıramıyordu. Her yer sakin ve sessizdi. Yalnın rıhti- mma küçük küçük dalgacıklar - çarpıyor.. Tatlı bir çağıltı yapı- yordu. Beyköz camünde okunan ezan sesleri, uzaktan uzağa aksederken karanlıklar içinde de yeşil bir nokta belirmişti. Bu nokta, bazan titreye titreye parlıyor, bazan da kayboluyordu. Mehmet Bey; — Geliyor.' Diye —mırıldandı. Yerinden sıçradı. Yalının taşlığında duran dört .mumlu feneri eline aldı. Rıhtıma koşarak taş merdivenin yanında hafif hafif sallamıya başladı. O yeşil ve titrek ziya, kaya kaya yaklaştı. Rıhtıma yanaştı. Mehmet Bey, Hünkârın koltuğu- na girerek — kayıktan çıkardı. İkinci Mahmudun refakatinde, yine mabeyinci Fethi ve Rıza Beyler vardı. Hünkâr bu gece pek neş'eli idi. Nitekim yukarı çıkıp ta som altın yaldız işlemeli odanın sedi- rine kurulduğu zaman, Sabrede- medi: — E, söyle bakalım Mehmet.. İnşallah boşa gelmedik ya?.. Dedi... Mehmet Bey, hafif bir “ürperme geçirdi. Birdenbire vap veremedi. Onun bu vaziyeti, ikinci Mah- mudun gözündan kaçmadı. Sesi pürüzlenerek: — Niye duraladın öyle?.., Diye sabırsızlandı. Mehmet Bey, biraz evvel ta- sarladığı sözleri unuttuğu için şimdi ne diyeceğini şaşırıyor; ke- Himeleri güçlükle buluyordu. — Allah.. velinimet efendimi- zin ömürlerine, ömür berekâtı ih- san buyursun... Güneşin, mağ- rip tarafından — doğmasına imkân vardır da.. şevketlimin iradesinin boşa çıkmasına ihtimal yoktur... Velinimetime her şeyi olduğu gibi arzetmek ubudiyetim iktizasıdır. Dün, fermanışahane- niz mucibince Yalıya koştum. Bacım kulunuza - iradeişahanenizi tebliğ ettim; ve derhal elimle yaşmaklıyarak çayıra koşturdum.. Gitmiş ©o ihtiyar karı ile kızları bulmuş.. Tabii, namı şahanenizi vermeden © kızın kendisine tes- limi için bir çok büyük vaitlerde bulunmuş.. Kadın, evvelâ o cihet- lere hiç yanaşmamış... Onun üzerine bacım kulunuz kadını tehdide başlamış... Kadın.... İkinci Mahmut bu sözleri din-« ledikçe kaşları çatılıyor, asabiyeti ce- artıyordu. Birdenbire — Mehmet Beyin sözlerini kesti. Dişlerini sıkarak: — Mehmet, sözünü — çabuk bitir.. Öfke ile ya elimden, ya dilimden bir kaza çıkacak. Dedi... Bu tehdit, Mehmet Beyi büsbütün helecana sevketli. Çünkü bu kadar zaman emek verdiği bu hükümdarın hiç şakası olıııdı’“nı Pell_ill bilirdi. — Neticeyi arzediyorum, veli- nimetim... Onun üzerine kadın, okızın ağzında fena bir koku olduğunu söylemiş. Hatta muayene etmesini bacım kulunuza teklif etmiş... Ancak, kendisine büyük bir menfaat temin edilirse, Yeni- köyde oturan ve kendi kızların- dan bin kat daha güzel îıî (Fotini) isminde bir kızı geti bileceğini söylemiş, inci Mahmudun asabiyeti, birdenbire şiddetli bir meraka tahavvül etmişti. * ( Arkası var ) Fraklı Dilenci — HŞ — Siz bu kıyafetle mi dile- nirsiniz?.. — Hayır, fakat bugün kızı- min düğünü var da onun için böyle giyindim. Askeri Tıbbiyeye Nasıl Girilir ? Askeri Tıbbiye mektebine bu sene tam devreli lise mezunların- dan pek iyi ve iyi derecede mezun — olanlar — kabül — edile- cektir. Pek iyi derecelilerden kabul şeraitini haiz olanlar hemen kaydü kabul edileceklerdir. İyi dereceliler arasında fazla talip olursa müsabaka imtihanına tâbi tutulurlar. Müsabaka imtihanı 9 eylülde başlıyacaktır. 9 eylül cumartesi günü lisan, pazar günü — riyaziye fizik, pazartesi günü tabiiyat, hayvanat, nebatat ve — umumi kimya imtihanları yapılacaktır. * Şehzadebaşında İhsan Beye: Mekteplermize itimat edebilir- siniz. Umumi kültür ve terbiye itibarile husust ve ecnebi mektep- lere kat kat faiktirler, kayıtlar açılmıştır. Bugünlerde — emniyetle çocuğunuzu kaydettirebilirsiniz. * Çengelköy Nahit Fehmi Beye: Kekemelik gerçi insanım elin- de olmıyan bir kusurdur. Fakat bazı meslekler vardır ki, bu mes- lek sahiplerinin bedeni kusurlar- dan hiçbirile malül olmamaları lâzımdır. Bu mektebe sizi kabul etmemelerinin sebebi budur. Mü- toessir olmayınız başka bir mek- tebe müracaat ediniz. Mektepçi —eaini İnsan Her Vakit Ayni Kuvvetle Sevemez ( Baştarafı 5 inci sayfada) meslek sahibi, ayni zamanda iyi bir ev kadını da olabilir. Lâkin benüz evlenme vaziyetinde olma- dığım için kabule cesaret edemi- yorum. Siz ne dersiniz. ,, Altan İnsan her vakit bu kadar kuvvetle sevilemez. Sizi tereddüde sevkeden şey, vaziyetinizin — evlenmiye müsait olmaması kadar ve belki de on- dan fazla kadının size aşkıni açıkça ve sizden evvel söylemiye cesaret etmesidir. Yoksa hislerine hâkim olup ta sizi teshir etme yollarına — sapsaydı, arkasından koştursaydı, o vakit bugünkü su- ali sormıya lüzum görmiyecektiniz. Evlenmenize mani olan mali , yaziyetiniz ise, bunu kıza açıkça söylersiniz. Kabul ederse mesele yoktur. İnsan her vakit bu kadar müsait şartları bir arada bulamaz. Bence evlenmekte tereddüt etme- yiniz, HANIMTEYZE Fi ç Emlâk ve Eytam Bankası İstanbul Şubesi Müdürlüğünden: Şubemiz Mütekaidin Eytam veEramil iskonto Muamelâtına ve mua- melelerin günü gününe intacına aşağıda yazılı günlerden itibaren baş- lanacaktır. Beyoğlu Kasımpaşa Üsküdar Eminönü Yalova Sarıyer Bakırköy Adalar Kadıköy Beşiktaş Fatih Eyüp Samatya Mukaddema Beyoğlunda Tepebaşın- da Fresko £ No, lu da- iresinde mukim iken bilâhara Belçika- ya gidip mahalli mezkürdaki ikamet- gâhi meçhul bulunan Menaşe - kizi Korin Hanıma: Tatanbul ikinci İera memur- luğundan: Şayian uhtei tasarrufunuz- da olup Alfred Pelegrino efendiden ir- tikraz etmiş olduğunuz kırk beş bin Tiraya mukabil alacaklı mumaileyh na- mına - birinci derecede ipotek eyledi- ğ-iniı Beyoğlunda Yenicami Söğütlü ve dedrese sol kâin eski 1, 8, 8ö, 87, 6, 88 yeni 19, 21, 1, 3, 5 numara- larla murakkam uatamam apartıman ve elyevm dükkân ve haneye ait deyni merzkürdan ezgayri istifa bakiye on dokuz bin dört yüz yirmi beş lira zim- metiniz olduğu ve meblâğı mezburun alacaklı mumaileyh tarafından namına devr ve temlik olunduğu Beyoğlu Be- şinci noterliğinden mülta ve mübrez 10-4-932 tarih ve 5465/208 No. lu bir kıt'a temliknameye müsteniden dairemi- ze müracaat eden Simpat Kâtipyan elendi vekili avukat Önnik Eltiyan efendi tarafından beyan ve müddeabih meblağı mezburun maa İsiz ve masa- Tif ve 9410 ücreti vekâlet ile maan ve iPotekli bulunan gayri menkulün paraya çevrilmesi suretile tahsili talep edilmiş olmasına ve bermucibi talep icma ve iflâe kanununun 145 inci maddesine tevfikan tanzim ve berayı tebliğ tara- hoza gönderilmek üzere mübaşırına tevdi kılınan üdeme emri zahrına mü- başiri tarafından verilen meşrühat ve bapta zabıta marifetile yapılan tahkikat neticesinden ikametgâhı hazırınızın meç- huliyeti anlaşılmasına ve muktezi tep- liğatın bir ay müddetle ve hakkı itiraz tayini suretile ilânen tebliği takarrür etmiş olmasına ve tarihi ilândan itiba- ren 933/4224 dosya numarasile müddeti mezküre zarfında icranın durmasını mutazammın şifahi veya tahriri olarak bir itirazı kanuni serdetmediğiniz veya müddeabih borcunuzu eda eylemediği- niz takdirde müddeti mezkürenin hita- minı müteakip bervecbi talep ipotokli bulunan gayri menkulünüzün paraya çev- rilmesi hususundaki mMuamelsi lâzime- nin cebri icra suretile infazına tevessül kılmacağı malurmunuz olmak ve olbap- taki ödeme emrinin tebliği makamına kaim bulunmak üzere ilânen tebliği keyfiyet olunur. (6779) İst. Beşinci İcra Memurlu- ğünden: Satılmasına karar verilen büfe, aynalı dolap vesaire 2 - 9 - 933 tarihine müsadif cumartesi günü saat 13 ten itibaren Beyoğlu Parmakkapı Afrika han 14 numarada ikinci açık arttırma ilö satılacağından isteyenlerin mezkür gün ve saatte mahallinde bulunmaları ilân olunur, — (6803) pılacaktır. ı 6.9.933 — 11.9.933 — 16.9.933 — 20.9.933 7.9.933 — 12.9.933 — 17.9.933 — 21.9.938 ş 9.9.933 — 13.9.933 — 18.9.933 — 23.9,933 l 10.9.933 — 14,9.933 — 19.9.933 — 24.9.933 İstanbul Üçüncü lcra Me. murluğundan: — Emlük ve eytam bankasile Mehmet beye birinci ve ikin- ci derecede ipotekli olup tamamı ye- minli ehli vukuf - tarafından ( 25700 ) lira kıymeti muhammoneli Beyoğlunda Pangaltı mahallesinde Şehitmuhtarbey sokağında eski 3 ve yeni 1/75 numa- ralı apartımanın — 16 hisse itibarile 4 hissesi açık artırmaya konmuş olup şartaamenin — 10,9,988 tarihinden itiba- ren dairemizde berkes tarafından gö- rülebileceği gibi 1,10,939 tarihine mü- #adif pazar günü saat 14 teü — 16 ya kadar dairemizde açık artırma ile sa- tılacaktır. Artırma bedeli tahmin kıymetinin $e 70 şini bulmadığı takdirde en son artıranın (aahhüdü baki kalmak üzere 16,10,083 tarihine müsadif pazartesi günü yine esat 14 ten 16 ya — kadar dairemizde yapılacak olan artırmasın. da gayri menkul kıymetinin * 75 şinl bulduğu takdirde en çok artırana iha- le akai halde ihaleden sarfı nazar edi- Teceğinden taliplerin tahmin kıymetinin 947 buçuğu nisbetinde pey akçesi ver- meleri Tâzımdır. Müterakim vergiler ile vakıf icaresi va belediyeye ait ten. virat ve tanzifat rusumları müşteriye nittir: 2004 numaralı icra ve iflas kanu- nunun 126 yncı maddesinin 4 üncü fık- raşına tevfikan bu gayri menkul üze- rinde ipotekli alacaklılar ile alâdara- nn ve irtilak hakkı sahiplerinin bn haklarını ve hususile faiz ve mesarife dair olaa iddialarını — ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbi- telerile bildirmeleri aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça — satış bedelinin paylaşmasından hariç kala- cakları cihetle alâkadaranın işbu mad- denin mezkür fıkrasına göre hareket etmelari ve daha fazla malümat almak isteyenlerin 932/4082 dosya numara- sile müracaatları ilân olunur. — (6808 Kadın Birliğinin Gezintisi Kadın Birliğinin 30 ağustor çar- şamba günü Yalovaya bir tenezzühü vardır. Vapurda saz, cazbant buluna- cağı gibi kiymettar san'atkârlarımız tarafından muhtelif musiki parçaları çalınacak ve hususi eğlenceler ya- İstanbul Halkevi Relsliiğinden: Zafer bayramı münasebetile Evimizin Gülhane parkı methalindeki ( Alay- köşkü ) ndeki temsil şubemizde 30 ağustos çarşamba akşamı saat 12,30'da( Faruk Nafiz Beyin (Kahraman) piyesi temsil edilecektir. Arzu edenler idare müdürlüğünden davetiye — alabilirler. Çocuk kabul edilmez, d ğ Mdda ü