29 Ağustos 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

29 Ağustos 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

& 2 Saylfa l Halkın Sesi Harp Manevraları Yapılıyor Şu- günlerde dünyanın dört bir tarafında harp manevraları ya- pılıyor. Bu hususta — halkımız diyor ki ; Hikmet Emin B. (avukat Beyoğlu Kamerhatun Daracık sokak 19 ) — Ruslar büyük hava manevraları yapıyorlar. İtalyanlar da kara manev- raları yapıyorla:. Franmız Başvekili istihkâmları teftiş ediyor. Bunlar insana bir harp arifesinde bulunduğu- müuz endişesini /veıiyor. Fransız Baş- vekili “müdafaa | alkanımız tam ye- rinde ve en iyi madendir ,, diyerek bir de tehdit savuruyor. Maamafih bu hazırlıkların sulhü idame için yapılmış olmasını kabul etmek insana teselli veriyor. Geçenlerde de Japon ve Amerikan donanmaları manevralar yaptı. * Yusul B. (Beyoğlu Polonya sokağı Allshverdi apartımanı 5 ) — Bütün dünya silâhlanıyor. Ma- nevralar, nümayişler yapılıyor. Adeta devletler biribirlerine meydan oku- yorlar. Eski bir sözümüz var: “Hazır ol cenge eğer ister isen sulhü salâh ,, deriz. Dünyanın bugünkü vaziyetini de böyle kabul etmek icap ediyor. * Hüarev B. (Topkapı tramvay cad- desi 27 ) — Tarih, Umumi facia kaydetmemiştir. İnsanlar henüz bu harbin yaralarını sarmakla meş- guldür. Buna rağmca yeni yeni harp hazırlıkları yapılıyor. Fen adamları, san'atkârlar bütün zekâlarını İnsan öldürmek için yeni icatlara sarfedi- yorlar. Bir harp daha, olursa insan- hğın hali haraptır. Avrupa medeniyeti bile tehlikeye düşer. Dünya diplomat- H 'aulhü uzatmıya çalışsalar çok iyi olur. 24 Saatin Haâdiseleri Harp gibi bir İbrahim, — Sadık 've Aleko : is- | minde üç kafadar Kadıköyünde Osmanağa mahallesinde kumar oynarlarken yakalanmışlardır. 4 Sabıkalı Fikret seyyar simitçi Mustafanın 5 lirası- ni dolandırırlarken yakalanmış- lardır. * İsmail isimli iki , kafadar Kasımpaşada — ötekine berikine sarkıncdlık ederken yakalanmış- lardır. Buğday Düşüyor, Tiftik Piyasası Durgun Dün Anadoludan İstanbula 22 vagon ve 330 çuval buğday ge- miştir, Buğday dün de (5 ) para kadar düşmüştür. Tiftik piyasası durgun geçmiş- tir. Yapağı üzerine pek az mu- amele olmuştur. Yeni mahsul afyon 610 kuruşa satılmaktadır. Hergün piyasaya birkaç sandık yeni afyon gelmek- tedir. İnhisar idaresinin - fiatihi bekliyen köylü malı fazla miktar- da piyasaya sevketmemektedir. Hasan Bey — Kimlerdensiniz bakayım? Evvelki gün şehrimizde çok etmiştir: piyango idaresine -gelen, piyango biletinin yarım parçasını fen parayı veriniz demiştir. istemiş, fakat birdenbire ilişmiştir. Biletin kesilmiş ol Müzeler Yolların Asfalt Yapılmasını İstiyor rayı ile Sultanahmet, Gülhane parkı — yollarının - asfalt olarak yapılması için belediyeye müra- caata karar vermiştir. Bu müracaata sebep te, oto- mobille gezen seyyahların bu yol- larda toz içinde kalmaları ve sık sık şikâyet etmeleridir. 38 Okka Esrar Dün Lâlelide Taşhanda Mehmet ve Sefer Efendilerin * oturduğu ve Halit | Cümhuriyet Bayramında Türkiye Sanayii Sanayi Birliği Cümhuriyetin onuncu — yıldönümü iştirak edecektir. Türkiye sanayi- indeki inkişafi göstermek — için grafiklerle süslenmiş bir tak yap- lacaktır. Bundan başka 200 kam- yon muhtelif fabrika biçiminde süslenecektir. Rusyaya Gidecek İkinci Kafile | Rusyaya muhtelif fabrikalarda staj görmek üzere ikinci bir parti talebe gönderilecektir. Bu kafile 25 ) kişilik olacak ve 7 eylülde Ltınbuldın hareket edecektir. Yeni Paraların Şekli Yeni basılacak olan gümüş, nikel ve bromz paraların şekille- rini tesbit etmek üzere - dün gü- zelsanatlar akademisinde bir içtima yapılmıştır.. İçtimada ressamlar arasında açılacak müsabakaların şartları tesbit edilmiştir, — Asuri kabileleriyiz. Hasan Bey.. “Yol verirsen Türkiyeye geleceğizl, kârlık vak'ası olmuştur. Hâdise şu şekilde cereyan Evvelki gün öğleye doğru tayyare cemiyeti bir adam gişe memuru Mahmut Beye müracaat ederek” 2706 numaralı bir — Bu numaraya 500 lira isabet etmiştir. Lüt- Mahmut Bey evvelâ dalgınlıkla pârayi vermek gözüne lan kısmindaki son ra- Müzeler idaresi, Topkapı sa- | odada 38 akka esrar bulunmuştur. | merasimin : ikinci | Tütüncü, Tayyare Biletinin Değiştirerek İkramiye Alacakti! acayip ve şüpheli gören Mahmut Bey, garip bir sahte- | kamın, kalkmış: uzatmış: i yel tuhaf bir şey l -— | Rüşvet Alırken Yakalandı Memura Derhal işten El Çektirildi Gümrük muhafaza teşkilâtı memurlarında N. Efendi dün rüş- vet alırken cürmümeşhut halinde yakalanmıştır. Müfettişler -tahki- kata başlamışlar ve memura rüş- vet zanm altında işten el çektir- mişlerdir. Hemşiresine Hediye Getirmiş! İtalyan bandıralı Teuere va- puru yolcularından Hasan Efendi beraberinde getirdiği (2) kiloluk kıymetli ipekli kumaşları hemşi- resine verirken tutulmuş ve se- kizinci ihtisas mahkemesine sev- kedilmiştir. Küşat Resmi | Ceza Verenler Paralarını Geri Alacaklar Belediye daimi encümeni, ha- mamlar, berberler, oteller, sinema ve tiyatrolardan alınacak küşat resimleri hakkında dün bir karar verilmiştir. Bu kararla resmin vermesi için temdit edilen müd- det on beş gün daha uzatılmıştır. On beş gün içinde müracaat edenlerden ceza alınmıyacak, ev- velce alınan cezalar da iade edi- lecektir. Pansiyon, aşçı, lokanta, han, kıraathane, kahve sahiplerile şerbetçi, ayrancı, şekerci, pastacı | ve sucular bu temditten istifade edemiyeceklerdir. 10,15 de * 4495,, leri rica olunur. numaranın son rakamı, rek ustaca yerleştirilmiş olduğu görülmüştür. Zabıta bu meçhul şahsın hüviyetini tahkik et- miş ve kendisinin harbiye mektebi karşısında tü- tüncülük eden bir zat olduğu anlaşılmıştır. Bir Açıkgöz Yakalandı Numarasını bir şekilde olduğunu vaziyeti bozmadan ayağa — Müsaade ediniz.. yanımda: para yoktur geti- reyim demiştir. Mabmut efendi, bu esnada odaciyı çağırmış ve bir polis getirmesini söylemiştir. Zabıta meseleye - vazıyet edince, bu biletin ga- mahirane bir şekilde — değiştirildiği ve 2706 başka bir biletten kesile- Mektepler Açılıyor Kitaplar Hazırlandı Ucuz Satılacak Liseler ve ortamekteplerde 11 Eylülde tedrisata başlanacak- tır. Devlet matbaasihda önümüz- deki ders senesi için hazırlan- makta olan ortamektep ve İise kitaplarının tab işleri bitmiştir. Şimdiye kadar basılan, tarih, vatani malümat, edebiyat ve sair kitaplar bu sene talebeye daha ucuz fiatla salılmış olacaktır. Garip Bir Kaza Ahmet ve Hüseyin Reisin ida- tesindeki Aydın motörü evvelki ece Karadenize gitmekte iken ykoz önlerinde Ahmet Beyin Ahmet Beyin dalyanının direğine çarpmıştır. Direkte nö- bet beklemekte —olan — Ferhat direkten kayık — içine düşerek muhtelif yerlerinden ağır surette yaralanmıştır. Esrar Paketi Beşinci şube memurlarından İhsan Efendi Galatada Kefeli han önünden geçerken, yazıhanelerden birinin sahibi Hüseyin Bey isimli bir zat birde ıbire kapıdan çıka- rak; birkaç adım ilerdeki bir paketi göstermiş: — Memur Efendi, şu paketi şimdi biri attı ve kaçtı! Demiştir. İhsan Efendi paketi açınca içinde 385 dirhem esrar olduğu- | nu görmüştür. —T İN İstanbul Belediyesinden: Zafer bayramımızın senei dev- riyesine tesadüf eden 30 Ağustos 933 çarşamba günü - saat 9,15 Kolordu Kumandanlığında tebrikât yapıldıktan sonra 10,30 da Beyazıt meydanında' geçit resmi icra olunacaktır. İstan- bul'da bulunan Meb'us Beyfendilerle teşrifata dahil zevatın teşrif- nöbet | Ağustos 24 Günün Tarihi Afyon *Kurtuluş Yıldönümünü ” . Tes'it Etti Afyon, 27 — Şehrimizin kur- toluş yıldönümü çok parlak su- rette - kutlulandı. Tam kurtuluş saatinde istirdada benzer şekilde ve top sesleri arasında şehre giren müfreze şiddetli alkışlarla karşılandı, alk askerleri durdurarak sün- gülerine çiçekler taktı. Belediye önünde yapılan büyük toplanma- da heyecanlı nutuklar söylendi. Bütün şehir eşsiz bir bayram yaptı. Kaleye elektriklerle, kur- tuluş yazılmış her tarafta renkli tenvirat yapılmıştır. Gazi Hazret- lerine ve diğer büyüklerimize şükran telgrafları çekilmiştir. Galatasaray Samsun'da Samsun, 28 — Samsun İdman Yurdu ile iki maç yapmak üzere Galatasaray kulübü şehrimize — gel- ir. Halkevi bandosu -bütün sporcular kadın erkek binlerce halk tarafından istikbal edilmişlerdir. Muallimler Maarif Vekâleti orta tedrisat müdürü Fuat Bey yeni kadroları hamil folduğu halde bu sabah şehrimize gelmiştir. Fuat Bey bu- gün |yeni kadroları Refik Beye takdim edecektir. Kadroların yarın tamimi muhtemeldir. Bir Âlimin Tetkikatı İstanbul 28 — Atina Akademisi diksiyonerinin orta çağ kısmımını yazımakta olan Yunan profesörlerinden M. Ponag- M. Patriakos Dolmabahçe zarayına giderek T. D. T. cemiyeti we dil çalışmaları hakkında izahat alanşlar, Cümhuriyet Marşı Cümhuriyetin onuucu yıl dö- nümünde halk kütleleleri - tara- fından söylenmek üzere Faruk Nafiz ve Behzat Kemal Beyler tarafından bir marş hazırlanmış- tır. Marşı Cemal Reşit B. beste- leyecektir. Osmanlı Borçları Dayinler vekili Zekâi Bey eyl- lül haftasında parise hareket ede- cektir. Yeni borç tahv.lleri basıl- maktadır. Yugoslavya ile-Suriye de dayinlerle anlaşmışlardır. Askeri Terfiler Ankara 28 — 30 Ağustosta tebliğ edilecek ordu terfi listesi bu akşam telgrafla bütün Kolor- dulara ve Merkez Kumandanlık- larına tebliğ edilmiştir. Hariciye Vekili Ankara'da Ankara 29 (Hususi) — Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey bu sabah trenle Ankaraya — muvasalet etmiş, istasyonda birçok zevat tarafından karşılanmıştır. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: Hasa» Bey — Yabu, #'x hâlâ yaşıyer musunuz? Evet evet hatırledım, siz umumi harpte memleketimizde yaşadığımız halde bire de silâh çekmiştiniz! — Evet Hasan Bey.. O za- man bazı haltlar etmiştik, amma affet! Hasan Bey — Öyle ise sağdan göri marş... Biz artık memleketimiz- de karga besliyemeyiz: Geri...