2 Eylül 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

2 Eylül 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

2 Eylül Bağcılık Ve Şarapçılık İnkişaf Ediyor Tekirdağında Yapılan İlk Konyak İki Sene Sonra Piyasaya Çıkacak Tekirdağından bir manzara Tekirdağ (Hususi) — Bağcılık ve üzümcülük Tekirdağının ikt- Badi ve ticari meşgalelerinin mih- verini teşkil ettiği için hükümetçe ve halkça bu sahada vâsi mik- yasta faaliyet gösterilmektedir. Vilâyetimizde cem'an 31,359 dönüm bağ vardır. Bu bağlardan alınan * senevi üzüm —mahsulü 7,117,000 kilo ve istihsal -edilen Şarap miktarı da 2,115,000 kilo- dur. Geçen sene şarap fabrikası vermiş ve Tekirdağ, Kırklareli, sonra ilk Türk konyağı piyasaya çıkarılacaktır. Tekirdağ mıntakası dahilinde ikisi rakı, on dokuzu şarap olmak üzere 21 müskirat fabrikası vatdır. Geçen sene Tekirdağının ve Çorlunun —ihraç ettiği — şarap (55,199) kilodur. Dahilde istihlâk edilen şarap ve üzüm miktarı bunun haricindedir. Bu sene şeh- rimizdeki (Amerika asma fidat- lığı) ndan halka binlerce çubuk tevzi edilmiş ve dikilen çubuk- larla birçok yeni bağlar meydana Uzunköprü bağcılarından 1,236,616 kilo Üzüm almıştır. Tekirdağ Şarap | fabrikasının istihsal ettiği Şarap çok temiz ve nefistir. Şa- rap ve likör mütebassısları. ya- nında çalışan gençlerimiz. o sam atları öğrenmektedirler. — Fabris kanın yapacağı konyaklar henüz tecrübe devresindedir. - İki -scne Garip Bir Hiddet Buhra- nının Feci Neticesi! Adapazarı (Hususi) — Karasu yolunda biribirini takip eden iki garip kaza olmuştur: Karasu köyünde demircilik eden Hasan usta ticaret için Ada- :uinna gelirken yolda arabadan düşmüş, ağır surette yaralanmış, astahaneye yatırılmıştır. Aradan birkç gün geçtikten sonra Hasan Ağanın oğlu Sakin Ef, de ayni arabaya binerek Adapazarına doğru yola çıkmış ve babasının kazaya uğradığı yere gelince bu müessif vak'ayı hatırlı- yarak arabadan inmiş, hayvanları: — Babamı burada düşürüp yaraladınız, haydi beni de yarala- yın bakalım diye kıyasıya dövmiye başlamıştır. Bu esnada nasılsa Sakin Efendinin ayağı arabanın tekerleğine takılmış, hayvanlar da dayaktan ürküp idiğine koşmıya ve ayakları tekerleklerde takılı kalan Sakin â sürüklemiye başlamışlardır. Sakin Ef, il a parçalanarak Öölmüştür. Gümrük Muhafaza Umum Kumandan- lığı İstanbul Satınalıma Kömisyonundan 1 — Muhafaza Kıt'atır ihtiyacı için satın alımacak “3388,, çift Fo- tinin Kapâlı zarfla kırdırmıya konulmuştur 2 — Kırdırma şartları kâğıd'nın tasdikli suretleri Muhafara Umum kumandanlığı İstanbul Satınalıma komisyonundan alınacaktır. 3 — Kırdırma Gümrük muhafaza Umum kumandanlığı İstanbul Satımalma kurulacak alım satım komisyonu tarafından yapı- elmiştir. Burada ayrıca bir İmeyva ağaçları fidanlığı) da tesis edilecektir. Tekirdağında meyva- cılığin — ilerlemesi ve inkişafı, çıplak — mahallerin — teşçiri için vücude getirilecek bu fidanlığın umumi mesarifine vilâyet bütçe- sinde (2000 ) lira tahsisat ayrıl- mıştir. — Ahmet Hilmi bağcılarımıza 62526 lira parai lacaktır. & & — Kırdırma 23/9/933 tarihine raslıyan Cumartesi günü saat 14 te dir. $ — Teklif mektupları kanandaki hükümlöre'göre gün ve saz- tinden evvel komisyona verilecektir. 6 — Kırdırmaya girecekler hangi ticarethane veya imalâthane sa- hibi veya Fabrika vekili olduklarını isbat edecek vesikayı göstereceklerdir. 7 — Her istekli biçilmiş bedelin * 7,5 gu olan “ 1168 ,, lira 80 kuruşlak muvakkat güvenmelerile teminat belli saatten evvel komisyona gelmeleri. rneği — Satınalma rebilirler. 9 — Belli olan saatle tutulması âdet olan zabıt kâğıdi dolduru- duktan sonra hiçbir teklif kabul edilmiyecektir. (4463) Bir Muallim Aranıyor 'Türk Maarif Cemiyetinin Gazi Antepdeki Ana mektebi için bir ana muallimi lâzmdir, Ayda” azami 75 lira verilecektir. Ana Muallimi evsafını haiz isteklilerin vesika ve nufus kâğıtlarile Anka- ta'da Türk Maarif Cemiveti merkezime müraçcaatları, "4500.. $öy komisyonundadır. İstekliler orada gö- SON POSTA —— RADYO —— İ 2 Eylül> Cumartesi İstanbul — 18 Gramofon, 1880 Fransızca ders (Müptedilere mahsus, 19 Udi Refik Talât Bey ve arkadaşları, 20 Bedayü musikiye beyeti, 21.80 gra- mofon,22 Anadolu ajansı, borsa haber- leri, e&at ayarı. Moskova — 7.15 Sabah 10.20 öğleyin konseri, 11.15 konseri. Varşova — 21 Türk musikisi, 22.35 Chopenin eserlerinden parçalar, 23.20 hafif akşam musikisi, 94 T0 car. Viyana — 2115 “Çay masasında,, isimli bir perdelik temsil, 2250 dans müsikisi, Milâno - Torino * Floransa 2145 Kanşık neşriyat. Prag — 2015 Sloven Taşk şarkı- ları, 21 karışık neşriyat, 2890 orkestra. Roma — 2120 Plâklar, — 21,85 tiyatro. Bükreş — 2025 Muhtelif aletler ile parçalar, 21 kilise musikisi, 22 ak- şam musikisi. 2 Breslau — 21 Viyana — müsikisi, 2385 dans musikisi ve hafif ve neşeli | konseri, gündüz Deniz Yolları İşletmesi ACENTALARI : Karaköy - Küprübaşı Tel- 42862 Sirkeci Mühürdar zade Ha Telefon: 22740 KARADENİZ 2.nci aralık postası ERZURUM vapuru 3Eylül Pazar saat 18de Galata rihtiımindan — kalkacak, İnebolu, Ayancık, Samsun, Fat- sa, Gireson, Tirebolu, Görele, Trabzon'a uğrayarak — Rizeye gidecek ve DÖNÜŞTE ayni iskelelere ilâveten Of, Pulat- hane, “Ordu'ya da uğrayacak yalnız Zonguldağa uğramıya- c y *4548,, Mersir aralık postası KONYA vapuru 3 Eylâl Pazar saat 10'da İdare rıhtımından kalkar. Ta- şucu, —Anamur, Kuşadası ve Gelibolu'ya yalnız dönüşte uğs rar, *4550,, Ayvalık sür'at postası MERSİN yapuru 3Eylül Pazar saat 17 de İdare rıhtımından kalkacak ve Çanakkale, Edremit Ayvalık ve Dikiliye uğrayarak İzmir'e gi- decek ve dönüşte ayni iskele- lere uğrayacaktır. “4549,, iZMiT HATTINA Badema Cuma, Pazar, Çar- şamba günleri İdare rıhtımın- dan saat 9 da Kırlangıç vapu- ru kalkacaktır. “4551,, & İlân müessesesinin maruf Madam Olga Falcı kadın çehresinin güzelleş- mesine ait son metotları takip et- mek üzere Parise hareket etmiştir. Marsel masözlerinden çııııkkıla_— BĞ ŞEKRİTLERİNİ TAZiZ 7 Eylül GÜLCEMAL vapurile DOYÇE ORİENTBANK | Dresdner Bank Şubesi Merkezi: Berlin Türkiyedeki şubeleri . ü İstanbul | Galata *€ İstanbul ) Depasr - Tütün Gümrügü İzmir. Her türik banka muamelâl , İstanbul Belediyesi - İlânları Sayfa B n İstanbul ve Trâkya Şe- ker Fabrikaları T. A. Şirketinden: Alpullu'da dörtyüz metre murabba sahada inşa edilecek posta- hane, kahvehane, aşçı dükkânlarile diğer dört dükkânın inşaatı bir grup halinde münakasaya konmuştur. Kat'i ihalesi 20 Eylöl 933 Çarşamba günü saat on beşte yapılacaktır. Taliplerin şartname, vahidi fiat ve resimlerini görmek üzere Cumartesi, Sah günleri öğleden sonra şirketin 4. üncü Vakıf Hanımndaki - merkezine müracaatları. Zafiyeti umumiye, iştihasızlık ve kuvvetsizlik halâtında böyük faide ve tesiri görülen: FOSFATLI Şark Malt HULÂSASI kullanınız.. Her eczanede xatılır. Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odasından: Meşrutiyet mahallesinde Zonguldan Ticaret Odası binasını tev- si ve ikmal etmek üzere inşası mukarrer olan ve 3558 lira 31 ku- ruş bedeli keşifli üçüncü. katının inşası Eylülün 9uncu Cumartesi günü ihalesi icra edilmek üzere 20/8/933 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Plân keşifname ve şartnameyi görmek istiyenlerin Zonguldak Ticaret Odasına müracaatları lüzumu ilân olunur, Keşif bedeli 413 lira 16 kuruş olan Fatih 19 uncu mektebin tamiri açık münakasaya konulmuştur. Talip olanlar keşif evrakını görmek ve Şeraiti anlamak üzere Levazım Müdürlüğüne, münaka- saya girmek için de 31 lirahk teminat makbuz veya mektubu ile 4/9/933 pazartesi günü saat onbeşe kadar Daimi Encümene müra- eaat etmelidirler. "4116,, İnhisarlarr Umumw Müdürl'üğünden: Kapal zarfla talibi çıkmıyan Aydın Başmüdüriyeti binası inşaatı pazarlıkla yaptırılacaktır. Taliplerin keşilmame ve şartname ve projeyi gördükten sonra pazarlığa iştirak etmek üzere 467,5 teminatlarını hâmilen 18/9/933 pazartesi günü saat 15 de Galata'da Alım Satım komisyonuna “4499,, müracaatları.