17 Eylül 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

17 Eylül 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi Avusturya'lıların Hareketlerine Ne Demeli? Düm karilerimize. bu Suali sor- duk, İşte cevapları: Mürat Bey ( Sükeci Kemal Bey «sineması karşısında) — Avusturyalılar Viyananın Türk mu- hasarasından kurtulduğunun (250) nci yıl dönümünü tes'it etmişler. Umumi harpte cephe arkadaşlığı yaptığımız, ayni gaye uğrunda çalıştığımız Avus- turyalıların iki buçuk asır sonra baş- byan Türk düşmanlığına akıl erdir- mek mümkün değildir. * Nazif B. (Avukat Güzel İzmir oteli) — Avusturyahlarn bayramına kı- saca yirminci asırda ehlisalip zihniyeti derim. * Necmeddin Bey ( Bayazıt Mithat Paşa mahallesi 73) — Avusturya ile harp arkadaşlığı yaptık. Galiçyada Türk kanı aktı. Ondan sonra da aramızda Çekoslo- vakya, Bulgaristan, Yunanistan gibi devletler teşekkül etti. ( 250 ) sent sonra Viyanadan Türklerin dönüşünü bahane ederek bayram yapmaları çok tuhaftır. Aramızda hudut alâkası ve siyaset bağı olmıyan Avusturyalı. ların bu hareketlerini oçok kaba bulurum. 24 Saatin Hâdiseleri Bekir isminde biri Kuşdili çayırında uyuklamakta olan İzmitli para ve sairesini çalarken yaka- lanmıştır. X* Sirkecide Halep otelinde oturan Ayşe isminde bir kadın, gaz ocağile tahtakurularını öldir- mek isterken yangin çıkmış, sira- yetine meydan verilmeden sön- dürülmüştür. X Bahri ve Niyazi isminde iki balıkçı Sarayburnunda bomba ile balık avlarlarken yakalanmış- lardır. X Yakup ve Salâhaddin is- minde iki kafadar Hasköyde Avram isminde birinin evine taar- ruz ederlerken yakalanmışlardır. » Evvelki gece Yenicami ve civarında yapılan arama netice- sinde birçok kimselerin üzerinde taşınması memnu bıçak ve kama bulunarak müsadere edilmiştir. İlkmekteplerin Kadroları İstanbul ilkmektep muallimleri arasındaki tebeddüllere ait kadro vekil vekili Refik Beyin tasdikine arzedilmiştir! Yarın tasdikten çık- ması ve o gün mekteplere tebliği beklenmektedir. Evvelce de yaz- dığımız gibi bu sene muallimler arasında fazla değişiklik olma- Mmaştar. — SONE BORA Mahkeme ÖnündeBir Hâdise! Bir Adam Karısını Kaçıran Rakibini Kafasına iki Kurşun Sıkarak Öldürdü Beyazıt'ta eski muhassesati zatiye binasındaki Fatih sulh mahkemesinin önü dün çok Kalabalıktı, Saat tam on bir buçuk, mahkemenin mübaşiri bağınyor: — Yani Ef, Yani Ef. Yani Ef..! Du Del eke abana sesleri cevap veriyor: Koridorlar karışıyor, herkes pencerelere üşüşüyor. soruyor: e m ne var? vu! Mukbil Bey mahkemeye girerek: — Şimdi muhakemesi yapılacak olan Yani Ef. vuruldu, diyor. Hâkim de da muhakeme edilecek kimse kalmayınca muhakemeyi tatil ediyor. * Elektrik muhavvil& merkezinin bulunduğu sokak için- de ve fabrikanın beş numaralı deposu önünde ağından kanlı köpükler fışkıran bir adam uzanmış a leri son bir hayat iştiyakile p kapanıyor. - ban yeni teşkil ettiği in imdat otomobili iyor, Yaniyi askılı sedyesine koyuyor ve Cerrahpaşa astanesine naklediyor. Fakat Yani Efendi iki saat sonra ölüyor. * > kanlı ei ari me eml anlatalım : sene evvi ında elbise boyacılığı n Lambo Efendinin takip edilecek bir işi ee İn dıklarından muameleci ve tefeci Yani Kiryakidis Ef. ye müracaat ediyor, Bu vesile ile aralarında samimiyet hâsıl oluyor. Ailece görüşmeler başiyor. Bir gün Lambo Efendinin refikası Katina ortadan kayboluyor. Yapılan meye Katinanın De Yani Efendinin evinde uğunu öğretiyor. Ve anlaşılıyor ki tamam on aydan- beri Madam Katina Yani Efendinin metresidir. Tk Efendi takipçisinin bu çirkin hareketini protesto ediyor. Bu protesto da aralarındakı husumetin bir başlângic oluyor, Bu husumetin geçirdiği safhalar şudur: Yani efendi Madam Katine ilc biüleşerek Lembo Ef aleybine bir alacak dayası açiyor, Hukuk mahkeme- Vapurcular.. Mevcut Vasıtaları- Alâeddin B. .Tahliye Edildi lerinin birinden hüküm alıyor. Fakat bununla iktifa etmiyor. Aynca, Sultanahmet, Eyüp ve Fatih Ceza kai öö ale in de giderek Lambo hakkında hakaret, gasp, tecavüz davalar açıyor. Bu çeşitten yalnız Fatih sulh ceza mahkemesinde açılan davaların sayısı üçtür. Hâ- kim Cevat B, bunları vazife harici görerek asliye mahke- mesine havale ediyor. Fakat elde alacak davasının icraya intikal eden hükmü vardır. Ve bu hükümle Lambo Efen- dinin bütün eşyasına haciz konulmuştur. Lambo bu vazi- yetten müşteki, rakibini ve davacısını buluyor: — Yahul Ne yapıyorsun benim evimi yıktın, şimdi de ocağımı söndüreceksin diyor, Ve inanılırsa: — Dur bakalım daha bitmedi seni mahvedeceğim. Cevabını alıyor. Bu sirada Yani Efendinin ev sahibi Madam Antipi haczedilen ev. eşya sının kendisine ait olduğunu ileri sürerek Fatih Sulh Mahkmesine bir istihkak davası açıyor. İşte dün bakılacak olan dava bu dava idi. * Lambo Efendi mahkemöye gelmiş. Dinleyiciler arasına oturmuş fakat durumamış, yerinden kalkmış, dışarıya çıkmış, tebevvürlü vaziyetlerle dışarıya: çıkıp girmesi de mahkeme daktilosu Mükerrem Hanımın nazarıdikkatini eelbetmiştir. O sırada Yani Efendi de mahkemeye gelmiş Lambo Efendi bunu görür görmez dışarıya fırlamış ve mutat ağız kavgası başlamış, birlikte konuşarak sokağa “ çıkmışlar Yani: Daha sana neler yapacağım der demez o Lambo hemen iabancamna sarılmış, Yani bunu görür. görmez ka a lamış an gelen urşan Yani yere Sari Timle koşmuş henüz ölmiyen Yaninin De oturmuş ve beynine iki kurşun daha sıktıktan sonra kaç- muya başlamıştır. Polis Lamboyu yakalamıştır. Müddelumumi muavinlerin- den Sadun B. tahkikata başlamıştır. Lambo cürmünü itiraf etmiştir. Dün geç vakit Yaninin metresi Madam Katina Üsküdardan Yaninin evinden getirtilerek ifadesi tesbit edilmiştir. . Pansiyonlar, Yeni Karara Göre nın Bir Kısmını Sat- mayı Düşünüyorlar! 33 vapura konan (760) bin lira kiymetten dolayı bazı va- purcuların Takdiri Kıymet ko- | misonunun kararlarına itiraz ettiklerini ve işin halline de Birinci Ticaret mahkemesi Reisi Osman Nuri Beyio hakem tayin edildiğini yazmıştık. Osman Nuri Bey kararını 25 | eylüle “kadar vermiş olacaktır. | Bazı vapurcuların tahminine göre bu karar neticesinde 33 vapurun kıymeti (850) bin lirayı bulacaktır. Vapurcular şirketinin nizam- namesi ıktısat Vekâletinden he- nüz gelmemiştir. Sebebi de va- purlara mit kıymetin tamamen | teayyün etmemiş olmasıdır. Bu tem eder etmez Vekâlete | Elik ve şirket sermayesi ! olarak nizamnameye yazılacaktır. iğimi, göre leri | teşekkül ettikten sonra bu 33 | on beş kadarı satıla- SE yeke yes vaj alnacak- tır. Bazı gazeteler Takdiri Kıymet Maslak yolunda jandarma Ma- latyalı Hasan Efendiyi otomobil ile çeğniyerek öldürdüğü iddiasile tevkif edilen kılişeci Alâeddin Bey perşembe günü ağır ceza mahkemesine müracaat ederek tahliyesini istemişti. | Mahkeme. dün (2) bin lira mali kefaletle tahliyesine karar verdiği. için Alâeddin” Bey dün geç vakit serbest bırakılmıştır. Bir lifaiyaci Yaralandı Emlâk ve Eytam Bankası mü- dürü Ziya “Tahsin Beyin Beyler- beyindeki evinde yangm çıkmış ve bu esnada itfaiye efradından Halit efendi evin ikinci katından düşerek ağır surette yaralanmış ve hastaneye kaldırılmıştır. komisyonunun hakkıbuzur olarak 25 bin lira istediğini yazmışlarsa da bu haberin doğru olmadı; anlaşı!'mıştır. Komisyona verilece! hakkıhuzur bedeli 5 - 6 bimdira İ arasındadır. Tahdit Edilmiş Olacak İstanbul belediyesi pansiyon- lar için bir nizamname bazırla- maktadır. Bu nizamnameye göre pansiyonlar şu evsafı haiz ola- caklardır. 1 — Binalar karğir olacak, 2-Altkat muşamba ile kapla- nacak, 3- Her katta a bulunacak, O4- Yangın tesisatı bulunacak, 5-Salonlar çini ola- cak. 6-Odalar muşamba ile kap- lanacak. Pansiyoncuların verdiği malümata göre halen İstanbul da bu şeraiti haiz hemen hiçbir ansiyon yek gibidir. Pansiyon- Caka bedi Eminönü be. lediye mühendisliğine (müracaat ederek merdivenlerle, döşemele- rin ve bölmelerin ahşap olma- sına Oo müsaade edilip (o edil- miyeceğini (o sormuşlardır. O Mü- hendislik bu hususu belediyeden sormuştur. Öğrendiğimize göre bunların da ahşap olmasına mü- saade edilmi, z Ey Günün Tarihi Ali Fedai Deli Mi, Değil Mi? Dün, Ağır Ceza mahkemesinde köprü üzerinde Süzan isminde bir kiz öldürün Anadolu Ajansı memur- larından Erim mahke- mesine devam ed Tıbbsadli meclisinden gelen cevabi rapor okundu. Bu raporda, Ali Fedai Efendinin Pisikopat ve seriülinfiai bir ruha malik olduğu, ancak dikkat ve bafızasında bir eksiklik ve aykın- ela yazılmıştı. cede duruşma, Ethem Ruhi Peyin Tıbbı Adliden sorulmasını is- tediği hususları mahkemeye bildir mesi için başka güne bırakaldı. Bir Han Kapatıldı Tahtakaledeki Eminbey ha- nmın sıhhat (şartlarına uygun olmadığı tesbit edildiği için han kapatılmıştır. lacir- Üzüm Satışı İzmir 16 — Bugün Borsada 9 ila 23 kuruş arasında 1350 çu- val incir ve 10 ila 27 kuruş ara- sında 6408 çuval üzüm satılmış- tır. Gazi Hz, Ankara 16 — Gazi Hazretlerinin birkaç güne kadar Ankaraya avdet buyuracakları-anlaşılmaktadır. Bir Kaza Cuma günü İstanbul üzerine birdenbire çöken kasırga Karade- nizde birçok kazalara sebep ol muş, fakat bereket versin deniz ları tehlikesiz geçmiştir. Me- selâ: Beykozdan Yeniköye giden bir kotra devrildiği ve içindeki on yolcu denize döküldüğü halde hepsi de kurtarılmıştır. Buna mu- kabil karada bir facia olmuş, Osmaniye köyünden (Bakırköy çimento fabrikasına taş taşıyan havai arabaların direklerinden birisi yıkılmış ve o gece kahve- haneden evine dönen fabrika amelesinden Cemal Efendi yıkılan direğin yanından geçerken elek- trik teli boynuna dolanmiş ve derhal ölmüştür. Ziraat Bankası Fındık eliyo: Giresun, 16 — Sehrimiz Zi- raat Bankası köylü üzerindeki alacağına mukabil piyasa fiatı üzerinden (fındık > mubayaasına başlamıştır. Gireson'da Şiddetli Fırtına Giresun, 16 — Bu sabah saat ikide birdenbire şiddetli bir fır tına çıkmıştır. Fırtına ufak tefek hasar yap- mış ise de insanca zayiat yoktur. Denizde fındık yüklü bir mo- tör fırtınanın şiddetinden karaya vurarak parça parça olmuştur. | Son Postanın Resimli Hikâyesi: Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki a Hasan B. Diyor Ki: | — İstanbul medeni bir şehirdir ii an İnen .. Fakat ür vur işliyen tramvaylar, otobüsler. Her taraltn sabcılar, vapurlar. “Eööööl,, diye bağıran oto- | mobillere bak. Neyimiz yokl..