September 30, 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

September 30, 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

SON POTSA T "Futboli Ter;ı: Dün Anadolu İle Beykoz Feîığrbal;ğe Dünkü Maçı Beraberlikle Bitirdi Oyun Dün Kadıköy stadyomu baş- tanbaşa dolmuştu. Viyananın en güzel oyununu Fenere karşı gör- miye gelen seyircilerin adedi beş bine yakındı. Viyanalıların dünkü oyunlarını seyrettikten sonra, bu kadar ahenkli oynıyan bir takımı getiri- tiklerinden dolayı Fenerlileri tebrik etmek Jâzımdır. Filhakika Viner- spor burada nadir gördüğümüz zevkli bir oyun tarzını bütün in- celiğile benimsemiş futbolcular- dan mürekkeptir. Hakem Kemal Beydi. Fener takımı sahaya dizildiği zaman şu şekilde — yapıldığını gördük: Kaleci Hüsamettin, müdafiler Yaşar, Fazıl. Muavinler - Esat, Fikret, Cevat. Muhacimler Şaban, Reşat, Zeki, Muzaffer, Niyazi, On sekizinci dakikaya kadar seri ve helecanlı bir oyun devam etti. Fener iki fırsatı ahalinin te- essür bağırışları arasında kaçırdı. Bu fırsatlardan bilhassa Zekinin bekletmeden çektiği şutu kaleci- nin yatarak tutması her iki takı- mın dajalkışlanmasını mucip oldu. Viyanalılar da sıksık — soldan işliyorlardı. Misafirlerin güzel or- taladıkları tehlikeli bir topu Fe- ner müdafii kafa ile tam vaktin- de çelerek kalesini kurtardı. Avusturyalıların bilhassa solhaf- Jarı güzel top alıyor ve güzel veriyordu. Oyunun ilk yarım saa- tinde ortalardaki Avusturyalıların kısa kontrolları pek sağlam gö- rünmüyordu. Ani fırsatlarda pek seri ol- madıkları için Avusturyalılar bazı gol olabilecek vaziyetlerden isti- fade edemediler. Oyunun otuz beşinci dakika- | larına doğru hâkimiyet Avustur- yalılara geçer gibi oldu. Avustur- ya merkez hafından çıkan üsta- dane bir ara pasını yakın mesa- feden düzgün çeken Avusturya merkez muhaciminin şutunu çelen kaleci elinden kaçırdı. Yetişen sağ için üç metreden çektiği Çok Maçtan bir enstantane ikinci şutu da kurtardı. Avusturya takımı birinci dev- renin yirminci dakikasından baren ağır bastı. Hatta devrenin sonlarına doğru hâkimiyet tama- mile denebilecek şekilde Viner- spor tarafına geçti. Misafirlerin tazyıkı devam et- tiği dakikalarda birçok - şutlar çekildi. Ekserisi uzaktun havale edilen bu şutların bazısı kalenin kenarlarından, bazıları da kaleci- nin kurtarışlarile geçti. Ülk devrede Viyanalıların bı- raktığı oyunculuk tesiri “takım ve hat oyunu itibarile,, tamamile lehlerinedir. Başlıbaşına acar bir şutçunun — eksikliği belli olacak dakikalar oldu. Hatlarında çok ahenkli kombinezanlarla vaziyete hâkim olan Viyanalıların, ayni derecede yakın mesafelerde de müessir olabilecek oyuncuları ol- madığı için birinci devre golsüz geçlti. Aksi takdirde dünkü birin- €i devrenin son on dakikasında iki gol çıkabilecek fırsatlar geldi. İkinci devre: İkinci devre başlar başlamaz birinci devrede &peyi yorulmuş olan Fenerbahçenin yavaş yavaş bir plonjon ile Zevkli Oldu gevşiyerek — rakiplerine olacakları zannediliyordu Halbuki ilk dakikalardan iti- baren Fenerbahçe çok uygun bir gayretle Viyanalıların nısıf saha- sına geçti. Bu devrede Fenerbah- çeliler takımlarında bazı tadilât mağlüp yapmışlardı. Fikreti merkez mu- | avinlikten sol açığa almışlar onun yerine sol muavin küçük Esadı geçirmişlerdi. Bu tarz oyunda fazla bir değişiklik yapmamakla beraber Fener hücum hattının daha atılgan ve daha delici ol- masını mucip olmuştu. Bu yüzden Fenerliler ilk on dakika da oldukça hâkim oldular. On beşinci dakikada Niyazinin içeri kaçarak ortaya verdiği çok yerinde bir pasa çıkan Şaban tam gol İyapacağı vakit kaleci ayağile çeldi. Hemen bu akını müteakip Avusturyalılarda — sol — açıklarile indiler ve kalenin tam iki metre açıktaki sol iç muhakkak bir gölü dışarı vurdu. Fener kalecisi fevkalâde bir kurtarışla iki kere çekilen iki şutu fevkalâde bir kurtarışla de- fetti. Devrenin yirminci, dakikasın- dan sonra Avusturyalılar çok güzel bir insicamla Fener nısıf sahasına geçtiler, Biribiri üstüne kaleye yaptıkları hücumlarda ek- seri uzaktan çektikleri şutlar ha- vadan geçiyordu. Diğer mühim vuruşları da dün en güzel oyunlarını oynuyan Fener kalecisi Hüsamettin kur- tarıyordu. Dakikalar ilerledikçe oyunun zevkli manzarası ve helecanı ar- tıyordu. Devrenin bitmesine on sekiz dakika kala Avusturyalıla- rın hücumları daha sıklaştı. Mi- safirlerin mütemadi tazyiklerine hakikaten fedakârane mukabele eden Fener takımının amansız mücadelesi seyircileri her saniye heyecandan çıldırtıyordu.Maç Vi- yanalıların faikiyeti altında cere- yan etmekle beraber o kadar tatlı ve o kadar tersaşa heleca- pile dolu idi ki, Fenerliler yenil- miye bile razı olarak: — Böyle güzel oyunda golle temin edilen galibiyetin ehemmi- yeti olmaz! diye bağırıyorlardı. Son dakikalarda - Fenerbahçe- Beykozlular Daha Dün Fenerbahçe stadyomun- | da lik maçlarma ait bir futbol | müsabakası daha seyrettik. Se- | nenin en müsabakası bu maç terfi müsabakası şeklin- | de yapıldı. Saat ikide başlıyan | bu müsabaka birinci kümenin so- nuncusu olan Beykoz ile ikinci kümenin birincisi olan Anadolu takımları arasında yapiıldı. Bey- koz bu seneki birinci küme lik müsabakalarında bazan çok canlı | bir oyun göstermiş olmasına rağ- men kadrosunun, daha doğrusu oyuncularının form kifayetsizliği son olan neticesi olarak sonuncu kalmıştı. Anadolu takımı ise ikinci küme de bütün rakip kulüplere karşı daima enerjik bir oyun göster- mek suretile temayüz etmişti. Bunun neticesi olarak Anadolu takımı ikinci kümenin birinciliğini kazanmıştı. Takımlar çıkmışlardı: sahaya şu şekilde Eçneti Rlamlar 1 Bu kış mevsiminde memleke- timize birkaç ecnebi takım getir- tilmesi için bazı müteşebbislerin harekete geçtiklerini öğrenmek- teyiz. Bu arada meşhur Alman takımlarından ikisinin şehrimize çağırılması da bahsol- maktadır. mevzu Bir Kulübün Kongresi | Fener Yılmaz Kulübünden: 6/10/933 cuma günü sabah 10 da fevkalâde mi kongremiz yapılacağından bü- —a saât umu- liler, en yorgun bir zamanlarında birdenbire parlıyarak — mukabil hücuma geçtiler. Ve üstüste dört | sıkı hücum yaparak Avusturya kalesinin önlerini karmakarışık | ettiler. Öyle saniyeler oldu ki muhakkak golü gören halk, hep birden ayağa kalkarak: — Gol! diye bağırıştı. Son dakikalarda maçın idare- ini tekrar ele alan Avusturyalı- Takımları Çarpıştı , ! Müsabakası # Canlı Bir Oyü.. Göstererek Galibiyeti Kazandılar Beykoz: Kandili, Nebi, Sedat, Mehmet, Sait, Ahmet, Bahadır, Rıdvan, Mustafa, Şahap, Nail. Anadolu: Kiço, Salih, Burhan, Mahmut, Niko, Ahmet, Mes'ut, Sadi, Rüştü, Luva, Münif. Birinci devre, kendi kalecisi- nin hatasile bir gol yiyen Ana- dolunun, 1-0 aleybine bitti. İkinci devre başladığı zaman Anadolu canlı bir oyun oynama- ğa başlamıştı. Maamafih, Beykoz fırsatlardan istifade etmesini da- ha iyi bildi ve iki gol daha ata- rak maçı 3-0 galibiyetle"' x- Bu tafsilâtı verdikten sonra derhal ilâve edelim ki önümüzde- ki lik maçlarının çok canlı olma« sı için alâkadarlar şimdiden te- şebbüs ve faaliyetlere girişmişler- dir. Temenni edelim ki bu te- şebbüsler müspet netice versin ve İstanbul futbolü geçen sene- lerdeki cansızlıktan kurtulsunn, Yeni Kararlar Verilecek Haber aldığımıza göre spor teşkilâtı umumi merkezi mcmle ket sporunun her sahada terak« kisi için yakında çok esaslı ka- rarlar ittihaz edcektir. Bilhassa futbol ve atletizmin inkişaf etmes mesi hususunda her türlü feda- kârlık göze almacaktır. Bu mak- sadın temini için harcanması |4- zimgelen paranın bulunması da mümkün olacaktır. tün azamızın yazılı saatte Fener- de kulüp merkezinde hazır bulun- maları rica olunur. lı_r güzel akışlı oyuıılın_nı “yeniden ağır bastırmıya başladılar, Oyun devam ettiği nunu ilân eden hakem düdüğü de öttü. Dün Vinersporla ( 0-0 ) bera- bere kalan Fenerbahçe takımı en muvaffakiyetli ve güzel oyunların- dan birini oynamış ve çok şerefli bir beraberliği temin etmiş oldu. Dünkü müsabakadan başka bir intiba