3 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

3 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Zehirli Gaz Tedbirleri Ve Halk Dahiliye Vekâleti, zehirli. gaz- lara karşı şebirlerin çimdidın tedbir almalarını bütün beledi yelere ehemmiyetle bildirdi. Bu hususta halkın fikir ve mutale- Asını şu satırlarda - tesbit ettil Mehmet Osman Bey ( Akbıyık mahallesi 8) — Zehirli gazlar istik- Balin ea tehlikeli silâhlarıdır. Büyük gebirler gimdiden Löyle bir sehirli gaz tecavüzüne karşı hazırlanıyorlar. Dabiliye Vekâleti de belediyeye böyle bir tamim göndermiş ve yeni bina- larda zehirli gazlardan korunma içim mahzenler yapılmasını tavsiye etmiş- tir. Bu tavsiye çok yerindedir. Bele- diyemiz derhal faaliyete geçerek bir talimatname hazırlamalıdır. * Reşat Bey (Beşiktaş Altıntaş sokak Cemal Bey - apartımanı ) — Zebirli gazlardan - en çok mulazarrır olacak yerler, büyük ve kalabalık şehizlerdir. Bilhassa sahil şehirlerinden çok kar- kulur. Avrupa şehirleri muhtemel bir zehirli gaz hücumuna karşı hazırlanır- ken bizim elimizi kolumuzu bağlıya- tak durmamız doğru değ ldir. Dahiliye WVekâleti bu endişeyi bihakkın takdir etmiştir. Şimdi büyük şehir belediye- leri hatkı yeni binalarda zebirli gaz Mmabzenleri yaplırmıya mecbur tuta. caklarınış. Bu çok isabetli bir ted. birdir. * Nihat P. ( Küçükçamlıca Altınzade mahallesinde ) — Zehirli gazlerden korunmak — için İstanbul belediyesi yeni bir talimatname — yapacakmış, yeni yapılan evlerde mahzenler bu- İundurulacakmış. Yeni yapılan evler için bu çok İsabetli Bir karardır. Fakat belediye de bütçesine her sene biraz para koyarak bazı meydanlarda övlerine mabzen — yaptıramıyan'arın ledelicap sığınmaları — için —umnumi mahzenler yaptırsa çok iyi olur. Yeni Bir Safha Takas Yolsuzluğu Tahki- katı İnkişaf Ediyor Gümrükte çalışan takas ko- misyonu henüz mesaisini bitire- memiştir. Ticaret Odasından tet- kik edilmek üzere alınan dcsyeler benüz tamamen gözden geçirile- memiştir. Verilen malümata göre; tahkikat yeni ve ehemmiyetli bir safhaya — girmiş bulunmaktadır. Diğer taraftan tetkikatın daha söratle neticelendirilmesi için alâ- kadar makamlar tarafından emir verilmiştir. Takas suüstimali işinde alâka- dar olanlardan şimdiyekadar hiç kimse sorguya çekilmemiş, yalnız | bazı hususlar için mütemmim iza- hat llıımışlır t SON POSTA Eroin Paketini Yutmuş! Dün, Eroin Paketini Yutan Bir Suçlu- nun Muhakemesi Yapıldı Dün gümrükte çalışan 9 uncu İhtisas Mahkeme- sinde bir eroin dava: bakıldı. bir genç ercin satma kadına ercin safarken *“— Kat'iyyen satmadım. diler. Polis memuru Ali Efendinin Mahmut yanındaki kadıma eroin fakat takip edildiğinin farkma varınca derhal elin- den kaptmıştır. Polis memurları yet ştiği sırada da p:ıkcn ıgımı / atmış ve ( ani bir huekctlc kük Müşterek Tarife Komisyon Perşembe Günü| Tet«iklerine Başlıyacak İktısat — Vekâleti — tarafından hazırlanan 'yeni müşterek liman tarifesini tetkik edecek olan ko- misyon perşembe günü toplana- caktır. Ticaret Odası bu proje hakkında mütalealarını hazırlamak Üzere idare beyeti azalarına birer suretini tevzi etmiştir. Projenin tetkiki sırasında bir haylı müna- kaşalar olacağı tahmin ediliyor. Sunturlu Bir Kavga Evvelki gece Langada Andri- konun meyhanesinde rakı içmekte olan Boğos isminde biri, daki masada arkadaşlarile bera- ber işret etmekte olan ve zabıta raporuna nazaran parlak namile maruf Hayık isminde birine lâf utmıştır. Hayık kızmış ve kavga- ya tutuşmuştur. Kavgaya Agop, Obans, Hazaras, Yerap ve Meh- met isminde beş kişi daha iştirak etmiş, — meyhan içi — altüst olmuş, masalar, sandalyalar, şişe- ler ve tabaklar kırılmış, kavga- cıların bir kısını da halilçe yara- lanmışlardır. Bir Takas Teklifi Bulgaristanla akdettiğimiz yeni ticaret — mukavelesinden — sonra Ticaret odasına, memleketimizden balmumu almak ve mukabiinde şeker satmak üzere bir müracaat yapılmıştır. Bulgarlar bize gön- dermek istedikleri şekerin kilosu- nu 8 kuruş 30 paradan tesim :deceklenm de bıldıııu.ludu yanın- E , on Posta'nın Rcsırrlı Hikâyesi: — Hasan Beyl Belediye bir propağanda — filimi — yaptırmaya karar vermiş. < İstanbulun güzel manzara- larının.. tan suçlu bulunuyordu. Dava eyrakına göre suçlu, Feriha isminde bir yakalanmıştı guüda hâdiseyi tamamile inkâr etti: Yalnız içiyordum. meden düramıyacak bir haldeyim. ,, Dinlenen şahitler çok şayamıdikkat şeyler söyle- Mahmut isminde Mahmut sor- İç- Kadesine nazaran paketini vermiş, lUçuruian Nisan Balıkları! Bir. nisan münasebetile ötede betide birçok nisan — balıkları uçuruldu. Bu arada evvelisi akşam radyo da şöyle bir haber verdi: Üzerinde cesedin “Staviski'nin cesedi yapılan muayene - bu meşhur dolandırıcıya ait olmadı- ğımı güstermiştir. Henüz sağ ol- duğu anleşılan Staviskinim bugün- lerde İstanbulda bulunduğu tah- min edilmektedir... Bunun ardından da, bu habe- rin tabakkuk — ettiğini bildiren kısa' bir haber daha.. Dinleyen- leri hayrete düşüren bu haber tabii mükemmel bir nisan balığı idi. Dün sabah merakla gazete- lere sarılanlar hiçbir şey göreme- yince işm içyüzünü anladılar. Çekler Tütün A'ıyor Çekoslovakya rejisi 1933 mah- sulü olmak şartile memleketimiz- den 1 milyon 200 bin kilc tütün almıya karar vermiş ve bu bhu- suşta — alâkadarlara etmiştir. İki Kadın Bir Olmuş! Pangaltıda oturan Hatice ve Lütfiye isminde ikt kadın bir alış veriş işinde kendilerini aldatmak isteyen koltukçu Mustafa isminde birini fena halde dövmüşlerdir. Evkafla Ayhk Evkaf İdaresinde nisan gelecek hafta içinde ver milmektedir. müracaat aylığının eceği öğre- ** Abide ve camilerinin resim- leri almacakmış. î çarçabuk yutuvermiştir. Mahmut, daha sonra polis merkezine götürülmüş, evi arandığı zaman yatak çarşafının altından bir paket ercin daha çıkmıştır. Suçlu bu paketin içinde ararot bulunduğunu söylemiş, fakat tahlil neticesin- de eroin olduğu anlaşı mıştır, Reis buna ne diyeceğini sordu: *— Satmıyordun da ne diye ararottur dedin ? '— Utandım beyim.. meldcn çekincim. Mahkeme, suçlunun eroin müptelâsı olup olma- dığının tesbiti için Adli Tıp sevkedilerek muayenes'ne ve Feriha Hanımın şahit sıfatile dinlenmesine karar verdi ve duruşma başka bir' gııne bırakılü. Bu iddiayı kabul etmeyen Eroin kullandığımı söyle- işleri Müdürlüğüne İlkmekteplıler Büyük Bir Elişi Sergisi Vücüude Getirecekler Bu sene Halkevinde İlkmek- tepler talebesi büyüh mikyasta bir elişi sergisi açacaklardır. Ser- giye bülün istanbul mektepleri talebeleri iştirak edeceklir. Her mektepte evvelâ en iyi eserler seçilecek, - müteakıben — sergiye konacaktır. Sergide muallimlerin eserleri de bulunacaktır. 24 Saatin Haâdiseleri Son yirmi dört saat içinde şehrimizde iki yangın başlaagıcı olmuş, iki kavga hadisesi kayde- dilmiş, bir otomobil ve bir de bisiklet kazası vuku bulmuştur. Ayrıca şu hâdise de kaydedil- miştir: Avukat Esat Beyin 800 lira- hk fotoğraf makinesini çalmak suçu ile İspiro isminde bir genç yakalanmıştır. Belediyo Talimatnamesi Yeni belediye zabıtası talimat- namesi Şehir Meclisinin bu top- lantı devresinde müzakere edile- rek kabul olunacak ve tatbikata başlanacaktı. Talimatname üze- rinde tetkikat henüz ikmal edil- mediğinden müzakere Teşrin'sani devresine kalmıştır. Teşrinisaniye kadar eski Zabıtai Belediye tali- matnamesi muteber olacaktır. Cam Kıran Sarhaş Arap Tavfik isminde biri sar- hoş olarak Taksimde madam Marinin camlarım kırarken ya- knlınııış'ıı Pazar «« Fakat — merak Bu filim sesli mi olacak, yoksa ediyorum; sessiz mi? I Adanada Çiftçiler Toplantısı Adana 2 — Adana çiftçilerinden mürekkep bir grup ile dün meb'us- larımız arasında bir içtima yapılmıştır. İçimada çiftçiler Seyhan, Ceyhan ve Berden arasındaki ovanın sulanmasi için ber #s#ene mahsullerinin yüzde teşini bu işe tahsis kabul etmişlerdir. Bundan başka şehir meclisi dün nisan içtimaı devresine başlamıştır. Gazi Hz.nin Tebrikleri! Ankara 2 — Mwr Kıralı Fuat Hazretlerinin tevel'ütlerinin yıldönümü münasebetile, Reisicümhur Hazretle- rile Kıral Fuat Hazretleri arasında tebrik ve teşekkür telgrafları toali edilmiştir. Adapazarı Sporcuları Adapazar, 2 — Konya, Karaman ve Mersinde fulbol maçları yapan Adapazar — Yenihilâl fatbol takımı, dün avdet etmiş ve kalabalık - bir halk tarafından karşılanmıştır. Kastamonuda.. Kastamanu, ? — Elma iç kurdu mücadeleri — hazırlıkları ikmal - edile Miştir. Amasyada Dolu Yağdı Amasya, 2 — Şehir içinde ve şebe re yakin yer'erde 10 dakika devam eden dolu yağmışıve ehi bahçeleri Barap olmuştur. Seyyahlar Bursada Bursa, 2 Mesajeri — Maritim kumpanyasının Bursa - belediyesi ile yaptığı temas neticesi olarak bugün şehrimize Gülalhal vapuru ile 305 Fransız seyyah gelmiştir. Seyyahler, şehrimizin tarihi eserlerini ve görü- lecek yerlerini gezmişlerdir. Millet Mektepleri Muğla, 2 — Bu sene vilâyet dahilinde 10 köyde Millet Mek- tebi açılmış ve 355 kişi okuyup vazma öğrenmiştir, Muallimlerin Hususi Vaziyetleri Muallimlerin — hususi hayatlarına da'r isl müdüriyeti umumiyesi tarafından toplatlırılan fişler bugün- lerde Ankaraya gönderlecektir. Yal- nız İstanbulda 2500 kadar muallimin bu fişlerde — tercümeihalleri — yazılı bulunmaktadır. Hümit B. Gitti Bir müddettenberi şehrimizde bus Kunan Yüksek Tedrisat Umumt Mü: dürü Hâmit Bey Ankaraya dönmüştür, Liıselerde İmtihan Lisa ve ortamekteplerde — ikinci tahrirf yoaklama — imtihanlarına başe lanmıştır. İmtihanlar on beş güne kadar tamamen bitecektir. Sınıf geç. mek için dere notlarının arttırıldı. gına dair bam şaylalar Çıkmışsa dü doğru değildir. Mevsukan Ööğrendik fimize göre bu sene iki tahriri yoke lama ile «sene sonunda — yapılacak olan şifahi kansat — imtihanında - yes kün itibarile 8 numarayı dolduranlar | snıf geçebileceklerdir. etmeyi -— —— Ola Hasan Be; Diyor K, I Hasan Bey — Bea de bilimiyorun. ——me pess'z olsun, derlm, eğer eai olsrsa tek bir seyyüh ge mez, Hande ise canaf avascaindan biz kaçacağız. Hiç seyyah vedir mi?