19 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

19 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

seseseese AAA AAA AAA AAA A9A0 AAA0 00 000000040004900000000000006 .A Tabit Güzelleşme Bugün artık bu renk benim gçehreme yakışmaz denemez. Giye- ceğiniz elbiseye göre çehrenizin tuvaletini yapmak, elbiseyi çehre- Bize yaraştırmak mümkündür. Giyeceğiniz elbisenin renkle- Finl iyice tetkik ettikten sonra buna göre çehrenize uyan boya- ları kendiniz tayin ediniz. Meselâ | bu sene koyu kahve rengi moda- dır. Bu elbiseye göre çehrenize portakal rengi podra ve bu pod- raya uyan bir kırmız kullanacak- sınız. Yüzün'ize tuvalet yapmaya başlayınca evvelâ, ilk tabakaya vaşel renginden krem ve raşel tenginde pudra sürersiniz. İlk tabakaya pembe veya beyaz sür- meyiniz. Kahve rengi çehreye bir- çok renkler aksettirir. Siz çehre- nize yaraşmayan bu renklerin tesirini izale etmek istersiniz. Hele sarışınlar kahve rengi giydikleri zaman — esmerlerden ziyade — çehrelerinin — tuvaletine itina etmelidirler. Kırmızı renkleri içinde charlot ismi verilen bir kırmızı vardır ki, sarışınlar kahve rengi giyecekleri zaman yüzlerine bu renk kırmız - sürmelidirler. Dudaklara kırmızı boya, tırnak- lara |koral pembe sürmelidir. Esmerler de kahve rengi giydikleri zaman koral boya kullanmalıdırlar. Eğer gözlerinize | sürme sürerseniz, sürme bronz renginde olmalıdır. Kirpiklerinizi de koyu kahve rengi ile boya- yınız, siyahla boyamayımız. Bu boyalar, kahve rengi, siyah, yeşil elbiselere uyar, Bu sene moda renklerden biri de ördek başı mavisidir. Eğer bu sene bu renk elbise yaptırdı- Bızsa çehrenizin boyalarını da buna uydurmalısınız. Mavi elbise ile krem rengi pudra krem, pek s0- guk olur. Bu renge en ziyade uyan tabil pembedir. Terkiplerin- de biraz maviyi baiz olan açık amoretta kırmızı ve viola kırmız- larını kullanınız. Bu elbise ile gözlerin üzerine gök mavisi gölge sürünüz. Kirpiklerinize de koz- matik sürünüz. Bu sene kirli pembe de pek modadır. Bu pembe elbiselerle çehreye daha parlak kırmız ve dudaklara en koyu renk boya sürmelidir. Bu rengin mahiyetinde mavi olmadığı için portakal ren- gine ihtiyaç yoktur. Gümlüşi elbiseye göre boyan- mak gayet güçtür. Gümüşi yüzü- nüzdeki bütün renkleri gölgesi altında bırakır. Gümüşi elbise ile açık scarlet kırmızısı, dudak bo- yası kullanmalısınız. Bu boya ile yüzün'ize de sysetta ismi verilen bir pudra sürmelisiniz. Esmerler gümüşi elbise ile, gözlerine gü- müşi gölge, sarışmlar violet rengi sürmelidir. Kirpiklerinizi de açık kahve rengi boyayınız. Siyah elbise geydiğiniz zaman ehre tuvaleti gayet kolaydır. îılcdığiniz kırmızı kullanabilirsiniz. Beyaz elbiseşile de tuvalet ko- laydır. Gözkapaklarına siyah sür« mek beyaz elbise ile pek uygun olur. Bunlardan başka kendiniz size yaraşan renkleri, bu renklere uyan pudra ve kırmızları da tec- 3benize göre tayin edebilirsiniz. Bu Rus işi blüzlar her sene | modadır. Bu blüzları zevkin'ze göre istediğiniz renklerle işliyebi- lirsiniz.Buliş kanava işi gibi işlenir, Kullanacağınız pamuk Perli Bri- llant6 C, B dir, A. 6245 işaretli blüz iki renkli işlenir: Mavi ve İki Bu resmini gördüğünüz çocuk artık bir bebek değildir. İki ya- şina gelen her çocuk bebekliğe arkasını döner. Çocuk daha bu yaşa gelir gelmez İstiklâl ihtiya- cını duyar, Dışarıda kalıp fazla öğrenmek, fazla eğlenmek ister. Çünkü dünya onun için esrar doludur, bu sırları birer birer keşfetmek ihtiyacındadır. Bu iki yaşındaki çocuk dalma meşguldür. Her dakika bir iş gör- mek ister. Faaliyetini sarfedecek yer arar bu sebeple çocuğu daha meşgul etmenin çaresini bulma- hdir. Yavaş yavaş elbiselerini kendisi geymiye alışmalıdır. Sof- rada yemeğe de kendisini &lıştır: mak lâzımdır. Her anne çocuğuna bir gün- lük program çizmeli, çocuk günün her saatinde programdaki işleri yapmalıdır. Çocuk ekseriyetle sabah altı veya yedide uyanır. Bu saatte diğer evde uyuyanları uyandırmaması için hemen oyun önlüğünü — üzerine — geydirmeli, 'Yâ'şına Gelen Breeeeeece YeVVARAALARA AAA AAA AAA | Yazlık Bluzlerinizi Kendiniz kırmızı, yabut kahve rengi ile yeşil, veya sarı ile mavi, morla gümüşi, eflâtımla siyah, yahut ta Romen işi gibi muhtelif renkler karıştırılabilir. Â. 6246 işaretli blüz, pembe ve mavi, eflâtun ve sarı, ile işle- İki yaşına gelen çocuğun yemekleri Kahveatı Meyva, süt o nişastalı gıdalardad biri, yağ, ehkmek, üt Öğle yemeği Balık veya az miktar boyaz tavuk eti sebze, makaraa, meyvâ, Veya tatlı. İkladi ve akşam yemeği Çavdar ekmeği Je yağ, bal, sebae çorbam, salata, meyva, sÜL n oyuncaklarını önüne dökmeli. Saat 8 veya 8 buçukta kah- Çocuk , Arkasını Dönmüş Demektir l l i İ nir, Çiçeklere açık veya koyu pembe de kullanılabilir. Romen işi gibi karışık renklerle de işlenebilir. Modelde soldaki — örnek A. 6245 in çiçeklerini, sağdaki, A, 6246 numaralı göstermektedir. blüzun modelini ğğbekliğğw valtı etmelidir.. Bundan sonra bahçede kovası ve küregile kum taşımalı, — oynamalıdır. Bundan sozra on bir buçuğa kadar bir gezinti yapmalıdır. Eve döndük- ten sonra bir az portakal diğer meyva suyusu - içirmeli, istirahat etmek üzere yatmalıdır. Mümkünse açık havada yatırma- hdır. Belki bu yorgunluktan son- bir az uyur, uykusuna mani ol- mamalıdır. Saat birde öğle ye- meğini vermelidir. Eğer çocuk yemekteu evvel uyumuşsa yemek- ten sonra güç uyur. veya Eğer çocuk uyumamışsa he- men yatırmalı, Uykudan kalkar kalkmaz iyice yıkamalı, giydir- meli, tekrar gezmeye çıkarmalı, ikindi zamanı tekrar dönmelidir. Çocuk bü' saatlerde gezer, oynar, vaktini açık havada geçirir. Bu sırada yanında bulunan annesi, mürebbiyesi çocuğa itina etmeli, sorduğu suallere cevap vermeli, onunla oynamalıdır. Saat altıda bir banyo ve uyku güne nihayet verir, sereşeasaccene Ev Kadını Neler Bilmeli? Sabun Parçalarını Ne Yapmalı ? Çeşmede — yıkanırken, — veya çamaşırdan artan küçük sabun parçalarını — biriktirmeli, bunları soğuk bir yerde iyice kurutmalı, badehu rendeleyip sabun tozu yapmalıdır. Bu tozu bulaşıkta vesair işlerde kullanabilirsiniz, x* Saçları Temizlemek İçin Ne Yapmalı? Saçları temizlemek için şam- puvan yerine saçlarına kolalı su sürünüz, birkaç dakika sonra bir fırça ile kolaları saçlarınızdan | dökünür, ve sıcak su ile çalkayı« nız. Şampuvandan daha mükem: mel olur. : * Et Makinelarini Nasıl Muhafaza Etmeli ? Et makinelerini muhafaza et mek için, sık sık sıcak sodalı suda yıkamalı, badebu sıcak farın- da kuru ır. Bedehu - işleyen vidaların arasına gliserin sürme- Hdir. Gliserin içindeki maddeyea tesir etmez. | * .. 'Bugün 'Ne Yemek | |Yapsam? Fransız Pankeki 4 yumurta. 4 çorba kaşığı tereyağ çe ba kaşığı şeker facan elit Üci Flrcan ua Evvelâ yağı bir krem gibi kabartınız. Yumurtaları iyice çak kadıktan sonra, yağa karıştırımız, badehu şekeri, unu ilâve ediniz. Hepsi iyice hallolduktan sonra ütü ılık olarak dökünüz. Birkaç dakika —mahlütu — karıştırdıktan sonra yağlanmış tepsiye dökünüz, sert fırında 20 dakika pişiriniz, Elma Salatası Elmaların kabuklarını soyduke tan sonra, kömposto için elmayı temizlediğiniz gibi — ortasındaki çekirdeklerini, saplarını kazıyınız, İçini iyice temizledikten sonra, evvelce rendelenmiş ve karıştırıl mış beyaz turupla elmayı mayo- nes terbivesile karıştırarak içeri- sine doldurunuz. Badehu üzerle- rine de mayones terbiyesi dökü- nlüz. Yumurta Tatlısı (0 yumurta 10 çorba kaşığı aa | çorba kaşığı beyklag pavür Yarım ki a şeker, Yumurtanın sarısım ayrı, be- yazını ayın köpük oluncaya kadar kabartınız. Badebu unu yumurta- nan sarısına ilâve ediniz. Beyking pavuru da ilâve ettikten sonra mutedil fırına salınız. Üzeri bafif pembe kızardıktan sonra çıkarı» nız, Biraz soğuduktan sonra tepe side samsa samsa kesiniz, Üzerine sıcak şeker şurubu dökünüz, Tepsiyi hafifçe yağlamayı unut- mayınız. Yumurtanın sarısını biri, beyazı bir diğeri ayni zamanda kabartırlar ve hemen fırına verir- lerse tatlı bozulmaz. Tatlı yumur» ta kabartılır kabartılmaz hemen fırına salmmalıdır. Bu ev fırınıae da daha suhuletle yapılabilir.