19 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

19 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Fa Fenalıklar Cezasız Kalamaz Eanaf bankasmının —macerasını biliyorsunuz. Şımdi de hükü- metin bissedar — olduğu bir şir- kette yapıldığı — söylenen bir yolsuzluktan ve 6 adam bak- kında girişilen takibattan bal- sediliyor. Tabüdir ki- Cümhu- Tiyet gibi temiz — bir devi de youlsuzluklar — cezamız kulnaz. İşte halk ta bu £kir ve mu- taleadadır. Şemseddin Bey (Unkapanı Atlama- taş İti) —« Nafıa Nekili Ali Bey İş Başına geleliden beri imtiyazlı şir- ketler işini ele aldı, hakin — ve #mmenin lehine olarak epice hayırlı işler gördü. Çürük işler ayıklanmıya başlandı. Şimdi de bir şirketin mec- Hisi idaresinden bir zat (17) bin lira- b birşeyi devlete (25) bin İraya mal ettiği için takibat yapılıyormuş Cümhburiyet idaresi milletin malını. deniz olmaktan çıkardı. Hakkı ve lst.hkakı olmıyanlar milletin bir iğ- Besine bile el süremezler, * Bait Bey ( Aksaray Küçüklanga gaddesi 21) — Cümburiyet idaresinin siyaseti gibi berşeyi de açıktır. Bu serbest devirde gizli, kapaklı İş ola- maz. Millet verdiği - paranın, yaptığı - fedakârlığın çarçur edilmesine katiyen razı değildir. İmtiyazlı şirketler mu- kavelelerinin halk lehinde olan mad- delerini tatbik etmiyorlarmış. - Komi- serler de mürakabe vazifelerini hakkile yapmıyorlarmış. Belediyenin parasile kürulan Esnaf Bankasının sermayesi Hasanın böreği gibi yağmaya uğramış, biz zat (17) bin L.ralık bir geyi devle- tin de hissedar olduğu şirkete (25) bin | Hraya satmış. Bütün bu pürüzlü işler temizlenmiya — başlanmıştır. - Fenalık yapanlar elbette cezalarını görecek- “herdir. u » Murat Bey (doktor Si-keci San- gaktar mahallesi Kemalbey - sineması karşımnda) — Şu günlerde sulistimal baberleri fazla işitiliyor. Devletin his- sedar olduğu bir şirkete (17) bin li- râlik bir şeyi () bin Vira fazlas'le sokan yine © şirketin idare meclisi #zasından bir adam da varmış. Şirketin vaziyetini korumak ve iyi işler görmesini temin etmek için iş başına getirilen bu adamın kendi kü- pünü doldurmasına eltette müsaade edilmezdi. Böyle fena işlerin üzerine ” küvvetli parmağını basan Nafıa Vekili Ali Beyi tebrik ederim. * Salih Bey (Mabmutpaşa Kürkçü hanı) — Eski çamlar bardak olmuş- tur azizim. Millet ve hükümet şimdi hiç kimseye bakkı olmıyan Lirşeyli wermez ve Sultanlar dev- rindeki gibi şirketlerin meclisi idare- leri vesaireleri tol keseden zıklım- lanamazlar. Nafıa Vekâletinin girştiği muhasebe ameliyesi bunun açık - bir delitidir. Cümburiyet temiz bir ve- Şimdir ve temiz olarak yürüyecektir. Bunu anlamıyanların vay- halinedir. SON POSTA - _nnaiıtnansnnnn Yangın Yerindeki Cinayet “O, Benim Kasığıma Bıçak Sapladı, Ben De Onu Oldürdüm!,, Kânunuevvelin yirmi birinci günü Beyarıtta ya- mık Çiftesarayların altındaki mahzenlerden birisinin önünde bir cinayet işlendi. Yersiz, yurtsuzlardan Manok isminde birisi, yine kendisi Neş'etin barsaklarını deşerek öldürdü. Ceza Mahkemesinde bu cinayetin muhakemesi * bitiri!di. Cinayet safhaları şöyle idi: Manok bu soğuk ve karanlık mahzene ot getirerek kendisine bir yatak yapmış ve akşamdan içine çekilerek kafasına ve üstüne otları örtmüş ve yatmıştır. doğra Neş'et gelmiş ve mahzenin kapısından: — Ulan Manok.. çık oradan, Burasını bana po- lis müdürlüğü tahsis etti.,, Diyerek bağırmıştır. Ma- anlatmıştır: gibi o'anlardan Dün Ağır nok dışarıya fırlamış, O sırada kasığından yaralan- mıştır. Manok bhâdisenin sonunu mahkemede şöyle — Efendim, benim yuvama hücum etti Beni öldürecekti. Kasığıma kama soktu. Ben: — Senin canın can da berimki patlıcan mı? Dedim. Kamasını alınca karnına sapladım. Gece yarısına yatacaktır. Duruşmadan sonra müddeiumumi Kâşif Bey Manokun haksız tahrike uğradığı nazan itibara alı- narak cezalandırılmasını istedi. Mahkeme müzake- reden sonra Manoku on beş sene hapse mahküm etti ve hâdisede tahrik gördüğü için de cezasını beş seneye indirdi. Manok şimdi beş sene hapisto 14 Bin Lira Bu Parayı Eir Suç'u Ceza Olarak Ödeyecek Bundan bir müddet evvel Gemlikte bir çiftlikte arama ya- pıldığı zaman S0 — çuval - estar meydana çıkarılmış, Çiftlik sehibi Mehmet Efendi ile adamı diğer Mehmet ve İsmail derhal tevkif edilmişlerdi. Bokuzuncu İhtisas mahkeme- sinde görülmekte olan bu dava dün neticelenmiştir. Verlen ka- rara göre; Mehmet Ef. 14 ay ha- pis yatacak, (14* bin (1C0) lira ağır para cerzası ödeyecektir. Diğer suç'ulardan Dağıstanlı İsmail 14 ay hapse, (200) lira pa- ra cezası ödemiye mahküm edil- ar,. Diğer Mehmet te (1C0) lira para cezası verecek, 6 ay hapis yatacaktır. Kazançlar Maliyedeki Komisyon Faa- liyetine Devam Ediyor Gündelik gayr'safi iratların takdiri için meslekt teşekküller mümessillerinin iştirakile varidat müfett'şi Nazım Beyin riyasetin- deki komisyon dün de toplanarak faaliyetine devam etmiştir. Komisyon bir hafta daha faa- liyetine devam edecektir. Bu su- retle kazanç vergisine esas olan göndelikler tespit edilecektir. Tramvaydan Düştü Fatma hanım isminde bir ka- dın Salıpazarında tramvaydan at- lamak isterken düşerek muhtelif yerlerinden yaralanmıştır. DA Soictiy: Hâdiseleri Balatta oturan Müuharrem it- minde bir hamal odun taşımak yüzünden çıkan kavga net'cesin- de hamal Merdoyn - sopa ile ba- gıadan ağır serette yaralamıştır. * Halıcıoğlunda oturan Emi'n isminde biri Kerim ism'nde bir ameleyi demir ile yaraladığından yakalanmıştır. * Lâügada Lâle caddesinde hallaç Yusuf Ef. bir para mese- lesinden çıkan bir kavga netice- sinde çırağı Hasan tarafından hallaç tokmağile ağır surette ya- ralanmıştır. * Abdurrahman isminde bir kapıcı Beyoğlunda Yorgi isminde birini taşla başından yaralamıştır. * Beyoğlunda Haten Ef. nin ve Galataca Hendek caddesinde Roso Ef. nin evlerinden yangın çıkmış, sirayete meydan verilme- den söndürülmüştür. Migyotis Gidiyor Banker İnsull'ü Pireden limam- miza getirdiği zamandanberi bu- rada gulunan Miyotis vapuru bu bafta içerisinde Pireye dönecektir. Öğrendiğimize göre; Miyolisin acenlası dönüş seferi için gemiye yük almıya karar vermiştir. Sahte Para Beyoğlu Amerikan mektebi muhasebec'si Emin Bey tarafın- dan Karaköyde tzamvaya veri en bir on kuruşun sahte olduğu gö- rülerek tahkikata başlanmıştır. Hırsızlıklar Şehirde Bir Günde Dört Suçlu Yakalandı Kasımpaşada sobacı Burha- neddinin çırağı Tevfik, Dükkân- dan bazı eşya çalarak kaçarken tutulmuştur. * Andon isminde biri, Kum- baracı yokuşunda Yaninin dük- kânından para çalarken yakalan- mıştır. * Sabıkalı Koço Çengelkö- yünde Ferit Beyin evinden eşya çaldığından yakalanmıştır. 34 Hayriye isminde bir kadın Beyoğlunda Vahdettin — isminde birinin parasını çaldığından tutul- muştur. Yaz Tarifesi Haydarpaşa - Köprü hattı yaz tarifesi bugünden itibaren tatbik edilmeye başlanmıştır. İnhisarlar Müdürü Dün Ankaraya Gitti Mezunen memleketlerine giden Amerikalı mütehassıslar Ankara- ya döndüler. Mütehassıslar güm- rük ve inhisarlar vekâletile temas etmeye baş'adıkları için vekâlet evvelisi gön telgrafla inhisarlar müdür umumisi Hüsnü Beyi An- karaya çağırmıştır. Hüsnü Bey dün Ankaraya gitmiştir. Kaçak Eşya Bulundu Beşiktaşta Ihlamur caddesinde bakkal Musa efendinin dükkânın- da yapılan arama neticesinde 3 kaçak çakmak ile kaçak ciğara kâğıdı ve saire bulunarak yaka- lanmıştır. Nisan 19 CGünün Tartir ) “Alanya Kanalının Açılması Antalya, 18 (A. A.) — Alanyada Dim çayı akıtılma ameliyatı devam etmektedik. Alanyadan çaya doğru 12 kilo- metrelik — kanal — hafriyatım — sınaf imalatı, Naha vekâleti deruhte etmiş- tir. Su akıtılınca 25 bin dönümlük erazide yeni portakallıklar ve sebze bahçeleri tesis eddecektir. İşin bir mayısa kadar bitirilmesine çalışılıyor. Aydında Köy Bayramı Aydın, 18 (A AŞ — Halkevi köyeüler gubesi mayısta bir köy bay« ramı yapmıya karar — vermiştir. Köy beyramı her yıl münavebe ile bir köyde yapılacaktır. Buhran Ve Müvazene Vergileri Ankara, — Müvazene Ver- gisi Kanununun bir sene ten- didi ve İktısadi Buhran Vergis'n'n hizmet erbabı harıcında kalan kazanç vergisi mükelleflerinden yüzde yi nisbetinde — tahsili bütçe enince — kabul edi- miştir. Nafın Memurları Ve Bir Kanun Ankara 17 — Nalfia memur ve müstahdemleri hakkın- da hazırlanan bir kanun lâyıhas sına göre gerek vekâlette ve ge- rek vekâlete merbut daire ve müesseselerdeki memuriyetinden ayrılanlar beş sene müddetle ve- P(Llele bağlı mücssesc'erde iş — alamıyacaklar, imtiyazlı şirketlerin münakasalarına gire- miyecekler, Vekâlete ve Vekâ- lete bağlı müecsseselere teahhütte bulunamıyacaklar ve — Vekâlet nezdinde iş takip edemiyecekler- dir. Buna riayet etmeyenler hak- kında hapis ve para cezası tatbik edilecektir. Salih Paşanın Sıhhati Ankara 18 (Hususi) — Salilr Paşayı muayene eden doktorlar Erzürumdan — İstanbula bareket etmişlerdir. Paşanın yarası kapan- maktadır. Kendisine üç ay sonra apandisit ameliyatı yapılacaktır. Komiserlik İmtihanı Önümüzdeki ayın ilk günü Emniyet Müdürlü; e komiserlik imtibanı yapılacaktır. İhtiyat zabitliğini yapmış orta mektep mezunları Üüçüncü, lise veyahut 7 senelik idadi mezunları da ikinci kcmisçrlik imtihanına girebileceklerdir. Talep Reddedildi Rüşvet aldığı iddiasile tevkif edilen asliye Üçüncü ceza mah- kemesi kâtiplerinden Cemil Bey tevkif kararına itirarz — etmiş ve tahliyesini istemişti. Asliye birinci ceza mahkemesi dün bu itirazı tetkik ve tahliye talebini reddet« miştir. lSon Posta'nın Resimli Hikâyesi: Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki:l »« Ve bua odayı hazırlatlım. Bu, misafirin karyolası, Hasan Bey — Evde bir gece- den fazla kalacak misafirler için bazırladığım süpürge sopasıl. * )