27 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

27 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

e Pehlevi FHz.nin Seyahatleri Ve Halk İran Şahı Pehlevi Hazretlerinin yakında Aakarayı ziyaret edecekleri malümdur. Hüdise, İngilterede garip bir telâkkiye uğramış, — birkısım matbuat, bu hususta tuhaf geyler yazmaya — başlamışlardır. -Dünkü nüshamızda gördüğünüz bu neşri- yat hakkında dün halk ile teması- mızdan gu neticeyi aldık: Salih Bey ( Sirkeci Melek kıraate hanesi ) — İran Şabı Pehlevi Hz. nin Gazi Hz.ni ziyaret edecekleri haberi bazı İngiliz meb'uslarımı telâşa düşür- müş, bunu akıllarına bir türlü «ı ydıra- mayarak hükümetten soruyorlar. Bu endişede bütün Şark milletlerini bâlâ esir ve serbestçe bareket kabiliyetin- * den mahrum telâkki etmek edası var- dar. İki dost ve komşu hükümdarın biribirlerini ziyaret etmeleri kadar | il- mem tabil bir gey olur mü? Bütün hükümdarlar Avrupayı ziyaret eder- ler, komşu Avrupa hükümdarları da daima biribirlerine ziyaret iade eder- ler. Bunlar hoş görülüyor da İran Şa- himin Ankarayı ziyareti bu kadar endişeyi mucip oluyor, Bu, bazı İngiliz meb'uslarının kafalarında kalmış, c ve köhno bir istismar zihaiyetinin artığıdır. Bereket versin ki alâkadar Nazır bu meb'uslara pek mazik bir surette lâyık oldukları dersi vermiştir. * Mazhar B. (Kumkapı Nişancası 27) Komşu ve dost İran miüllelinin hü. kümdarı yakında Gazi Hz. ni ziyaret edecek. Hemhudut olan bir devlet hükümdarının Ankarayı ziysret etmesi pek tabil bir hâdisedir. Fakat bu hâdise; hiçbir devletin serbestçe ha- reketini çekemeyen ve istemeyen esirci zihniyetli bazı İagiliz meb'us- larını ral etmiş. Hükümeti sigaya Lıkmek istiyorlar. Bereket versin giliz Hariciye Nazırı bunu pek tabil bir - hâdise olarak kabul etti ve meb'uaları susturdu. * İbrahim Bey ( Beyazit Soğanağa mahallesi 9) — Avrupada bazı adame lar hâlâ yakın gşarkı - anlıyamadı Eski sultanlar gibi kendi- işaretleri kalkıp oturan kukla sultanlar ve hü- kümdarlar istiyorlar. A meb'us efendi. ler! sizin bildiğiniz camlar şimdi çoktan bardak olmuştur. Beyaelmilel ve bey. neddüvel hukukta tam manasile mü- savatı haiz olan Türk cümhuriyeti ve Reisi Gazi Hz.nin herhangi koamğşu — bir hükümdarın ziyaretini kabul etmesi sizi neden endişeya düşürüyor? Şah Hz. gazetelerde oku- duğumuza göre Ankara ve İstanbul- dan sonra Avrupaya da gidecekmiş; biz, bu misafirin Avrupaya gitmesini kıskanıyor muyuz? Gayrimtibadiller Kongresi Dün gayrimübadiller cemiye- tinin altı aylık kongresi toplana- caktı. Fakat ekseriyet olmadığı için toplantı 15 gün sonraya bırakıldı. Muhlis B. Geldi Vali Muhiddin Beyle birlikte Ankarada bulunan belediye hu- kuk işleri müdürü Muhlis Bey şehrimize dönmüştür. onun SON POSTA DS aa (Hatkın Ses)| DAHİLİ HABERLER ]Adliyeye Yapılan Bir ihbar Sahte Mi Çıktı? Bir hırsız'ık iddiasile Bakırköyünde tevkif edilen Osman Efendi üç gün sonra tevki'hanede ölmüştür. Aradan üç hafta geçtikten sonra Silivrikapı muh- tarı Ahmet imzasile müddeiumumllğe bir ihbar neticesinde Müddeiumumtük bu cesedi mezardan çıkararak morga naklettirmiş ve yapılırak Osmanın dayak bildirilmişti. bir defa da muhbir taraf.ndan için Muhtar Ahmet Efendiyi çağırmıştı. Bir Altın Saat | | İzmirde Dükkân Soyan Bira Adam Burada Tutuldu Birkaç gün evvel Galatada dolaşmakta olan polis ikinci şu- | besi memurları bir adama bir altın saat satmak için pazarlığa girişen Molatyalı Mehmet ismin- de birinin vaziyetinden şüphe- lenerek yakalamışlardır. Mehmet evvelâ bu saati, gör- | se bile tanıyamıyacağı bir adam- dan satın aldığını söylemiş, fakat biraz - sıkıştırılınca Çanakkalede birisinden çaldığını söylemiştir. Hâdise Çanakkaleden telgraf ile sorulmuş işe de gelen cevaptan, orada böyle bir hıursızlık olma- dığı anlaşılmıştır. Nihayet yapılan | tahkikat neticesinde Mehme | bir müddet evvel İzmirde büyük bir dükkâm soyduğundan İzmir zabıtasınca uzun zamandanberi aranmakta olduğu — anlaşlmıştır. "Mehmedin yakalandığı İzmir Em- niyet müdürlüğüne bildirilmiştir. 24 Saatin Hâdiseleri Dün Gemlikten gelen Numan kaptanın kayığında 3 kilo esrar bulunmuş, Kasımpaşalı Şerif is- minde birinden de bir mikdar esrar çıkmıştır. Bundan başka son 24 saat zarfında şehrimiz - iki yaralama, birkaç hırsızlık ve dolandırıcılık olmuştur, Doğru Çıkmadı İstanbul Emniyet Müdürlüğü Kaçakçılık bürosunun yeni bir kaçakçılık şebekesi yakaladığı ve gizli bir ercin fabrikasının izi üze- rinde — yürü: » bu fabrikayı idare edenler arasında İstanbulun kibar ailelerine mensup erkek ve kadınlardan bazılarle Şehir Ti- yatrosunun genç bir artisti de bulunduğu dün bir gazetede ya- zıldı.. Dün bir muharririmiz bu haber üzerine polise müracaat ederek bu kaçakçılık hakkında malümat istemiş ve salâhiyettar zat kat'i bir lisan ile: “Böyle bir şey yoktur,, demiştir. Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: — Hasan Bey! Sıcaklar pek bastırdı. * I « İnsan ne yolda yürüyebili- yor.. öldüğü ihbar üzerine edilmesi Ahmet teşhis Annelere Öğütler Çocuk haftast münasebetile yaz- dığımız bu öğütleri her annenii hem iyi bellemesi, hem tatbik mesi kendisi için de, çocuğu için de çok faydalıdıre Doğurduğun zaman ebe banıma gçocuğum tamam mıf,, diye merakla soruyorsun; fakat, yavrun altı aylık -olunca diye neden bir hekime göstermiyor- sun? İşte çocuk bukım yeri iki adım- hk yerde; oraya git... » Yavrumın — gişmanlığına — bakarak onun sağlaım olduğuna hükmetm umumi halini, keylini, revgini, ruhi inkişafını da dıkkat nazarına al. Bir çocuğun sıhhatte olduğunu bildiren asl bunlardır. “acaba Prf. Dr. İhsan Hilmi Futbol Meydanında Bir Facia Evvelki gün Büyükadada feci bir kaza olmuş, bir itfaiye neferi fuibol oynarken çok ağır ve teh- likeli surette yaralanmıştır. Hâdise şöyle geçmiştir: Büyükada itfaiye efradı talim- top oynarken Ziya topa vurmak istediği tekme — kazaen Etem Çavuşun karnına isabet etmiş ve çavuş baygın bir kalde derhal yere yu- varlanmıştır. Oradan Cerrahpaşa hastanesine getirilen Etem Çavuşa ameliyat yapılmış, fakat hayatının tehlikede olduğu da testit edil- miştir. Ziya Efendi nezaret altına alınmışlır. Nüfettişler Top'antısı İstanbul İik Tedr'sat Müfettiş- leri dün Maarif İdaresinde bir toplantı yaparak, hususi mektep- lerde son yapılan teftişler üzerin- de görüşü müştür. Teftişler hak- kında Maarif Vekâletine mufas- den sonra Efendinin sal bir rapor gönderilecektir. | »« Ne dairesinde çalışabili- Yor. eee e K ÜLÜMÜK e aet d eei Ö 1 “acaba sıhhati nasıi? ,, || | çalışan Efendi müddeiumumiliğe gelmiş, kendisinin böyle bir ihbar yapmadığını bu ihbarın sahte o'duğunu söylemiştir. Müddeiumumilik Ahmedin ihbarı yap-s tıktan sonra vazgeçmiş olmesını nazarı itibara ala- rak kendisini mahkemeye göndermeye eski yazıları ve imzalarile ihbarnamedeki imzayı tatbik ettirmeye karar vermişlir. Fakat buna rağmen morg cesedi müuayene edecek ve raporunu vereceklir. S Şoförlük Bütün Şoförler Mektep Mezunu Olacak Belediyenin verdiği yeni bir arara göre, belediye şubelerin- deki kamyon ve kamyonetlerde bütün şoförler, — şoför mektebinden mezun olacaklar- dır. Eevvelce imtihan vererek şoförlük ehliyetnamesi alanlar ve bugün hizmette bulunanlar bu karardan istisna — edilmişlerdir. | İtfaiyeye alınacak yeni şoförler de şoför — mektebinden olacaklardır. Şila Yolu Cinayeti Geçen sene eylülünda Pendik- Şile yolunda bir cinayet İşlenil- mişti. Dün Ağır Ceza mahkeme- sinde manifoturacı Akif Efendi ile arkadaşını öldürenlerin muhake- mesine başlandı. Suçlular inkâr ottiler, Muhakeme şabitlerin çağ- rılması için başka güne kaldı. Yedi Kaçakçı Adliyede Tahvilât, çek ve hami'llerine ait mühim meblâğı ihtiva eden uç mektup kaçır.rken cürmümeş- hut halinde yakalanan Simon Simonidis, — kamanyacı İstemat Çonaki, bakkal Yani, Arenolidis, komanyacı Radolf Buldura ve soğancı Mihal Efendiler dün müd- delumumlüğe verilmişlerdir. Bir Naşriyat Davası Zaharya Efendi isminde bir zat Rumca Demokratiya gazetesi aleyhine bir hakaret davası aç- m ştı. Dün üçüncü ceza mahke- mesi bu davayı neticelendirmiştir. Mahkemede suçlu olarak ga- zetenin sahibi Yorgi Pavlidis ve neşriyat müdürü Prikli Dimitri Efendiler bulunuyorlardı. Mahke- me Zaharya Efendi tarafından gönderilen tekzip mektubunu geç neşrettiği. için yalnız gazetenin sahibi Yorgi Efendinin suçunu sabit görmüş ve kendisini ( 25 ) lira ağır para cezasına mahküm etmiştir. Neşriyat nüdürü beraet kararı almıştır. mezun Günün Tarihi Askeri Heyetimi Odesada Moskova, 26 — Moskovaya g mekte olan Emin Poşanın riyaset deki Türk askeri heyeti dün Odesa muvasalat etmiş, Hariciye Komisı liği ile mahalli garnizon mümceşili tarafından karşılanmıştır. Emin Paşa Tas ajansı muharriri beyanatında demiştir ki: *— Türk ordusunun mü tile dost memlekete geldi, Tayı memnunum. Türkiye Rusya arasındaki dostluk, mücadel ler esnasında doğmuştur ve çok sa, lamdır. Zira her şeyden evvel sulhu tarsinini istihdaf etmektedir., Tayyarecilerimiz Moskova, 26 — Burada bulur makta olan Türk tayyarecileri, Kız ordu. hava kuüvvetleri kumandat Alkanis tarafından — şereflerine terti olunan resmi kabulde hazır bulun Alay kamandam — Celi Beyle yüzbaşı Enver ve ihsan Beylei yanlarında Türkiye ataşemiliteri ol duğu halde Osoavişim merkezi ko mite relsliğini — ziyret etmişler vı sakeri hava demisile hava müze sini gezmişlerdir. Türk askeri tay yarecileri dün gece büyük operadı verilen — müsamerede hazır bulun: muşlardır. M. Yevtiç'in Ziyareti: nin Akisleri Belgrat 26 — Dün karalın Yiyazce tinde toplanan kabine, Hariciye Nazırı M, Yevticin Ankara seyahati hakkında verdiği izahatı derin bir alâka ile dinlemiş ve tasvip etmiştir. M. Yevtiç, Bulgar hükümetimim daveti üzerine yakında Solyaya gideceğini bildirm ştir. Paris 26 — Pöti Parizyen gazetesi, Yugoslavya Hari Nazırı M. Yev« tiçin Ankaraya — yaptığı ziyaretten bahsederek diyor kls “Yugoslavya - Bulgaristan münase- batını samiml esaslar üzerine tesit etmiye çalışan M. Yevtiç'in şayamı tebrik mesaisini alâka ile takibeti mekte olan Fransa, Ankarada yapılan yeni — dostluk ve bu tezahürle — başlıyan teşriki mesaiden — dolayı derin bir sevinç duymaktadır. , Türkiye - Norveç Ticaret Mukavelesi İmzalandı Ankara, 27 (A. A.) — Tüzkiye « Norveç ticaret itilâfı e tam tediya muvazene esasına müstenit ve kleriniy bugün Türkiye namınâ Hariciye “ Vekâleti kâtibi umumisl Numan Rıfat Beyle Norveç sefiri M Benzon arasında imza edilmiştir. Trakyada Teftiş Ve Tetkik Edirne 26— Umuml Müfettiş »bra« him Tali Bey dün Jandarma, Erkek Muallim ve San'atlar Mektebini ziya- ret ederek mektep müdürlerinden, mekteplerin — vafiyet ve ihtiyaçlarf hakkında izahat almışlar, derslerde de hazır bulunmuşlardır. Müffettiş Bey, bilhassa San'atlar mektebi atelyelerinde urun müddet tötkikatta bulunmuşlar ve burada ta- lebenin ameli derslerini — yakından takip etmişlerdir. —— a| muşlardır. tezahüründen samimi mukavelesi Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: »« Böyle devam ederse korka- ran iğne, ipliğine döneceğiz. Hasan Bey — Bizim erimemiz b şey değil, yazla beraber ve daha eve, vel benim cüzdan eridi, yal