27 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

27 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

#lemleket Manzarası Ankara Avcıları NasılEğleniyorlar Ankara ( Hususi) — Avcılar kulübü reisi Aka Beyin riyaseti altında üç baftadanderi devam edegelmekte olan atış talimlerine Dikmende Aka Beyin : bağında devam edilmiştir. Otobüslerle (avcı bayrağı otonun önünde olduğu halde ) Dikmene hareket edi.erek saat 11 de bağa varı'dı. Atış talimlerine başlanarak ( plâ- ka ) ya tüfek patlamıya başladı. Saat on üçte bahçede kurulan sofrada avcılardan teşekkül eden bir saz ile öğle yemeği yendikten sonra saat on beşe kadar hirçok eğlenceler tertip edildi, 15 te tekrar atışa başlanarak Aka Be- yin intihap ettiği eğlenceli müsa- bakalar yapıldı, Aka Beyin talim hedefleri hakkındaki izahatlarından sonra otobüslere binilerek kulüp önüne gelindi ve hep bir ağızdan: İşimiz ev Gücümüz av, Hergün yeriz plâvh av, Köpeklerimiz bağırır sv, av, av, Diye avcı marşı » söylenerek bu çok tatlı ve neş'eli güne niha- yet verildi. — Mazhar Artvin'de Baytarlık! İşleri Artvin (Hususi) — Damız'ık deposundaki dört adet Kıbrs merkep aygırlarına çok iyi ve fenni surette bakılmış olduğundan damızlık kabiliyetleri ziyadeleş- miştir, Bunlarla 933 sıfat mevsiminde 193 kısrak telkih edilmiştir. Yine aynı kazada: bulunan Radeylant cinsi damızlık 2 horoz #0 tavuk ile Legorn cirsi 3 horoz 18 ta- vuktın 933 senesinde 2,824 yu- murta alnarah 2,198i ahaliye bedava dağıtılmıştır. Legorn ve Piimut cinsi 33 baş damızlık ta- vak yumurtalarından da 1,280 piliç elde edilmiştir. 933 senesinde umum vilâyet mıntakasında, Şarbon, Pastörelloz gibi bazı bulaşık hastalıklar zu- bur etmiş ise de derhal faaliyete geçilerek 2416 hayvan meccanen ilâçlanmış ve 2500 kadar hayvana da yine meccanen koruyucu aşı yapılmış ve sair tertibat ile has- talıklar, zuhur ettikleri mahalden başka bir yere bulaşmadan sön- dürülmüştür. Tekirdağ Zahire Ve Ticaret Eorsasında Tekirdağ, (Hususi) — Zahire Borsasında mart ayı zarfında muamele gören hububat miktarı şu suretle tesbit edilmiştir; 393,070 kilo buğday, 106,910 kilo arpa, 20149 kilo kuş;emi, 46530 kilo yulaf, 87270 kilo kap- kca, 1,362,660 kilo mısır, 10040 kilo çavdar. 770 kilo bakla, 550 kilo nohut. Nisanın son. bir haftası zarfında muamele gören hububat ta şudur: 114540 kilo buğday, 45110 kilo arpa, 3300 kilo kuşyemi, 6940 kilo yulaf, 29755 kilo ka hca, 247/752 kilo mısır, 37 kilo çavdar, 1870 kilo bakla. Tekirdağlılar Galip Tekirdağ, (Hususi ) — Deniz harbiye talebesi ile Yılmazspor kulübü arasında yapılan maç 1-2 Yılmarspor kulübü lehine netice- İenmiştir. . İzmitte Yo; Yapılıyor İzmitte ( Hususi )— Demiryolu caddesi parke oalrak yapılmaya başlanmıştır. e Tersaneye kadar olan k.sım bitmiştir. SON POSTA Rizede Belediye Faaliyeti YerlereSüprüntü Atan Ve Caket Omuz: Çoruh, ( Hu- susi) — Vilâyet makamının gös- terdiği © lüzum | üzerine Rize Be- lediye Riyaseti- nin mansup ol- masına Dahlliye Vekâletince ka- rar verilmiş ve İl riyasct vekâleti- ne muzır hay- vanlarla müca- dele memuru İs- | mail Hakkı Bey tayin oluamuşlu. Mumaileyh ayın Birinde belediye encümeni İsmail Beyin riyaseti altında sık sık toplanarak icap eden kararları vermektedir. Motörle temin edilen Rize elektrik tervirah esas caddenin arcak bir kısmını aydınlatmakta ve bazı bususi evlere cereyan vermekte idi. Yapılan tetkikte hususi evlerden alınan elektrik bedelinin yapılan masrafın üçte birine tekabül etmediği tahakkuk etmiş bunun üzerine hususi evlere cereyan verilmekten vazgeçilmiş ku kuvvetin sokakların teavirine tahsisi takarrür etmiştir. Esasen çok noksan olan elek- trik tesisalının yenileştirilmesi ve daha mükemmel bir hale gelirik mesi düşünülmüş, keşifleri yaptı- rılmıştı. Nafia Vekâletine gönde- rilen bu keşifname üzerine Vekâ- let, mazotla müteharrik makine- den vaz geçilerek bunun maden veya odun kömürile işliyen ma- kineye tahvilini ve keşifnamenin kuna göre tadil ve tashih edile- rek tekrar gönderilmesini vilâyete bildirmiştir. Belediye Reis vekili İsmail Hakkı Bey, Fırka Reisi Matracı zade Mehmet Beyle Trab- zona giderek mühendis Aslan Beyle görüşmüşler ve yapılacak Muş'ta Ekim Faaliyeti Başladı Muş, (Hususi) — Bu sene ba” har mevsiminin erken başlaması bütün köylüleri sevindirmiş ve bütün balkı neş'elendirmiştir. On beş yirmi senede bir tesadüf etmiyen böyle günü gününe ba- bar gelmek keyfiyeti iklim itiba- rile ender görülmüş hâdisei tabi- iyedendir. Tohumların azlığına rağmen Altınovada baharın ilk gününden itibaren ekim faaliye- tine başlanmıştır. Merkezi vilâyete yirmi beş kilometre mesafede kâin Derik köyünde civar köy- lerden gelmiş yerleşmiş bir takım adamlarla muhacirler arazi davası için biribirlerile davaya kalkmış ve tarafeyn biribirini şikâyet için merkeze gelerek günlerle istida- ları arkasında dolaşmıya başla- mışlar. Bu şikâyetlerin arkasında koşmakla ekim vaktini geçirecek- lerini anlıyan Valimiz Mithat Bey bizzat İskân Müdürü Şükrü Beyi de yanına alarak bu köye gitmiş ve beş saat içinde tarafeyni ba- rıştırıp herkesin haline göre mu- amele yapmış ve herkes ekimle- rini yapmıya başlamışlardır. da Gezenlerden 25Lira Rizenin Limandan görünüşü muaddel tesisatın şeklini karar- laştırarak avdet etmişlerdir. Belediye Reisi vekili, Belediye tabibi Hüseyin Beyle beraber dükkânları teftiş etmiş, mevcut otuz bir fırından yedisini sıhhi şeraiti haiz olmamaları sebebile kapatmıştır. Şehrin temizlik işleri takviye edilmiş, Gazi caddesindeki telgraf direklerine - İstanbul Galata Köp- rüsü elektrik direklerindeki se petler gibi - kutular astırılarak yere öteberi atılması menedilmiş- tir. Buna riayet etmiyenlerden 25 lira ceza alınacağı ilân olumuştur. Mahalleler arasındaki bozuk yolların tamir ve ıslahile mezar- lıkların tesviyesine başlanmıştır. Caddelerde ve umumi yerler» de caket veya palto omuzda olarak o yezilmek menedilmiştir. Aksi takdirde faili Belediye ten- bihâtına mubalif hareket addile cezalandırılacaktır. Halen senevi 20 bin lira tutan Belediye bütçesinin, bulunan ve hayali olmıyan yeni varidat mem» baları ve Belediyenin malı olan bazı arsaların satılmasile 40 bin liraya iblâğı tesbit edilmiştir. Mektepleri Himaye Heyet- leri Çoğalıyor Çoruh, (Hususi) — Artvin Ceza Alınacak “71 Gazi Mektebihi- © maye heyeti ta- lebelerden yar. dıma mubtaç 17 köylü çocuğuna öğle ve akşam yemeği, 23 tas lebeye elbise, 6 çocuğa ayakkabı, 17 çocuğa ders levazımı temin etmiştir. Arhavi nahiyesi Merkez mektebi himaye heyeti de mek- tebi badana ve mektebe gelen su yolunu tamir ettirmiş, bir müze odası tesis etmiş, dershaneler masalar masa- lar ve 72 sıra yaptırmıştır. Viçe merkez mektebi himaye heyeti yeni yapılan mektep (binasının noksanlarını ikmal etmiş, muhtaç talebelere ders levazımı almış ve sair işlerin başarılmasile meşgul olmakta bulunmuştur. Mapavri nahiye merkezi Vali Ekrem bey mektebi himaye heyeti de, muh- taç vaziyette bulunan elli talebeye öğle ve akşam yemeği temin etmiş ve bu muavenetin uzak köylerden gelen talebelere teşmili imkânlarını hazırlamakla meşgul olmuştur. Bu himaye heyetlerinden Rize şehri mektepleri henüz mahrum bulunmaktadır, Valanın hakiki efendisi olan köylü, maarif nime- tini şebirliden daha iyi takdir ederek bu efendiliğe cidden lâyik olduğunu fi'len de isbat etmiştir. Rize Ortamektep Binası Kira ile tutulmakta olan eski bir konaktaki ortamektep için boş bulunan kışla tahsis edilmiş ve müceddeden denilecek halde tamir ve tadiline O baş'anmıştır. İnşaatın bir aya kadar biteceği tahmin olunmaktadır. | Alaşehir Gençler Birliğinin Beşinci Yıldönümü Kutlulandı Alaşehir gençleri ve birlik bandos Alaşehir, (Hususi) — Gençler Birliği beşinci yıldönümünü par- lak bir surette tes'it etmiştir. Yapılan merasime Gençler Birliği bandosu da iştirak etmiştir. Be- şinci yıldönümü şerefine fırka mabfelinde bir balo verilmiş, da- vetlilere incir ve badem ikrâm olunmuştur. Birlik kâtibi umuemisi Hayri Bey memuriyeti dolayısile Alaşe- birden (ayrılmakta vi için birlik reisi eczacı Sudi, Ümitspor kulübü reisi muallim Saffeddin ve başmuallim Osman Beyler baloda birer hitabe irat ederek bu vadideki teessürü ifade elmiş- erdi Alanyada Bir Cinayet Alanya (Hususi) — Toslak köyünden 32 yaşlarında Veli oğlu İbrahimi, ayni köyden Abdullah oğlu Ahmet tabanca ile arkasın- dan yaralamış, kurşun göbeğin den çıkmıştır, Mesele bir kadın zünden olmuştur. e eni eze getirilerek tedaviye ise de hayatından ümit yoktur, Nisan Boğazlar Komisyonunun 7933 Faaliyeti Boğazlar komisyonu 1933 se“ nesi faaliyetine ait olan raporunu neşretmiştir. Bu rapora nazaran mezkür sene zarfında komisyon Tophane köşkündeki merkezinde muntaza- man içtimalar aktetmiş ve bu içtimalara Türkiye (O murahhası Amiral Vasıf Paşa riyaset etmiş- tir, 27 Bir sene zarfında boğarlardan geçmiş olan harp gemilerinin va- ziyeti şöyle tesbit edilmiştir; 24 Fransız harp gemisi, 2 İtalyan denizaltı gemisi, bir İsveç, bir Yunan, bir Rumen mektep gemisile yine bir Yunan kruva- zörü, bir Yugoslav torpidosu, iki Sovyet torpidosile altı deni- zaltı gemisi İstanbuldan gelip geçmiş veya limanı ziyaret etmiş- İerdir. Komisyonun Bütçesi Ayni rapora nazaran kom's- yorun 1933 senesi o zarfındaki isin MEME idi. sarfedilmiştir. Mütebaki paraya bankadan (tahakkuk (| Gttirien 34 lira 33 kuruş Mâvesilgi fazlalığın 309 lira 93 “Kürüşe çıktığ görülmüştür ve bu meblâğ ihtiyat akçesi olmak üzere komis” yon hesabına bankaya yatırılmış” tır. 1934 senesi için komisyon bütçesini 6267 lira üzerinden tan- zim etmiştir. Bu para komisyona iştirak eden devletler tarafın dan- Milletler Cemiyetinin baremi mucibince tesviye edilecektir. Karadenizde Deniz Kuvvetleri Komisyon 1 kânunusani 1933 tarihinde Sovyet Rusyanın Anka» ra selaretine bu devletin Kara- denizdeki bahri kuvvetlerine ait izahat almak Üzere müracaat et- miş ve şu malümatı elde etmiştir: A — Hali faaliyette bulunan 1 zırhlı, 2 kruvazör, 4 torpito, 7 denizaltı gemisi, 1 mayin tara- ğı, 2 gambot, 23 Küçük aabil muhafızı, 4 muavin gemi, | mek- tep gemisi (sınıf harici kruvazör). B — Hali tamirde bulunan ler: er Torpito, (o İ - Denizaltı gemisi, i - Mayit tarağı, C — Bizertede kadro harici gemiler: 1 - Zırhlı, 1 - kruvazör, v - Torpito, 4- Denizalı OO gemisi, - Hava askeri kuvvetleri: 32 Bahriye balonu ve talim ve tecrübe tayyaresi. Memnu Mıntaka Marmara denizi dahilindeki memnu mıntakalarda bu memnu- iyet 1933 senesi zarfında bazı tedbirlerle şiddetlendirilmiştir. Bu hususta neşredilen sir külerde bu maddeler şöylece tasrih edilmiştir: Her türlü buharlı ve motörlü sia ve yelkensiz gemilerin it körfezinde işaret edilen memnu mıntaka dahilinde seyrü- sefer etmesi, balık avı yapması sureti kat'iyede memnudur, Türk Harp Limanlarının Ziyareti 1933 senesi şubatına kadar ecnebi devletlerinin harp gemileri, tayyare gemileri ve tayyareleri Türk harp limanlarını ziyaret edebiliyorlardı. £ Mezkür (sene zarfında bu busustaki (o tali- matname maddeleri tamamen tadil ve tashih edilmiştir. Şimd.ki talimatname Oböyle ziyaretlerin kat'iyen memnu olduğu maelin dedir. Şimdiye kadar harp limanı olmak üzere ilân edilen yerler İzmit ve İzmir limanlarıdır. maimenenmitmininnen elisi menim enn an