28 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

28 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

Gâvur Mehmet Yedi (Aşık)lar Şirketi Her hakkı mahfuzdur 28-4-934 Tefrika No. 105 İstanbula Veda ... Gâvur Mehmet, Karısı Hâdiye H. ile Beraber Selâniğe Hareket Etmişlerdi... la bağırmış; kahkahalarla man bu şaka karşısında, son kadehler kalkmış: — Güvar Mehmedin, şerefine. Allah, dirlik düzenlik versin... Sözleri etrafı çınlatmıştı. Birdenbire Gâvur Mehinedin gür sedası işitilmişti, Gâvur Meh- met, kapının önünde durmuş, iki ellerini kapıya dayamış, söylü- yordu: — Ahbaplar!.. Bu akşam sizi buraya davet etmekten maksa- dım, sadece birer kadeh rakımı içmeniz için değildir. Biliyorsu- muz ki artık ben gidiyorum. Vazi- fe dolayisile aramızda ileri geri Bazı şamatalar oldu. İçinizde, kak. | bini “kırdığım, canın yaktığ , ğım e da var, Fakat ben bun- ı onlara şahsi garazla > dım, Fenalıkların önüne dme. şeytana uyanları doğru yola getirmek için kanunun etrile yaptım... Artık — biribirimizden ayrılıyoruz. Ka gelmemek, ge. lip görmemek var. Artık, eksik hakkınızı kelâl edin. Bu sözleri kısa bir süküt takip etti. Birkaç hıçkırık sesi yükseldi. Sonra; coşkun bir deniz dalgası gibi şu iki kelime gürledi: — Helâl olsun... Galatalıları önüne katan mu zıka (1) (Cezair havası) nı çala çala uzaklaşırken Gâvur Mehmet üst kata çıkmış; beyaz ipek du- vağile kendisini karşılıyan Lüna- nın elinden tutmuş; im Nasıl memnun musun sev- gilim. diye sormuştu. * Üç gün sonra, güneş Eyüp sırtları üzerindeki servilerin ara- sından batarken Sirkeci Önünde Yâtan ( Âseyan - Uncuyan kum- panyası ) nın pa) va- puru yavaş yavaş demir alıyor, vapurun etrafını saran kayık ve #andallardan rengârenk mendiller sallanıyordu. ğ de- Vapurun kıçındaki dümen il labınının önünde resmi vaz Gâvur Mehmet duruyor; : i deki dördüncü rütbeden İ güneşin son ışıklarile par- jana Başım çevirdi. Yanında duran / siyah kadının yüzüne baktı: (4) O devirde zabit düğünlerine askeri muzıkaların da iştirak etmesi âdet hükmünde idi. İzmir Liman Ve Körfez — Nihayet, bu güzel memle- keti terkedip gidiyoruz, ha. Löna?.. Diye mırıldandı. Kadın, haf.f bir sesle ağır ağır cevap verdi; * — Hani bana, (Lüna) demi yecektin, Gâvur Mehmet, derin derin içini çekti; — Bu isim bende o kadar büyük bir hatıradır ki.. Onu bir türlü zibnimden silemiyorum, Eğer © ismin sahibi olmasaydı, belki de (Kara Yürek) çetesini meyda- Da çıkarımıyacaktım. Koca bir memleketin hakıu © canilerin şerrinden kurtaramıyacaktım. Dedi, Lânanın gözleri bulan- mış, uzun ve kavırcık kirpiklerinin arasında bir yaş parlamıştı. — Fakat... Lüna, sözünü ikmal edemedi. Vapurdakileri teşyi eden kayık ve sandallar arasından: — Allah selâmet versin, Meh- | surette met ağa,. Bizi unutma, sakın... Diye bir ses yükseldi. Gâvur Mehmet, başını çevirdi. Hüsnü Efendi ile arkadaşları ellerindeki mendilleri coşkun bir vefakârlıkla sallıyorlar.. yavaş yavaş hızlanan vapurun arkasında (bıraktığı dü- men sularile çalkanıyorlardı. Dostlarına son veda selâmını verirken Gâvur Mehmedin gözleri, Galata sahillerine kaydı. O de- virde tamamen sahilde bulunan meyhanelerin çardaklarında yakı- lan petrol lâmbalarnın solgun ışıkları, denizin nefti derinliklerine doğru uzamıştı. O anda Gâvur Mehmedin — gözlerinin önünde, orada geçirdiği hayat canlandı. Çocuk yaşındanberi içinde yaşadığı ( Galata ). denilen o geniş sefahat ve sefalet yur. dunda, bin bir macera bırakmıştı. Bunların arasında acıları de, tat- bıları da vardı. Birdenbire meta- hi sarsıldı. Azkalsın kendini 'utamıyarak bir çocuk gibi hüm gür hüngür ağlıyacaktı. dayadığı elin üstü- yumuşak bir el ok- m Gran, beyacinl. > yakı ii Mehmedin kulağına Ziya Şakir 24 Nisan 1934 Çembeyli — Bitti — vap Şirketinden; İzmirde birinci kordonda Bandırma taşı ile yaptırılackk yirmi ve yahut yirmi beş bin metre murabbaında kaldırım işi Mayısın beşinci cumartesi günü saat on beşe kadar müddetle münakasaya konulmuştur. Taşı ve işçiliği müteahhide beher metre murabbaıma en az şirket muhtardır. Şartların catları ilân olunur. «1813» kumu şirketimize ait olmak üzere fiat teklif edene ihale etmekte öğrenmek isteyenlerin Şirketimize müra- an m Mustafa Kemal Paşa Belediyesinden: 10/4/934 te ihale edileceği ilân olunan Kasabamızın Elektrik tesisatı münakasa müddeti talipler tarafından tetkikat yı apılmakta “yn | ya beş yaşmdan on yaşına kadar olduğundan 10 Mayıs 934 Perşembe günü saat 17de ihale edilmek Üzere kemafissabık kapalı zarf usulile temdit edildiğinden taliplerini Kemal Paşa Belediye Encümenine müracaatlar ilân SON POSTA Sajfa Yı — —. Yavruların En Şen Günü Dün Her Tarafta Çocuk Müsabakaları AE Gülhane Parkında tertip edilen eğlencelere ve müsabakalara sit Iki görünüş, Bu resimlerde yavruların hokkabaz seyrettiklerin ve gürbüz ocuk müsabakasının cereyan tarzını görüyorsunuz. Dün Çocuk bayramının be şinci günü idi, Ayni zamandada cumaya tesadüf ettiği için park- larda, kırlarda, mesirelerde ç0- cuklar lâtif bir hava içinde çok güzel eğlendiler. Bilhassa Himayei Etfal cemiyetinin büyük bir itina İe Gülhane parkında hazırladığı tedrisaf müfettişi Mansur, müfet- müsamere ve gürbüz çocuk mü- tiş Necati, Eminönü ve Alemdar sabakaları çok eğlenceli ve neş- pabiyeleri ” müdürleri (beylerle eli geçti, Parka on kuruş duhu- | Mediha İbrahim ve Münevver Ha- liye ile girildiği halde bile kesif nımlar. Müsabakaya mektepler bir kalabalık vardı. Parkın met- den ve bariçten erkek ve kız halindeki ağaçlara karşılıklı bir olarak (60) çocuk kaydedildi. asılan Himayei EVal | Bunlar kubbe altında bir daire levhalarında şunlar görünüyordu: Halinde ol Gin tntuştular ve teker « hürmet, azarianmamak, hergün teker jüri heyetinin önüne gele- banyo, yalnız yatmak, bize mab- | era, seçime başlandı. Bunların sus bahçeler, mütehassıs ebeler, bir kısmı sağa ve bir'kiğmı da söla temir've smntaram gide,” tozdan ayrıldılar. Sola ayrılanlar müsa- korunmak, gürbüz olmak, öpük bakaya iştirak haklarını kaybe- memek ve anne ihtimamı istiyo- ei sinin a çuk tekrar bir halka halinde Methalin bir köşesinde de | toplandı. Jüri heyeti ortalarına ge- müsabaksyı kazanacak çocuklara | çerek bunlardan on çocuğu ayır verilecek hediyeler teşhir edilir | dı, sıhhatlerini, (dişlerini, yüzle- yordu. rini muayene etti, Bunlar gürbüz- Müsamereye Eminönü kayma- | lük ve güzellik müsabakasını ka- kamlığı dahilindeki “16, İlkmek- | zenan çocuklardı. tep talebesi iştirak etmişti. Her Bu on vok ve a üç mektep birer grup teşkil | bir seçme daha yaj ve beş ek illa kendilerine tahsis | çocuk birinciliği “kazandı. Kalan edilen köşelerinde oyunlar oyna- | beş ya ie İmei ik dılar ve beşer dakikalık nutuklar | bakayı kazan söylediler. Küçüklerin nutukları üzerinde alacakları hediyeler dolu ve oyunları halk tarafından müte- | olan jüri heyetinin masası başına madiyen alkışlandı. Parktaincesaz | geldiler ve birinci gruptan başlı- takımı ve bir bando vardı. İki | yarak son seçim yapıldı: yerde de çocuklara monologlar Saliha Yusuf Hanım müsaba- söylendi, kukla gösterildi, Kara- kanın birinciliğini kazandı ve göz ve hokkabaz oynatıldı. Mek- koluna alkışlar arasında bir kol tep çocukları ve serbest çocuklar | saati takıldı. İkinciliği Yılmaz kaklaları büyük bir zevkle Sey- | Asım ali» ve bir dolma kalem rettiler, Bütün bu eğlence üç bır çuğa kadar devam etti, Üçbu- çukta çocuk bahçesinin orta- sındaki saz mahfelinde Himayei Et- falin gürbüz ve güzel çocuk mü- sabakasına başlandı. Müsabake- gocuklar iştirak edecekti, Müsa- bakanın başlangıcı ve devamı çok heyecanlı oldu, Meydan hın- cahınç çocuklarla ve çocuk am nelerile dolu olduğu için müsaba- ka yapmıya imkân kalmıyordu. Meydan iki defa polis vasıtasile tamamen boşaltıldığı halde tek- rar çocuk (akınile doluyordu. Jüri heyeti (azası kendilerine tahsis edilen yere oturdular, He- yeti aşağıdaki zevat teşkil edi- yordu: Eminönü kaymakamı . Raif, Ve Eğlence- ler Tertip i verildi. Üçüncülüğü Yıldız İbrahim Hanım, kazandı ve kendisine bir İş bankası" kumbarası verildi. Dördüncülük (Sebahat (Şevket Hanıma verildi ve bir dikiş takı- mı aldı. Beşinciliği de Kevser Rauf Hanım kazanarak kendisine bir kumbara verildi. İkinci beş kişilik gruptan sira ile Nesrin Tevfik Hanım bir dikiş kutusu, . Ayten Behzat Hanım kumbara, Vehbi Mehmet, Sevim Kânm ve Türkân Nafiz isimli gürbüzler de birer dolma kalem aldılar. Fatin ismindeki küçüğe de bir top verildi. Müsamereye işti- rak eden mekteplerden onuna işirak hatırası olarak birer futbol topu hediye edildi ve bu suretle saat beşte müsabakaya nihayet verildi. Dün Taksimdeki dağcılık ve yürüyücülük kulubü de bir müsa- mere ve müsabaka tertip eyledi, yüzlerce çocuk kulüpte geç vakte kadar eğlendiler. Müsabakaya giren ve kazanan cocuklara da güzel hediyeler verildi. Dün ak- şam da Alayköşkünde Halkevi temsil şubesi tarafından yalnız küçüklere mahsus olmak üzere güzel bir müsamere tertip edildi, yüzlerce çocuk burada da eğlen- celi saatler geçirdiler. my. m —— Üç Konferans 5 | yeni tesis edilen “Türk fiziki ve Tabii İlimler Cemiyeti» tarafından bu ayın 30unda Bilnet ve yıldızların enerji e dair, “ikinci zumba cü konferansta si pi imi Reyşenbah | pr “ Zaman ve mekün , mev- | dair olarak verilecektir. Kon- slar için Fen fakültesi salonu edilmiştir. Bethofen Konseri Yarın akşam saat sekiz buçukta Fransız tiyâtrosunda (o senfonik bir konsör verilecektir. Profesör Mühen- disyan Efendi tarafından idare edile» cek olan bu konsere yüz elli musiki şinas. iştirak edecektir. Konser si lâl ile başlıyacak Bunu marul garp üntallarının gözel parçaları ta- kip edecek ve en sonrada meşhur Bethöfenin dokuzuncu senfonisi ça- 4