28 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

28 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Şampiyona Müsabakaları ]Memlekette Neticeye Doğru Giderken Dünkü İstanbul — futbol şampiyonası maçlarına dün de devam edildi. Müsabakalara ait fiküstürün se- | funcu haftası dün ya, Beşik- taş - İstanbulspor :ıı:h'ıılı biti- yordu. Kadıköyünde Fenerbahçe stadında yapılan bu karşılaşma haftanın yegâne futbol temasını ;:eıkil etmekte idi. Bunun için enerbahçe stadı ol B balıktı. dokeeslirle Günün ilk maçımı İstanbulspor- Beşiktaş B takımları yaptılar. İki takım 2-2 berabere kaldı. İkinci kümeden Hilâl ikinci maçta Kasımpaşayı 40 mağlüp etti. Sonuncu maçı, Beşiktaş - İs. tanbulsporlular birinci - takımları yaptılar. Beşiktaş maça, şu kadro ile çıkmıştı: l îaehmeı Ali, Hüsnü, Adnan, Faruk, Nuri, Feyzi, Hayati -Mu- zaffer; Hakkı, Şeref, Eşref. Buna mukabil İstanbulspor şu kilde idi: * stli, Samih, * Sabih, — Halit, Hasan, Sami, Fahri, Enver, Or- ban, Aziz, Reşat. » Hakem, Galatasaraydan Sadi Oyuna, rüzgâra karşı oynamak mecburiyetinde —kalan İstanbul- aporlular başladılar. Hücum Be- şiktaş muavin hattında kesildi. Ve Beşiktaşlılar sıkı bir inişle İs- , tanbulspor — kalesine yaklaştılar. Şerefin sıkı bir vuruşu dıhı. birinci — dakikada, İ.stınlıulıpor kalesinin Üstünden ıvı;tı gitti. Beşiktaşlılar, Tüzgârın da yar- dimi ile oynadıkları bu devrede, bilhassa ilk dakikalarda kendile, rini faik vaziyete geçirecek sayıyı çıkarmak için çok çalışıyorlardı. İshnbulsporun ilk dakikada başlıyan bu tazyik altında şaşa- layışı — Beşiktaşlıların — vaziyetini kolaylaştırıyordu. Yedinci dakikada Hakkı, ge- aldığı pasla çok müsait bir 1 Maçta Beşikt_z;rîakımı İstanbulsporu 1-2 Yendi vaziyet — yakaladı. Fakat mesafeden — vurmasına — rağmen, topu havalandırarak sayıyı kay- betti, İstanbulspor — canlamıyor, -İki açığın sevkettiği hücumlar, Be- şiktaş müdafaasında güçlükle ke- siliyor. — İstanbulsporluların - topu yere — indirememeleri — Beşiktaş defasına avantaj veriyordu. Oyun müsavi hücumlarla ge- giyor. Fakat Beşiktaşın inişleri daha şuurlu ve daha tehlikeli., 17 nci dakika: İstanbulsporun sol açığı Reşat, Azizden aldığı pası iyi — kullanarak — Beşiktaş kalesine iniyor. Hüsnüyü atlattı. Kalecinin çıkış yaparak boş biraktığı kaleye, soğük kanlılığını _h)'behniymlı güzel bir plase ile topu soktu. İıtınhulıporlulır, ol tefevvü- kunu da temin edincııdıhı canlı Oynamaya başladılar. Tehlikeli " lar- yapıyorlar. Fakat çok '€ri paslarla ve daima” havadan oynamalari aleyhlerinde oluyor. Birinci devre 10 lehinde bitti. bi nci devrede rüzgürla bera- er oynayacak olan hulıpoı— luların galibiyeti elden kaçırmı- yacaklarını tahmin edenler vardı. Fakat daha ağır basan bir taki- ma karşı, birinci devrede rüzgâra rağmen fırsat vermemek — için büyük bir enerji sarfına mecbur olan İstanbulsporluların aynı nefes kabiliyetini göstermeleri çok az muhtemeldi. Nitekim oyun başlar başlamaz hücuma geçen Beşik- taşlılar, üçüncü dakikada Muzaf- ferin ayağile beraberlik - golünü kazandılar. Oyun daha ziyade Beşiktaşın lehine denebilecek bir seyir takip ederek devam ediyor. İstanbul- İstanbulsporun | spor, muavin - hattının. müdafaa oyunu oynaması yüzünden Beşik- tazyıkını kabul etmiş bir vaziyete Beşiktaş - Istanbulapor maçında devre arasınaa istirahat eden Beşiktaşlılar kısa | düştü. Top ekseriyetle sarı-siyat- hların nısıf sahasında... 14 ncü dakikada: Yine Muzaf- fer, Beşiktaşın galibiyet sayısını güzel bir vuruşla kazandırdı. Bu ikinci golden sonradır ki İstan- bulsporlular açıldılar ve oyunu Beşiktaşın yarı sahasına nakle muvaffak oldular. Fakat bütün gayretler, metin bir oyun oynıyan Beşiktaş — müdafaası — karşısında semere vermedi ve Beşiktaş sa- hayı 2-1 galip vaziyette terketti. Küçükler Arasında Beşiktaş Küçükleri 934 Şampiyonu Oldu İyi hatırlıyoruz. İstanbulda üç senedenberi küçük — sporculara, daha doğrusu küçük ve genç sporculara karşı fazla bir alâka körülüyor. Geçen sene olduğu gibi bu sene de federe kulüplerin dördün- cü takımlarını teşkil eden küçük futbolcüler arasında her hafta muntazam maçlar tertip ediliyor. Galatasaray, Vefa, Beşiktaş, Fener, İstanbulspor - kulüplerinin fatbol meydamına henüz — yeni yeni atılmış genç oyuncuları ara- sında maçlar yapılıyor. Bu sene ayni kulüplerin A ve B takımları lik maçlarına devam ederlerken küçükler de kendi aralarında her hafta müsabakalar yapıyorlardı. İşte —küçükler — şampiyonası dün neticesini verdi ve Beşiktaş küçükleri 934 yılının birinciliğini -kazandılar. Dün Beşiktaş küçük- lerile Vefa küçükleri oynuyacak- lardı. Vefalilar vaktinde gelme- dikleri için mağlüp sayıldılar ve Beşiktaşlılar hiç mağlüp olmadan ve hiç gel yemeden birinciliği aldılar. ah Hetenin Yayacea Y Spor Hare- ket Ve Faaliyetleri Kayseride Muhafız Gücü, Tayyare Fabrikası Takımını Yendi Kayseri, (Hususi) — Çocuk bayramının ilk günü yapılan eğ- lenceler arasında bir'de heyecanlı futbol maçi tertip edildi. Muhafız Gücile Tayyare fabrikası Sporcu- | ları arasında yapılan bu maçı yüzlerce kişi seyretti. Neticede Muhafız Gücü 0-2 galip geldi ve hediye olarak bir kupa verildi. Ödemişte Ödemiş, (Hususi) — Geçen hafta kasabamızda Mendires ku- lübü ile Altnova - kulübü - futbol takımları arasında güzel bir maç yapıldı. Neticede — Mendiresliler 0-2 galip geldiler. izmitte Lik Maçları İzmit, ( Hususi ) — Kocaeli mıntakasında lik maçları haziran ortalarında başlıyacaktır. Şehri- mizdeki spor klüplerinde lik maçlarına hazırlıklar başlamıştır. İdman yurtlular kadrolarını takviye ederek kuvvetli bir şekilde sahaya çıkmak için bütün gayret- lerile çalışmaktadırlar. Bununla beraber şehrimizin en eski ve en verimli bir gençlik kaynağı olan Ktihatsporlular da ekzersizlerine muntazaman devam etmektedirler. Geçenlerde toplanan - İttibat spor klübü yeni idare intihabını apmış, — neticede — Muammer, unus, Cevdet, Nazmi, Rıza, Hasan, Tahir Beyler yeni idare heyetine saçilmişlerdir. — ©. y. Mütekalitler Yenildi İzmit, ( Hususi ) — Geçen cuma günü İzmitte senenin en eğlenceli ve alâkalı maçı ya- pild. Hemen hemen bütün spor meraklılarının bulunduğu bu maç İdman Yurdu - İttihatspor müte- kaitlerile, İttihatsporlular arasında oldu, Yeşil beyazlılar ağabeyle- rini bir. hayli yorduktan sonra 1- 5 sayı ile galip geldiler. Hatta bu beş sayımın bir düzüne olması ihtimal dahilinde olduğu halde mütekaitlere acımışlar ve merha- met kabilinden 5 sayı kaydet- mekle iktifa etmişlerdir. Mütekait ıı= şöyle iİdi: Paşa baba, kırtasiyeci Sadet- tin, Terzi Müfit, ormancı Hasan rakıcı Hafız, tütüncü Müzaffer Hoca Ahmet, sinemacı — Lüt! Tevfik, Nihat Beyler. Nazilli Sporu Gitgide İlerileyor Nazilli spor hayatı gittikçı canlanıyor. Bu cuma Nazilli sa: hasında Aydın Sanat'ar mekteb ile Nazilli ortamektebi arasındı heyecanlı — voleybol — ve - futbo maçları yapıldı. Saha çok ka labalıktı. Voleybol maçı gayet beyecani ve güzel oldu. Nazilli takım galip geldi. 2 Futbolde Aydın Sanatla mektebi çok kırıcı oynadı. İl taraftan bayılanlar oldu. Seyirci ler arasında — müthiş —| eyecai vardı. Herkea oturduğu Y*': duramıyordu. Neticede oyunu Sanatlar mektebi kazandı. Nazil lililer çok neş'eli ve heyecanl bir gün geçirdiler. Maçlar tevali edecektir. Nazill sahasında yakında kuvvetli ta kımlar karşılaşacaktır. Bu me yanda İzmirden de ban ku- lüplerin daveti düşünülüyor. Havacılık Sporları Rio de janeyro, 27 (A.A.) — Sao Paulo yelkenli — tayypre ile uçma kulübü, bu nevi tayyare ile irtifa rekürunun sahibi olan Alman tayyarecisi Heini Dittmarı muallim olarak hizmete almıştır. * > “Alman heyeti azasından ""' diğeri de Kondor tayyarecilik sindikasına pilot olarak alınmıştır Heyetin diğer azası Almanyaya dönmüştür. Av Sporları Adapazarı, 27 ( AA ) — Adapazarı Avcılar kulübü musiki kolu birinci konserini 500 — dinle- yici huzurunda — muvaffakıyetle verdi. Dört saat devam eden konser halka derin zevk' düygu- ları biraktı. : Kayseride Muhi Gücü ve Tayyare fabrikası oyuncuları yı:l:'::dı. .:ııiıl; Ödı:::in Menderes apor kulübü oyancuları Bo doi goe L