28 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

28 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

-— ——— ——— —— SON POSTA SEVDİĞİM KADIN Almancadan Tercüme 28 -4-934 Nakilit Sadettin Reşit Heydi bir — münasebetsizlik yaptığını hissetti. Kızararak mah- cubane başını önüne eğdi. Fakat Kontes onun bu haline dikkat etmedi, gözlerinin manasız bak- şile etrafı süzerek dudakları ken- di kendine münakaşa ediyormuş gibi sessiz oynıyordu. — Or dömmes'i sattı hall sebebini biliyorum. —Son defa ödünç İstediği zaman — hasislik etmekliğim lüzumsuzdu. Her halde bu büyük hürmetle sakladığı aile çiftliğini o da zorla satmıştır. Kontesin sesi gibi elleri de titriyordu. Yastığına zorla daya- nârak güçlükle kendini biraz yu- karıya çekti. Heydi sakin olmiya çalışarak cevap verirken heyeca- nını gizliyemiyordu: — Annem Güzel Kasteli par- kindan bana çok bahsetmişti. Vak- tile orada çok bulunmuş. — Evet biliyorum. Hol Yur- gen'in — babası yaşadığı zaman annen de vardı. Hol'ün babası kusursuz, çok hassas bir akraba ldi. O Kasteli, kıymettar şeyleri Üst Üste yığmadan zevki selim Üzere döşemesini bilirdi. Hayat doktoru idi. Daima şık, daima sevilerek bayat yolunu bitirdi. | Hol tevarüs onun çok bususiyetlerine etti, yalnız maalesef biraz hafif meşrep.. Ona iyi bir | zevce İ1âzımdı, Oonu anlıyacak, kıymettar bir kadın olupta ona sevği ve anlayışla hayat arkadaş- lığı etmelidi. Hasta bir saniye durdu. Göz- leri merakla Heydinin üzerinde dolaştı. Birdenbire: — İkinizi arasındaki yaş farkı çok.. Nekadar fenal Dedi. — Oh.. okadar yaşlımı hala?, — Hol otuz dört yaşında; sense on dört! — Evet... çok yaşlı! Heydi zcrla gülerek söyliyordu. Buradaki vaziyetinin gittikçe fe- nalaştığını hissediyor, bir türlü bu muhaveren'n ne netice vere- ceğini tahmin edemiyordu? Haki- katte ne isteyebilirdi?. Nasıl dü- şünceler vardı? Kontesin gözleri pencereden dışarı çevrilmişti. Du- dakları evvelki gibi sessiz oyn- yor, gözleri gittikçe parlıyordu. — Holü bir kere daha gör- mek isterim, dedi... Daha neka- dar yaşayabilirim ki? Gayet aşi- kâr olarak hissediyorum ki günden güne kuvvetim tükeniyor... Heydi Hol Yurgene hemen gelmesi için yaz. Yahut tegraf çek.. Heydi oynaşmadan yerinde kaldı. Sarsılmadı. Sükünet ve büsnükabul siması göstermesi lâ- amdı. Fakat artık bu işlerin ma- nasını tahmin etmiye başlamıştı: — Nereye telgraf çekeyim? Adresi nedir; bilmiyorum ki.. — Ordömmes'e benim namım- la telgraf çek. Bas't olarak şöyle: -Z TAKVİM —— Gün CUMARTESİ — Kasım 30 28 NİSAN 934 172 - S Arabi Ruml B Maharrom 1338 | 13 -Nisans1359 vüyernnan Zrmirite Vaktı vi aa —— — Güceş (10 03 | $ GA Akşam lid — | 19 61 Öğle | B10 | 12 01) Yata | 1 42 | 20 43 'Hlndi |W 00 | 16 02) iasak (6 009 Vak't | Ezaat| Vassti — S ı0| “ Ziyaretini bekliyorum. Kristina hala,, ve oraya adresimizi bildir. Bu kâfi. Merak ediyorum acaba gelecekmi? Eğer gelmezse... Kontesin ağmı büzülerek sükü- netle homurdandı: — Onu incittim. Her halde bana kırgın... Fakat buna rağmen gelir. Çünkü iyi terbiye görmüş, nazik bir adamdır. İhtiyarın gözlerinde yine hum- ma ateşi parladı. Asabı gerildi. Yüzü buruştu, hayat kuvveti göze görünecek kadar içinde yaşıyordu, Yalnız dudakları oynıyor, anlaşıl- maz sözler homurdamnıyordu. Heydi ayağa kalktığı zaman bu manzara karşısında bütün vü- cudunu soğuk bir ter bastırmıştı., Uyku ilâcını karıştirmakla meşgul olan ÂAngelika hemşireyi içeriye çağırdı. TÜRK ve SUMER Sinemalarında muvaffakıyetle devam eden Türkçe sözlü muazzam şaheser ANKARA TÜRKİYENİN KALBİDİR her Türkün görmesi icap eden milli inkılâp filmi İ İstanbul Evkaf müdüriyeti ilânları I K. 00 Lira 4095 140 T70 hallesinde Sepetçi arsanın tamamı. 252 2047 metre terbiinde bulunan Kadirgada Şahsuvar Bey mahallesinde Kadirga limanı caddesinde 53 No.lı arsa ve Üzerinde mevcut barakanın tamamı. 28 metre terbiinde bulunan Lângada Kâtipkasım ma- sokağında eski 52 yeni 55 No.h (2484) Bermucibi kayıt 126 arşın miktarında buluman Lângada — Zabıta Romanı — İktıbas Hakkı Mahfuzdur 8on Postanın Tetrikası — NO.17 Hasta mümanlat etmeden ilâcı içmesini müteakip buhran geçti. Heydinin endişesi gittikçe ziya- deleşiyordu. Hale hasta yatağının yanına Hol'ü çağırması, Annesinin bütün — plânlarını altüst etmek demekti.. Zevk, neş'e ve aşktan başka birşey düşünmeyen Heydi- nin dimağında bu hasis menfaat cidalinin safahatı silik bir iz bırak-| madan geçiyordu, Nihayet bütün | bu düşüncelerden bir tek sabit kelime oraya mahkük imiş gibi kaldı: Vuı";'etnuııel BU Oh, para arkasından koşmak.. Ne kadar, çirkin ve nefret verici bir ihtiras.. Bu kayga köpeklerin biribirlerinin ağzından — kemik parçaları kapmak için bırlaşma- larına ne kadar benziyordul! Ne kadar bayağı ve adil Fakat katı yürekli olmak lâzım geliyordu. Annesinin yüz kere yazdığı gibi Halenin servetine tevarüs etmek için Hol ile ayni hukuka malikti- ler. Her ikisi de ayni derecede yakın aile çocukları idi. Heydi itidal demini muhafazaya çalıştı. (Arkası var) Çakırağa mahallesinde Sultancamii sokağında 77 No l1 arsanın tamamı. (4884) Gi metre terbiinde bulunan Samatyada Hacıhüseyinağa mahallesinde Analipsi sokağında eski 3 yeni 30 No. li arsanın tamamı. (5640) Küçükmustapaşada Mollahüsrev mahallesinde Küçük- mustapaşa caddesinde eski 19 İA 25 yeni 33 ilâ 39 No.lı arsadan müfrez 152 metre 54 santim terblindeki bir harita No. lı arsanın tamamı, (2673) 120 00 80 arşın miktarında bulunan Kocamustapaşa mahalle- sinde Sulumanastır mektebi sokağında eski 14/16 yeni 12 Nolı arsanın tamamı. İstinye'de Mahmutçavuş mahallesinde İstinye caddesinde 200 00 (1893) eski 42 yeni 62 No. h dükkâma tamamı. (1477) Yukarıdaki emlâk yirmi gün müddetle satılmak üzere ilâna konmuştur. İhalesi Mayısın 7 inci pazartesi günü saat 15 tedir. Taliplerin pey akçelerile beraber İstanbul Evkaf Müdüriyetinde Mahlölât kalemine müracaatları. «1756» Yalova Kaplıcaları —— Dahilinde Kiralık Mahaller Akay İşletmesi Müdürlüğünden: 3 kardeşler gazinosu, ylü hamamı, tuhafiye dükkânı müza- ede ile kiraya verilecektir. Talipler şeraiti anlamak için her gün wazım Şefliğine ve müzayedeye iştirak için 3/5/934 Perşembe günü sant 14 de İdare Encümenine gelmeri. “1973,, İnhisarlar U. Müdürlüğünde A. — “7000,, kilo müstamel çember: 9/5/934 çarşamba günü saat “14,, B. — Teferrüatile beraber bir adet elektrik motörü: 9/5/934 çarşamba günü saat “15,, Mezkür iki kalem eşyayı verecek taliplerin nümune ve şartna- meleri gördükten sonra fiat vermek üzere yukarıda gösterilen gün ve saatlerde “4X7,5,, teminatlarile beraber Galatada ÂAlım, satım komi: onuna müracast etmeleri. "2011, Kollejîilerin Müsameresi Nisan 28 Dün Arnavuütköy Kız Kollejinde Güzel Bir Gün Geçirildi Müsamerede temsil edilen piyesi mavaffakıyetle başaran Kollejliler Robert Kollej Türk Talebe Birliği tarafından dün öğleden sonra Arnavutköyündeki kız ko- lej.inde bir müsamere verilmişt.z. Müsamere çok güzel olmuş, kız ve erkek Kollejlerinin bütün ta- lebeleri, mezunlar, tanınmış hanım başlanmış, birlik azasından biri tarafından kısa bir hitabeden sonra “ Sırat köprüsü ,, piyesinin | birinci perdesi temsil edilmiş, müteakıben güzel parçalar çıhn- miş, sonra Sırat Köprüsünün ikinci ve üçüncü perdeleri temsil edil- miştir. Genç kollejliler müsame- renin başından sonuna adar gıpta edilecek bir muvaffakıyet | kazanmışlardır. Feyziye Lisesinde Dün öğleden sonra Feyrziyı lisesinde de son sınıf talebesi ta- rafından bir ayrılık müsameresi tertip olunmuş, güzel musiki par- çaları çalınmış, temsiller verilmiş ve çok eğlenilmiştir. Dumlupınar Mektebinde Dum'upınar şehir yatı mekte- Trakyanın — Düzgünlüğü İçin Proje'er Hazırlanıyor ( Baştarafı 1 incl sayfada ) rak Trakyada mebzul miktarda yetişen iptidai maddelerin mem- leket ihtiyacına uygun bir şekilde mamul bir hbale getirilmesine de ehemmiyet verileceği öğrenilmek- tedir. Bu arada Trakya n_uhııunıın çoğaltılmasına da ehemmiyet veri- lecektir. Bütün bu faaliyet Trak- yaya asri bir manzara kazandır- mış olacaktır. Müessif Bir irtihal Akşam refikimizin yazı işleri müdürü Enis Tahsin beyin babası Hasan Tahsin bey, kısa bir has- talıktan sonra dün sabah vefat etmiştir. Merhtim uzun müddet ticaret âleminde ve resmi daire- ler müteahhbitliklerinde bulunmuş- tur, Cenazesi bugün saat on bir buçukta Şişlide Etfal hastanesi tramvay durak yerindeki Miku apartımanından kaldırılarak Feri- köy kabristanına defnedilecektir. Bu elim ziyadan dolayı meslek- taşımıza ve merhumun diğer ailesl mensuplarına taziyetlerimizi beyan ederiz, Yeni Ng_y_ı_t_ 1 —— İçki düşmanı — Ayda bir inti- şar eden ( İçki düşmanı ) gazetesinin 16 ncı nisan Gayısı çıkmışlır. İçi Fahrettin Kerim, A. Şevket, Nocati, Safiya Hüseyin, müşahit A.SIR.M. Ali, Salih beylerin yazıları vardır. Sayısı 5 kuruşlur. Karilerimize tavsiye ederiz. | Dr. KEMAL NURİ x | Cilt ve Zührevi hastalıklar mütehassısı Beyoğlu: Rumeli han 16 Tel « 40153 Müsamerede muvaffak olan Kollej- lilerden Refia Ismail H. binde de dün talebeler tarafından parlak ve eğlenceli bir müsamere verilmiştir. DABCOVİCH va Şürekâsı Teli 44708 -7 - 41220 Avrupa ve Şark limanları aşasında muntazam P“..ı Anvera, Rotterdam, Hamburg ve Lakandinavya limanları için yakında hareket edecek vaPurları ve dünyanın başlıca limanlarında transbor demena Fazla tafsilüât için Galata, Frengyan han amümli acenteliğine müracaat Tel 447078 - 41 THEO REPPEN vapur acentalığı Polish - Palestine Line of the polish Transatlantio Sihpping Co. Ltdi Güynia - America Line, 15.000 tonluk “POLONİA, Transatlantik vapuru ile Köstence - İstanbul- Hayfa - Yafa- Pire arasında muntazam ve lüks azimet ve avdet bsoferleri i, £ ve Süncü sınıf vardır. Hayfa - Yafa-ve Pire için selerler: 8 Mayım sant 16 te 17 Mayis saat 15 te S1 Meayis #esat 15 te 14 Haziran saat 15 to Doğru Köstence için seferleri 29 Nisan —aaat 19 da 183 Mayıs — saat 19 da £7 Mayı” — saat 19 da 10 Haziran sant 19 da 94 Hartiran sant 19 da Seyahat müddeti İstanbul — Köstence 15 saat İstanbul — Yafa Gi « İstanbul — Haylfa — 1 » Fazla talsilât için Galatada Freng- yan hanında umumi acentalıklara müracaat. Tel 4-4707/8-41220.Yolcu için atlantik vapuru — acentasına. Galata rıhtım caddesi Tel. 40010 ve Vegonli - Kok ve Nuatta seyahat Ü acontalıklarına müracsak (151864)