17 Mayıs 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

17 Mayıs 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Sayfa SON POSTA < T eee —a £ ae BOEEDARDN N A Daran aa ea BALSRLZ — z — — — M a e 02900208000 VC İzmir Atletizm Bayramı Çok Muntazam Oldu Ve | Dereceler Alındı Eyi bBüsabakalara giren İzmir futbol şampiyonu Altay kulübünün atletizm takımı İzmir (Hususi) — Halkevi spor komitesinin tertıp ettiği spor şen- likleri, kesif bir seyirci kütlesi huzurunda, yüze yakın atlet ve sporcunun iştirakile icra edildi. Atletizm antrenörü Her Abraha- mın nezareti ve 25 kişik bir ha- kem heyetinin murakabesi altında yapılan müsabakalar çok munta- zam oldu ve iyi dereceler alındı. Müsabakalara genç mekteplileri- mizin de iştirak etmesi günün zevkini arttırmıştı. Bilhassa geçit resmi çok mun- tazam ve çok alâkalı oldu. Ko- şularda kazananları sırasile ya- zıyoruz ; 50 metre sür'at: 14 yaşına kadar olan genç mektepliler ara- sındaki müsabakaya 21 kişi işti- rak etti. Birinciliği Cihat ( Buca Örtamektebi ), Ehn ( San'atler Mektebi), Ali (Muallim Mektebi) kazandı. S0 metre kızlar: Bu müsabaka, beklendiği kadar alâkal olmadı. Kız kollejinden Hayrünnisa Hanım 8, 3/5 de birinci oldu. 100 metre sür'at: On altı ya- gına kadar mektepliler arasında olan bu müsabakaya 35 kişi işti- ak etmiş, neticede birinciliği Ha- san (ortamektep) , ikinciliği Hasan | Bilâl ( Fransız kolleji ) kazanmış- lardır. Yüksek atlama (küçükler ara- sında ): Sekiz kişi iştirak etti. Birinciliği — Fransız - kollejinden (Süha), ikinciliği ayni mektepten Hasan Bilâl kazandı. Gülle atma (küçükler): Birin- eiliği Süha (F. K ), Tarık (Kar- şıyaka ortamektep). : Ön beş kişinin bu müsabakada Ha- san ( muallim mektebi ) birinci, Mustafa (Amerikan kollej ) ikinci geldi. Geçit resmi: Geçit resmine Altmordu, Altay ve İzmirspor atletlerile Buca ortamektebinin enç çocukları iştirak etti. Geçi- sin en önünde Kalkay Nuri Bey 'a vardı. Büyük bir intizamla idare edilen geçit resmi yapılır- ken bir tayyare filomuz stadyom Üzerinde, seyircilerin nazarlarını okşayan uçuşlar yapıyordu. 1500 metre mukavemet : | — Mehmet (Rados) rekor 4.22/2-5 dakika, 2 — Hilmi (Altay). 100 metre sür'at: 1 — Baha- dir (K.S.K) rekor 12 saniye 2 — İbrahim (İzmirspor). Gülle atma: 1 Niyazi (Altay) 12-2 metre (İzmir rekoru 17 santim farkla kırıldı| 2 — Sabahattin (Altınordu). — 4X50 bayrak (küçük mektep- liler arasında): | — Buca orta- mektebi ekipi 26 1/5 saniye, 2 — Karşıyaka ortamektebi. 4X50 bayrak (kızlar arasında) ! — Baca ortamektebi ekipi. 800 metre koşu: 1 — Mu- zaffer ( Karşıyaka ortamektebi ), 2 — Mustafa (Buca ortamektebi). Yüksek atlama : | — Hüseyin ( Altınordu ) rekor 1,75, 2 — Mustafa (Altınordu). Si a ekor sani 2 - Mustafa (İzmirspor).. Bz Disk atma: 1 - Hikmet (Altay) rekor 31.47, 2- Jonson (Altınor- du).. 30.38. 4X 100 bayrak: | - Erkek lise- sinden Cemil, Orhan, Saim ve | Cevat ekipi. Rekor 52 saniye 2- Buca orta mektebi.. Tek adim: 1- Hüseyin (ab tınordu), 2 - Mustafa (Altınordu).. 400 metre sür'at: 1 - Alp Aş- lan (K. S. K), 2 - Tito (Altay) Üç adım: 1- İsmail (Buca or- ta mektep), 2- Hüseyin (AL tınordu)... 100 - 200 - 400 - 800 Balkan bayrak koşusu; 1 - Altınordu eki- pi., “Rekor 3.37, 2- Buca orta mektebi.. Müsabakalardan — sonra Vali Paşa kazananlara şiltler hediye etmiş ve müsabakalara nmihayet verilmiştir. A. Adnan Dünya Kupası Maçlarının Kurası Çekildi Bu sene dünya Futbol şampi- yonası Romada yapılmaktadır. Çe- kilen kura neticesinde maç turnu- vasının şu süretle yapılması ta- karrür etmiştir: 24 Mayıs, Amerika A — İtalyan - Meksika Şimali Amerika maçının galibi ile, B — Çekoslovakya - Romanya. C — Macaristan - Mışır D — Arjantin - İsveç E — Brezilya - İspanya F — Felemenk - İsviçre G — Fransa - Avusturya H — Belçika - Almanya Bu maçlardan: 4 H Turauvasının galibi D turnuvasının galibi ile. . B. » G ©0 » ” » » Â çarpışacak sonra kilecektir. Meksika » Şimali tekrar kura çe- Dünya kupası maçlarında Italyan millt takımtnın merkez muhacimli- #ini yapacak oyunculardan Meazza Şarkey Tekrar Şampiyon Olmak İstiyor Sabık cihan şampiyonu Şarkey Geçen sene - İtalyan boksörü Karneraya mağlüp olarak cihan şampiyonluğunu kaybeden Ame- rikan boksörü Şarkey unvanmı tekrar kazanmak için çalışmıya başlamıştır. Amerikalılar sabık şampiyo- nun bu arzusunu kolaylaştırmak üzere Karnerayı onunla bir daha döğüşmiye kandırmak için mühim paralar teklif etmişlerdir. Avne> pada bulunan Karnera henüz bu tekliflere cevap vermemiştir. Memlekette Faaliyet yarrA “Feyziâti,, Güzel Bir Saha Yapmıya Muvaffak Oldu -P a Feyziâti sahasının küşat resmine İştirak eden Darüşşafakalılar Feyziati lisesi, müdürünün him- metile güzel bir spor sahasına malik oldu. Salı günü bu saha- nın açılma merasimi yapıldı. Feyziatililer sahalarının resmikt- şadına Darüşşafakalı kardeşlerini davet etmiştiler. Saat dörtte merasime — başlandı. — Seremoni muvaffakıyetle başarıldıktan son- ra saha küçüklere bırakıldı. Küçük takımlar alkışlar ara- sında maça başladılar. — Birinci devre Feyziatililerin ceza — vuru- şundan yaptıkları bir golle niha- A, Kisarı (dman Yurdunun Bayramı Anadoluhisarı İdman Yurdu tarafından yarınki cuma günü Yurt meydanında senelik bir id- man bayramı yapılacaktır. Tertip edilen programa göre bu bayram- | da koşular, gülle atma, futbol maçı, uzun ve yüksek atlama, bayrak ve sokak koşuları çuval, yumurta yarışları yapılacaktır Gediz - Kütahya Maçı Uşak, (Hususi) — Gediz spor- cuları Kütahya'ya giderek Kütah- ya sporcularile bir maç yaptılar. Saha çok kalabalıktı. Oyun Gedizlilerin hâkimiyeti — altında cereyan etti. Birinci haftaym 1-0 Kütahyalıların — galibiyetile bitti. | İkinci haftaymda Gedizlilerin at- toğı bir golü hakem kabul etme- dğinden oyunun bitmesine 10 ika kalarak Gedizliler sahayı yetlendi. İkinci devrede — oyun daha seri ve daha güzel bir ce- reyan aldı. Bu devrede Darüşşa- fakanın sağ vo sol içleri birer gol kaydettiler. Pek samimi bir hava içinde neticelenen bu oyun- dan sonra davetlilere — bir çay ziyafeti verilmiş ve iki mektep arasındaki rabıtaları daha takvi- ye edecek nutuklar - söylenmiştir. Herlemiş gençliğe yakışacak Böyle bir temas hazırlıyan Feyzi- atilileri ve davete kardeşçe iştirak eden Darüşşafakalıları tebrik ederiz. Yarınki Maçlar Lik maçları bittiği için yarın şilt maçlarına davam edilecektir. Vefa-Kum- Kasımpaşa Fenerbahçe sahasında : kapı - Hilâl, Fenerbahçe - Taksim sahasında: Beykoz * Ana- dolu, Galatasaray - Altınordu. Fenis Kulübü Açılıyor Türk dağcılık ve yürüyücülük kulübü bir-tenis şubesi açmıya karar vermiştir. Cuma günü şube merasimle açılacaktır. Kulüp Per- şenbe günü için bir de suvare tertip etmiştir. terketmek mecburiyetinde kalmış- lardır. Yeni teşekkül etmiş olan Gediz sporunun verdiği semere yüksektir, Fransızlar geçen sene kaybettikleri Davis kupasını kazanmak için çok çalışıyorlar. Oyuncularının iyi hazırlanmalarını temin maksadile (Cenup Kupası) namı altında mühim bir tenis müsabakası tertip et- mişler. Cenup Kupası maçları resmini koyduğumuz Karlton saha- | &ında yapıdacaktır.