17 Mayıs 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

17 Mayıs 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

K. SON POSTA SEVDİĞİM KADIN Almancadan Tercüme N- Nakili: Sadeitin Reşit Hiç bu kısa müddet surette o biribirimizi kâfi mı? — Bu meseleyi etmeme müsaade Ben öyle hissediyorum ki bu kısa dediğiniz birkaç gün zarfında muhtelif münasebetler ciddiyeti- nizi ve ruhi asilliğinizi tanımak- lığıma kâfi geldi. Benim de hiyetimin nazarınızda kâfi dere- olarak teressüm biraz mâ cede mufassal eltiğini zannederim. — Eğer böyle olsa bile bütün bunlar tam bir hayat için birleş- miye kâfi midir? Birbirimize mü nasip (o olduğumuzda ( şüpheniz yok mu? — Muhakkak surette hoşu- nuza gittiğimi zannedecek kadar budala değilim. Buna rağmen hissikablelvukuum bana fısılda- yor ki; nazarınızda biraz olsun mevkiim var. Erkeğin sesi titriyordu. Kabul cevabı bekleyen yüzünde riyasız olan sözlerinin reddedileceğinden çekinen bir ifade vardı. Emmi bu vaziyet karşısında müthiş hakikati ağzından kaçırmamak için bütün kuvvetini bir araya toplamak lâzımgeldiğini ofarketmekte” ge- 5-04 teşrih eder misiniz? cikmedi, O saniye nefsi üzerindeki | murakabe ve hâkimiyetini kaybe- divermek tehlikesi de vardı. Hol dilsizce bir nutuk veriyormuş gibi asabi asabi bir aşağı bir yukarı geziyor, ne düşündüğü, ne demek arzusunda olduğu yüzünden belli olmuyordu. Tekrar Emmiye dö- nerek: — İki kişinin hayatını birleş- tirmesi için zihniyetlerle duygula- rn yekdiğerine uygun olması lâzımgeldiğini çok iyi bilirim.. Fil- hakika şimdiye kadar aramızda birçok münakaşalar oldu ve “çok defa bizler biribiritin aksi noktai naçarlaı müdafaa etmekle görü- müşte biribirimize karşı muarız vaziyette kaldık. Fakat bu taaruz- lar asla esaşa âit değillerdi. Esas- ta bemen hemen müttefiktik; gayeyi istihdaf eden yolların tayi- ninde biribirimizden ayrılıyorduk; belki bu husuta ben birazda ifrata vararak bebin ve karanlık noktai- nazarlar serdettim, bunu benim fena Bir adetim ölarak telâkki ediniz. İşte (size vadediyorum; zevceliğimi kabul ederseniz AL manyada kalacağım. Erkeğin nefesi dürur gibi olu- yor, gittikçe fazlalaşan heyecan- dan yüzü gâh sararıyor, gâh kıza- rıyordu. Sözüne devamla: — Daima gayet dürüst bir adam olarak yaşadım. dedi. İki yüzlü- lükten hiç anlamam; kalbimde ne varsa onu herhangi bir manevraya lüzum görmeden söyleyenlerde- nim. Gorüyorsunuz ya; sizin beni tenvir etmiş olmanıza rağmen ben hep zayıf noktalarımı anlatmakta tereddüt o etmiyorum. o Tabiatile bö ir kapitülasyonu sizi sev- Hilâllahmer Günü 3 Mayıs HİM ebmer günüdür. Her derde koşün ve her yarayı saran, aç çe- cukları doyuran, ber veremliye bakam, çıplakları giydiren HilMHahmer Cemiyetin dir, Yarım asırlık çok şerefli bir maziye malik olan bu şefkat ocağına yardım et- mek senede birlira vererek cemiyete Aza ölwak herkesin borcudur. Vazifesidir. Vatandaş Hilâlahmeri unutina! Ona (Ka- rinen kaderince) de olan yardım et. esaslı tanımamıza — Zabıta Romanı — İktıbas Hakkı Mahfuzdur 6on Postanın Tefrikası | NO-30 Emmi kendinde (o olmıyarak fırladı, Hol bu son derece asa“ bileşmiş, kendinden geçmiş genç memiş olsam kabul etmezdim, Eğer bu aşk sizden gelen iyilik, ışık, itimat ilhamlarile yaşamamış olsaydı bugün huzurunuzda genç bir mektepli sıkılganlığı ile itiraf edemezdim. Belki bu vaziyetim çök komiktir. Fakat başka türlü hareket etmeme imkân yoktur. — Ben tamamile fakir bir kızım, siz paralı bir evlenmeye mubhtaçsınız. Söyledikleriniz ' deli» likten başka bir şey değil. Mösyö. Hol, iyi arkadaşlar gibi ayrılmamızı imkân dahiline sokunuz, aklınızı başınıza alın ve nihayet anlayımız: Biz biribirimize münasip değiliz | Üç Haydut N Amerikada Hapse Mahküm Oldu Los Anjelos, 16 — Milyoner Get-” leyi kaçıran üç haydut, tevkiflerinden 24 sant geçmeden müebbet hapse mahküm edilmişlerdir. İngiltere Ve Üniformalı Meb'uslar Londra 16 — Meb'us Lokör Lamp- son, siyasi fırka mensuplarının üni forma giymekten menedilmeleri hak- kında Avam Kamarasna bir takrir verecektir. Avrupa İktisat Konferansı Viyana 16 — Avrupa İktisat kon- feranmı > mesaisine başlamıştır. Kon- feransa 2i millet iştirak etmektedir. Almanya iştirak etmiyor. Buğday Konferansında Londra, 16 — Buğday konferansı tali komitesi flatlerin yükseltilmesi hakkındaki teklifleri kabul etmemi Toplantı, Davetler Bir Konferans Halkevi salonlarında bugün Dok- tor Osman Şerefeddin B. tarafından “Bir ırka fena tesir eden sebepler, isimli o bir konferansı © verilecektir. Herkes gidebilir. Tarı Vapuruna 4 Vapurculuk şirketinin yeni ak dığı vapura dün bayrak çekme ve isim konma merasimi yapıl- mıştır. Merasimde Kolordu Kuman- danı Şükrü Naili Paşa ile, İkti- sat Vekâleti deniz ve hava Müsteşarı oSadullah, . Tahlisiye Umum Müdürü Necmeddin, De- niz Ticareti Müdürü Müfit Nec- İ| det, Deniz işletmesi Müdürü kızı hayretle ağlıyarak, | sözleri döküldüğü süzüyordu. Emmi hıçkırıklar arasında sözlerini tamamladı: — Sizin zevceniz olmaklığıma imkân yok... Zaten ben bunu arzu etmiyordum.. İstemiyordum! | Hıçkırıkları söz mani — oluyordu. söylemesine Ağzından son delicesine ağlıyor, zaptedemediği küçük çığılıkları mendilini ağzına tıkayarak göğsünde hapsetmiye uğraşıyordu, birden erkeğe doğru yürüdü, elini uzatarak: — İyiliğinize çok, hem pek çök teşekkür ederim.. Fakat artık İ gidiniz, ayrılalım! dedi, Hol omuzlarını silkerek: Mi Valisi Londrada Londra, 16 — Hindistan Umumi valisi Lord Vilington buraya gelerek Hindistanın o muhtariyeti | hakkında ileri sürülen (o mütalenlar hakkında hükümete mufassal bir rapor vere- cektir. Malâmdur ki Hindistan ka- nunu esasisinin değiştirilmesi me- selesinde İngiltere setine bazı eihetler de vardır. Hint Müslümanları Ve Gandi Bombay, 16 — İslâm büyükleri bir toplantı yaparak Gandinin yeni ka- nunu esasiye karşı İleri sürdüğü tav- aykırı Karagöz Müsnmeresi Haftaya Kaldı Karagöz . gazetesi. müdürlüğünden: İstanbulun eski eğlencelerini toplu bir | halle göstermek üzere tertip ettigimiz | müsamere 18 Muya Cuma günü için ilân edilmişti. Müsamerenin tam bir mükemmeliyet içinde geçmesi için ki- riştiğimiz. hazırlıklar maalosef di. Onun için müsameremiz cuma günü saat on beşte Te tiyatrosunda verilecektir. Okurlarımızın almış oldukları biletler tabintile mute- berdir. Bayrağımız Çekildi Sadettin ( Beylerle şehrimizdeki iktisadi ve mali müesseseler er- kânı ve diğer birçok zevat hazır bulunmuşlardır. £ Yeni (o gemiye “Tarı,, ismi konulmuş, vapurculuk şirketine muvaffakiyetler temenni edilmiştir. Bundan sonra Boğazda ve Mârmarada bir gezinti yapı larak avdet edilmiştir... Resmimiz merasimden bir sahnedir. zaman artık | J i ,fazalından, Mayıs 17. " ' ia omlaşğmmzalişmikneliel, —— ng — Çocuklarda Nüfus Siyaseti ( Baştarafı 1 inci sayfada ) hastanesinin Polikliniklerine ye- len (973) anne 3151 çocuk doğur- muştur. Bu çocuklardan (2359)u yaşamış, geri kalan 792 si ölmüş- tür. Yani doğanların dörtte biri, daha doğrusu yüzde yirmi beşi ölmüş demektir ki bu nisbet çok fazla ehemmiyet verdiğimiz nüfus (o siyasetinin aleyhinedir. Fakat asıl şayanı dik- kat olan nokta bu 792 çocuktan 408i doğumdan bir yaşına ka- dar geçen bir sene içinde ölmüş" lerdir. İki yaşında ölen yavrula- rın adedi 140dır. 100 yavru da 4 | yaşında ölmüştür. Görülüyorki yaş büyüdükçe ölüm adedi azalmak- tadır. Tile 8 yaşları arasında ölenlerin sayısı 10 rakamını geç- memiştir. ( Baştarafı 1 inci sayfada ) « — Çalışıyor, kazaniyor ve geçiniyorsun.. Kimseden birşey beklemiyorsun. Böyle olduğu hal de seni geçindiren toprağına “Bu benim malımdır» o diyemiyorsun. Bu, ademi memnuniyet ve hoş- nutsuzluk tevlit etmeğe değer esaslı bir sebep değil midir? Po- mak, hayvanını “ Aylak,, denilen mer'alara salamaz.. Çünkü; der- hal cezalandırılır. Bunlar bizim için birer ayıp teşkil ederler. Bunların küçük Bulgaristanda oluşu, Bulgar Devleti için hicapa- ver birşeydir. Utanmız Efendiler. “Gidip “© zengin Rodoplarda Bulgar vatan- daşlarının nasıl mektepsiz, yolsuz, hamamsız, bastanesiz, işsiz ve sefil yaşadıklarını görerek utanı- | mız.. Çünkü, şimdiye kadar ondan daima aldınız ve fakat, ona hiçbir şey vermediniz. Pomaklar yirmi senedenberi sizi kendi vekilleri olarak seçiyorlar. İçinizde tek bir kişi çıkarak onları düşünmedi; onlara tek birşey maruz o kaldıkları görmek istemedi.. Ve bugün bütün (ORodoplar bir baştan bir başka heyecan içinde vatan- larını terketmek için dalgalanır- vermedi ve haksızlıkları Şehzadebaşında HİLÂL Yü Beş Vefiyat Var zde Yirmi | Böyle o Yürümez Çocuk bakımı işinden anlıyan- lar diyorlar ki: “ — Nüfusun artması ve fert- lerin her yaşta sağlam bir bünye- ye sahip olması için çocuk ölü- müne karşı şiddetli bir mücadele açmak ve hasta çocakların sayı" sını azaltmak lâzımdır. Bunun için de anne olacak kadınlara çocuk bakımını öğretmekten başka çare yoktur. Kız Ortamekteplerinde ve kız liselerinde çocuk bakımı en ehemmiyetli bir ders olarak okutulmalıdır. Evlenecek her genç Türk kızı çoçuk bakmak ve bes- lemek usullesini mutlaka bilmeli- dir. Hatta, bu sahada babaların da kısmen olşun bilgili yetişme- leri için çocuk bakımı dersi er- kek mekteplerinde bile okutul- malıdır.,, Bulgaristan Pomakları | ken mücrim adamlar gibi susu- yorsunuz.. Biz kehanet taslamıyoruz. Fa- kat, bu vaziyet böyle devam et- tikçe daha fena şeylere şahit olacağımıza şüphe yoktur. Eğer Rodoplara mektepler, hastaneler, yollar, yapar, Türk ho- calar çalıştırır da Pomaklar hâlâ hoşnut kalmazsa o zaman istediği yere gitmesine müsaade etmeli.. Varsın o zaman kanunsuz, mek- tepsiz, hamamsız v.s. yerler ara- yarak sırtüstü yatsın ve gökten ekmek beklesin. Fakat, biz ev- velâ ona bütün bu şeyleri ver- meliyiz. ,, Son Posta: Bulgar hudut asker- lerinin ahiren sefalet yüzünden Bulga- ristandan kaçmak isteyen dört Pomağı öldürmelerinin ne derece mazur olabi- leceğini yukaridaki satırlar pekâlâ gös- termektedir. Ereğli Belediye Bütçesi Ereğli, 16 — Belediye bütçe- sine idare ve hesap'işlerine 5436 lira, sıhhat işlerine 1504 “ira, imar işlerine 935 lira, tamirat ve tanzifat işlerine 9255 lira, miles- sesata 6702 lira, muhtelif mas- raflar için 2045 lira elli kuruş; programlı masraflara 5800 lira ki, cem'an 31.672 lira tahsisat konulmuş ve tasdik edilmiştir. Bugünden itibaren Her iki sinemada birden Ayasofyada ALEMDAR ANKARA Türkçe İnkılâp filmi Matinel. SARAY Sinemasında Bugün anat 18,0 da KONSERVATUVAR KONSER HEYETİ Yaylı sazlar orkestrası tarafından SON KONSER Şef dorkestr : CEMAL REŞİT z Solistler: Matmazel ODİL KAMMERER MUHİTTİN SADIK Fiatlar: 150-100-50 Bu akşam saat 21 de FRANSIZ TIYATROSUNDA ATTİK MÜZİK HOL HEYETİ temsillerine devam unacaktır. : Türkiyenin Kalbidir Ulu Gazimizin 10 senede başardığı yüksek eserleri gösteren bu büyük ini her vatandaşın görmesi lâzımdır. 2,30 - 5 gece 9 Beyoğlu birinci sulh hukuk hâkimliğinden: Ahmet Nadir Be- yin Galatada Yazıcı sokağında Boton hanında 4 numarada komsiyoncu Kohen elendi aleyhine ikame ettiği hakaret maddesinden doluyı zarar maddi ve manevi olarak 500 liranın tahsili da- vasında müddenaleyhin ikametgâhını terk ile semti meçlmle gittiği mübaşiri tarafından verilen meşruhattan anlaşıl- mekla 205 gün müddetle ilânen tebligat icrasmna karar verildiği cihetle yevmi muhakeme olan 11-6-934 sant 10 da mahkemede isbati vücut etmedi veyahut Obir vekil göndermediğiniz takdirde (© gıyabınızda (o mahkemeye devam olunacağma dair tebliğ maka- mında kam olmak üzere ilân olunur. (0676)