24 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

24 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

| İ İ | , - i ; : 7 — bir demirin üstüne düşmüş bir HİKÂYE Bu Sütunda Hergün ———— Fransızcadan tercüme eden: Hatice Hatip - AŞKIN KUDRETİ Küçük prenses: — Yovottel dedi (duyuyor musun?.. Sevinçle ellerini çırpıyordu. Dışardan bir ses geliyordu. Dışar- da bir boru çalıyordu. Sabahtan beri beşinci defa olarak bir şöval- ye şatoya girmek istiyordu. esin bundan memnun ok masının sebebi de şu idi. Belki şu beş kişi içerisinde bir tanesi yapılacak tecrübede muvaffakıyet kazanacak ve nihayet onun efen- disi, onun kocası olacaktı. Prenses geçen sene de bu tecrübeleri heye- canla beklemişti. Fakat dünyanın ber bir tarafından gelmiş olan en bahadir, en cesur, en meşhur şövalyeler bile bu imtihanı geçi- rememişler ve geri dönmeye mec-. bur olmuşlardı. Ba tecrübe he idi? Bu; nebir ejderhayı boğmak,'ne bir dev ile görüşmek, yanlız prensesin yüzün deki maskeyi çıkarmaktan iba- Mel. yüzüne tılsılmlı bir maske takmıştı ve maskeyi açan erkek prensesin kocası ola- caktı. Prensesin yüzünü şimdiye ka- kadar kimse görmemişti. Yalnız maskenin deliklerinden mavi göz- leri ve ağız deliğinden de kırmızı dudakları görünürdü. * O gece büyük bir ziyafet vardı, Prenses yaz sabahları kır- lardan yükselen sis tabakalarını andıran bulanık pembe tüllere bürünmüştü. O gece şatonun sa-. lonunda yeniliyor, içiliyor, dans ediliyordu. Birden şatonun kule- sindeki saat on ikiyi çaldı. Gece yarım... Bu, tecrübe saati idi, kalabalrk kenara çekildi. Prenses ve beş şövalye ortaya çıktılar. Sabahleyin şatoya ilk giren“ gö valye meydana geldi. Ai Sarışın, beyaz bir erkekti. Açık kalan kalın ve adaleli boynu bir mermer heykel haşmetini taşı yordu. Avda ayilarla vücüt yücu- da güreşmişti. Kemerinde bir kılıç asılı idi. Bu kılıç dört parmak kalınlığında idi. Bir büyücü bu kılıcı şimal denizlerinin buzlu su- larına daldırmıştı. Ve geceyarın in altında ona blisimk sözler üflemişti. Bu kılıç kayaları ekmek gibi keser, ve pırlantaları fındık gibi kırardı. Prensesin ensesine doğru eğildi ve kılıcın ucunu maskenin kena- rma yaklaştırdı, fakat büyük bir gürültü oldu ve kılıç bin e olarak yere düştü. Şövalye ön bakarak kenare çekildi. Pre alinir > bulunan meçhul memleketlerin bir prensi idi, ye lak gözleri sevinç ve'tahlike kar- şısmda, hassasiyetle tiltreyordu. En azgın kısrakları yalnız bir diziyle idare ederdi. Elinde tas şeklinde oyulmuş bir granit parçası tutuyordu. Bunun içindede bir mayi vardı ve bunun bir damlası beş altı insanın yerinden kaldıramıya- cağı kadar büyük olan bir bronz bundan bir damla alan prens maskeyi tutan “ağrafın üstüne demlattı fakat bu damla kızgın su damlası gibi cızırdadı, Ve uçuverdi. Genç prenses: “— Eyvah!,. diye düşünüyordu. bu sene de geçen sene gibi ola- caki, Üçüncü talip Mısırın arkasın daki kenarında yaşayan vahşi kabilelerin hükümdarı idi. Elinde timsah derisinden bir çanta vardı. Bunun içerisinde bin- lerce nüsha büyüler bulunuyordu. Bunlar bir fili fare, bir aslanı kedi yapacak kadar kuvvetli bu- lunuyordu. Fakat hiçbiri agrafı açamadı. Ya dördüncü talip... Aman Allahım dördüncü talip... O, görülecek bir şeydi. Hangi mem- leketten geldiği, nereli olduğu. belli değildi. Baştan aşağıya ka dar tüylü (o bir; vöcudü; vardı. Adaleli ve başkalarının kalçaları kadar kalın kolları ve mermer sütunlar” gibi kalın kalçaları vardı. Bir çelik miğferi parmakları ara- sında bamur gibi ezdiğini gör“ müşlerdi. Yürürken tahtalar sak lamıyordu. İçeriye girebilsin diye salonun kapısını çift açmışlardı ve oda eğilerek içeri girebik mişti. Onda ne tılsım, ne kılıç, ne de sihirli bir mayi vardı. O, kollarının kuvyetine güveniyordu. Bu korkunç devi gören pren- ses: — İnşallah muvaffak olamaz, yarabbim, Diye dua etti. Dördüncü talip iki elile ağrafı tuttu. Çekti, çekti fakat açmıya muvaffak olamadı. O zaman bir vahşi hayvan gibi homurtulu bir bağrışla bağırarak kenara çekildi. Bu tecrübenin neticesinden prenses o gayrimemnun (değildi. Fakat beşinci talibin kazanmasını istiyordu. «Beşinci Şövalye çok. genç bir ibir adamdı. Koyu renk, bukleleri omuzlarına. düşmüştü. Boyu orta idi. Vücudu mevzundu ye elleri fazla ; kuvvetli . görünmüyordu. Fakat kılıç kullanmakta şimdiye kadar kerre o mabharetini göstermişti. Mübarezelerde cesa- 'retini ısbat etmişti. Prenses onu tanıyordu. Kaç kere penceresinden onu görmüş.. Görmüş ve beyenmişti. Genç Şö- valye de kendisini görmüştü. Ba- kışmışlardı. Hem de uzun uzadı- ya... O, bütün rakiplerinin muvaf- fak olamadığı bu tecrübede ma- sl muvaffak olacağım zannedi- yordu? Onun ne kuvvetli, ne de diğerleri o gibi tılsımlı suları, nüshaları veya kılıcı vardı. Herkes ona bakarken şimdi müstehzi bir tebessümle gülüyor- lardı. Fakat 6, vaziyetten emindi. İlerliyordu. Bir dizini yere koya- rak prensesi selâmlamıştı. Sonra ayağa kalkmıştı prensesin arku- sma çegerek bu güzel ensedeki ağrafın üstüne ateşin bir. puse kondurmuştu. Birden o maskenin bağları kendiliğinden açıldı. Ve prenses gzücl yüzünü nişanlısına çevirdi. Yalnız aşkın kudretine İnanan genç Şövalye bir hare ketle prensesi kazanmıştı. İmei e . DOYÇE ORIENT BANK Drosdner Bank Şubesi Merkezi : Berlin Türkiyedeki şübeleri; Galata - istanbul - izmir Deposu : İst. Tütün Gümrüğü * Her türlü; banka işi # E SON POSTA © Km ee ey Amerikada Bir Kayık Yarışı Nivlondon, ( Amerikada ) 23 — M. Ruzvelt'in yetiştiği Harvard Üni. versitesile Yale Üniversitesi arasın- daki kayık o yarışını Yale tekımı kazanmıştır. Yanlarda M. Rurvelt te hazır bulunmuştur, Harvard takımında Reisicümhurun oğlu da vardı. Bir Dünya Rekoru Los Anceles, 23 (A. A.) — Kali- forniya Üniversitesi talebesinden Con Liman dünya gülle atma rekorunu kırmıştır. Yeni rekor 53 ayak, 7,3-4 inçtir, Eskrim Avrupa Birinciliği Varşova, 73 (A. A.) — Avrupa &skrim müsabakalarında İtalya birinci, Fransa ikinci, (Almanya (üçüncü olmuştur. Paolino'nun Bir Meydan Okuyuşu Madrit, 23 (A, A.) — Ağır siklet boksör Paolino, dünya #ğir siklet şampi; Maks Baer'i maça davet Smiştir. remesamensnasza Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleri 4 Karaköy Köprübaş Tel. 42362 — Sirkeci Mühürdarzade Han “Tel, 22740 İZMİR SÜRAT İskenderiye Yolu KARADENİZ. “yp © Salı 11 de Galata rihtimın- dan kalkacak. Doğru İzmir, Pire, İskenderiye'ye gidecek ve dönecektir. “3414, Bartın Yolu BURSA vapuru 25 Haziran Pazartesi 19 da Sirkeci nhtımından kalkacaktır, (3415) Trabzon Yolu VATAN vaparu 26 Haziran Salı 20 de Galata rihtimın- dan kalkacak. Gidişte Zongük dak, İnebolü, Sinop, Samsun; Fatsa, Gireson, Vakfıkebir, Trabzon, Rize'ye. Dönüşte bun- lara ilâveten Sürmene, Ordu'ya uğrayacaktır. “3416, ; Beyoğlu Üçüncü sulh hukuk hâkimliğinden: | - Mehmet Bay ile Paminonda bint Konstantin Kıhcı efen- dinin şayıan mutasamıf oldakları 9000 lira kıymeti mubâmınineli Beyoğlunda Kamerhatun mahallesinde Kalyoncukuk luğu caddesinde eski 31 yeni 39 numa- ralı ve etraf ve duvarları kârgir için deki döşeme ve tavanları ve “üst kat merdiveni slışap ve zeminden mada iki, katlı ve üstünde bir salon üç oda, bir helâyı havi kahvehanenin tamamı şü- yuun izalesi zimnında açık artlarmıya vazedildiğinden 26-7-934 tarihine müsa- dil Perşembe günü saat 15 ten 16 ya kadar Beyoğlu sulh malikemesi başkâ- tipliğinee bilmüzuyede satılacaktır. Art- rma bedeli kıymeti muhammsinenin yüzde yetmiş beşini bulursa o gün ihale edilecektir. Bülmadığı takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak suretile ikinci artırma on beşinci güne tesadüf eden 11-8-934 Cumartesi günü saat 15 ten 16 ya kadar icra olunacak ve en son sarttırana ihale edilecektir. 2 - Mü- terakim vergisi yoktur. Tellâliye mi teriye aittir. $ » Arttırmıya AZA md cekler kıymeti muhammibelerinin yüze de yedi büçuğu nisbetinde teminat aks çesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu getirmeleri şarttır. 4 - Art- tırma beleli tarihi ihaleden beş “gün zarlınde mahkeme kasasına tediye edi- lecektir. Aksi takdirde ihale fesh ve farkı fat zarar ve ziyan faiz bilâ bü- küm kendisinden tahsil “ edilecektir, 6 - 2004 numaralı icra ve iflâs kanu nunun İ2ö1ncı maddesine tevfikan gayrimenkul üzerindeki ipotek sahibi siscnkhlar ile diğer olükadarlar gayri- menkul üzerindeki hakları bususile faiz. ve masrafn duir olan icarelerini ispat müracaatları. “33Z7,, resinin $46/3400 ve dosyalarile Mustafa efendi veresesin- den Vedia ve Aliye hanımlara ait Sa- mi sokağında 15-17 No.lı hanede ve 190 liraya ait makbuz ile nüfus tezke- yesini zayi etim bunların hükmü olmadığı ilân olunur. Fatih: Hasanhalife mahallesi.Camisokek ristap, Çekoslovakya, Yuzoslavya, 19 No. bı hanede sakin Hasan oğlü hebistan, : Romanya, Bulgarstan, Hüseyin (18) İĞ Misir, ela zem Müttehidesi, m — OR beezilye, Şili, Uruguay, Arjantin, için darihi ilânden İtibaren yirmi gün Peri, Ekvatör ve Kolumbiyada zarlında ovrakı müsbitelerile birlikte Afilyasyonlar salış memuruna müracaat etmelidir. Aksi takdirde hakları tapf sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaş- masudan hariç kulırlar, 6 - Şartname mahkeme divanhanesinde herkesin gö- rebileceği bir yere asılmıştır. Fazla taf- silât almak isüyevlerin 934/15 dosya ile — başitibe ilâ olunur. Sayfa 1. — . . : kiye zmir Belediyesinden: İzmir Belediyesine ait yangın yerlerindeki arsalardan | Şubat 1930 tarihinden evvel alp ta parasım istikraz etmiş mahiyette on sene ve on taksitte ödemeyi teahbüt etmiş olanların | Haziran 934 tarihinde lâzimüttediye olan borçlar ihale tarihinden itibaren yirmi senede ödenmiş olmak için kalan zamana göre taksim edil mek suretile daha küçük taksitlere ayrılarak ödeme müddeti uza tılacaktır. Arzu eden alikadarlarn bu işe ait muamelelerini | Kânunusani 935 tarihine kadar bitirmesi şartile şimdiden İzmir Belediyesine müracaatları. Aksi halde arsa parasının taksitleri kaldırılarak kanun yolile şartname hükümlerine göre tamamının tahsiline teşebbüs edileceği ve masarifi muhakeme ile vekil ücre- tinin ayrıca borçludan tahsil olunacağı ilân olunur. “3360,, Inhisarlar U. Müdürlüğünden: Cinsi Mıktarı Bobin Trifil ağaçları Tahminen “ 10,000,, kilo. Cibali Levazım ambarında bir sene zarfında toplanıp peyderpey teslim edilecek olan bobin Trifil ağaçları 1/7/934 tarihine müsadif Pazar günü saat 14 te bilmüzeyede (satılacaktır. e Taliplerin © 15 teminatlarile Cibalide Levazım ve mübayaat Şubesine . istanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden: © Dairede: mahfuz 66 parça 50 lira muhammen kiymetli fersude* * halının 8/7/934 Pazar günü saat 14 te açık arttırma usulile satıla-; cağı ilân olunur. “M,, “3266,, BÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU 3. üncü keşide 11 Temmuz 1934 tedir. Büyük ikramiye 50.000 Liradır Ayrıca : 10.000, 5.000, 4.000 liralık ikramiye ve 20.000 liralık bir mükâfat vardır. İktisat Vekâleti Maadin Umum Müdürlüğünden: — İçel Vilâyetinin Tarsus kazasının Saraç köyü civarında kâin olup şimalen Saraç belen noktasından bed ile Saraç karyesi camii noktasından bilmurur Murat Sofu tepesi garben mezkür tepeden bed ile Ahdıvar çayile İlyazlık çayının birleştiği noktaya vasıl olan müstakim bat, cenuben mezkür riokta- dan bed ile Moza gedik tepesile Çolfalık yarığı kayasından bilmu- rur Saraç deresile Karğıpınar' suyuhun birleştiği noktaya münkesir , arasında münkesir hat, ; ” bat, şarkan mezkür noktadan bed Le büdut başlangıcı olan Saraç © h belen tepesine veslolunan müstaki dahilindeki Saraç Krom madeni namile maruf bulunan mekşuf Krom madeninin evvelki hudutları dahilinde işletilmesi: mekşufen * ihale kıliriacaktir, Taliplerini ihâle mukavele ve şartnamesine .derce- at mahdut 190 hektar arazi dilecek'ölan hususi şartlarla teminat akçesi miktarını anlamak üzere .. Ankarada İktisat Vekâleti Maadin Umum Müdürlüğü taharri ruh” / #atnameleri ve imtiyazlar müdürlüğüne müracaat eylemeleri Ve . tekliflerini kapalı zarf içerisinde nihayet 20/9/934 tarihine müsadif Perşembe günü saat on beşe kadar Ankarada İktisat Vekâleti Maadin Umum Müdürlüğüne tevdi eylemeleri ilân olunur. “3432, Komisyonu Reisliğinden : e 87,000 adet günlük yumurta. Heybeliada Sanatoryornuna 1934 mali senesi için lüzumu olan 87,000 adet günlük yumurta olbaptaki şartnamesi veçhile ve 17 Temmuz 934 Salı günü saat 14 te kapalı zarf usulile ihale edilmek üzere münakasaya konmuştur. İsteklilerin müracaatları. “3339, — dinci icra dai A re ve “Sorar No. BANKA KOMERÇİYALE iTALYA .— . Sermayesi o Liret , eker li 580,000,000 pa idare: yık ano hen şehirlerinde ve vBE LER İngiltere, İsviçre, Avusturya, Maüa- Hasanhalife mahallesinde Ca- ait olarak teslimi vezne edilen Venisini alacağımdan ISTANBUL ŞUBE MERKEZİ Galata Voyvoda caddesi Karaköy Palas ( Telef. 9841 /2/8/4/5) Şehir dahilindeki acenteler: İstanbulda: Alalemciyan bununda Telef. 2821. Beyoğlunda: İstiklâl önddesi Telef. 1046.Kampiyo dairesi Borsada Telef. 1718, İZMİRDE ŞUBE ilin (624) in dd ia müracaatları ve istanbul Sıhhi Müesseseler Satınalma