24 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

24 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

24 Haziran İngiliz Prensi Nasıl Yaşar? Milyonlar Arııındı Kendııım Yalnız Bulan Bir Veliaht.. ç ö H z İngiliz Veliahdi bugün 39 uncu yaşını bitirdi, kırkına bastı. Bu münasebetle — İngiliz gazeteleri bir gün dünyanın en büyük im- paratorluğunu temsil edecek olan prensin hüviyeti hakkında sütun sütun yazılarla doludur. ve haki- | katen prens tetkike değer bir şahsiyeti haizdir. Bugün : — Dünyada en fazla dolaşan | seyyah kimdir? Suanli sorulsa, İngiliz Veliah- didir, cevabinin alımacağı mü- hakkaktır. — En çok jlının kimdir, En Çok Kazandı-. . ran Ticaret * Deyli Ekspres ,, ıııııııınıı verdiği malümata nazaran İngil- terenin muhtelif sanayi şübeleri arsında sön aylar içinde en fazla muvaffak olan silâh - ihracatıdır. Miktarı 2,482,246 lirayı bulmuştur. Satın alan memleket Rusyadır. Aldığı mevat bilhassa makineli tüfek ile mühimmattır. İagiliz ge- zetesinin zannına göre Rusyanın buü geniş mubayaatta bulunması- min sebebi birinci derecede bütün diğer devletlerin silâhlanma yar- şına girişmiş olmalarıdır. İkinci derecede ise Uzak Şark vaziye- tinin mutlaka daha genişliyeceği düşüncesidir. Fransız Fabrikaları Da Fransız gazetelerinin neşriyatına göre Fransız mübimmat fabrikala- rının bu sene hissedarlarına tevzi edecekleri temettü hissesi bir rekor teşkil edecektir. Bunun birinci sebebi bizzat Fransız hü- kümetinin silâhlarını artırmıya, da- ha doğrusu takviyeye başlaması- dır. İkinci sebebi de Japonya ile merkezi Avrupa devletlerinin yeni sipariş vermiş olmalarıdır. İ denilse keza ayni cevabın verile- ceğinden de şüphe edilemez. — En fazla spor yapan. — En fazla kitap okuyan, En nihayet te: — Bütün dünyade yapyalnız yaşıyan kimdir, suallerinin de ayni cevapları alacağı — tereddütsüz olarak söylenebilir. İngiliz veliahdinin resmi ika- metgâhı (Sen Ceymis ) sarayıdır. Fakat oraya gidenler kendisini bulamazlar. Ya hususi “evi, olan (Belverder) şatosundadır, yahut ta seyahattedir. Şatosunda ise mu- hakkak üç şeyle vakit geçirir. Birincisi : Kitap ve gazete oku- maktadır, ikincisi golf oynamak yahut ta tenisten futbole varın- caya kadar herhangi bir sporla meşgül olmak, vanlık yapmaklır. Seyahatlerine gelince : Bir İn- giliz prensinin hesapsız İngiliz müstemlekelerini birer birer tanı- ması ve yakından tetkik etmesi kâlde olduğu için prens senenin 6 ayını mutlaka seyahatte geçirir. Bunun haricinde sırf zevki için dolaştığı, meselâ Frunsaya gide- rek (Kan) da veya (Nis) te alela- de bir insan gibi yaşa eğlendiği de vardır. Bu gibi za- manlarda prensin en çok kızdığı şey kendisine veliaht olarak mu- | amele edilmesidir. ,Prens askerdir, ara sıra staja gider. Bu staj esnasında, meselâ evvelki sene alduğu, gibi mezuni- yetini geçirdiği için ceza gördüğü hattâ hapsedildiği zamanlar da çoktur. Maamafih bütün bu hareketli hayata rağmen prensi yakından tanıyanlar: — Kendisini milyonlarca insan arasında yapyalnız bisseder, Dos- tu pek azdır, derler. Prens elân- bekârdır. Niçin evlenmediği de ötedenberi düşü- nülen meselelerden biridir. yahut ta bahçe- | “SON POSTA Amerikzlı Bir | Milyoner, Sa- "ndetin De Fe- lâketin de Ka- dındanGeldiği İddiasında Mürekkepli katem ticaretinde muazzam - bir servet — kazanmış olan Amerikalı Mister Michael Kudhy üç hafta gibi — kısa bir zaman içinde Üç tane sergüzeşt geçirmiştir. Bu sergüzeştlerden: Birincisi — İflâs etmesi. İkincisi — Karısından - ay- rılması, Üçüncüsü — Mühim bir eser yazmış olmasıdır. Amerika gazetelerinin verdik- leri malümata nazaran mumailey- | hin iflâsna sebep olan hâdise | Amerikada ittihar edilen mali tedbirleri yakından takip ederek icap eden ledbirleri zamanında almamış olmasıdır. Karısından ayrılması ise bu iflâsın doğurduğu bir neticedir. Filhakika mumaileyh karısı aley- hinde bir talâk — davası açtığı zaman mahkeme — huzurunda demiştir ki: — Bütün hayatım — şehadet Kedilerin Çamaşır Yıka- 'maları Da Görülmüştür! İngiltendon Aıııerılııyı Çekılcıı Muıtıcıl Bir Telgraf Kadınların Fotografları Teşhir Edildi Saz çalmayı öğrenen Amerikanın Linkoln şehrinde Profesör Weidman isminde bir zat kedilerden müteşekkil - bir orkestra — takımı — yamıştır. takım şen ve şüh - öperetlerden klasik operalara kadar birçok besteleri takdire lâyık bir maha- kedilerin dershaneleri | retle çalmakta, daha doğrusu söylemektedir. Bu neticenin istih- salini - inamlmıyacak - kadar güç telakki etmeyiniz: Her kedinin arkasında haki- katen musikişinas bir kadın var- | karakteri eder ki, ben perşembenin gelişini çarşambadan göremiyecek ve ona göre hazırlanamıyacak bir adam değilim. Fakat geçen sene evlen- miştim ve sui tali neticesi olarak çok fena — bir. kadın seçmiştim. Bn kadın hatta bal ayımız bitmeden evvel, her akşam | beni evin kapısında güler yüzle karşılayacak yerde bir sürü hiç- lerle üzmiye başladı. Soframda vejyatağımda bile rahat değildim, ya yüzüme bir tabak, yahutta başıma — bir yastık — yiyordum. Yavaş yavaş kendi kendimi kay- bettim, —okuyamaz, düşünemerz, konuşamaz hale geldim ve bu- nun neticesi olarak, biliyorsunuz iki gün evvel bütün kaybettim. “ Amerikada Binlerce Nusha Satılan Bir Kitabın llk Yapragındaki Resimler.. ,, | muvaffak olan yahut olmıyan bir | Üç Hafta İçinde Üç Mühim Hâdise istikamete götürüldüğüne nazaran et olmaktan, ibarettir. — İstatistikleri tetkik ediniz. Hayatta servet ka- zanan yüz erkekten doksan do- kuzuna bu hırsı veren, bir kadımı para ile celbetmek arzusu olmuş- tur. Felâkete uğrayan yüz ğin doksan dokuzu da sırf ka- dınların — fenalığı yüzünden bu akıbete uğramışlardır. Kendimi söyliyeyim: Ben genç- liğimde bir kızı seviyordum, - sırf onun gözlerini (kamaştırmak - için çalışmıştın, fakat kız daha evvel erke- | başka birisile evlendiği için hisse- servetimi | me - fenası düştü ve mahvıma ! gebep oldu., Şımdı lııyılı tekrar başlıya- | cağım, ve eminim tekrar muvaf- fak olacağım, Yalnız allah için olsun beni bu kadından kurta- TInIZ,, Mahkeme heyeti şahitleri din- lemiş, kadının hakikaten geçimsiz olduğuna kanaat getirmiş ve alâ- kadarı da itiraz etmediği cihetle talâk kararını vermiştir. Mister Michael Kudhyin yaz- dığı esere gelince, bu kitap ta- lâk kararından Üç hafta sonra neşredilmiştir. “ Erkek hiçtir,, ser- levhasını taşımaktadır. İçinde mü- dafan edilen tez şudur: — “Hayatta saadeti getiren de kadındır, felâketi hazırlıyan da | kadındır.Erkeğin rolü ı)ı veya fena dan tutmaktadır. parçada çıkması matlüp olan sesi çıkarması için kedinin boynu nasıl sıkılmak larca talim edilmiş ve öğreti- miştir. Binaenaleyh her kadın önündeki "hayvanın boğazını o tarzda sıkmakta ve 8 hayvandan lâzım geldiği ay- | Çılııun her | çıkan muühtelif sesler de örkes- | trayı teşkil etmektedir. Mister Weidman'ın bu orkes- | trası evvelâ Linkoln — şehrinin City tiyatrosusunda halka takdim edilmiş ve büyük bir muvaffa- kiyet kazanmıştır. Fakat umumi vali bu numa- rayı gayri insani bulduğu için yasak etmiş, bunun Üzerine Mister Weidman'ın İngiltereye gitmeye karar vermiştir. Yalnız bu karar da fi'le çıkmamış, kuvvede - kal- dır ve bu kadın kediyi boğazın- | mıştır. Zira İngilterenin “Hayvan- | kaleleri Sabık milyonerin kitabında * bu tezi takviye eden içtimaiyat profesörlerinden bir çoğunun ma« ve istatistikleri vardır. Bu yüzden nazarı dikkati celbet- miş, diğer taraftan da sabık zev- cesi için tahkir edici sıfatları ih- tiva ettiğinden dava açılmasını mücip olmuştur. Yukarıya dercettiğimiz rsimler bizzat sabık milyoner tarafından kitabına dercedilmiştir. Altında *“Bu malikâne benimdi. Şu resmi- ni gördüğünüz kadın yüzünden başkalarına intikal etti. Hergün yemek masasındaki vaziyetimiz gördüğünüz gibi idi,, cümleleri vardır. Jarı Koruma Cemiyeti,, şırek bu . orkestradan ve gerek İngil- tereye — geleceğinden haberdar olur olur olmaz telgrafı çekmiştir: “İngiltereye geleceğinizi iİşit- tik, bu tasavvurdan vazgeçmenizi rica ederiz. Aksi takdirde kedi- lerinizi elinizden alacağız ve sizi de linç edeceğiz.,, hugilterenin Hayvanları Koru- ma Cemiyeti bu telgraftan başka kedileri bağırtan kadınlara da şu ültimatomu göndermiştir: “Hayvanlara ıılıerıu: etmekten derhal vazgeçmenizi rica ederiz. Aksi halde hepinizin fotoğraflarır nızı tedarik edeceğiz ve gazete- lerde nöşrederek kadın - sifatını taşımıya İâyık olmadığınızı bütün dünyanın yüzüne karşı söyliye- ceğiz., mumaileyhe şu