24 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

24 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa — Yükselen Tütün Rekoltemiz Ve Halk Bu sene tütün rekolteri yüksek- tir. Şimdi, iş buna mahreç bul- miya bhu'în Bu yüz güldüren vaziyetin halk arasında husule getirdiği intiba şadur: Cemal Bey (Eminönü Hasırcılar 70) - Bu sene ir ve Aydın tütün mıntakasındaki tütün mahwullerimiz çok iyi imiş.Bu seneki tütün rekoltesi (10) milyon kiloyu buluyormuş. Bu, diğet senelere nisbetle çok yüksek bir yekündur. İş bu tütünlere iyi bir mahraç bulmaktadır. Harici Hicaret teşkilâtımız bunu da yaparsa bu sene zürram yüzü her halde gülecektir. » b Murat B, — (Doktor Sirkeci Alem- dar caddesi Sancaktar mahallesi 14) 'Türk tötünü dünyanın en nefis tü- tünüdür. Amerikada mühim miktarda tütüm halde bile Amerikalı- lar Türk tötünile kendi tütünlerine hususl bir çeşmi vermeden satamıyor- lar. Şimdiye kadar birçok rakip mem- leketler kendi fena tütünlerinl Türk markasile — satıyorlardı. Bu seneki tütün mahsulümüz çok nefis yetişiyor. Eğer markamizin - hariç piyasalarda taklit edilmesinin de önüne geçersek eminim ki birkaç senedenberi zarar eden tütüncülerimiz. bu sene — biraz refaha erişeceklerdir. x Ali Riza Bey ( Avukat Çakmakçı- laryokuşu Yeni han 56 ) — Ziraat Ve- kâletinin bu sene ihdas ettiği tütün mücadele teşkilât Ege tütün mınta- kasına çok faydalı olmuştur. Tütün yapraklarımız lekesiz bir halde inki- gaf etmiştir. Bu seneki tütünlerimizin keyfiyet ve kemiyet itibarile çok yüksek olacağı, temiz (10) milyon “kilo tütün çıkaracağımız anlaşılıyor. Şimdi bütün harici teşkilâtımız faa- liyete geçerek tütünlerimize iyi müş- teri bulunmalıdır, Bir taraftan da alı- cıların fena propagandasının önüne Haliç Şirketinin Vaziyeti Yine Tetkik Ediliyor yeti hakkında yı tetkikata başl: . — Şirketle - beledi uı:ı:nn;ı"lîl' dıvî"bimklen ıîın’ry:. belediye, Haliç Şirketini — kat'i olarak satın almıya karar vermiş- tir. -Davanın önümüzdeki son baharda neticeleneceği limit edil- mektedir. Belediyenin şirketten üç senelik alacağı birikmiştir. Bu para yüz bin Hirayı. tecavüz et- tedir. —— t Tevkif Edildiler mmas ve Şaban isminde iki Iııış; arkadaş dün Bursa yapu- rana eşya taşırlarken bir tacire ait tülbent toplarını ıwılıbeıı: sarmı: e ayrıca Te de aşınışlardır. Polis bum ları dün Sultanahmet sulh birinci ceza mahkemesine göndermiş, hâ- kim her ikisi hakkında tevkif SON POSTA Geee — e ea DAHİLİ HABERLER Kabzımallara Bir Cevap Vali Bey Hal Meselesinde Onların Söz Sahibi Olamıyacağını Söylüyor Kaçakçılar Armando Ef. 5940 Lira Ceza Verecek Gümrükte çalışan -dokuzuncu İhtısas mahkemesinde son on beş gün içetisinde şayanıdikkat ka- çakçılık davaları neticelenmiştir. Tepebaşında gizli bir şekilde ercin İmal ettiği iddiasile suçlu bulunan fabrikatör Armando Ef. bir sene hapse ve (5940) lira para tezasına mahküm olmuştur. * Kahvesinde esrar nargilesi içirten kahveci Seyit Abmet 1 sene hapse, 200 lira para ceza- sına mahküm edilmiştir. * 2 kilo kaçak rakı ile ya- kalanan Bartınlı bakkal Ahmet Ef. nin 6 ay hapsine ve 9 lira para cezası Öödemesine karar verilmiştir. * Tevkifhanede bulunan ko- casına saklayarak esrar götürür- ken yakalanan Seher Hanım 1 sene hapse ve 200 lira para cezasına ' malikâm edilmiştir. * İzmitli tütün kaçakçısı İsmail 6 ay bapiste yatacak ve 55 lira para cezası verecektir, * Galatada erocin sütarken yakalanan Mahmudun 1 sene hapsine ve 200 lira para cezası ödemesine karar” verilimniştir. Koçi Nuri Bir Koyun Çalmış Keçi Nuri ile kardeşi galip dün Küçükpazarda tüccardan Ali Beyin bir koyununu aşırarak de- niz üstünde bir mavnada kesmiş- ler, etlerini satarlarken polis bün- lardan keçi Nuriyi yakalamıştır. Müddeiumumilik keçi Nuriyi Sul- tanahmet ikinci sulh ceza mahke- mesine vermiştir. Hâkim keçi Nu- Fiyi tevkif etmiş, kardeşini aramasi için de polise müzekkere yazmıştır. kıvranıyorlar. . 124 Saatin Hüâdiseleri Yenişehirde Çarık sokağında oturan 65 yaşında Madam Verjini mangal başında kahve pişirmekte iken etekleri tutuşarak muhtelif yerlerinden yanmıştır. X4 Mehmet Hulüsi Efendinin idaresindeki 2259 numaralı — oto- mobil Sirkeciden geçerken ansızın önüne çıkan Mustafa isminde bir hamala çarpmış yaralamıştır. 34 Sabıkalı Nari — kardeşi Ömer ile birlikte Küçükpazarda arabacı Alının bir koyununu çala- rak savuşurlarken — yakalanmış- lardır. * Bundan başka — muhtelif yerlerde 4 hırsızlık iki cerh bir yangın bir. kaçakçılık vak'ası e Yenicamide Cemaatten Biri Vâize Çattı Cuma günü Yenicamide vüiz- lerden Cemal Efendi kürsüde vaz verirken bir hâdise Bir aralık cemaat arasından muş isminde birisi şöyle bağır- mıiştir : “ — Yalan söylüyor, saçma- hyor. , Bu hitâp, herkesi hayrete bir an ortalıkta bir hışıltı düyalmuş, fakat polisler vaziyete müdahale ederek Durmuş Efendiyi, intizamı bozmak suçun- dan yakalamışlar, dün de Adli- yeye vermişlerdir. Üç Fırın Kapatıldı Sekban zade Ahmet Necdet Beye ait üç fırım bozuk ekmek çıkardığı için belediye tarafından kapatılmıştır. Bu fırınlar Beşik- taşta ve fatihtedir. Fırınlardan ayrıca yirmi beşer lira para ce- zası alınmıştır. tur. bir heyet — marifetile — mahallinde yaptırmıştı. Kabzımalların iddiaları ve bu iddialardan doğan şayıalar hakkında fikrini öğrenmek isteyen gazetecilere, Vali ve Belediye reisi Muhiddin Bey şunları söylemiştir: “ — Bua iddialar varit değildir. Kabzımallar da kim oluyor? Hal meselesinde kabzımalları karşımıza bir mevru olarak almak bile hatadır. Biz hal yapa- rız. İstiyen gelir, istemiyen gelmez. Şimdiki gayri- sıhhi dükkânlarında oturup duruyorlar da hali beğen- miyorlar. Bütün müstahsiller kabzımalların elinde tetkikat Takas Yolsuzluğu Suçlu Ve Kabahatli Me- murlar Da Araştırılıyor Takas işlerindeki yolsuzluğu tahkik eden komisyon mesaisini henüz bitirmemiştir. Komisyon, yolsuzluk işinde alâkası görülen Orman ve Gümrük memurlarının vaziyetlerini tesbit etmek üzere- dir. Tahkikatın bu cephesi de tamamlanınca bir fezleke tanzim olunacak ve vekâlete gönderile- cektir. Bu arada şu günlerde bir kısım memurlara işten el çekti- rilmesinin muhtemel olduğu söy- lenmektedir. Tahkik komisyonu, bu arada, eski takas heyetinin vaziyeti hak- kında da bir fezleke tanzim ede- cek, mes'uliyet tevcih edip etme- diğine göre bu nokta da hir ka- | râara bağlanacaktır. Tahsisat Kesildi | Bütçe darlığı dolayısile, husu- si idare, Maarif müdürlüğüne vermekte olduğu. senevi - beş bin Hra Millet mektepleri tahsisatını, yeni gene , kaldırmış- tır. Önümüzdeki ders senesi ba- şında İstanbulda Millet mektebi açılamıyacaktır. Pek Zaruri ihti- yaç karşısında, Maarif idaresi bir kaç halk dershanesi açmıya ça- aktır. llîllet' mekteplerinden şimdiye kadar İstanbul Maarif mıntakan dahilinde şahadetname alan va- tandaşların mecmuu (350) bindir. Üniversite -Talsbesi Artık Kitapsız Kalmıyacak Maarif Vekâleti, Üniversite talebesinin — kitapsızlık — derdini gidermek için yeni sene btitçesine â?ı b ü pı»ofnlrıl'ıny kitap ile yanlmlıcık v bestailiciktır. . Haziran 24 Günün Tar Sinemacılar Bir Dava Daha Aşçtılar Belediyeden Beşer Bin Lira Manevi Zarar Da İstiyorlar Sinemacılar — Belediyenin — aldığı Darülâceze hissesini fazla bulduklart için itiraz etmişlerdi. Belediye sine- maları kapattı. Sinemacılar ihtiyat! bir tedbir olmak üzere sinemelarının sinema — sahibi isti tekrar Asliye hhd.," IH-.[.’" MJM mesine müracaat ederek Belediye aleyhine dava açmışlardır. Simemacılar sinemalarının kapandığı 16 haziran tarihinden itibaren hergün için ikişer yüz lira zararla ayrıcd beşer bin lirza manevi zararın hüküm altına Aalınmasını — istiyorlar, Henüz mubakeme günü tayin edilmemiştir. Yakında muhakemeye başlanacaktır. Gayrimübaditlerin Parası Gayrimübadillere yapılacak yüzde yarım para tevzlatı için takdirikıymet komisyonunda hazırlıklara başlaml. mıştır. Bu geferki tevziatta kargaşa- hğa meydan yerilmemesi içim evvalâ | Tıp Fakültesinde Tıp Fakültesi kulak, boğaz, burun hastalıkları kürsüsünü vekâleten bu kürsünün eski profesörü Ziya Nuri Paşa idare edecektir. Yeni Bir Tayin Lâğvedilen İstanbul kazanç temyiz komisyonu azasindan Cemal Bey 300 Hra ücretle Ankarada teşkil edilen bir numaralı kazanç temyiz komls- yonu azalığına tayin edilmiştir. Beşiktaş İcra Kasasını Soymak İstiyenler Beşiktaş lera kasasını soymak ide diasile tevkif edilen Şevket ve Safer Efendilerle Trunger'ia dün birinci ceza mahkemesinde muhake- melerin€ devam edildi. Suçlular mü- dafaalarını yaptılar. Yalnız Şevket Efendi müdafaasını tahriren yapaca. iim söylediği için muhakeme talik edildi. Muhakemat Müdürlüğü Avukat Galip Beyin İstanbul Ma. liye —ı'u:;: müdür ...vî'.u.—. tayin olun yanılmıştı. Gali; muavinliğe değil müdür reızmz tayin olunmuştur. — Muavlalik TEWüsin münhal değildi. Bir Amelo Boğuldu Yedikule sahilinde yıkanmak için - denize giren Yedikule Gazhane fab- — rikam amelesinden OÖsman yüzmek bilmediğinden boğulmuştur. Ş Dünkü Hava Vaziyeti Kandilli rasathanesindea aldığımız malümata göre dün derecel hararei sast yedide 20, saat li de 93 idi. Azami derei hararet 26 asgari 18 | bulmuştur. Rüzgâr azaml sür'ati sa- niyede sekir metre olarak karayelden esmiştir. eens eee —— GA D A | Son Posta' nın Resimli Hikâyesi: Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: ı H. P. — Değil dostum.. Bu tozda toprakta — İstanbul sokaklarında — başka — nasıl gezilir?. — Böğaziçini meğe karar - vermişler. Hasan Bey — Evet artık ©- da ihtiyarladı; pudrasını, kremini, rujunu — tazelemek, ösinik, güzelleştir- bat etmese.. — Gelecek seneden - iti- baren, rakı kadehlerine ölçü- ler konacakmış Hasan Bey.. H. B. — Bir ös serböp larm midesine koysalar da, ilide birde taşıp ortalığı ber- Mabancalar — Eyüp - Begiktaş maçın- da yene yumruklar, tekmeler savrulmuş HBasan Bey.. H. B. — Bizde böyle spor terbiyesi varken, saldırmalar, vrulmadığına |.. S” / A, A? — Hasan Bey sana bit bilmece - söyliyeyim de — bil bakayım: “Bir küçücük —ç: cık içi dolu turşacuk!,, a H Bi — Avusturyanın “Vdahik vaziyeti - olmumni. —— ada geee AA * 3