24 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

24 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

*i Aşk ve Macera Romanı - &65 — — Tercüman öne atıldı: — Matmazeller İstanbul-Berlin sürat — katarı — yolcularındandır. Demin onunla gelen bir memura- nuz. ifadelerinin acilen alınması lâzım geldiğini ve buraya kadar gelmelerini söyledi. İstanbal - Berlin ekapresi hadisesi... Peki... Kenurda — oturan, — tepesine oturttuğu büyük şapkası çiçekler ve meyvalarla süslü olan ihtiyar kadın da yerinden kalktı. Par- maklığa yaklaştı. Kafası mütemadiyen sağa sola Bullanıyor ve titriyordu: — Efendim dedi. Ben'de ayni baktı. — En evvel hanım gelmişti, dedi ve ihtiyar kadına hitaben: — İsminiz Diye sordu. — Katherina Bomberg — Tabüiyetiniz.. — Saksonyalıyım.. Memur masasının — üzerinden bir küğrt aldı, bir şeyler okudu .. - z tarih? — 1867 Memur sert sert sordu: — Hangi ay, hangi gün. İhtiyar kadının sesi melodram oynayan bir artistin sesi gibi Hitrekti. — Hangi ay, hangi gün... Diye memurun sözünü tekrar getti. Her nedense memur bu tarihe çok hassastı. Sanki bu ta- tilâ öğrenir, öğrenmez mühim bir ipucu elde edecekmiş kadar mep — Madam sualime lütlen ce- vap verir misiniz. — Evet memur efendi... Mem- nuhiyetle memur Efendi... Ben.. Ben 8 inci ayın Bünci günü dün- yaya gelmişim. n İhtiyar kadının halindeki telüşı we memurun yüzündeki :: ma- ören kızlar amca =Mı=in ifadesi ahnan — kadımın müşkül bir vaziyete düş- tüğü zehabında idiler. Ve tercümanlarına sordular: V— Memur ihtiyar madama ne- den hiddetlendi?. — Yok khiddetlenmedi. Yal- “Tesminizi bu kupondaa 10 adet ile birlikte gönderiniz. Resminiz szaya tübidir ve inde edilmez. » | SON POSTA 24-6-934 Yazan Suat Suzan — İsminizi soruyorlar. — İsmim Fatma Nuridir.. nız doğduğu tarihi anlamak Ü- Fatma Nuri... Nuri nasıl yazı- fiyor.. hr size soruyorum.. Nuri nasıl | —- Yall. yazılır?. “Memur ihtiyar kadına: Tercüman söze karıştı: — Pekâlâ dedi. Şimdi şu yan | — Frolâynın... kapıyı vürup komiserin yamına — Size sormuyorum — efendi, girobilirsiniz. Frolâyine soruyorum. İhtiyar kedın titreye, titreye — Fakat kendisi almanca ve başını sallıya sullıya yan ka- | bilmez. pıdan içeri girdi. | — İsminin masıl yazıldığını Memur etrafındakileri l söylemek için almanca konuşmıya bir süzdü. Ve Andrea Albertiniyi | ihtiyaç yoktur ki... Almanca bil- çağırdı: | mediğini kabul edelim.. Fakat — Buyurunuz.. — siz.. isminiz | kendi isminin imlâsını nasıl bilmez, nedir?. | — Bilir efendim. Yalnız suali- — Ahmet Feyzi. I Genç kizlar bu ismi duyar — İst das möglüch Hiç müm- duymaz başlarımı ona doğru çe- | kün mü. Bukadar basit bir sual. virdiler: Fafa neden konuşulduğunu an- — Tübüyetiniz. lamadığı ve kendi hakkında böyle — Türk tabaasıyım. bir münakaşa olduğu için korku Fafa: içerisinde idi. | — Türk ha! — Kendisi henüz bu akşam | Diye , arkadaşının — kulağına | Almanyaya gelmiştir. | fızladı : | —i iyi pektlâ.. Pekâlâ | — yi ki bir geyler konuş- | bunu da kabul edelim.. — Fekat | madık. | bizim işimiz var. bir an | | — Mahal ve tarihi velâdetiniz. | evvel bitirmek isteriz... Frölayne | — Bursa, 1892 - 5.12 sualimi tercüme ediniz. | —Ali-ınly—_ııııdv, — Müsaade etmiş olsaydınız içeri, dedi. | çoktan tercüme ederdim. Şimdi memur Fafaya dön- | müştü. Fafaya bakurak: İ —N. u. r, i. Nuri, — Geliniz, dedi. — Kolaymış... —Âlâ... Âlâ.. Genç kız söylenilen sözü an- Tıbiiyeliıiı" nedir? Tamamıştı. Yalnız kendisine işaret * Bi T::F*İn Türktür. TEE ADGA0 GÜN |i —. Tüpieer Önllk. GARMlA.. | Tığa yaklaştı. — İsminiz nedir ? Fafa anlamıyan korkak göz- lerle memura baktı . — Frölayn isminizi soruyorum. Söylemekte meden — mütereddit- | viniz? | Genç kız. şaşkın şaşkın göz- kâğıtta kontrol ediyordu. — Mahal dünüz? — Dağduğunuz yer ve tarih.. — İstanbul 29.3.914 — İstanbul 29.3.914 — İstanbul 29.3.914... Pekülâ “tevellü- | — Aile isminiz nasıl yazılır? [ ve tarihi | | virdi : Himziran 24 Bıçaklı Bir Baş Bir Ayak Ağrısı, Baştaki Bıçağın Mevcudiyetini Meydanz Çıkardı Kodak Company Şirketinin doktorlarından profesör Charles Gallahar şayamdikkat bir vak'a karşısında kalmıştır. Mesele şudur; Bu kumpanya memurlarından M. James Sherry profsöre müracaat ederek — müayenesini — istemiştir, bu memurun bir ayağı inme alâ- metleri gösteriyor ve bu ayağın mukabil tarafındaki gözde tuhaf bir gayritabillik göze çarpıyordu. Doktor bu adamı rontken muaye- nesine sevketti ve hayretle görük- düki bunun başında bir bıçak vardır. Bittabi bıçağın madeni kısmı. Bu bıçak her nasilsa gelmiş parietal kemiğinin altında beyinle karışarak yerleşmiş. Hüdise, bittabi Yen âleminde derin bir hayret uyandırmış ve bu Gdemir parçasının, böyle bir yere gelip yerleşebilmesi şu sır retle izah edilmiş : M. James harpte yaralan- dığı zaman bu demir parçası ka- fasına girmiş. Filvalâ M. Jamex Almanlarla harbederken Argon- larda şarapnelle yaralanmış, Fa- kat aldığı yara kolundan imiş. O zaman, başına böyle bir demir parçasının girdiği Tarkedilmemiş. Şimdi anlaşılan hakikat şudur ki © zaman Almanlar, obüs mermi- lerinin içine türlü demir parçası Hukukubeşer Cemiyeti Heryonun Tardı Arzusunu Reddetti Paris, 28 VA. A.) — Hukuüku Be- şer Cemiyetinin Liyon Şubesi, eski Başvekll M. Heryonun, — bugünkü Dumerg kabinesine iştirak ettiği için cemiyetten çıkarılmasını — istemiştir. Cemiyetin merköz komitesi hbüdiseyi bir parlâmento meselesi olarak kabul uttiği için bu İsteği reddetmiştir. Avusturyada Nazi Propagandası Viyana, Y3 (A. A.) — Salıburg'ta | gümrük memurları bir vagonda 100 ? kilo kadar Hitlerdi beyanmamesi ya- Jerini yanlarındaki tercümana çe- .. İsminiz ? evat. — Ne söylediler anlamadım. ( Arkası var) İstanbul 4üncü İcra Memurluğundan: Emmniyet Sandığı namına ipotekli olup Yeminli üç ehlivukuf tarafından tamamına 14142 dira Tkaymet takdir edilen Büyükada Yali muhallesi Balikçıl ve Gülüstan sokak yeni 7, 7/1, 9, 12 No.lı iki dükkân bir ahşap ev ve gazinonun tamam mçık arttırmaya vazedilmiş — olduğundan 30-7-934 tarihine — müsadif — Pazartesi günü saat 1ğ ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması İicra EM.W—Mhy—ü muhamıninenin © 75 ini buduğu takdirde müşterişi üzerinde bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak ürzere arttırma 15 gün müddetle tecdit adilerek 148934 tarikine müsadik Salı günü saat 14'ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ilânci açık urttırmasında arttırma bedeli kıymeti muhamminenin 475 öni bulmadığı takdirde satış 2280 No. li kanun ahkâmına tevfikan geri bırakılır. — Satış peşindir arttırınıya iştirak etmek istiyenlerin kaymeti muhamminenin * 7,5 misbetinde pey akçası veya Milli bir Bankanın teminat mektubunu hamil bulunmaları lâzımdır. Hakdarı Tapu sicilli ile sabit sahiplerinin bu haklarını ve hususile Ösiz ve masarife duir olan iddialarım evrakı müsbiteleri ile birlikte “Ülün tarihinden itibaren nihayet 20 gün zarfında duiremize bildirmecleri Yazımdır. Aksi tak- dirde hakları Tapu sicilli e sabit olmıyanlar satış bedelinin pay- laşmasından hariç kalırlar müterakim vergi, tenviriye, tanzifiyeden mütevellit Belediye rasumu medyuna aittir. Daha Yazla malümat almak- istiyenler 2-7934 tarihinden — itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulandurulacak arttırma şartnamesi ile 934-1128 No.lı dosyaya müracaatla mezkür dosyada mevcut vesaiki göre- bilecekleri ilân olumur. — (3431) olmıyan ipotekli alacaklarda diğer alükadaranın ve irtifak hakkı î | kalamışlardır. Beyannamelerin pake- | tinde Münüh damgum vardır. — ' M. Ruzvelt Hak- kında Bir Anket Nevyork, 23 (A. A.) — Bir mec. muanın Cümhur Relsi M Ruüzvelt kakkındaki anketine — 727000 — kişi lehte, #42,127 kişi aleyhte tey var. Londra 3 (AA) — Başvekil M. Makdonalt gelecek — hafta — ecnebi memleketlerine tatil seyahatine çı- kacak, bu seyahat üç ay devam "Frumai Süzklne- makta Berdevam Parlı, 8 ÇA A.) — Meb'usan Medisi Maliye Eodimeni yeni ibir zırklı ile diğer irili ufaklı Birkaç hurp gönüni inşan — hakkındaki — Tâyihayı Kabul stmiştir. — K Mühim Bir Keşif Aymerikada Sun'i Kauçuk Y Vilmington, ( Amerikada ) 23 — | Dirlüboratuvarda avetilen, su ve tuz Luraştırilarak sun'i kauçuk İmal edil- 24 Haziran Pa: TÜRK MAARİF GEMİYETİNİN Rozat Tevzi günüdür. koyuyorlardı. Bu Amerikalıyı ya- Profesâr Şarl Gallahar merminin içinde de anla: şılan böyle bir bıçak di. Kipkızil bir halde, geldi, bey: ne V yerleşti. 0!*='ıd.n işin farkma varmudı. Roma, 28 ( A. A.) — Lavora Fa- çista garatesi, “Atlaa denizinde üç Gevlet arasında nüluz taksimi yapıl- ması İçin İngiltere İle Amorikaya 'teklifler yaptığım yazarak Japonyaya çatıyor v& İtalyanın Atlar ve Akdeniz Gevletleri urasında bir Fark yöretil- mesini kabul edemiyeceğini, İtalyanın Aikdeniz gölünde — mahsur kalmak Üçin değli, yedi denizde — seyrüseler için gemi inşa stmeakte olduğun bildirmektedir. - F Bir Emektar Daha Kaybettik Eski Matbuat Memuru Şemsi Bey Kalp Sektesinden Öldü Türk matbuatı, eski bir emek- darını daha kaybetü. Bu zat son zamanlara kadar İstanbul matbu- at memurluğumu ifa edip matbunt idaresinin aldığı şekilden sonra bu vazifeden ayrilan ve vilâyet gazetesi idaresine geçen Şemset- tin Beydir. Şemsettin Bey uzun zamandanberi Beylerbeyinde otu- yurdu. Onu uzan ve biraz iğrilmiş boyü, kırlaşmış sakalı ve daima gülmeye azır yüzü ile hergün aym saztta iskelede görmeğe alışmış olanlar dün sabah yine mutat Üzere — onunla binerken konuştular. Şemsettin Bey vapura Bindikten az sonra Üzerine Tena- Hk geldi ve yardım uraştırmak telâşı arasına — gözlerini hayata kapadı. Matbuatın —bu idareci | emektarını kaybetmekten doğan teesalirlerimizi bu satırlurla kay- Gederken ailesine de sabır di- Tayoruz. T Davetle Pratik Fermakoloğlar Pratik Farmakoloğlar Cemiyeti, geçen perşembea Halkevinde taplana- yak ildare heyetine Ahmet Nuri, İemali, Zühtü, 'Bünyamin ve Filip Beyleri waçmişlerdir.