30 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

30 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Ağustos #ree y e s ee EA AAA ASA AA LA BAA AAA AAA LA SAA AA AAA LA SAA AAA SA SA AAA A AAA AA LA A AAA A SAA AAA BAA SAA A AAA AA AAA AAA AAA AAA AAA AAA AAA AAA AAA Balkan Oyunlarındaki Vaziye ,, Zağrep sahasında açılan beşinel Balkan oyunlarının olimpiyat gemini yapılırken Zağrep (Hususi Muhabirimiz- | den) — Güzel geçen bir tren | yolculuğundan sonra buraya gel dik ve birinci günkü müsabal | lara girdik. Evvelâ iki şeyi söyle- | mek İâzımdır : | t — İlk günü aldığımız neti- celerle bundan sonraki müsabal ları gözümüz önüne getirince, takımımız hakkında büyük bir ümide kapılamayız. 2 — Beşinci Balkan oyunları- nın/tertibini üzerlerine alan Yu- goslavlar bu işi ümit edildiği şekil- | de organize edemediler. Yarış- ların sonunda galibiyet bir Yu- | göoslavda kaldığı zaman halk sa- haya hücum ediyor ve şampiyo- nunu kocaklıyarak sahayı” panayır yerine çeviriyor. Hatta buyüzden mühim bir koşunun aksadığı bile | Memlekette _Şpor görüldü. Ajans haberleri vermişlerdir, bilirsiniz; 100 metrede Finale kalamadık. 800 metrede ben yedinciden daha ileri geçemedim. Disk atmada Veysi beşinci oldu. Cirit atmada Karakaş dördüncü- lüğü geçemedi. Haydar Üçüncü kaldı. Halbuki Haydardan daha Iyi derece bek- liyorduk. Sahanın arkadaşımızın alıştığından fazla yumuşak olması Haydara 1,75 den fazla atlamak imkânını vermedi. (4X400) bayrak — yarışında esasen şansamız çok yoktu. Nite- kim birinciliği Yugoslavlar, ikinci- liği Yunanlılar, üçüncülüğü Ro- manyalılar paylaştılar. İlk günün umum! tasnifindeki puvanlarımız böyle oldu: İzmit İlman Yurdu Galip İttihatsporluları 2 - O yenen İzmit Bundan iki üç ay evvel biten küme şampiyonluklarında İzmit kümesinin birincisi Idman Yurdu olmuştu. Fakat o zamandanberi İttihatsporluların itirazları devam | ediyordu. Evvelâ Idman Yurdu | oyuncularına yapılan bu itirazlar asılsız kahuca bu sefer Herekeli oyunculara itiraz — etmişler ve bunlarla — olan — beraberliklerini | hükmen mağlüp etmek suretile Idman Yurdile ayni puv malik olmak ve küme birinciliği için Idman Yurdile tekrar karşılaşmak gayesini gütmüşlerdi. Fakat bu itiraz da futbol heyetince nazarı itibara alınmamış ve bu cuma final maçı için Adapazar Idman Yurdile İzmit Idman Yurdunun şampiyonluğu aralarında paylaş- maları kararlaşmıştı. Her nedense perşembe günü akşamı alelacele toplanılan mıntaka kongresinde bu maç üzerinde hararetli müna- kaşalar oluyordu. Bütün bunları sükünetle dinleyen Idman Yurdu | murahhasları kongre - riyasetine | ne birinciliği haklarından vaz | ldmam yurdua geçtiklerini ve bunun için K i- hbatsporlularla tekrar maç yap- mıya hazır olduklarını bildirmiş- lerdir. Bu karar kongre Azala- rınca — alkışlarla kagııl edik miştir.. Bu çok dedi kodulu maç nihayet cuma günü oynana- caktı. Spor meraklıları ve halk sabahleyin final maçını beklerken bu havadis ile karşılaşarak heye- canlandılar. Çok - kalabalık bir sahada Adapazarı hakemi Niyazi Bey'n idaresinde maça başlandı. Her iki tarafta bir canlılık görünüyor, | bilhassa İttihatsporlular bu ağır oyunun altından muvaffakiyetle çıkabilmek için çok çalışıyor- lardı, fakat Idman — Yurdunun hâkim oyunu neticesinde maç afır İki İzmit Idman Yurdunun galebesile bitmiş ve dedi kodulara Idman Yurtlular filen cevap ver- mişlerdi. Şimdi Kocaeli şampi- yonluğu için İzmit Idman Yurdu ve Adapazar İdman — Yurtları karşılaşacaktır. Yüksek atlayıcı | 58 puvanla Yunanlılar birinci, 45 puvanla Yugoslavlar - ikinci. 22 puvanla Romanyalılar üçüncü. 12 puvanla Bulgarlar dördüncü: 10 puvanla Türkler beşinci. 2 puvanla «Arnavutlar altıncı. Cumartesi günü; 200, 400 ma- nialı, uzun atlama, 5000 metre yarış, gülle atma, 800 metre, 400 metre ve Balkan bayrak koşuları vardır. Bu müsabakalar içinde gülle atmdda Veyside ümidimiz Bu gidişle geçen seneki vazi yetimizi — muhafaza — edebilirsek iyidir. Biz sizleri ve buradan aldığı- nız haberlerden duyduğunuı te- essürleri düşünüyoruz. Sizde biz- lere dun edin. Yelken Birinciliği Için a .. Resmi Tebliğ Türkiye denizcilik federasyo- nundan: 934 Türkiye yelken bi- rincilikleri 26 ve 28 -Ağustos Pazar ve Salı günleri | Moda'da yapılarak ikma tir. 1 — Birinci müsabakada İzmir mıntakasından Refik Bey 7 Nolı şarpisile birinci, İstanbul mınta- kasından Hayri Bey 12 Nolı şarpisile ikinci, Istanbul mıntaka- sından Şeref Bey 2 Nolı şarpisile Üçüneti. 2 — İIkinci müsabakada İzmir mıntakasından Refik Bey 7 Nolı şarpisile birinci, İstanbul mınta- kasından Şeref Bey 2 Nolı şar- pisile ikinci, İstanbul mıntakasın- dan Hayri Bey 12 Nolı şarpisile Üçüncü, — 3 — Üçüncü — müsabaka da İstanbul mıntakasından Şeref Bey 2 numaralı şarpisile birinci, İzmir mıntakasından Refik Bey 7 nu- maralı şarpisile ikinci, İstanbul mıntakasından Hayrı Bey 12 nu- maralı şarpisile üçüncü. Bu üç müsabaka neticesine nazaran da 298 puvanla 7 numa- ralı şarpl dümencisi İzmir mınta- kasından Refik Bey 934 Türkiye yelken birinciliğini, 188 puvanla 2 numaralı şarpi dümencişi İstan- bul mıntakasından Şeref Bey 934 Türkiye yelken ikinciliğini, 86 puvanla 12 numaralı şerpl dö- mencisi İstanbul mıntakasından Hayrı Bey de 934 Türkiye yelkeb Üçüncülüğünü kazanmış olduklari tebliğ olunur. Ümer Besim İstanbul - Izmir Rekabeti ; Türkiye Yelken Birincili- ğini İzmirge_r Kazandı Türkiye yelken birinciliğine iştirak için İzmirden yelken ama- törlerile beraber birçok meraklı da İstanbula gelmiştir. Bu yarış- lar futbolde olduğu gibi, yelken- cilikte de iki mıntakanın rekabetine vesile olmuştur. Modada yapılan yarışlara ait | Fenerbahçe kapdanının iki mec- muada neşredilen yazısı dolayısile yarışları takip etmek için İzmirden | gelen spor muharriri Alber efen- diden aldığımız. mektubun - bazı parçalarını aşağıya dercediyoruz. Denizcilik federasyonunun bu husustaki resmi tebliği de Alber efendiye hak verdigi için bu mektubun neşrinde bitaraflığımı- zın mevzubahs edilemiyeceğine de kanlir. * Muhterem efendim Cumartesi günü intişar eden Olimpiyat ve Türkspor mecmu- alarında yelken yarışları dolayı: sile bilhassa asında Fenerbahçe kaptanı Kadri Bey tarafından hayretle okudum, Denizci'ikten az çok anlamak ve bir gazeteci olmaklığım dol. yısile — ef 1 yazılan yazıyı maksadile bu bur oldum. Kadri Beyin iddia ettiği gibi Fenerbahçeli Hayrı yarışı bitir- memiştir. Hayri Bey tatil edilen bir yarışa devam etmiş ve ancak yarışın bir. turunu ikmal etmiştir. Yarışları tatil etmek keyfiye- tine gelince; hâdise aynen şu şekilde cereyan etmiştir. Deniz işlerile uğraşanlar gayet iyi bi lirler ki: Böyle sert havalar ek- soriya akşama doğru hafifler ve rüzgür kuvvetini kaybeder. Bu sebepledir. ki saat 15te başla- ması mukarrer olan yarışlara an- cak saat 17de başlandı. Tam saat 17de starttan başta İzmirli Tahir Beyin Meleği arka- Akşehir gençler Geçünde Adapazar idman gi Adapazarlı erkada, sıkı | Olimpiyat mecmu- | | sından yine İzmirli Refik ve Fethi Beylerin idare ettikleri Acarı ve bunları takiben Istanbullu Hayri ve Şeref Beylerin şarpileri çık- | mıştır. Hakem heyeti yarışları büyük bir. dikkatle — takip ediyordu. Rüzgâr da daha şiddetli esmeye başladı. Vakta ki şarpiler Kınalıada önündeki şamandırayı geçmeden ev vel rüzgâr şiddetini arttırmış hakem heyeti müsabıkların yarışa de- vam edemiyeceklerini takdir ede- rek yarışların tatilini tahtı karara almış ve keyfiyetten Harun Bey- vasıtasile Tahir, Refik, Hayri ve Şeref Beyleri haberdar etmiştir Bu tebliğ üzerine Fenerbah:- çeli Hayri Beyden maada diğer müsabıklar — tatil kararını — in- far ederek yollarından dönmüş- lerdir. Vaziyet bu merkezde ikon Fener kaptanının yarışın Hayri Bey tarafından — muvaffakiyetle bitirildiğini iddia etmesi doğru değildir. Kadri Bey diyor ki; Bu musabakalarda olan — Fenerbahçe Anadolu klüpleri olduğuna göre hakem heyetine bu iki kllipten hiç kim- fazla alâkadar ile Beyi ithal etmemek İâzım gelirmiş. Evvelâ Kadri Beye hatırlata- lım ki Ziya kaptan hakem değildi ve burada Fenerbahçe Anadolu meselesi yok ortada, ancak İstan- bul, İzmir meselesi vardır. Netice itibarile bu hâdisede Kadri Bey kıraldan ziyade kı- raliyet — taraftarı kesilmiştir. Çünkü Hayrı Bey yarışı terk-s etmiş ve kendi arzususile Maltepe kenarından yavaş yavaş avdet etmiş bu müsabakayı bitirdiğini hiçbir suretle iddia etmemiştir ve edemezdi de. Ortada mevcut olmk: yan bir hakkı aramak kulüpçü- lükten mütevellit fazla bir gay- retkeşlik olur. İzmir #por muharriri Birliğini | - O mağlâp eden Yalcaç gençlerbirliği oyuncalerı rakiplerile beraber urdu Üle maç yapan İatanbulsporlaların alınmış resimleri