30 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

30 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Jean Kravfort ve Klark Gabi yeni çevirdikleri “Dans rüyası, filminde —— errem Beyaz Perdede ——ML.CEecECeÖ— İspanyol Güzelleri Fransız Yıldızlarile Müthiş Bir Rekabete Giriştiler Son zamanlarda İspanyol gü- | zellerine sinema — kumpanyaları fazla itibar etmeye başlamışlar, bu yüzden Fransiz yıldızlarile İspanyol yıldızları arasında şid- detli bir rekabet baş göstermiş- tir. Operet filimlerinde İspanyol yaldızları tercih ediliyorlar. Çünkü | onların (kıvrak dansları, şakrak kahkahaları seyircileri daha iyi cezbetmektedir. Fransız kumpan- yalarından bazıları lspanyol yı- dızlarından birkaçile yeni muka- yapmışlar, bu — vaziyet Fransız — güzellerinin onörlerine | dokunmuştur. Bu yüzden yıldız- | lar ile kumpanyalar arasında bir gürültü kopmasından korkuluyor. İspanyol yıldızlarının en — şöhretli- leri şimdilik iki tanedir. Biri, billür sesile meşhur olan Rakel Radrigo, diğeri de kıyrak dansla- rile şöhret bulan Antonya Kolo- Mme'dir. * Sarışın güzel Cin Harlov "v::'"'" koyu kumral renge boyat- mak için çalıştığı kumpanyadan müsaade — intemiştir. Kumpanya mındüıü verdiği cevapta, kendisi- nin sarı leplı_kı saçlarile şöhret bulmuş — olduğunu, —bu sabeple mukavelenamedeki müddctin bit- mesine kadar saçlarının rengini değiştirmeye müsaade etmiyece- ğini bildirmiştir. Cin Harlev ka ret çok mütecs-'r olmuştur. veleler cevabından * Fransız yıldızlarından Mari Glori coşkun bir beygir merak- hadır. Ayni zamanda çok iyi bir | binicidir. Fakat geçen gün bütün beygirlerini satılığa — çıkarmıştır. bebini soranlara demiştir ki: * — Hayvanlarımı çok - sevi- yorum, Bü sevgi yüzünden onlara hep ben bakiyorüm. Seyislere rum. Bu vaziyet beni çok yorduğu için hayvan beslemekten vazgeçtim. , * Joan Kravford yeni bir evlenme teklifi karşısında kalmış- tır. Bu teklifi yapan, iki seneden beri Nevyorkta oturan zengin bir Ingilizdir. Fakat güzel yıldız bu teklifi reddetmiş, şimdilik evlen- mek - fikrinde olmadığını söyle- miştir. (Filmleri | Makdonald Z | Iki yıldız yakında kargılıklı olarak | bu yezi eseri filme alacaklardır. | kaybolmuş, | | için, istirahat etmek üzere bir | kenara | tekrar stüdyoya dönerek yeni bir vra — Amerikada Ahlâksızlığa Karşı Harp Açıldı Yeni Çevrilen Amerikan Silviya Sidney “ Brodvaylı ni- şanlı ,, isimli yeni bir filim çevir- mek - için hazırlanıyor: x* Maruf Alman rejisörli ve tiyatro Ustadı Maks Raynhard'ın oğlu Gotfrid çok güzel şarkılı bir operet senaryosu hazırlamıştır. M. G. M. kumpanyası bu senar- yeyu Fredrik Marş ve Janet için satın almıştır. x Maruf — İspanyol — yıldızı Blanka Vişer, yakında Amerikada büyük bir filim çevirecektir, 6 Güzel yıldız. Nansi Karol kısa bir zaman için ortadan mükavelesi — bittiği çekilmişti. Cici — Nansi filim çevirmeğe başlamıştır. Bu eser, beş Filim- için imzaladığı yeni mukavelenin ilk filmidir. 150 Çift Eldiven Holivutun güzel yıldızlarından Mari Bolana eldiven meraklısıdır. , Çeşit çeşit, renk renk- eldivenleri vardır. Geçen gün dolabını - aç- mış, eldivenlerini saymış, 150 çift eldiveni olduğunu görünce buna kendisi de hayret etmiştir. Vallas Berri Kızını Haydutların Elinden Kurtardı Vallas Berri * Define Adası ,, isimli filmi yaparken rolü icabı bıçak atmasını öğrenmesi lâzım- gelmişti. Artist derhal bu işi öğrenmeye koyuldu ve az bir | zamanda okadar güzel biçak | başladı ki, yedi metre mesafeden İstediği noktayı kurgun gibi buluyordu. O zamandanberi, Vallas Ber- ri'nin manevi kızı güzel Karol Ann'ı kaçırmak — teşebbüsünde | bulunan birsürü haydut artık ona tehdit mektubu yazmaktan vaz- geçmişlerdir. T | Açık Filmlerin —— Sıhhat Ve Ahlâk Boz- gununa Sebep Olduğu İleri Sürülüyor —e Iki aydanberidir ki Amerikanın mühtelif şehirlerinde — sinemaya, daha doğrusu açık filimlere karşı | birkisım halkın şiddetli bir ak- sül'ameli hüküm — sürmektedir. Papasların teşvikile hareket eden birkısım cemiyetler, açık filimlerin yasak edilmesini hükümetten le- temişlerdir. Halktan birkısmı da açık filim mücadelecilerine iltihak ettikleri için vaziyet çok çetin bir devreye girmiş bulunuyor. Papaslar ve bunlara — iltihak edenler, açık filimlere karşı niçin harp ettiklerini şöyle anlatıyorlar: “ — Çıplaklığı — bir — tarafa bırakalım, fakat öyle filimler çevriliyor. ki bunlar insanların yalıız — şehvet hislerine — hitap ediyor. Bunun hneticesi olarak ahlâk mefhumları — kayboluyor. Ayni zamanda seyircilerin sıhhi vaziyetleri de fena halde sarsılı- yor. Sinemanın faydasını iİnkâr edenlerden değiliz. Fakat sıhhat ve ahlâk Üzerine çok fena tesir yapan bu gibi filimlerin yasak edilmesi lâzımdır. ve biz bunu er geç temin edeceğiz. , Buna karşılık sinema kum- panyalarının ve yıldızların müta- leaları da şöyledir: “ — Filim, hayatın aynasıdır. Her filmin mevzuu, onu seyre- denlerin ibret gözlerini açacak mahiyettedir. Sinema fennin en büyük harikasıdır. —e A — Beyaz perdeyi seyredenler sk nema sayesinde maddi ve manevl çok kazançlar elde etmişlerdir. En ahlâksız kimselerin, bir kaç fila seyrettikten sonra doğru yola döne dükleri çok görünmüştür. Papas- ların mütaleaları doğru değildir.,, Bu arada sinema kumpanyala- rının sahipleri de hükümete müş- terek bir müracaat yapmak ta- savvurundadırlar. Bunlar papasların, yalnız şahst menfaatlerini ve dini maksatlarını düşünerek — sinemanın * aleyhinde cephe aldıklarını da İlâve etmek- tedirler. Bununla beraber bu iİşte en ziyade korkuya — düşen #sinema yıldızlarıdır. Çönkü bazı yıldızlar, sinemaya sıkı bir sansür konul- duğu takdirde — sinemadan ister istemez ayrılmak mecburiyetinde kalacakları kanaatinde bulunu- yorlar. Bir gazete muharriri bu hu- susta — erkek yıldızlardan Jorj Bankroft — ile görüşmüş — ve şu mütaleayı almıştır : “— Sinema insanlığın — her safhasını, tarihten bile iyi göste» ren en medeni bir vasıtadır. Ona dil uzatmak nankörlük olur, Sinema sayesinde birçok keşif- ler temin edilmiş, bilinmiyen bir« çok şeyler meydana dökülmüştür, Sinema istikbalin hâkimi ola» caktır. Büster Krabbe, Tobi Ving ve plöj arkadaşları