30 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

30 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

İzmir Panaymndan Sonra ... Başvekıl Paşa Dün Şehrimize Döndüler t'ı"ı'tım'ı' ve TERAKKİ Nasıl Doğdu?.. Nasıl Yaşadı?.. Nasıl Öldü? 5 inci kuım — No, 43 Her hakkı mıhhııdur. »Ziya Şakir « Levğnt Çıftliğinde Büyük Ve Muvaf- | fakıyetli Bir Resmıgeçıt Yapılmıştı.. Eğer suya sabuna dokun- madan vukubulacak bu kurnazca islimzaç akıl kesecek bir netice verirse, ozaman ittifak zümresine dahil olmak için resmen müracaat edilecekti. O gece tatbik edilen bu plân | | hüsnü bpetice vermek şu tarafa dursun, hattâ Talât Beyle Enver Paşanın kalplerine ümidin fevkin- de büyük bir inşirah bahşetmişti. Nitekim sefarethaneden mem- nun ve münşerih çıkan bu iki zat, geç vakit Sait Halim paşanın yalısına kadar giderek Sadrazamı da kalben hissettikleri stirurdan hisseyap eylemişlerdi. Ancak neş"- eyi kaçıran bir mesele vardı. Se- firin sözlerinden zımnen anlaşık mıştı ki; gerek Talat Beyle (Çar) arasındaki mülâkattan ve gerek Cemal paşanın Paris seyahati neticesinde maruz kalınan husran- dan, kurnar Almanlar tamamile haberdardı. Şimdi onlara ittifak teklif edildiği takdirde, hiç şüp- hesizki kendilerini pahalhya sata- caklardı. Buna binaen müracantta acele etmemek ve teklif şartlarını İnceden inceye tahlil etmek lâzımdı. Üç gün de bu suretle geçmişti... Temmuzun 23 üncü günü, meşru- tiyet bayramının senci devriyesi münasebetile tertip olunan prog- ram mucibince Levent çiftliğinde büyük bir resmi geçit icra edil- mişti. Bu resmi geçit, cidden par- lak bir surette cereyan - etmiş; taker — kıtalarının . geçişi, orada bulunanlar. üzerinde tesir hasıl eylemişti. İşte o esnada Alman sefiri Cemal paşanın ya- tina sokulmuş: — Nasıl, paşa... Alman ısla- hat heyetinin istihsal ettiği neti- ceyi gördünüz mü?.. İşte size bir Türk ordusu ki, dünyanın en bü- Yük ordularından farkedilemiye- tek derecede terakki eseri gösz- termektedir... Bütün Alman zabit- leri, Türk neferindeki gördükleri İstidat ve kabiliyete hayran kal- Maktadırlar. Böyle bir orduya Malik olan bir devletle müttefikan ârbetmek, büyük bir muvaf- fılıı)-yenir. Demişti... Cemal Paşa, bu Sözleri memnuniyetle dinledikten Sonra büyük bir gururla arka- daşlarına nakletmişti. Ayni günün | etmeleri ilân olunur. *5225,, gecesi, Alman sefiri sureti hafiyye Ve mahremanede Sait Halim Paşa- ya ınllrıcıık etmiş: * gün evvel Enver Paşa ve Talât Beyle aramızda geçen bir mu“""f'“ freli bir telgrafla Berline bildirmiştim, Şimdi cevap aldım. Almanya hükümeti namına dize ittifak teklif ediyorum, Demişti... Sait Halim Paşa, tabiidir ki bizzat almanlar tara findan gelen bu teklifi derhal ka- bul etmiş, Enver Paşa ile Talât Ve - Şurayı Devlet reisi - Halil eyleri haberdar ederek Rünü, bu dört zat arasında cere- Yan eden müzakerenin nelicesi sefi- Te bildirilmişti. İptidai bir şekil- © kararlaştırılan bu ittifakname; ukuku müt tesaviye esasına müsle- Dit ve heriki tarafın menafiini kâ- )) kısa bir mukaveleden ibarettti. * bu zahiri şekle nazaran ertesi büyük bir | | bap kâr Avusturya Sefiri de Sadrazamın yapılan mukavele şartlarına ta- mamamen muvafık şekilde ittifak | teklifini havi bir mektup getirmiş, Sait Halim Paşaya vermişti. İki muazzam devlet sefirinin bu şekilde ittifak teklif ve ak- tetmeleri pek tabiidir ki büyük bir nimet telâkki edilmiş, mua- melenin — suretiresmiyede — intacı için lâzımgelen muamelenin ik- maline girişilmişti.. Yalnız ittifakı müselles erkânından olan İtalb- yanlar tarafından bir müracaat vukubulmamıştı. Almanya Sefirine bu mösele söylendiği vakit : — Bu fikrimizden henüz İtal- yaya bir şey açmadık. Fakat onların da Avusturyalılar gibi müracaatlerine bir zemin hazırlıyacağız. Cevabı alınmıştı. Türkün, daeli ve ebedi malı olan ( Edirne ) Osmanlı hükümetinin haysiyet ve şerefini muhafaza etmekle beraber fevkalâde menfaat şartlarım da ihtiva etmekte idi. Ayni zamanda size İstanbul Milit Emlâk Müdürlüğünden : Muhammen Bedeli Lira ÇARMAKÇILAR: Validehanı birinci kapı alt katında 4 ve 4/1 numaralı mahal 3 numaralı dükkân 3/1 numaralı yazıhane Hacıiisa mahallesi Hafaflar sokağında eski 2 ve yeni 2/1 numaralı dükkân : Caforağa mahallesi Rizaiye sokağında 37 numaralı hanenin yarı hissesi : Kürkçüler caddesinde 20 — numaralı üç katlı kârgir dükkânın 33/300 hissesi Dayahatun mahallesi Sünbüllü han orta katında 17 numaralı odanın 1/5 hissesi n 18 .." 120 4 5 a ŞAY 120 Yukardaki mahaller hizalarındaki kıymetler üıerınden 26/9/939 Çarşamba günü saat on dörde kadar pazarlıkla satılacaktır. İstek- lilerin muhammen bedelin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey ukçe- lerile müracaatleri. «M» (5240) İstanbul Mıntakası Varidat Tahakkuk Müdürlüğünden : Istanbul Mıntakasına merbut Maliye Tahakkuk ve Tahsll şubelerinin kışlık ihtiyacı olan “106,250,, kilo odunun beher kilo. suna verilen fiat haddi lâyık görülmediğinden münakasa 3/97934 pazartesi gününe talik edilmiştir. ğ Taliplerin yevmi mezkürde yüzlira pey akçelerile Istanbul Mıntakası Veridat Tahakuk Müdülüğündeki komisyona müracaat BALAT. KADIKÖY KAPALIÇARŞI ÇAKMAKÇILAR: " " ” » İstanbul üçüncü icra memur- luğundan: İstanbul Çarşambada Tev- ki'icafer muhallesinde Mollamurat s0- | kuğında ecski 83 yeni S1 No, lu zemin katı kırmızı çini döşeli mutfak, kömüre havi - olup bi: katta bir solfa üzeriande iki oda bir balâ ve ikinci katta bir sofa üzerinde iki oda bir halâ ve üçüncü katta beşik ulümbalı kuyuyu hçe bir| | ve dahilen ahşap hane daj- su Kemal Beye 2200 lira- | ya ipotak olup işba ipotek hakkı hi cis | ,, edilerek açık arttırinaya vaz'ına k ÜÖrtüsü tavan arasını havi maa bal remiz Borç verilmiştir. $ Eyl dif ça tarihine müsa- ila 16 de MA üs kanunuda - tevfikan arttırması İs- ra l işbu hakkın ikinci açık üşüncü İcra — dairesinde İcra talip olanların mezkür tanbul edileceğinden saatte dairede hazır bulunmaları ilân olunur. yalısına kadar gelmiş; Almanlarla | (Arkam var ) 150 Peşin | İsmir panayırının küşat resminden bir görünüş (Belediye Reisi nutuk söylüyor) İzmir, 29 (Hususi) — 4 üncü | Beynelmilel 9 Eylül panayırı çok rağbet kazanıyor, Ziyaretçi sayısı hergün binlerce artıyor. Panayırı | kendi elile açan Başvekil İsmet Paşa dün İstanbula döndüler. Buradan ayrılırken coşkun teza- hü nda uğurlandılar. Başvekil Paşa Şehrimizde İzmir panayırını açan Başvekil İsmet Paşa Hz. dün akşam Gük cemal vapurile şehrimize — dön- | müşlerdir. Harlciye Vekili Tevfik | Rüştü Bey de beraberlerinde Idi, Başvekil Paşa Gülcemalden doğruca Dolmabahçeye çıkmı: | şehrimizdeki — vekiller, hükümet erkânı ve bir kısım askeri Ümera | tarafından ihtiram ve merasimle kargılanmıılardır Sanayici ! —— 29 Teşrinievvelde açılacak Ankara gergisine iştirak vazifeni unutma, Hemen taahhütnameni gönder ve yerini al, Müilit İktasat va Tusurruf Camiyeti İzmir Beynelmilel panayırımın ınııhıl cephesi lstanbul Haa İba Memurluğundan: Emniyet Sandığına birinci derecede ipotekli olup ehlivukuf tarafından tamamına ( 1260 ) lira kıymet takdir edilen İstanbulda Cumartesi pazarında Hocaüveyz mahallesinde Hacıilyas sokak eski 44, yeni 90/1 No, li maabahçe kâgir bir hanenin tamamı açık art- tırmağa vazedilmiş olduğundan 8-10-934 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra — edilecektir. Arttırma — bedeli kıymeti — muhamminenin 6 75 ini bulduğu takdirde — müşterisi üzerinde — bırakılacak- tır. Aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere grttırma 15 gün müddetle tecdit edilerek 23-10-934 tarihine müsa- Gif Salı günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde ya- —tpılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muham- minenin *0 75 ini bulmadığı takdirde satış 2280 No. h kanun ah- kâmına tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir. Artlırmaya iştirak etmek İstiyenlerin kıymeti muhamminenin "*» 7,5 nisbetinde pey akçesi veya Milli bir Bankanın teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Hakları Tapu sicilli ile sabit olmıyan ipotekli alacaklarda diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbiteleri ile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zarfında daires mize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları Tapu sicilli ile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar mü- terakim vergi, tenviriye, tanzifiyeden mütevellit Belediye Trusumu medyuna aittir. Daha fazla malümat almak istiyenler 15-9-934 ta- rihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundu- 934-2263 No. li dosyaya vesaiki — görebilecekleri müra- ilân (5259) rulacak arrttırma şartnamesi ile enatla mezkür dosyada mevcut olunur. İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye Merkezi Baştabipliğinden : Dört kalem itlâfıfar malzemesinin münakasasında verilen fiat gali görüldüğünden bir hafta müddetle | Eylül 934 Cumartesi gü nü saat 14,30 da Istanbul Liman Sahil Sıhhiye Merkezinde müte- şekkil Komisyonda tekrar münakasası yapılacaktır. Isteyenlerin mezkür Merkez Levazım Memurluğuna Müracaatları. (5129)