3 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

3 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

'kHa'lklm Sesi .Spor Muvaffakıyetsiz- likleri Ve Halk Sovyet Rusyadan döne sporou- larımızı! emi muvaffakıyetleri barizdir. Bu bususta, balk ara- sında hasl olan intiba bervçhi- atidiri Kemal Bey (Kumkapi İbrahimpaşa gıkmazi 24) — Ruayaya giden sporcu- larımız selâmetle döndüler. Fakat biz selâmet ve muvaffakiyetle döndükle- rini duymak ve koşa koşa kendilerini karşılamıya gitmek isterdik. Esefla söyliyeyim ki yine yüz akıle döneme- diler. Sporcularımız muhtelif zaman- larda Sovyet — Rusyalı dostlarımızla karşılaşmış, oldukça müsait neticeler Alınmıştı. Rusyada daha ziyade mu- waffak olacaklarım zannederdik. Bu muvaffakiyetsizlikte — bir mes'uliyet vardır. Ya uyuncular İyl İdare ve tensik edilemediler veyahutta sahaya yorgun, argın çıkarılmışlardır. Beynelmilel bütün müsabakalardan mağlubiyetle “dönüyoruz. Spor teşki- lâtımız bu mağlubiyetlerin sebepleriai hattâ mesullerini bulmalıdır. * Münir Bey (Fatih Çarşamba Fetiye caddesi 8 ) — Sporecularımız — burada Ruslarin karşılaştılar. Çok iyi netice- ler aldılar. Oraya gidince mağlup oldular. Eğer pehlivanlarımız da o!. masaydı; alınan metice Türk sporu Bamına feci idi. Sporcularımız eski- den — muvaffakiyetle — kargılaştıkları Sovyet Rusya futbolcularına acaba meden yenildiler. Bunun tetkik edil. mesl lâzımdır. Biz sporcularımızın bu mağlübiyetine âdeta sinirleniyoruz. * Mustafa Bey (Beyazıt Tavşantaşı beymelmilel vaziyette yaptı- fhmız esaslı bütün spor temaslarında kaybettik. — Halbukl — tarihi — kuvve- tin bir timsali olan Türk hiçbir yerde yenilmemelidir. Ben aporumuz olgun- laşıncıya kadar bu gibi temasların aleyhindeyim. Eğer sporcularımızı gez- dirmek Istiyorsak, yalnız bu maksatla seyahat yapılmalıdır. Gezmiye, gör- miye ve öğrenmiye birçok ihtiyacimız vardır. Fakat henüz beynelmilel te- maslara girişecek kabiliyette değilir. Bilhassa futbolde çok geriyiz. Rusya seyahati benim kanaatimi bir daha teyit etti. Keyfe Golmiş! Hocapaşada 51 No da oturan Tacettin efendi —evvelisi gün Demirkapı caddeecinde birdenbire tabancasını buşaltmıya başlamış, bunun üzerine yakalanarak mah- kemeye verilmiştir. Dün Sultanahmet sulh ikinci ceza mahkemesinde — sorgusuna başlanan Tacettin efendi: — Ne yapayım hâkim Bey;, Sarhoştum. — Keyfe gelmişim. Tabancayı patlatmışım. Farkında bile değilim. Demiştir. Muhakeme şahitlerin çağrılması için talik edilmiştir. -— — Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: — Kendimi methetmek gibi olmasın amma Hasan Bey.. BDAHİLİ HABERLER Türbede Bir Hırsız Fatih Camii Türbesini Soymak İstiyen Bir Adam Yakayı Eleverdi Evvelki akşam Fatihte bir hâdise olmuş, bir türbeyi soymak isteyen bir adam, iş üzerinde iken yakayı ele vermiştir. Hâdise hakkında şu malumatı elde ettik: Fatih camil türbesinin muhafızı Muhtar efendi evvelki gece saat 12 raddelerinde türbeyi- kontrol ederken türbenin bahçesi kenarındaki tel örğülerin arasından bir adamın bahçeye girdiğini görmüştür. Mühtar efendi tellerin arasından giren meçhul ada- mın hirsiz oldüğunu anlıyarak hemen bahçeye koş- muş ve meçhul adamı tutmak istemiştir. Fakat meçhul adam bir sır gibi ortadan kaybolmuştur. Mühtar efendi meçhul adamın bahçeden çıkma- | oradan olah devriye memurlarını çağırarak beraber bahçe- diğina — hükmetttği — için arasında Niyazi ismini istediğini itiraf Bundan başk Vahan isminde olduğu — banyo tutulmuştur. * Sabıkalı yakalanmıştır. *& Hayriye geçmekte I de arama yapmıya başlamışlardır. Nihayet otların | yakalanmıştır. Kasımpaşa Cinayetinin Yeni Safhası İki ay evvel Kasımpaşada metresini öldürerek oda döşeme- sinin altma — gömdüğü iddiasile İneboluda yakalanarak İstanbula getirilen Osman Çavuş dün Tev- kifhanede isticvap edilmiştir. Os- man Çavuş, Nazmiye Hanımın motresi olmayıp karısı olduğunu ve onu öldürmediğini söyliyerek kendisine atfedilen suçu kat'iyyen inkâr etmektedir. Osman Çavu- şun Üzerinde yakalandığı zaman bulunan Nazmiye — Hanıma ait kanlı eşya ve terhis teskeresi vesar eşya, tahlil için Tıbbıadli müessesesine göndermiştir. Bun- ların üzerindeki kanın insan kanı oiup olmadığı tetkik edilecektir. Aynı zamanda cesedin çıkarıldığı odada da, ucunda kan bulunan odun parçaları — elde edilmişti. tıbbıadli müessesesi bunları tet- kik etmistir.. Müddeiumumilik bütün tetkik raporlarını aldıktan sonra Osman Çavuş hakkındaki kararını verecektir. Ucuzlyan Ve Yükselen Gida Maddeleri Belediye İktısat Müdürlüğü, her ay başında bellibaşlı* zaruri ihtiyaç maddelerine ait fiatların bir istatistiğini yapmıya başla- mıştır. İstatistiği yapılan maddeler 30 kadardır. Ağustos ayı içinde, diğer ay- lara nisbetle yağ fiatlarında bir düşüklük, peynir fiatlarında iİse bir yükselme görülmüştür. Belediye her ayın fiatlarını biribirlerile mukayese edip tetki- kat yapacaktır. ». Senelerce almımın teri ile çalışıp.. Haliç Dolarken Temizleme İşi İçin Hayli Uğraşmak Lâzım Haliç şirketinin, Haliçin dok ması dolayısil Deniz ticareti mü- dürlüğüne resmen müracaat etti- ğini haber verdik. Öğrendiğimize göre bu müracaat üzerine, Deniz ticareti müdürlüğü fen heyeti ta- rafından Haliçin dolmuş vaziyette olan mıntakalarında birkaç gün evvel iskandil ameliysi yapılmıştır. İskandil neticesinde, yukarı kısım- ların hakikaten temizlenmiye müh- taç bir vaziyette olduğu tesbit edil- miştir. Yakında vapur seferlerinin inkıtama sebebiyet vereceği ileri sürülen bu mütemadi doluş key- fiyeti; fen heyetinin hazırladığı raporla beraber iktısat vekâletine bildirilmiştir. Bizim — yaptığımız tetkikata göre, Haliçin bugün elde mevcut vesaitle temizlenmesi çok güç, hattâ imkânsız bir hale gelmiştir. Bugünkü tarak — makinelerile bu mühim işin başarılmasına im- kân olmadığına göre de vaziyet bir hayli ciddiyet kesbetmiş oluyor. Alâkadarların verdikleri malü- mata göre; | mevcut vasıtalarla Haliçi ölümden kurtarmanın en kestirme çaresi, seferlere mani olacak derecede seğlaşan kısım- larda — vapurların — işliyebilmesini temin için kanallar açmaktır. Bu kanal açma ameliyesinin de, derenin — taşıdığı — çamurlar yolu tıkıyacağı için her sene tek- rar edilmesi zarureti vardır. Aksi halde, temamile temizlemek, sığ yerleri ortadan kaldırmak müm- kün olamıyacak ve netice itibarile de, Haliçin yukarı kısımlarında seyrüsefer duracaktır. Diğer taraftan, Kasımpaşa önünde derenin getirdiği çamurla sığlaşmıya yüz tutan kısım, bah- riyenin tarak makinesile temizlen- miye başlanmıştır. yakalanarak karakola — götürülmüştür. taşıyan bu adam türbeyi soymak etmiştir. Niyazi evrakile birlikte adliyeye verilmiştir. a son 24 saatte şu hadiseler olmuştur: biri Caddebostanında Bergüzar H. fsminde bir kadının, kurutmak için bahçeye asmış takımlarını çalarak — savuşurken Mehmet Çarşıkapıda Abdullahın işportasından bir düzüne çorap çalmış, kaçarken H. isminde bir kadın, müşteri sıfa- tile girdiği Kumkapıda bakkal Hüseyin efendinin dükkânmdan 10 paket sigarayı çalarak savuşurken İAti S A lSaatin Haüâdiseleri Balatta Mustafa isminde bir kalaycı çırağı dükkânın üstündeki odaya çıkmakta iken merdiven- den düşerek muhtelif yerlerinden ağır surette yaralanmıştır. Mus- tafa hastaneye kaldırilmıştır. * Fatihte Istanbul 13 üncü | ilkmektebini tamir etmekte olan Abmet ve Mehmet isminde iki işçi iskelenin kırılmasile düşerek muhtelif yerlerinden yaralanmış- lardır. * Nişantaşında oturan Sadi *Rıifat Bey isminde bir zatin köpeği sokaktan geçmekte olan Hüsnü Ef. isminde tır. Hüsnü Efendi tedavi altına alınmış, köpek kuduz hastanesine gönderilmiştir. * Şoför Nevzat Efendinin idaresindeki 2155 numaralı oto- mobil, — Yedikuleden geçmekte iken Süleyman Ef, isminde birine çarparak — muhtelif — yerlerinden yaralamıştır. * Galatadan geçmekte olan 2237 numaralı - otomobil Aziz isminde bir çöpçüye çarparak yaralamıştır. Maarif Vekâleti Para Kollek- siyonu Âlıyor Maarif Vekâleti iki sene ev- vel merhum Edirne Valisi Reşat Beyin ailesi tarafından Emniyet Sandığına rehin — edilen - tarihi meskükât kolleksiyonunu yedi bin liraya satın alarak İstanbul Mü- zesine vermişti. Vekâlet yeniden bazı kolleksiyonlar daha almıya karar vermiştir. Meskükât müte- hassıslarından — merhum — Cafer Beyin kolleksiyonunu almak için ailesile pazarlığa başlanmışiır. birini ısırmış- | Günün Tarih Gazi Hz. nin Tebrikleri Ankara, 2 (ALA) — 20 Ağust Efganlatanın lstildâl bayramının dönümü münasebetile Reisicün Gazi Mustafa Kemal Hazretlerile ganlatan kıralı haşmetlâ Muham Zahir Han Hazretleri arasında te telgrafları teati olunmuştur. Ziraat Vekili Köylüler Dileklerini Dinledi! Kars, 1 — Kağızmanda meyvac ve Tuzlucadaki barajları tetkik etı Üzere giden Ziraat Vekili Muhlis | dün akşam şehrimize dönmüştür Vekil Bey mıntakanın zirai vaziy erman ve baytar işleri ile yakın alâkadar olmuş ve köylülerin dertle de dinlemişlerdir. Erzurum, 1 — Ziraat Vekili Mü Bey bugün Karstan Erzuruma gel ve Hasankalede merasimle karşıl maiştlır. Fırkn Relsi Döndü Cumhuriyet Halk — fırkan lâ heyeti zelsi Dr. Cemal Bey Ankn dan şehrimize dönmüştür. Güzel Bir Sergi Karş. 2 (A.A.) — Dün şehrimi: Açılan sığır ve at sergisinde göle Çıldırın. ea meşhur irki olan kürn ve siyah renkli ineklerile boğalı halis ve yarım kan kısrak ve tayi bulanmaktadır. Kadıköy Tramvayı Dün saat 12 de Kadıköy lakel ile Haydarpışa arasında yenl İşlen ye açılan tramvay hattının Yeldeğ möni halki tarafından küşat res yapılmıştır. Maslak Faclasının Muhakemesi Dün Ağırceza mahkemesini Maslak yolunda -tüç kişinin ölün ile neticelenen otomobil facias n| muhakemesine — devam — edik Mevkuf auçlulardan M. Taragot ile şoför Hakkı Ef. nin göstel dikleri müdafa şahitleri* dinlen cekti. Şahitlerden yalnız bir gelmişti. O da hâdise hakhınd hiç bir şey bilmediğini söyled Diğer şahitlerin çağırılması iç mubakeme talik edildi. Sadullah Bey Ankarada İktisat vekâleti deniz ve ha müsteşarı Sadullah Bey dün akşı Ankaraya gitmiştir. Hukuk Fakültesi Dekanlı: Hukuk — Fakültesi — de profesör Sıddik Sami beyin edileceği kuvvetle söylenmektedir. Müfettişlerin Toplantısı Masarif müdürü Haydar Bey d İstanbul 44 üncü ilkmektepte müfdt| ve muallimlerin Iştiraklle yapılan toplantıya riyaset etmiştir. Bu t lerin sınıf kadroları variyeti görüş müştür. « Güzel bir apartıman yap- tırdım... — — Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: | »« Yalnız apartımanıma alın terile l kazanılmış hissini verecek bir isim arıyorum.. Acaba ne ad koysam? Hasan Bey — “Lüp apa! manı, adı. muvafık düşer Bırim..